آموزش مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی گاهی میتواند بسیار طولانی باشد، اگر قرار است یک تیزر برای کسبوکار خود درست کنید بهتر است با مراحل اصلی آن آشنا باشید.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی بر اساس نوع تیزر، مدت زمان آن و حتی محتوایی که قرار است در داخل آن نشان داده شود میتواند متفاوت باشد. با این حال ساخت تیزر برای کسبوکارهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. شما میتوانید به راحتی با استفاده از این مقاله با فرایند ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا شوید.
گاهی متقاعد کردن کسی در مورد یک محصول و یا خدمات بسیار سخت است. به خصوص اگر قرار است طرف مقابل برای آن پول خرج کند. در این صورت ساختن یک ویدیوی تبلیغاتی اوضاع را تغییر میدهد! شما میتوانید به راحتی با ساخت یک ویدئوی مناسب محصول و یا خدمات خود را به دیگران معرفی کرده و آنها را با ویژگیهای آن آشنا کنید. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله تجهیزات لازم برای طراحی تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
مقدمه
- بررسی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
- 7 مرحله ساده برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی
- شماره 1 - یک لیست USP ایجاد کنید
- استفاده از فرایند روایی و داستانگویی
- استفاده از استوری برد
- ساخت فیلم یا انیمیشن
- طراحی موسیقی و صداگذاری
- استفاده از فرایند کال تو اکشن یا همان دعوت به اقدام
- آپلود تیزر
- نتیجهگیری نهایی
بررسی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی
در این مقاله به شما 7 مرحله ساده برای ایجاد یک ویدیوی تبلیغاتی با کیفیت بالا را به شما نشان خواهیم داد. محصولات یا خدمات اغلب از نظر ساختار پیچیده یا گسترده هستند، به طوری که شما در نگاه اول آنها را درک نمیکنید. با ویدیوهای تبلیغاتی میتوانید این مشکل را برطرف کنید زیرا آنها فرصت خوبی را ارائه میدهند.
راههای مختلفی برای ساخت تیزر تبلیغاتی وجود دارد. به عنوان مثال امکان فیلمبرداری به صورت یک فیلم واقعی برای برخی از محصولات و یا خدمات وجود دارد. در این حالت افرادی در داخل تیزر هستند که عملکردها، امکانات و سایر ویژگیهای خاص محصول و یا خدمات را توضیح میدهند؛ اما تنها فیلمهای واقعی گزینه اصلی نیستند. شما میتوانید از تیزرهای انیمیشنی و رایانهای نیز استفاده کنید. در واقع تیزرهای انیمیشنی و رایانهای در مورد محصولات و خدمات مختلف کارایی دارند. این نوع تیزرها اغلب مدرنتر به نظر میرسند، میتوانند بسیار سریعتر تولید شوند و در مقایسه با فیلمهایی که "در واقعیت " فیلمبرداری شدهاند، دارای مزیت هزینه هستند. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله کاربرد تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
7 مرحله ساده برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی
ساخت یک تیزر تبلیغاتی خود در ابتدا ممکن است دشوار به نظر برسد. از کجا باید شروع کنید؟ چه چیزی مهم است، چه چیزی باید در فیلم باشد. سؤالاتی زیادی در این خصوص وجود دارند که همه آنها نیاز به پاسخ دارند.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی – شماره 1 - یک لیست USP ایجاد کنید
برای اینکه ابتدا یک نمای کلی از همهچیزهایی که قرار است در ساخت تیزر تبلیغاتی از آن استفاده شود ایجاد کنید. این لیست به عنوان یک لیست USP شناخته میشود. فهرست USP که به آن نقاط فروش منحصربهفرد یا همان unique selling proposition نیز گفته میشود در واقع ویژگیهای خاص محصول و یا خدمات است.
این لیست میتواند شامل موارد زیر باشد:
• عملکرد اصلی محصول و یا خدمات شما چیست؟
• محصول ما چه ارزش افزودهای به مشتری ارائه میدهد؟
• چه چیزی محصول شما را از رقبایمان متمایز میکند؟
• نکات کلیدی محصول شما چیست؟
• دید کلی شما نسبت به محصول چیست؟
• بازخورد خنثی در خصوص محصول شما چیست؟
همچنین از افرادی که در تیم تبلیغاتی و یا تیم تولید محصول یا خدمات شما نیستند، مانند مشتریان، اقوام یا آشنایان، بخواهید که به این سؤالات پاسخ دهند. در نهایت این جوابها دید کلی به شما میدهد که میتوانید از آن در ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده نمایید.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی – مرحله 2 – استفاده از فرایند روایی و داستانگویی
هنگامی که یک ویدیوی تبلیغاتی ایجاد میکنید، روایت داستان بخش اصلی و مهم تیزر تبلیغاتی شما است. در واقع داستان و روایت پایه و اساس همهچیزهایی است که بعداً نمایش داده و گفته میشوند. در اینجا میتوانید از روی نکات کلیدی که قبلاً یادداشت کردهاید استفاده کنید. اکنون میدانید چه چیزی مهم است، فقط باید آن را در قالب متن قرار دهید. با یک مقدمه شروع کنید، به طور خلاصه مشکلی را که مشتری بالقوه شما دارد را بیان کنید و سپس به سرعت به سراغ راه حل بروید. مهم این است که در انتها متنی وجود داشته باشد که دقیقاً راه حل مشکل را به صورت واضح بگوید. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله سناریوی تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی – مرحله شماره 3 – استفاده از استوری برد
یکی از مراحل مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده از استوری برد است. هنگامی که متن داستان در جای خود قرار گرفت به سراغ استفاده از استوری بورد بروید. این در ابتدا ممکن است استفاده از این فرایند بسیار پیچیده و وقتگیر به نظر میرسد اما واقعاً اینطور نیست. استوری بورد نوعی جدول است که در آن چیزی را که میخواهید در تبلیغات جدید خود ببینید، ثبت میکنید. درست مانند بخش روایی منتها با جزئیات خیلی بیشتر، نکته مهم این است که در فرآیند ساخت استوری برد شما نیازی به نقاشی حرفهای ندارید! همان تصویر اولیه میتواند گویای همهچیز باشد!
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی – مرحله شماره 4 – ساخت فیلم یا انیمیشن
در فرایند ساخت تیزر تبلیغاتی فرقی نمیکند یک فیلم واقعی یا یک ویدیوی تبلیغاتی انیمیشن را بخواهید بسازید. در هر صورت باید از موارد گرافیکی و انیمیشنی استفاده نمایید. چیزی که در نهایت خروجی کار است یک تیزر ویدئویی است که از ابتدا در مسیر درست ایجاد شده است. در واقع شما باید مسیر اصلی ساخت را همواره رعایت کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که استوری بورد را به عنوان راهنما نگه دارید. به این ترتیب، شما همیشه یک دید کلی دارید و هرگز احساس نمیکنید که از مسیر خود منحرف شدهاید. در این صورت امکان خطا و یا انحراف به شدت کاهش پیدا میکند. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله بهترین نرم افزار ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی- مرحله شماره 5 - طراحی موسیقی و صداگذاری
یکی از مهمترین مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی استفاده از موسیقی و صدای خوب است. یک ویدیوی تبلیغاتی خوب نباید فاقد موسیقی و جلوههای صوتی کم استفاده باشد. در واقع به استفاده از موسیقی و صدای گذاری خوب ویدیوی تبلیغاتی واقعاً زنده میشود. با این حال، باید از جلوههای صوتی به اندازه کافی استفاده کرد.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی- مرحله شماره 6 – استفاده از فرایند کال تو اکشن یا همان دعوت به اقدام
نکته مهم در پایان هر ویدیو که اغلب دستکم گرفته میشود: دعوت به اقدام است! این یک فراخوان برای اقدام است. شما میتوانید از مواردی مانند "اکنون بخرید "، "ثبتنام رایگان " یا "30 روز رایگان امتحان کنید!" استفاده کنید. این موارد در واقع نوعی دعوت از مشتری است که به از محصول و یا خدمات شما استفاده کند. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله ایده ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
به این ترتیب، بیننده شما میداند پس از تماشای ویدیو چهکاری انجام دهد. بدون فراخوانی برای اقدام، خطر زیادی وجود دارد که مشتری بدون انجام هیچگونه کار خاصی ویدئو را ببیند و سپس آن را ببندد. از سوی دیگر، با دعوت به اقدام، مشتری تشویق میشود که به استفاده از خدمات یا محصول شما ادامه دهد و یا بعداً مشتری شما شود.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی – مرحله شماره 7 - آپلود تیزر
آخرین بخش از مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی آپلود است. این مرحله به اندازه تمام مراحل قبلی مهم است. در واقع در پایان، ویدئو باید راه خود را به اینترنت پیدا کند. آنهم نه در یک سایت مخصوص بلکه در تمام سایتهای انتشار ویدئو و تبلیغات، چرا که اگر فقط در یک سایت منتشر شود خیلی سریع در بین انبوه ویدئوها محو شده و دیگر کسی آن را نمیبیند. شما میتوانید برای آشنایی بیشتر مقاله نکات مهم در ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
Youtube، آپارات، Facebook، Instagram و پلتفرمهای مشابه یک پورتال آپلود بسیار خوب هستند. این موارد نه تنها برای بسیاری از مردم آشنا هستند بلکه دارای یک پخشکننده ویدیوی خوب نیز میباشند. البته، اگر مسیر بهتر را ترجیح میدهید، بهتر است در کنار این موارد تیزر تبلیغاتی خود را از طریق سیستم مدیریت محتوای وبسایت خود نیز منتشر کنید!
نتیجهگیری نهایی
ساخت تیزر تبلیغاتی یک روش حرفهای برای معرفی محصول یا خدمات است. شما میتوانید خودتان اقدام به ساخت تیزر نمایید. البته که پیشنهاد ما به شما استفاده از آژانسهای حرفهای تولید محتوا و تبلیغات است. در این صورت در زمان و هزینههای خود صرفهجویی قابلتوجهی انجام خواهید داد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید