آشنایی با انواع تیزر تبلیغاتی و اهداف هر یک

آشنایی با انواع تیزر تبلیغاتی و اهداف هر یک

انواع تیزر تبلیغاتی می‌توانند برای کسب‌وکارهای مختلف استفاده شوند. شما می‌توانید با ساخت تیزرهای مختلف به راحتی کسب‌وکار، برند، محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل معرفی کنید.

انواع تیزر تبلیغاتی را می‌توان به عنوان محتوا برای معرفی کسب‌وکارها استفاده کرد. هر یک از مدل‌های تیزر که استفاده می‌کنید کارایی و تأثیر خود را خواهد داشت. شما می‌توانید مدل‌های مختلفی از تیزرهای تبلیغاتی را تهیه کرده و در پلتفرم‌های مختلف آن‌ها را به اشتراک بگذارید. در نهایت هدف اصلی این تیزرها نشان دادن کسب‌وکار ، معرفی برند، معرفی محصولات و خدمات شما خواهد بود.

 در سال‌های اخیر بازاریابی ویدئویی در حال رونق بسیار است! با این حال دیگر یک استاتوس فیس‌بوک یا یک استوری زیبای اینستاگرام برای تبلیغ برند شما کافی نیست. برای تقویت بازاریابی خود، باید محتوای ویدیویی تبلیغاتی به نام تیزر تبلیغاتی را تولید کنید. به این نکته باید توجه داشته باشید که ویدئوها بیشتر از هر رسانه تبلیغاتی دیگری توجه گروه هدف شما را به خود جلب می‌کنند. تولید ویدیوهای با کیفیت حرفه‌ای به این دلیل مهم است که می‌تواند کسب‌وکار شما را به شیوه‌ای پویاتر تبلیغ کند. همچنین با استفاده از این تیزرها می‌توانید نام تجاری خود را در پلتفرم‌هایی که عکس و متن در آن‌ها کارایی ندارد (مانند یوتیوب) منتشر کنید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

 مقدمه

انواع مختلف تیزرهای تبلیغاتی

معرفی و بررسی انواع تیزر تبلیغاتی


مدل‌های مختلفی از تیزرهای تبلیغاتی در دنیا وجود دارد. برخی از افراد به اشتباه تیزرهای کوتاه 15 ثانیه را به عنوان تیزر تبلیغاتی معرفی می‌کنند اما می‌توان گفت که این تیزرها تنها بخشی از انواع تیزر تبلیغاتی هستند که مورد استفاده قرار می‌گیرند. مدل‌های مختلف تیزرهای تبلیغاتی در ادامه به شما معرفی می‌شوند.


مدل شماره 1 در انواع تیزر تبلیغاتی - تیزرهای تبلیغاتی کوتاه


کلاسیک‌ترین نوع ویدیویی که می‌توانید تولید کنید، تبلیغات 10 یا 15 ثانیه‌ای است که معمولاً به عنوان "تجاری " شناخته می‌شوند. محتوای این نوع از تیزرهای تبلیغاتی بسته به برند شما و داستانی که می‌خواهید بگویید می‌تواند بسیار متفاوت باشد. هدف یک تیزر تجاری این است که اساساً بتوان آن را در هر جایی نشان داد. می‌توانید این ویدیوها را در تلویزیون به‌عنوان آگهی تبلیغاتی، قبل از ویدیوهای YouTube یا حتی قبل از شروع تریلرها در سینما نشان دهید.
کلید موفقیت این نوع ویدیو، آن است که فوراً مردم را جذب کند و داستان شما را به طور خلاصه در مدت‌زمان نسبتاً کوتاه پخش کند. به این نوع تیزر کوتاه "اسپات " هم گفته می‌شود. اسپات‌ها دهه‌هاست که وجود دارند و از تلویزیون‌ها پخش می‌شوند. نکته قابل توجه این است که قطعاً تا دهه‌های آینده، اسپات یکی از محبوب‌ترین قالب‌ها در بین انواع تیزر تبلیغاتی باقی خواهند ماند. برای اطلاعات بیشتر مقاله کاربرد تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

تیزر های کوتاه محبوب ترین مدل تیزر تبلیغاتی

مدل شماره 2 در انواع تیزر تبلیغاتی - تیزر تبلیغاتی توضیح دهنده


یکی از انواع تیزر تبلیغاتی، مدل‌های توضیح دهنده هستند. اگر کسب‌وکار شما، خدمات یا محصولی را ارائه می‌دهد که بلافاصله مشخص نیست، یک تیزر توضیحی ممکن است همان چیزی باشد که شما نیاز دارید. این نوع ویدیو معمولاً شامل انیمیشن‌هایی با صداگذاری است و به مخاطب توضیح می‌دهد که کسب‌وکار شما، محصولات و یا خدمات شما چه اهمیتی برای کاربران دارند. شما می‌توانید از تصاویر تایم لپس، ضبط زنده، یا روش های دیگر ساخت ویدئو برای بیان داستان در تیزرهای توضیحی استفاده کنید. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سناریوی تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

مدل شماره 3 در انواع تیزر تبلیغاتی – تیزرهای نمایش محصول


یکی از پرکاربردترین انواع تیزر تبلیغاتی، تیزرهای نمایش محصول هستند. نمایش محصول یا خدمات شما به مخاطبان به عنوان هدف اصلی این نوع تیزرها قلمداد می‌شود. تفاوت تیزر معرفی محصول با یک ویدیوی توضیحی در این است که نحوه عملکرد محصول را توضیح نمی‌دهد، بلکه نشان می‌دهید که محصول چه کاری می‌تواند انجام دهد و مزایای آن را نشان می‌دهید.
نکته قابل توجه در خصوص این نوع تیزرها عدم خلاقیت است. در هنگام ساخت این نوع تیزر از خلاقیت نترسید! برخی از شرکت‌ها برای نمایش ویژگی‌های محصولات خود از روش های خنده‌دار و خلاقانه‌ای استفاده می‌کنند تا محصول بهتر و سریع‌تر در ذهن کاربران و مخاطبان قرار گیرد. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تیزر تبلیغاتی خلاقانه  را مطالعه نمایید.

استفاده از روش های خلاقانه برای تولید تیزر تبلیغاتی


مدل شماره 4 در مدل‌های مختلف تیزر تبلیغاتی- تیزرهای فرهنگی


یکی از انواع تیزر تبلیغاتی که بعضاً بسیار هم موفق عمل می‌کنند، تیزرهای فرهنگی هستند. تیزرهای فرهنگی در کسب‌وکارها دو هدف منحصربه‌فرد دارند:
•    اول، آن‌ها اخلاق شرکت شما را برجسته می‌کنند. در این تیزرها هدف اصلی در مورد فروش یک محصول یا خدمات نیست، بلکه بازاریابی و افزایش محبوبیت برند شما به عنوان یک کل مد نظر قرار می‌گیرد.
•    دوم، آن‌ها برای جذب کارمندان جدید عالی هستند. این نوع تیزرها می‌توانند برای رشد کسب‌وکار شما ضروری باشند. شما با این تیزرها می‌توانید فرهنگ سازمانی و مدیریت خود را نمایش داده و افراد خلاق و با تجربه را به راحتی جذب کنید. با این کار سرمایه انسانی خود را افزایش داده و در نتیجه سود بالایی در آینده کسب خواهید کرد.

 

مدل شماره 5 در انواع تیزر تبلیغاتی – تیزرهای پشت صحنه تولید


وقتی ایده‌های تولید محتوای ویدیویی و تیزرها تمام می‌شود بهترین راه استفاده از محتوای پشت صحنه است. (منظور از پشت صحنه در واقع فرایند تولید محصول و یا انجام خدمات است) تیزرهای پشت صحنه در سال‌های اخیر در بین انواع تیزر تبلیغاتی استفاده شده در شبکه‌های اجتماعی، به عنوان موفق‌ترین نوع شناخته شده‌اند. اگر فرآیند جالبی پشت توسعه، تولید یا توزیع محصول شما وجود دارد، آن را نشان دهید! مخاطبان شما از دیدن مهارت‌هایی که در ساختار کسب‌وکار شما وجود دارد، ذوق زده خواهند شد. نشان دهید که چگونه هر محصول را می‌سازید یا چگونه مواد تشکیل دهنده محصولات و خدمات خود را تهیه می‌کنید. هرچه بیشتر بتوانید مشتریان خود را در این فرآیند مشارکت دهید، آن‌ها بیشتر به محصول یا خدمات شما اهمیت می‌دهند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله بازاریابی از طریق تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.

مدل شماره 6 در تولید و ساخت تیزر تبلیغاتی – استفاده از ویدئوهای مشتریان


یکی دیگر از انواع تیزر تبلیغاتی، ویدئوهایی است که از رضایت مشتریان دریافت می‌کنید. در این فرآیند شما باید به مشتریان اجازه دهید برای شما تبلیغ کنند. وقتی مشتریان بالقوه می‌بینند که مشتریان فعلی شما در هنگام استفاده از محصول شما چقدر مشتاق و پرشور هستند، تصمیم قطعی برای استفاده از محصولات و یا خدمات شما را می‌گیرند. شما می‌توانید از مشتریان فعلی خود بخواهید که در مقابل دوربین درباره کسب‌وکار ، محصولات و یا خدمات شما صحبت کرده و یا ابراز خرسندی کنند. البته این کار باید به صورت خودجوش انجام شود و باید مشتریان خود را مجبور به این کار نکنید. در این صورت مخاطبان و کاربران جدید در مورد برند شما هیجان‌زده خواهند شد.

مدل شماره 7 در انواع تیزر تبلیغاتی – تیزرهای مستند گونه کوتاه


یکی از انواع تیزر تبلیغاتی که در سال‌های اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته است تیزرهای مستند گونه کوتاه در مورد کسب‌وکار است. فقط به این موضوع فکر کنید که اگر یک "ویدئوی پشت صحنه " و "ویدیوی فرهنگی " با هم صاحب فرزند شوند چه اتفاقی می‌افتد. حاصل ادغام این دو ویدئو به صورت حرفه‌ای یک ویدیو کوتاه و مستند گونه است. یک مستند کوتاه که برند، کسب‌وکار و شرکت شما را در طول زمان نشان می‌دهد و نگاهی عمیق به افراد، استعدادها و عملیات انجام شده در شرکت شما می‌اندازد. امروزه شرکت‌های معروف از این روش به خوبی استفاده می‌کنند. بهترین نمونه، کارخانه‌های خودروسازی مطرح در دنیا هستند که از این روش برای نمایش دادن پیشرفت محصولات خود در طول زمان استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله تیزر تبلیغاتی مدرن را مطالعه نمایید.

 

استفاده از روش های مدرن در ساخت تیزرهای تبلیغاتی

نتیجه‌گیری نهایی


استفاده از انواع تیزر تبلیغاتی باعث می‌شود که کسب‌وکار شما بهتر و کامل‌تر به مشتری نشان داده شود. همچنین شما می‌توانید برای تمامی پلتفرم‌هایی که مشتری و کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند، محتوای تبلیغاتی آماده کنید. با این کار کسب‌وکار و برند شما بهتر و سریع‌تر معرفی می‌شود. شما می‌توانید با بررسی انواع تیزر تبلیغاتی به راحتی از بین آن‌ها، کامل‌ترین و بهترین را برای کسب‌وکار خود انتخاب کرده و فرایند تبلیغاتی خود را با آن شروع کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است مدل‌های دیگری از تیزرهای تبلیغاتی نیز در دنیا وجود داشته باشند، پس در مورد ساخت تیزرها، محدود به همین موارد نباشید و خلاقیت را سرلوحه کارهای خود قرار دهید. هدف نهایی و اصلی در تیزرهای تبلیغاتی جلب نظر مشتری است. این موضوع را فراموش نکنید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *