آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک+ نکات کلیدی
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک با گسترش کسب و کارها بسیار لازم و ضروری است. در این صورت تبلیغات حرفه ای خواهید داشت.
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک با توجه به اینکه اکثر کسب و کارها در فضای مجازی فعالیت دارند، بسیار با اهمیت است. ساختن یک تیزر تبلیغاتی کار بسیار جذاب و هیجان انگیزی است، فقط نیاز به حوصله دارد. در این مقاله سعی بر آن است تا با آموزش ساخت تیزر موشن گرافیک آشنا شده و نکات مربوط به آن را توضیح دهیم. بدین ترتیب تحول عظیمی در مارکتینگ یک کسب و کار می توان ایجاد کرد. با افزایش نرم افزار های مختلف در این زمینه، تیزر تبلیغاتی با پیشرفت های زیادی روبرو بوده اند. همین تیزرها در حال حاضر فاکتور اصلی تبلیغات در رسانه های گروهی مانند : سایت ها، شبکه های اجتماعی و حتی تلویزیون شده است. داشتن مهارت در ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک بسیار مفید واقع خواهد شد. زیرا این تیزر ها بسیار جذاب و مخاطب پسند هستند.
در این بخش به آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک خواهیم پرداخت. در بخش های مختلف این مقاله به مراحل ساخت و نکات مهم موشن گرافی می پردازیم. هر یک از این بخش ها شامل زیر بخش های کوچکتری است که به بیان توضیحاتی درباره ی جزئیات شروع ساخت تیزر تبلیغاتی، نحوه ی ارائه ی تیزر تبلیغاتی و... پرداخته می شود. برنامه ساخت تیزر تبلیغاتی برای اینستاگرام نیز به دلیل محبوبیت این نرم افزار بسیار پرطرفدار است.
عناوین مقاله
به منظور آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند :
1- روش های ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
2- مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
3- نکات کلیدی در مورد تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
روش های ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک در حالی که بسیار سرگرم کننده است، اما ساخت همه ی آنها به یک صورت انجام نمی شود. عناصر زیادی از جمله فیلمنامه و صدا، طراحی و انیمیشن در ساخت تیزر موشن گرافیک دخیل هستند. اگر هر یک از مراحل ساخت به درستی انجام نشوند، محصول نهایی تاثیرگذاری لازم را نخواهد داشت. حتی یک اشتباه کوچک در ساخت ویدیوی موشن گرافیک نیز می تواند سبب کسب نتایج نامطلوب شود. لیست شرکت هایی که نیاز به تبلیغات دارند نیز در مقاله ی جداگانه آورده شده است.
بطور کلی روش های ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک عبارتند از :
• داستانی که مدنظرتان است را به صورت فیلمنامه ای بنویسید.
• از استوری برد هم زمان با تکمیل فیلمنامه استفاده کنید.
• استوری بورد های خود را طراحی کنید.
• از متحرک سازی و انیمیشن سازی طرح های نهایی خود غافل نشوید.
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی با افتر افکت هم کمک زیادی به ساخت تیزرهای تبلیغاتی می کند.
مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک طی مراحل زیر انجام می شود :
مرحله ی اول: در این مرحله جوانب مختلف ساخت تیزر تبلیغاتی در نظر گرفته می شود و با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، بهترین حالت ممکن انتخاب خواهد شد. تحقیق و برنامه ریزی، شامل مواردی از قبیل زمان شروع و پایان کار، چگونگی انتخاب تصاویر، نوع تصاویر و... می شود.
مرحله دوم : مرحله ی دوم در آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک تعیین اهداف و خروجی کار است. بدان معنا که باید تمامی انتظارات و هدف ها بصورت کامل و واضح مد نظر قرار گرفته شود. بطور مثال چنانچه در پاسخ به این سوال که هدف از ساخت تیزر چیست ؟ بگوییم هدف صرفا نشان دادن برند است، یک هدف اشتباه را انتخاب کرده اید. بنابراین اهداف بایستی به صورت جزئی و کلی بیان شوند تا پیشبرد اهداف تبلیغاتی به بهترین شکل ممکن انجام شود.
مرحله ی سوم : در مرحله ی سوم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک مشخص کردن مخاطب مورد نظر در این مرحله انجام می شود. به تعریفی دیگر می توان دریافت که چه قشر از جامعه تیزر تبلیغاتی را خواهند دید. بازه ی سنی این افراد چند سال است؟ جنسیت و شغل آنها چیست؟ همچنین معین می شود که مخاطبان به تازگی قصد خرید محصولی را دارند و یا به مشتری بالفعل تبدیل شده اند.
در مراحل چهار تا هفت آموزش ساخت تیزر موشن گرافیک چه فاکتورهایی مهم است ؟
مرحله ی چهارم : در مرحله ی چهارم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی سبک ویدیو یا کلیپ انتخاب می شود. به نوعی رده ی سنی را نیز در این مرحله مشخص می کنیم. با توجه به ویژگی های مخاطب پسند امکان انتخاب موشن گرافیک مشخص خواهد شد و جایگاه پخش نیز می توان تعیین می شود. بطور مثال چنانچه مخاطبین قشر جوان جامعه باشند تولید محتوا و ساخت تیزر باید مانند صفحات اجتماعی باشد. در مقابل ساخت تیزر برای افراد کهنسال باید مطابق با ویدیوهای تلویزیونی باشد.
مرحله ی پنجم : در این مرحله از آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی لحن بیان و مدت زمان موشن گرافیک تعیین می شود. در برخی مواقع لازم است لحن کاملا رسمی بوده و در برخی مواقع نیز لحن غیر رسمی جایز است. اینکه بیان سریع باشد یا آهسته، کوتاه باشد یا مفصل از دیگر مواردی است که در این مرحله لحاظ می شود. انتخاب لحن درست تاثیر زیادی در تیزر دارد زیرا یکی از مهم ترین بخش های آموزش ساخت تیزر انتخاب لحن تیزر تبلیغاتی است.
سه عامل زیر جهت تعیین زمان تیزر تبلیغاتی باید مد نظر قرار گیرد :
1- کانال هایی که می خواهیم منتشر کنیم.
2- مقدار بودجه ای که در اختیار داریم.
3- اهدافی که در ساخت تیزر تبلیغاتی داریم.
مرحله ی ششم : در مرحله ی ششم آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک کانال انتشار تیزر تعیین می شود. سایر مراحل نیز عبارت است از :
• انتخاب برنامه ی ساخت تیزر
• نوشتن فیلم نامه ی تیزر
• طراحی استوری بورد
• ساخت تیزر
• تدوین کردن تیزر
• کنترل کیفیت تولیدی تیزر
• گرفتن خروجی تیزر و منتشر کردن آن
نکات کلیدی در مورد تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک
نکته های کلیدی درباره ی تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک شامل موارد زیر می باشد :
• دارا بودن برنامه ی منظم در ساخت تیزر
سعی کنید هیچگاه بدون برنامه پیش نروید و همیشه برنامه منظم در خصوص ساخت تیزر داشته باشید. برنامه های خود را طوری تنظیم نمایید که تمامی موارد مورد نظر مانند : برنامه زمانی، شناسایی مخاطب و غیره به راحتی و درستی انجام شود.
• آمادگی انتشار در اکثر پلتفرم ها
تیزر تبلیغاتی باید طوری باشد که بتوان آن را در پلتفرم های زیادی منتشر کرد. بطور کلی پلتفرم های بیشتر مشتریان بیشتری را به همراه خواهد داشت. توجه به این نکته نیز حائز اهمیت است که هرچه پلتفرم های بیشتر انتخاب شوند زمان و هزینه نیز افزایش پیدا خواهند کرد.
• عدم بازگو کردن همه چیز
• داستان سرایی
در پایان
آموزش ساخت تیزر تبلیغاتی موشن گرافیک در این مقاله عنوان شد و مراحل ساخت را تشریح کردیم. بیان شد که حتی یک اشتباه کوچک نیز موجب نتیجه ی نا مطلوب خواهد شد. کمک گرفتن از افراد ماهر و متخصص در این زمینه کمک شایانی به ساخت ویدیوی موشن گرافیک مطلوب و درجه یک می کند. سه عنصر اصلی در ساخت تیزر تبلیغاتی شامل عنصرهای بصری، صوتی و متن می شود. هر کدام از این عنصرها ویژگی های منحصر به فردی دارد. بنابراین لازم است هر عنصر سر جای خودش قرار گیرد تا نظم تیزر ساخته شده برقرار شود.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید