مختصری در خصوص این که طراحی لوگو چیست

مختصری در خصوص این که طراحی لوگو چیست

در این مقاله تلاش کردیم تا به زبانی ساده و مختصر عنوان کنیم که طراحی لوگو چیست و چه ابعادی دارد.

طراحی لوگو چیست، این سوال احتمالا پرسشی است که خیلی از ما با آن مواجه شده ایم. از طرفی همه ما حداقل یک بار عبارات لوگو و طراحی لوگو به گوشمان خورده است. بنابراین به نظر می رسد نیاز است تا مختصری در این باره توضیح دهیم و تبیین کنیم که طراحی لوگو چیست. البته ممکن است به نظر بعضی از شما مخاطبین ما این سوال ابتدایی و کودکانه برسد. با عنوان کردن توضیحاتی در این خصوص، متوجه می شویم که پاسخ به این پرسش چه مقدار مفید و مهم خواهد بود. 


مقدمه 

  1. طراحی لوگو چیست؟
  2. پیشینه و تاریخچه طراحی لوگو.
  3. انواع لوگو چیست؟
    • لوگوی حرف نماد یا مونوگرام
    • لوگوی متنی یا لوگوتایپ
    • لوگوی تصویری
    • لوگوهای تلفیقی
    • لوگوهای انتزاعی
    • مسکات


منظور از طراحی لوگو چیست؟ 


به عنوان اولین گام، به پرسش اصلی این گفتار پاسخ می دهیم و پس از آن می توانیم به جوانب دیگری از این مسئله بپردازیم. لوگو یا آرم، علامتی است دارای نشانه ها، نوشته ها، تصویرها و مواردی مانند این که به شکلی منحصر به فرد و خاص برای یک برند، کسب و کار و یا فعالیت ایجاد می شود. بنابراین، به این پروسه ایجاد و شکل دهی لوگوی مد نظر ما، طراحی لوگو گفته می شود. 
این لوگو و یا آرم، به کسب و کار و بیزینس مد نظر شما هویت می بخشد و اگر به طور حرفه ای و دقیق طراحی شده باشد، تبدیل به اولین چیزی می شود که در ذهن مخاطبان و مشتریان، از یک کسب و کار می ماند. بنابراین لوگو را می توان نسخه ای فشرده، بسیار کوچک و مختصر از کلیت یک کسب و کار دانست. در این لوگو عناصر مختلفی از کسب و کار و فعالیت جا می گیرد. نیاز است تا این عناصر هرچه جامع تر و کامل تر باشند تا تصویر درست و کاملی از کسب و کارتان را به مخاطب برسانند. 

لوگوی کی اف سی
پیشینه و تاریخچه طراحی لوگو


خب برای درک بهتر چیستی طراحی لوگو می توانیم گریزی بر تاریخچه این مسئله بزنیم و ببینیم که در طول زمان به چه شکل درآمده است. شاید بتوان اینطور گفت که اولین طراحی لوگوی بشر زمانی بوده است که انسان های اولیه با حکاکی بر روی سنگ ها و یا نقاشی کشیدن بر روی سطوح مختلف سعی داشتند تا مقصود خود را به همنوعان منتقل کنند. پس شاید بتوان یکی از کهن ترین ابزارهای بشری را در این کار جست و جو کرد. به مرور زمان و در طی حکومت های مختلف شاهد این آرم ها و لوگوها هستیم. 
یکی از اولین نمونه های آرم و لوگو را در دوران یونان باستان می توانیم بیابیم که برای رساندن پیام های پادشاهی از آرم استفاده می کرده اند. خود کلمه آرم نیز از این دوران برای ما به یادگار مانده است و از یونانی به زبان های مختلف از جمله فارسی خودمان راه پیدا کرده است. 
پس از انقلاب صنعتی که از حدود قرن هجدهم میلادی آغاز می شود، لوگو و آرم مانند بسیاری از عناصر دیگر جهان، تعریف و شکل مدرنی به خود می گیرد. از این جا به بعد است که آنچه را به عنوان لوگو در امروز به کار می بریم، شاهد هستیم. خب این امر نیز طبیعی است. چرا که کسب و کارها و تجارت ها رونق بسیار زیادی می گیرند و گستردگی بالایی پیدا می کنند. بنابراین بیش از پیش به یک نشان نیاز داریم تا یک فعالیت را به ما معرفی کند و به آن تشخص ببخشد. پس از این تا امروز نیز شاهد تغییر، تحول و تکامل های بسیاری در این علم و مهارت هستیم. 

طراحی لوگو چیست؟
انواع لوگو چیست؟ 


برای آشنایی بیشتر و بهتر با چیستی طراحی لوگو می توانید، انواع این لوگوها را مطالعه کنید و بشناسید. بنابراین لازم دیدیم تا چند تا از مهم ترین این انواع را در این جا عنوان کنیم و در خصوص آنها توضیحاتی ارائه دهیم. این نکته را فراموش نکنید که با این آشنایی تا حدی به پرسش طراحی لوگو چگونه است نیز پاسخ خواهیم داد. پس با ما همراه باشید و این موارد را در ادامه بخوانید:


حرف نماد یا مونوگرام:


می توانید یک یا چند حرف بخصوص از نام برند را در لوگوی مورد نظر به کار ببرید. این روش گزینه خوبی برای برندهایی که نام طولانی دارند است. عنوان کردن یک یا چند حرف از این نام کار را راحت تر می کند. البته باید توجه داشت که این حروف توانایی کمتری در انتقال معنا و ذهنیت دارند و اگر می خواهید در این زمینه موثرتر باشید به سراغ لوگوتایپ بروید. 


لوگوی متنی یا لوگوتایپ:


در لوگوتایپ نام کامل برند و فعالیت مورد نظر در لوگو درج می شود. در این جا با فونت، رنگ و نحوه طراحی نام برند می توانید به لوگوی خود هویت متمایز و خاص بدهید تا در ذهن مخاطب خود بماند و به صورت خاص شکل بگیرد. 


لوگوی تصویری:


زمانی که به لوگو فکر می کنیم معمولا این گونه از لوگوها به ذهن ما خطور می کنند. این لوگوها، تصاویر معمولا ساده و خاص هستند که به راحتی قابل تشخیص باشند. حتما باید این تصویر ارتباط محکمی با کسب و کار و فعالیت شما داشته باشد. برای تاثیر هرچه بیشتر این نوع لوگو می توان آن را با لوگوی متنی تلفیق کرد که نوع بعدی لوگو را تشکیل می دهد. 


لوگوهای تلفیقی:


در این روش، لوگوی تصویری و متنی را به شکلی خلاقانه با یکدیگر تلفیق می کنند و لوگوی پیچیده تر و جذاب تری را ارائه می دهند. در این لوگو، در واقع شما دو نوع لوگو را خواهید داشت که می تواند تاثیر بیشتری بر مخاطبتان بگذارد. 


لوگوهای انتزاعی:


در این نوع از لوگو، اشکال هندسی مختلفی را با یکدیگر ترکیب می کنند و با استفاده از شکل حاصله، لوگویی را می سازند و معنای بخصوصی را منتقل می کنند. نمونه بسیار خوب این نوع از لوگو را می توان لوگوی پپسی در نظر گرفت. 

چیستی طراحی لوگو
مسکات:


یکی از روش هایی که می تواند در طراحی لوگو خاص به شما کمک کند و نتیجه زیبایی را به ارمغان بیاورد،‌ روش مسکات است. در این روش شما با استفاده از شخصیت های خاص کارتونی و اغلب رنگارنگ می توانید به کسب و کار خود هویت و تشخص بدهید. یکی از معروف ترین لوگوهایی که در این سبک طراحی شده اند، لوگوی KFC است. هرجا این تصویر حضور داشته باشد، مخاطب به یاد این برند خواهد افتاد.
حالا که با ابعاد مختلفی از طراحی لوگو آشنا شدیم و تبیین کردیم که طراحی لوگو چیست بد نیست نکته ای را در این خصوص عنوان کنیم و آن این است که از این طریق می شود به شغل و کسب درآمد دست پیدا کرد. شما می توانید درخواست استخدام طراح لوگو و یا استخدام طراح لوگو در منزل به صورت دورکاری را بدهید و به راحتی به یک شغل دورکاری و انعطاف پذیر دست پیدا کنید.
کافی است تا در سایت اتک وارد شوید و به بخش استخدام غیر حضوری وارد شوید. پس از این است که به یک فرم دست پیدا می کنید. با پر کردن این فرم است که سایت اتک دست به کار شده و با توجه به شرایط شما، شما را به عنوان یک طراح لوگو با شرکت های معتبر در این زمینه آشنا خواهد کرد. امیدواریم که موفق و پیروز باشید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *