دستور ساخت تیزر تبلیغاتی موثر!
برای معرفی کسب و کار خود از طریق ساخت تیزر تبلیغاتی موثر باید به نکاتی از قبیل هدفمند بودن تیزر توجه ویژه ای داشته باشید.
پیشگفتار
ساخت تیزر تبلیغاتی موثر پلی برای پیشرفت کسب و کار شما می باشد. اگر قرار است به کمک یک تیزر تبلیغاتی، برند خود را به دیگران معرفی کنید، بهتر است از بهترین و موثرترینِ آن استفاده کنید. با این کار، کسب و کار خود را تا سالها در ذهن و قلب مخاطب زنده و ماندگار نگه خواهید داشت. برای تاثیرگذاری بیشتر یک تیزر، باید هدف تیزر را درست به تصویر کشید. بعلاوه، ایجاد حس تعامل با مخاطب و استفاده از راه های ارتباطی مانند ایمیل، در تاثیرگذاریِ حداکثریِ تیزر تبلیغاتی بی تاثیر نیست.
هر کسب و کاری در شروع کار خود برای آشنایی مشتریان و رقابت با سایر رقبای خود، به معرفی نیاز دارد. طراحی و ساخت تیزرهای جذاب و خیره کننده که بتوانند در مدت زمان کوتاهی یک محصول را به شکلی منحصربفرد به مخاطب معرفی کنند، بهترین گزینه برای تشویق آنها به خرید است. توجه به عواملی از قبیل انتخاب موسیقی، چینش شات ها و صحنه ها کنار یکدیگر، کیفیت بالای تصاویر و انتخاب صحنه های زیبا، به ساخت تیزر تبلیغاتی موثر کمک بسیاری می کنند.
مقدمه
- تعیین هدف برای ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
- نحوه عکاسی و فیلمبرداری
- استفاده از نرم افزارها در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
- ساختار معمایی
- تعامل با مخاطب
- توجه به سن مخاطب در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
- استفاده از هشتگ
تعیین هدف برای ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
یکی از نکاتی که در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر باید به آن توجه نمود، تعیین هدفی مناسب برای ساخت تیزر تبلیغاتی است. اگر در ساخت تیزر تبلیغاتی هدف خاصی دنبال نشود، ایده پردازی و نگارش سناریو به صورت مناسب انجام نشده و تیزر از حالت یکپارچگی خارج می شود. بطور مثال، اگر هدف از ساخت تیزر نمایش رضایت مشتریان باشد، باید ایده پردازی ها نیز متناسب با این هدف صورت گیرد. در مقابل، اگر هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی معرفی محصول و ذکر اجمالی ویژگی های آن باشد، باید ایده پردازی ها به شیوه ای دیگر انجام شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اهداف تیزر، می توانید مقاله مربوطه با عنوان اهداف ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه کنید.
نحوه عکاسی و فیلمبرداری
یکی دیگر از راه های ساخت تیزر تبلیغاتی موثر، توجه به کیفیت تصاویر و نوع شات های ضبط شده است. به این منظور، بهتر است با تکنیک های مهم عکاسی و فیلمبرداری آشنا بوده تا بتوانید بهترین صحنه ها را ثبت کنید. انتخاب لوکیشن، اولین و مهمترین راه برای ایجاد جذابیت های بصری در تیزر تبلیغاتی می باشد. اغلب، لوکیشن را متناسب با موضوع تیزر انتخاب می کنند. بطور مثال، برای تبلیغ محصولات پزشکی، معمولا محیط های پزشکی به عنوان لوکیشن های فیلمبرداری انتخاب می شوند. انتخاب پس زمینه مناسب نیز، یکی از نکته های مورد توجه در ساخت تیزر است. البته بیشتر طراحان تیزرهای تبلیغاتی، از پرده سبز استفاده کرده تا در مراحل تدوین بتوانند مناظر مورد نظر خود را جایگزین پرده سبز کنند.
در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر باید به انتخاب بازیگران تبلیغاتی نیز توجه نمود. اگر قرار است تیزری به صورت رئال تولید شود، حضور بازیگران تبلیغاتی، جزء جدایی ناپذیر تیزر تبلیغاتی خواهد بود. بنابراین انتخاب بازیگران و گریم آنها نیز، از جمله مواردی است که باید برای آن زمان و هزینه صرف کرد. در عکاسی شات های مختلف برای ساخت تیزر تبلیغاتی، توجه به نور محیط، کادربندی و ژست افراد نیز اهمیت دارد. انتخاب کادرهای مناسب، جذابیت های بصری تیزر تبلیغاتی شما را دوچندان کرده و نظر مخاطب را به کسب و کار شما جلب می کند. برای آشنایی بیشتر با ترفندهای عکاسی تیزر تبلیغاتی، بهتر است در دوره های آموزشی شرکت کرده تا با مهارت کامل وارد بازار کار شوید.
استفاده از نرم افزارها در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
یکی از مهمترین مراحل ساخت انواع تیزر تبلیغاتی، قسمت تدوین می باشد. تدوین تیزرها به هنر و مهارت خاصی نیاز داشته و تنها افراد متخصص در این زمینه می توانند به راحتی یک تیزر خلاقانه را تدوین نمایند. تولیدکنندگان تیزرهای تبلیغاتی برای تدوین تیزرهای خود از انواع نرم افزارهای طراحی استفاده می کنند. برای کار با این نرم افزارها باید با دانش و مهارت کار با آپشن های این نرم افزارها آشنا بود. نرم افزارهایی مانند Adobe After Effects، Premierو Photoshop جزء متداول ترین نرم افزارهای طراحی بوده که در ساخت تیزرهای تبلیغاتی به وفور بکار می روند. اغلبِ تیزرهایی که به کمک این نرم افزارها تولید می شوند، تیزرهای جذابی بوده که به جلب نظر مخاطب کمک بسیاری می کنند.
در بین نرم افزارهای کاربردی در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر، افتر افکت محبوب ترین نرم افزار است. برای مطالعه بیشتر در مورد این نرم افزار، مقاله ساخت تیزر تبلیغاتی با افتر افکت را مطالعه نمایید.
ساختار معمایی
یکی از راه های موفقیت در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر، استفاده از ساختار رمزآلود و معماگونه است. تیزرهایی که حس کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزند، می توانند به جذب مخاطب کمک بسیاری کنند. بطور مثال، پرسش سوالاتی در مورد محصولاتی که قرار است در آینده عرضه شوند، یکی از راه های ایجاد معما در تیزر تبلیغاتی است. البته افشای سریع راز، کمکی به موفقیت شما نمی کند، بلکه بهتر است مخاطب را کم کم از راز خود مطلع کنید.
تعامل با مخاطب
درگیر کردن مخاطبان در تیزرهای تبلیغاتی آنها را بسیار مشتاق می کند. تعامل با مخاطب یکی از راه های موثر در ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. مخاطبی که خود را بخشی از تیزر تبلیغاتی بداند، به راحتی می تواند با تیزر همزادپنداری کرده و آن را بخشی از زندگی خود بداند. در این شرایط است که وفاداری و اعتماد مخاطب به برند و کسب و کار بیشتر از قبل می شود. به همین منظور، می توان در تیزرهای تبلیغاتی از مخاطبان در مورد محصول مورد علاقه شان نظر خواست و آنها را بخشی از تیزر دانست. به این ترتیب، مخاطب به دنبال کردن تیزر علاقه نشان داده و پیگیر محصولات بعدی نیز خواهد بود.
توجه به سن مخاطب در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر
همانطور که در تهیه و تولید فیلم های سینمایی به گروه سنی مخاطب توجه ویژه ای می شود، در ساخت تیزر تبلیغاتی موثر نیز باید به این نکته توجه شود. بطور مثال، استفاده از موسیقی های نوستالژیک برای تیزرهایی که مخاطبان میانسال دارند، مناسب می باشد. در مقابل، اکثر جوانان و نوجوانان از شنیدن موسیقی های پرتحرک لذت می برند. در مورد انتخاب رنگ و تم تیزر تبلیغاتی نیز این اصل صدق می کند. رنگ های خنثی برای مخاطبان میانسال، بهترین گزینه بوده و برعکس جوانان، رنگ های شاد را بیشتر می پسندند.
استفاده از هشتگ
یکی از راه های معرفی کسب و کار به تمامی افراد استفاده از هشتگ ها می باشد. به کمک هشتگ می توان تمام مخاطبان را با سلیقه مشابه در کنار یکدیگر جمع کرد. امروزه، ساخت تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام بیشتر از قبل رایج شده است و هشتگ ها نیز، تبدیل به محبوبترین جستجوها در این بستر اجتماعی شده اند. به کمک هشتگ ها می توان بازدید از پیج را به صورت چشمگیری افزایش داده و میزان فروش محصول را نیز بالا برد. علاوه بر این، به کمک هشتگ ها می توان تعامل مخاطبان با کسب و کار خود را نیز افزایش داد. همچنین، هشتگ می تواند در مخاطب حس مشارکت ایجاد کرده و او را با هدف تیزر تبلیغاتی همگام سازد. در این شرایط، حس وفاداری مخاطب نیز برانگیخته می شود.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید