چگونه یک موشن گرافیست موفق شویم؟

چگونه یک موشن گرافیست موفق شویم؟

موشن گرافیست موفق کیست؟ اگر می خواهید به یک موشن گرافیست حرفه ای و مدرن تبدیل شوید، این مطلب را بخوانید.

پیشگفتار

موشن گرافیست موفق کیست؟ طراحی موشن گرافی یک شغل جدید در بازار نیست. از زمان پدید آمدن موشن گرافی (مخصوصا موشن گرافیک تبلیغاتی) کسانی که به نرم‌افزار های این حوزه آشنا هستند، همیشه پیشنهاد کار با حقوق مناسب داشته و دارند. ورود به دنیای موشن گرافی، یعنی ورود به دنیایی از طرح و رنگ و خلاقیت، که در آن هر طراح باید از خلاقیت ِخود استفاده کرده و صرفا به کپی کردن از ایده های دیگری رو نیاورد. در غیر این صورت، نمی توان به یک موشن گرافیست کپی کار، عنوانِ «طراح خلاق موشن گرافی» را نسبت داد. موشن گرافی حرفه ای است که حالا حالاها جای رشد و پیشرفت دارد. به همین خاطر روز به روز به تعداد کسانی که علاقه دارند در این زمینه کار کنند، افزوده می شود. 
اگر شما هم یکی از این افراد هستید، می توانید به واسطه‌ی آشنایی با میزان درآمد طراحی موشن گرافیک، مراحل ساخت موشن گرافیک، مزیت های موشن گرافیک و آنچه که برای تبدیل شدن به یک موشن گرافیست موفق نیاز دارید، در این مسیر آگاهانه قدم بردارید. برای اینکه از همین ابتدا بدانید یک موشن گرافیست موفق چه ویژگی هایی دارد، پیشنهاد میکنیم ادامه‌ی این مطلب را از دست ندهید.

مقدمه

   یک موشن گرافیست موفق باید از چه چیزهایی اطلاعات داشته باشد؟
•    آینده در دستان مدلسازی سه بُعدی است.
•    پرسپکتیو را نباید دست کم گرفت!
•    انضباط برای تبدیل شدن به موشن گرافیست موفق
•    استفاده از انیمیشن های رویه ای
•    یک موشن گرافیست موفق باید مفهوم بافت و نور را درک کند.
•    یک موشن گرافیست موفق باید دور اندیش باشد.

یک موشن گرافیست موفق باید از چه چیزهایی اطلاعات داشته باشد؟

یک موشن گرافیست موفق باید اول از همه اطلاعاتش را آپدیت نگه دارد. همچنین او باید در پی پیشرفت مداوم و رشد باشد تا بتواند به یک فرد موفق در این زمینه تبدیل شود. برای تبدیل شدن به یک موشن گرافیست حرفه ای، باید به دنبالِ آپدیت کردن اطلاعات خود نسبت به عناوینی که در ادامه آورده می شوند، باشید. اگر اطلاعات و توانایی هایتان در زمینه هایی که در ادامه می آیند کم و یا ضعیف است، مشکلی وجود ندارد. بسیاری از موشن گرافیست های موفق و حرفه ای از همان ابتدا نسبت به این موارد اطلاعات کامل نداشته و پس از مدتی توانسته اند با یادگیری مهارت های لازم برای یادگیری موشن گرافی به بهترین موشن گرافیست در کشور خود تبدیل شوند.


آینده در دستان مدلسازی سه بُعدی است


قطعا تا به حال موشن گرافی ها یا فیلم هایی را دیده اید که در آنها مدل سازی سه بعدی به کار رفته است؟! این مسئله نشانگر این است که تقاضا و توجه به مدل سازی سه بُعدی در دنیا، روز به روز در حال افزایش است. مردم علاقه ی بسیار زیادی به مدل های سه بُعدی و کاراکتر هایی نشان می دهند که قرابت بیشتری به دنیای واقعی دارند. درست است که هنر دو بُعدی هنوز جایگاه خودش را در بین طراحان موشن گرافی و بسیاری از مردم ِ دنیا دارد، اما آینده در دستان کسی است که به زیر و بم ِمدل سازی سه بُعدی آشناست.
برای تبدیل شدن به موشن گرافیست موفق باید بتوانید واقعی ترین، حتی فانتزی ترین اما ملموس ترین مدل های سه بُعدی را طراحی کنید. در صورتی که بتوانید این مهارت را در خود تقویت کنید، آینده ی درخشانی در انتظارتان است.

طراحی موشن گرافی


پرسپکتیو را نباید دست کم گرفت!

شاید فکر کنید که پرسپکتیو فقط در نقاشی و طراحی سنتی کارایی دارد، اما اینطور نیست! با درک صحیح پرسپکتیو می توانید برای حرکت و ایجاد عمق در هر پروژه ی موشن گرافی به صورت کاملا دقیق عمل کنید. برای پیاده‌سازی موشن گرافی معمولا این دوربین است که تغییر دید می دهد و طراح به واسطه ی آن می تواند نمای بیرونی کاراکتر ها و فضاهایی که طراحی می کند را بررسی نماید. با درک عمیق و کاملِ پرسپکتیو شما می توانید حرکات بسیار پیچیده و سخت را طراحی کنید، سوژه را از جهت های مختلف بررسی کنید تا بتوانید در ساخت موشن گرافی موفق عمل کنید. 
به طور کلی، و همانطور که در مطلب «یادگیری موشن گرافی» به این موضوع اشاره کردیم، درک عمیق از مباحث طراحی گرافیکی به شما کمک می کند تا به یک طراح خِبره تبدیل شوید. زیرا داشتن دید ِکامل و دقیق از کاراکتر ها و طرحی که پیاده‌سازی می کنید، کار شما را بسیار واقعی، ملموس و منظم جلوه می دهد.

انضباط برای تبدیل شدن به موشن گرافیست موفق

یک موشن گرافیست موفق (مانند بسیاری از افراد موفق در جهان) باید برای کارهایش نظم و انضباط داشته باشد. هیچ فرد موفقی را در جهان پیدا نمی کنید که بدون در نظر گرفتن ِوقت مناسب و انجام به موقع کارهایش، به جایی رسیده باشد! همیشه باید برای تک تک پروژه هایی که قبول می کنید، بازه ی زمانی خاصی را جهت انجام و اتمام آنها در نظر بگیرید. همچنین باید برای هر پروژه یک ددلاین deadline مشخص تنظیم کنید. موکول کردن کارها به یک زمان یا تاریخ دیگر و اصطلاحا پشت گوش انداختن شان کار چندان درستی نیست. زیرا باعث می شود که کمتر کسی به شما اعتماد کرده و پروژه اش را به شما بسپارد.

موشن گرافیست موفق

استفاده از انیمیشن های رویه ای

پیشرفت هایی که در زمینه ی طراحی ابزار های لازم برای طراحی موشن گرافی حاصل شده است، به طراحان اجازه می دهد تا از کد های از پیش آماده استفاده کنند و زمان ساخت ِیک پروژه را کاهش دهند. نرم افزار های امروزی که برای طراحی موشن گرافی ساخته می شوند، این قابلیت را دارند تا از کد های از پیش نوشته شده استفاده کنند. همین مسئله به موشن گرافیست ها اجازه می دهد تا پروژه های سنگین را در مدت زمان کمتری به پایان برسانند.
شما به عنوان یک موشن گرافیست موفق، باید نحوه ی استفاده از این نوع انیمیشن ها را بیاموزید و در پروژه هایتان از آنها استفاده کنید. تنظیم انیمیشن های رویه ای کاری بسیار سهل و آسان است. زیرا خروجی ِآن را می توان به راحتی پیش بینی کرد. حتی اگر نیاز داشتید تا تغییرات بسیار کوچکی در آنها ایجاد کنید، به راحتی می توانید این کار را انجام دهید. زیرا همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره شد، رشد و پیشرفت فناوری به موشن گرافیست ها اجازه می دهد تا در ساخت موشن گرافی بسیار پویاتر و با سرعت بیشتری عمل کنند و درگیر پروسه های وقت گیر برای ساخت موشن گرافی نشوند.

گرافیک متحرک

یک موشن گرافیست موفق باید مفهوم بافت و نور را درک کند

یک موشن گرافیست موفق باید درک صحیحی از بافت و نور داشته باشد تا بتواند هر پروژه ی موشن گرافی را به شکل کاملاً حرفه ای به پایان برساند. در ساختِ گرافیک متحرک در دنیای امروز، همانقدر که طراحی سه بُعدی اهمیت دارد، توجه به بافت هر کاراکتر یا سوژه و بازتاب نور از آن یا شیوه ی تابیدن نور به سوژه (و به طور کلی نورِ یک صحنه) هم مهم است. هر سطحی در طراحی موشن گرافیک می تواند براق، مات، زمخت، نرم یا شفاف باشد. توجه به بافت و نور در طراحی موشن گرافی بسیار مهم است. زیرا به مخاطب/ یا بیننده کمک می کند تا درک واضحی از تک تک عناصری که در صفحه مشاهده می کند به دست آورد. ملموس بودن ِ یک شیء یا یک کاراکتر به بافت ِآن وابسته است.


یک موشن گرافیست موفق باید دور اندیش باشد

وقتی به عنوان یک موشن گرافیست موفق فعالیت می کنید، باید به فکر آینده باشید. البته منظور از آینده، دور اندیشی برای جایگاه شغلی تان نیست! منظور ما در اینجا توجه به این نکته است که طرح ساخته شده توسط شما تا چه حد در آینده کارایی دارد؟ آیا کاراکتری که طراحی کرده اید، برای پروژه مناسب است یا خیر؟ آیا این امکان وجود دارد که بتوان آن را در آینده توسعه داد یا خیر؟ شما به عنوان موشن گرافیست باید سعی کنید با کیفیت کار کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *