همه چیز درباره ی رپورتاژ آگهی تلویزیونی

همه چیز درباره ی رپورتاژ آگهی تلویزیونی

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی رپورتاژ آگهی تلویزیونی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

رپورتاژ آگهی تلویزیونی یک راهکار خلاقانه برای معرفی یک محصول به صورت تصویری است.  شما با استفاده از این روش می توانید هر آنچه که درباره ی محصول تان است را به صورت تصویری به نمایش بگذارید. اگر شما هم به این نوع رپورتاژ علاقمند هستید؛ ولی اطلاعات کاملی در این باره ندارید؛ لطفا چند دقیقه ای با ما همراه باشید تا تمامی نکات طلایی که درباره ی رپورتاژ نویسی و انواع آن وجود دارد را برایتان بیان کنیم. قصد داریم یک تعریف کلی از مفهوم رپورتاژ را برای شما توضیح دهیم. همچنین آموزش نوشتن متن رپورتاژ آگهی را به شما یاد بدهیم تا بتوانید تبدیل به یک رپورتاژ نویس قوی شوید. پس اگر مایل به کار رپورتاژ نویسی هستید، ما را تا پایان این مسیر همراهی کنید.

مقدمه


هر آنچه در این مقاله می خوانید:
•    تعریف رپورتاژ آگهی
•    رپورتاژ آگهی تلویزیونی چیست؟
•    انواع رپورتاژ آگهی
•    منظور از گزارش تلویزیونی چیست؟
•    یک تیزر تبلیغات باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
•    سخن آخر

تعریف رپورتاژ آگهی


اگر بخواهیم بگوییم رپورتاژ آگهی چیست؟ باید در ابتدا معنای لغوی آن را بدانید.  بعد با کار و نحوه ی تبلیغات آن آشنا شویم. رپورتاژ آگهی به معنی یک مقاله یا یک گزارش است که در آن شما به معرفی محصولاتتان به طور کامل می پردازید. البته باید این نکته را به شما بگوییم که رپورتاژ آگهی یک تبلیغ نیست؛ بلکه یک بازاریابی تجاری است که از حالت تبلیغاتی خارج شده. یک رپورتاژ آگهی خوب حالت مشاوره ای دارد و در انتها باید به معرفی محصولاتتان بپردازید. اول نیازهای خوانندگان را مطرح و بعد به آن ها راهکار بدهید. این یک تعریف کلی از رپورتاژ آگهی بود. اما رپورتاژ آگهی تلویزیونی چیست؟ در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد.

چطور رپورتاژ بنویسیم؟

نوشتن رپورتاژ آگهی تلویزیونی

رپورتاژ آگهی تلویزیونی چیست؟


حالا که با معنای رپورتاژ آگهی آشنایی پیدا کردید؛ نوبت به رپورتاژ آگهی تلویزیونی می رسد. در سال های اخیر رپورتاژ آگهی تلویزیونی یکی از عوامل پیشرفت در هر کسب و کاری شده تا جایی که هر فردی دوست دارد برای کسب و کارش از این روش استفاده کند. چون بازدهی بالایی دارد. اما شاید این سوال برایتان پیش آید که رپورتاژ آگهی تلویزیونی در چه مواردی استفاده می شود؟ در پاسخ به این سوال شما باید بگوییم که رپورتاژ آگهی تلویزیونی کاربرد های زیادی دارد که چند نمونه از آن ها را بیان می کنیم.
•    در انواع سمینارها و کنفرانس 
•    در انواع کاتالوگ های دیجیتالی برای معرفی یک محصول
•    در انواع نمایشگاه ها
•    پخش در رسانه هایی مثل تلویزیون یا سینمای خانگی
•    در انواع هتل ها و مجتمع های تجاری و تفریحی
•    برای ارائه گزارشات مربوط به یک سازمان
•    استفاده در فرودگاه ها و سالن های انتظار
این ها فقط نمونه ای از کاربرد های رپورتاژ آگهی تلویزیونی بودند. رپورتاژ آگهی تلویزیونی کاربرد های فراوان دیگری هم دارد. نمونه رپورتاژ آگهی تلویزیونی را می توان در جاهای دیگر هم دید.

رپورتاژ آگهی تبلیغی

نمونه رپورتاژ آگهی تلویزیونی

انواع رپورتاژ آگهی


رپورتاژ ها فقط به رپورتاژ آگهی تلویزیونی ختم نمی شوند و انواع مختلفی دارند. البته هر کدام از این رپورتاژ ها کارایی متفاوتی دارند و افراد بسته به نیازشان از آن ها بهره می برند. انواع رپورتاژ ها شامل موارد زیر می باشند:

•    رپورتاژ آگهی اینترنتی:

رپورتاژ آگهی اینترنتی یکی از پرطرفدارترین انواع رپورتاژهاست که در انواع وب سایت ها و فضای مجازی انتشار داده می شود. این روزها افراد زیادی با هر کسب و کاری از این نوع رپورتاژ آگهی ها استفاده می کنند. این رپورتاژ، قیمت مناسب تری نیز نسبت به انواع دیگر رپورتاژها دارد.
•    رپورتاژ آگهی رسانه ای که شامل دو بخش می شود:
1- رپورتاژ آگهی تلویزیونی
2- رپورتاژ آگهی رادیویی
رپورتاژ آگهی رسانه ای که شامل دو بخش می باشد از انواع رسانه های ملی شامل تلویزیون یا رادیو پخش می شود و اعتبار زیادی را برای کسب و کار ها به وجود می آورد. این رپورتاژها نسبت به رپورتاژ های دیگر قیمت بیشتر دارند.
•    رپورتاژ آگهی نوشتاری که مربوط به مجلات و روزنامه ها می شود.
 این نوع رپورتاژ آگهی همان طور که از نامش پیداست مخصوص مجلات و روزنامه هاست. افرادی که این رپورتاژ آگهی ها را سفارش می دهند مخاطبان مخصوص به خود را دارند.
تمامی این مواردی که گفته شد مربوط به انواع رپورتاژ آگهی است. شما بسته به نیازتان می توانید یکی از این موارد را سفارش دهید.

ثبت رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی تلویزیونی چیست
منظور از گزارش تلویزیونی چیست؟


برای اینکه درک بهتری از رپورتاژ آگهی تلویزیونی داشته باشیم؛ ابتدا باید بدانیم مفهوم گزارش چیست. گزارش در رپورتاژ آگهی تلویزیونی در مواقع انتشار یک محتوای خبری یا آموزشی است که با نشر آن بتوانیم یک محصول یا یک خدمت را برای خوانندگان شرح دهیم. یکی از قوانین رپورتاژ آگهی این است که شما بتوانید  یک محتوا را طوری بنویسید که حالت داستانی داشته باشد. چون این روند داستانی باعث جذب بیشتر خوانندگان می شود و تمایل به خواندن مطالب شما در مخاطب افزایش می یابد. 
این روش را می توان به عنوان یک تکنیک خلاقانه در رپورتاژ نویسی دانست. زیرا سیر داستان گونه مطالب هم برای افراد دل نشین است و هم مایل هستند مطالب دیگری را مطالعه کنند. اما یکی دیگر از نکات رپورتاژ آگهی این است که یک ایده خلاقانه به کار ببرید و هرگز خوانندگان را الزام به خرید از خودتان نکنید. چون در این صورت دیگر مایل به ادامه خواندن مطالب شما نیستند. پس سعی کنید معرفی محصولاتتان حالت مشاوره ای داشته باشد.

یک تیزر تبلیغات باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


شما برای اینکه یک تیزر تبلیغاتی تلویزیونی را بنویسید؛ باید مواردی را در نظر بگیرید که جزء ویژگی های رپورتاژ نویسی هستند. این ویژگی ها شامل موارد زیر می باشند:
1- سعی کنید از ایده های خلاقانه و جدید در نوشتن و تولید رپورتاژ آگهی تلویزیونی استفاده کنید.
برای اینکه بتوانید یک تیزر تبلیغاتی مناسب بنویسید که برای افراد جذاب باشد و بتوانند با  آن ارتباط برقرار کنند؛ سعی کنید در ایده پردازی نوآوری به خرج دهید.
2- سعی کنید در رپورتاژ آگهی تلویزیونی و رادیویی از جلوه های شنیداری و بصری جذاب و جالب استفاده کنید.
قبل از هر چیزی برای رپورتاژ نویسی، مخاطبان خود را بسنجید و ببینید برای چه رده سنی چه محتوایی را می نویسید. باید برای اینکه بتوانید اثر بخشی بیشتری در خوانندگانتان داشته باشد از انواع جلوه های بصری و شنیداری که مورد پسند مخاطبان شماست، استفاده کنید. همین امر سبب جذب بیشتر افراد به محتوای شما می شود.
3- سعی کنید طوری بنویسید که رپورتاژ شما مخاطب محور باشد.
اولین و مهم ترین چیزی که در یک رپورتاژ نویسی خوب، باید به آن توجه کرد؛ این است که شما مخاطبان خود را محور اصلی کار قرار دهید. سعی کنید رفع نیاز مخاطبان در اولویت کارتان باشد. این گونه مخاطبان شما از خودشان تمایل بیشتری برای خواندن محتوای شما نشان می دهند.

سخن آخر


خوشحالیم که مطالب ما در این مقاله برایتان جذاب بود و تا پایان همراه ما شدید. رپورتاژ نویسی می تواند یک کار خوب و پر درآمد برای افراد باشد. شما با آموزش های رپورتاژ نویسی می توانید خیلی راحت رپورتاژ بنویسید و خیلی راحت هم پیشرفت کنید. اگر به کار تایپ و نویسندگی علاقمند هستید؛ می توانید پس از یادگیری سئو و نحوه ی نگارش رپورتاژ آگهی به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت اتک مراجعه کنید. پس از تکمیل فرم استخدام غیر حضوری، وب سایت اتک شما را به عنوان نویسنده رپورتاژ آگهی به شرکت های معتبر تولید محتوا معرفی می کند. در نهایت یادتان نرود که رپورتاژ نویسی یک کار پر درآمد و جذاب برای شما خواهد بود. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *