جایگاه طراحی کاراکتر در بازار کار

جایگاه طراحی کاراکتر در بازار کار

طراحی کاراکتر در بازار کار چه جایگاهی دارد؟ افراد می توانند با پرداختن به این فعالیت در زمینه های گوناگونی تجربه کسب کنند.

 پیشگفتار


طراحی کاراکتر در بازار کار چه وضعیتی دارد؟ آیا می توانیم به عنوان یک شغل مناسب از آن یاد کنیم؟ در واقع امروز درآمد و جایگاه طراحان کاراکتر و اصولا گرافیست ها به سطح دانش و تخصص آن ها بستگی دارد. این شغل به عنوان یکی از فعالیت های پر تقاضا و پردرآمد در ایران و جهان شناخته می شود. امروزه مشاهده می کنیم که کمتر سازمان ها و شرکت هایی وجود دارند که برای انجام پروژه های هنری و تبلیغاتی شان به یک گرافیست نیاز نداشته باشد. 
طراحی کاراکتر به عنوان یکی از شاخه های هنرهای تجسمی شناخته می شود. افرادی که در این زمینه تحصیل می کنند در رفتار شناسی، زیبا شناسی، طراحی بصری و طراحی شخصیت مهارت دارند. اصلی ترین کار طراحان کاراکتر این است که شخصیت هایی را به عنوان ابزاری برای قصه گویی می آفرینند. آن ها بر اساس خط روایی داستان پالت رنگی، ظاهر و جزئیات مربوط به شخصیت را با دلایل خاصی انتخاب می کنند. 


مقدمه

طراحی کاراکتر شامل چه مواردی می شود


شغل طراحی کاراکتر همانطور که قبلا اشاره کردیم بسیار گسترده است افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند در حقیقت کاراکترهای فیلم های سینمایی،  بازی های ویدیویی، فیلم های تلویزیونی را بر اساس داستانی که وجود دارد هدایت می کنند. 
طراحی کاراکتر در بازار کار به شکل های مختلفی وجود دارد یکی از این شاخه ها طراحی کاراکتر انیمیشن است. این شاخه از طراحی کاراکتر بسیار پرطرفدار و محبوب است. افرادی که در این رشته تحصیل کرده اند می توانند در زمینه تصویر سازی برای کتاب ها و رسانه های تصویری مختلف فعالیت کنند. فراموش نکنید که آفرینش کاراکتر به شیوه انیمیشنی در طراحی بازی و ساخت گیم اهمیت زیادی دارد. طراحان کاراکتر که به صورت حرفه ای فعالیت می کنند وظیفه دارند که مفهوم کلی سبک و کارهای هنری را که یک شخصیت کارتونی انجام می دهد از ابتدا خلق نمایند. این فرایند باعث می شود که طراح نگاه عمیقی به کاراکتر داشته باشد و از ایده های بصری کمک بگیرد و یک کاراکتر با ویژگی های مناسب تولید کنید. 

طراح کاراکتر
تصویر سازی


یکی دیگر از شاخه های پرطرفدار طراحی کاراکتر که بازار کار مناسبی دارد تصویر سازی است. تصویرگری و طراحی کاراکتر به عنوان دو جزء جدا نشدنی می باشند. امروزه طراحان برای ایجاد یک طراحی کاراکتر موفق از تصویرسازی استفاده می کنند. در حقیقت تصویرسازی به عنوان یکی از زیر مجموعه های هنرهای طراحی به شمار می رود. این هنر در صنایع مختلف مورد استقبال قرار گرفته است. هنرمندان با استفاده از طراحی تصویرسازی میان تصاویر و مفاهیم یک ارتباط جذاب به وجود می آورند. 
بازار کار تصویر سازی به عنوان یکی از روش های خلق کاراکتر بسیار پرطرفدار است. افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند می توانند در خلق کاراکتر برای آگهی های تبلیغاتی، مجلات و پوسترها نیز بپردازند. یکی دیگر از کاربردهای تصویرگری استفاده از آن برای خلق شخصیت های کارتونی و انیمیشنی می باشد. 


طراحی کاراکتر تبلیغاتی


طراحی کاراکتر در بازار کار با توجه به زیر شاخه های مختلفی که دارد از جایگاه نسبتا مناسبی برخوردار است. طراحی کاراکتر تبلیغاتی امروزه به عنوان یکی از مشاغل پردرآمد در سراسر دنیا شناخته می شود. امروزه کمتر برند یا مجموعه ای را می توانید پیدا کنید که نیاز به طراحی کاراکتر تبلیغاتی منحصر به فرد نداشته باشند. شما می توانید این کاراکترها را در ایران و سراسر دنیا مشاهده کنید. همه ی ما با سیب معروف برند Apple آشنا هستیم. بنابراین می توانید به اهمیت طراحی کاراکتر تبلیغاتی پی ببرید. 
طراحی شخصیت یا کاراکترهای های تبلیغاتی در دنیای امروز به عنوان یک روش فوق العاده کاربردی در راستای تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود. در صورتی که شما به دنبال برند سازی در تبلیغات هستید می توانید آن را به شکل یک طراحی تبلیغاتی به روش درست در اختیار داشته باشید. امروزه افراد زیادی وجود دارند که حاضر هستند برای پیشرفت کسب و کارشان و معرفی برند شان مبالغ هنگفتی برای طراحی یک کاراکتر تبلیغاتی بپردازند. 

  تصویر سازی
طراحی کاراکتر در دنیای مدرن


همانطور که قبلا اشاره کردیم امروزه طراحی کاراکتر در دنیای مدرن امروزی بسیار مورد توجه است. افرادی که در زمینه طراحی کاراکتر فعالیت می کنند باید با ابزار طراحی کاراکتر آشنایی داشته باشد. آشنایی با نرم افزارهایی نظیر فتوشاپ باعث می شود که این افراد بتوانند در زمینه های دیگر فعالیت داشته باشند. یکی از مواردی که در سال های اخیر بازار کار مناسبی برای طراحان کاراکتر به وجود آورده است طراحی کاراکتر سه بعدی می باشد. 
طراحی کاراکتر در بازار کار مدرن موقعیت مناسبی دارد. طراحان کاراکتر می توانند با طراحی کاراکتر و لوگو برای برند های مختلف به فعالیت بپردازند. امروزه طراحی کاراکتر یا لوگوی یک برند باید به صورت کاملا حرفه ای انجام بگیرد. این امر از آن نظر حائز اهمیت است که کاراکتر و لوگوها فقط به عنوان نماد یک برند نیست بلکه بسیار فراتر از این امر است. با توجه به نیاز شرکت ها به طراحی های بصری قوی طراحان کاراکتر می توانند از این مسئله به عنوان یک فرصت مناسب نگاه کنند. طراح کاراکتر باید لوگو یا کاراکتری را برای برند مورد نظر طراحی کند که نشان دهنده پیام آن برند باشد. 

طراحان کاراکتر باید چه مواردی را رعایت کنند


همانطور که می دانید طراحی کاراکتر به عنوان یکی از مشاغل خلاقانه است که احتیاج به استعداد فوق العاده و تمرکز بالایی دارد. طراحان کاراکتر باید بتوانند گرافیک ها و طرح بندی های لازم را ایجاد کنند. این افراد باید در زمینه دانش گرافیک، تصویرگری و شناخت رنگ ها از تخصص بالایی برخوردار باشند. طراحان کاراکتر باید بازار کار را بشناسند و کاراکترها را بر اساس سلایق و نیاز جامعه هدف طراحی کنند. 

طراحی کاراکتر
سخن پایانی


طراحی کاراکتر به عنوان یکی از مشاغل حساس است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است. یک طراح باید با شخصیت، زیبایی شناسی، طراحی بصری و رفتار شناسی آشنایی داشته باشد. فراموش نکنید که شخصیت های خلق شده باید با قصه مطابقت داشته باشند و توانایی پیشبرد داستان را داشته باشند. در حقیقت کاراکترها به عنوان شخصیت هایی شناخته می شوند که باید ویژگی های یک برند یا شخصیت داستانی و خیالی یک داستان را به نمایش بگذارند. 
طراحان کاراکتر با توجه به نیازهای جامعه می توانند در زمینه های مختلفی فعالیت کنند. آن ها می توانند علاوه بر فعالیت در شرکت های تبلیغاتی در زمینه تولید کاراکترهای دو بعدی و سه بعدی نیز فعالیت داشته باشند. سینما و تلویزیون از جمله فرصت های دیگری هستند که برای طراحان کاراکتر فرصت شغلی ایجاد می کنند. 
طراحی کاراکتر در بازار کار از آن جهت مورد توجه قرار گرفته است که همه ی نهاد ها و سازمان ها به دنبال این هستند تا با استفاده از ارزش آفرینی که در حول داستان برند آن ها وجود دارد سعی در معرفی برند خود دارند. جالب است بدانید آن چه به وسیله ی متن و کلام گفته می شود بر مخاطبان تاثیر ماندگاری بر جای نمی گذارد. همانطور که می دانید تصاویر به عنوان زبان مشترک همه انسان ها به شمار می رود. افراد با خواندن متن ها برداشت خاص خود را خواهند داشت. سازمان ها با طراحان کاراکتر همکاری می کنند تا بتوانند خلاقیت هویت بصری خود را به نمایش بگذارند. طراحی کاراکتر می تواند رابطه ی عمیقی را خلق کند تا برندها بتوانند با مخاطب خود رابطه ایجاد کنند. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *