صفر تا صد طراحی لوگو و نحوه ی شروع کار

صفر تا صد طراحی لوگو و نحوه ی شروع کار

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی صفر تا صد طراحی لوگو و نحوه ی شروع کار با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه


صفر تا صد طراحی لوگو و نحوه ی شروع کار طراحی لوگو، موضوع اصلی این مقاله است. ما در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را برای افراد مبتدی در زمینه ی طراحی لوگو شرح دهیم. امروزه طراحی لوگو در دیجیتال مارکتینگ، نقش بسیار پر رنگ و مهمی دارد. شما می توانید با تسلط بر آموزش طراحی لوگو برای خود درآمد زایی کنید. امروزه با پیشرفت تکنولوژی طراحی لوگو با گوشی نیز حتی در منزل ممکن است. این امر نشان دهنده ی این است که طراحی لوگو، محدود به مکان و زمان خاصی نمی باشد. عناوین مهمی که ما در این مقاله بررسی می کنیم، شامل موارد زیرند:


1- آشنایی با اصول و قواعد طراحی لوگو
2- بهترین ابزارهای شروع کار طراحی لوگو
3- بررسی طرح های موفق لوگو
- Nike
- Coca-Cola
- Apple
4- از کجا شروع کنم و چگونه به یک طرح خوب برسم؟
5- کلام پایانی   


آشنایی با اصول و قواعد طراحی لوگو


برای اینکه در کار طراحی لوگو به جایگاه و درآمد خوبی برسید، بهتر است ابتدا با اصول و قواعد طراحی لوگو آشنا شوید. امروزه طراحی لوگو به شغلی رقابتی تبدیل شده است. دلیل این امر نیز ضرورت طراحی لوگو برای امور بازاریابی و تولید محتوا برای برندها می باشد. عصر امروز، عصری رقابتی است و کسب و کارها باید از انواع روش ها برای پیشبرد کارشان استفاده کنند. یکی از به صرفه ترین و در دسترس ترین این روش ها، رجوع به طراحی لوگو می باشد. همه ی کسب و کارها در این زمینه موفق نمی شوند. دلیل این امر نیز در پیروی نکردن این گونه کسب و کارها از اصول و قواعد طراحی لوگو می باشد. ما در ادامه چند مورد از مهم ترین اصول و قواعد طراحی لوگو را ذکر می کنیم:
1- فراموش نکنید که طرح لوگوی مورد نظرتان را ساده برگزینید.
2- بهتر است طراحی لوگو ماندگار و بی زمان باشد. منظور از بی زمان بودن این است که طرح لوگو همیشه جایی در صنعت مد داشته باشد و زیاد قدیمی نشود.
3- یکی از نکات و اصول مهم در طراحی لوگوی حرفه ای، انتخاب درست رنگ ها می باشد.
4- یک لوگوی مناسب و کاربردی باید چند منظوره و تطبیق پذیر باشد.
5- بهتر است طرح لوگو در حالت سیاه و سفید و قبل از رنگ آمیزی نیز جذاب و خوب باشد.
6- طراحی لوگو باید به یاد ماندنی باشد.
7- لوگوی خوب باید با برند تناسب داشته و نشان دهنده ی هویت آن برند باشد.

طراحی لوگو و نحوه ی شروع کار
بهترین ابزارهای شروع کار طراحی لوگو


برای شروع کردن کار طراحی لوگو، بهتر است ابتدا روی چند نمونه از مهم ترین و کاربردی ترین ابزارهای طراحی، تسلط داشته باشید. استفاده ی درست از نرم افزارهای طراحی، یکی از مهم ترین نکات در آموزش صفر تا صد طراحی لوگو به شمار می رود. امروزه ابزارهای زیادی برای انجام انواع طراحی های گرافیکی وجود دارند. تنوع نرم افزارهای طراحی لوگو، دست طراحان را برای طراحی و استفاده از هر یک متناسب با نیاز، باز می گذارد. برخی از نرم افزارهای طراحی لوگو برای افراد مبتدی و برخی برای طراحان حرفه ای ساخته شده اند. البته نرم افزارهایی هم وجود دارند که هم افراد مبتدی و هم حرفه ای، بتوانند از آن ها کمک بگیرند. 
لازم به ذکر است که اگر به فراگیری آموزش طراحی لوگو با گوشی علاقه مند هستید، آشنایی با ابزارها و نرم افزارهای لوگو، امری ضروری برای شما تلقی می شود. استفاده کردن از یک نوع ابزار طراحی لوگو، امری کاملا سلیقه ای است. ما در ادامه به معرفی جدیدترین نرم افزار طراحی لوگو و البته بهترین نرم افزارهای طراحی، می پردازیم:
1- برنامه ی طراحی لوگوی Canva
2- ابزار طراحی لوگوی VistaPrint
3- ابزار طراحی لوگوی DesignHill
4- برنامه ی طراحی لوگوی Looka
5- ابزار طراحی لوگوی Turbologo
6- برنامه ی طراحی لوگوی Ucraft
7- برنامه ی طراحی لوگوی Tailorbrands
8- ابزار طراحی لوگوی Hatchful
9- برنامه ی طراحی لوگوی Wix
10- برنامه ی طراحی لوگوی Squarespace و.... 

بررسی طرح های موفق لوگو


اگر حتی مقدار کمی با صفر تا صد طراحی لوگو آشنایی پیدا کرده باشید، می دانید که طراحی لوگو همیشه موفق نخواهد بود. همه ی طراحان نمی توانند به درستی در این زمینه فعالیت کنند و باعث توسعه ی برندها شوند. حتی این امر ممکن است برای کسانی که آموزش طراحی لوگوی حرفه ای را یاد گرفته اند هم اتفاق بیفتد. ما در ادامه به بررسی چند مورد از طراحی لوگوهای موفق می پردازیم:
•    Nike: لوگوی نایک، ابتدا به صورت یک شکل همراه با متن نوشتاری طراحی شده بود. امروزه به دلیل شناخته شده بودن و معروف شدن این برند، دیگر متنی در طراحی این لوگو وجود ندارد. منبع الهام اصلی طراحی این لوگو از یکی از افسانه های یونان باستان گرفته شده است.  نایک در افسانه های یونان باستان، الهه ی پیروزی بود. اگر به شکل لوگوی نایک توجه کنید، متوجه می شوید که مانند یک تیک به نظر می رسد. تیک لوگوی نایک، نشان دهنده ی بال های الهه ی پیروزی و هویت برند نایک است. طراحی لوگوی نایک ساده اما خلاقانه می باشد. این لوگو حس شتاب، سرعت و قدرت را انتقال می دهد. 
•    Coca-Cola: لوگوی کوکاکولا از جمله مؤثرترین و بادوام ترین لوگوها می باشد. این لوگو، اصالت و کلاس کاری بسیار بالایی دارد. یکی از عواملی که باعث زیبایی و با کلاس جلوه دادن این لوگو شده است، فونت نوشتاری شکسته ی متن لوگو می باشد. این لوگو لوگوی محبوبی نزد مردم بوده و در سرتاسر جهان با دو رنگ قرمز و سفید شناخته شده است. این رنگ ها از نظر روان شناسی، باعث جلب توجه مردم می شوند. 
•    Apple: استفاده از طرح سیب در این لوگو، نشان دهنده ی زیبایی می باشد. گاز خورده بودن سیب در این لوگو، باعث بیشتر شدن جذابیت این لوگوی مینیمال و ساده شده است. 

صفر تا صد طراحی لوگو

از کجا شروع کنم و چگونه به یک طرح خوب برسم؟


فراگیری آموزش صفر تا صد طراحی لوگو و انجام طراحی لوگو به یک باره و یک روزه ممکن نیست. شما باید برای تسلط یافتن بر صفر تا صد طراحی لوگو، ابتدا با اصول، قواعد، ابزارها و نکات مهم در زمینه ی طراحی لوگو آشنا شوید. توجه به آموزش طراحی لوگو روی کاغذ و یادگیری آن، نکته ی مهمی برای افراد مبتدی محسوب می شود. شما می تواند برای شروع کار در زمینه ی طراحی لوگو، ابتدا این کار را به صورت دستی و روی کاغذ انجام دهید. سپس بعد از تسلط یافتن در این امر به طراحی لوگو توسط نرم افزارهای مختلف بپردازید. توجه به نکات و جزئیات ریز طراحی در امر طراحی لوگو، اهمیت بالایی دارد. برای مثال، انتخاب مناسب پس زمینه برای طراحی لوگو یا انتخاب رنگ بندی مناسب در طراحی لوگو، نکات بسیار مهمی می باشند. 
شما می توانید برای شروع کار طراحی لوگو ابتدا از طراحی روی کاغذ یا برنامه های لوگو ساز رایگان کمک بگیرید. امروزه انواع زیادی از برنامه های لوگوساز رایگان آنلاین و آفلاین در دسترس می باشند. استفاده کردن از این روش ها به تدریج ایده پردازی و قوه ی خلاقیت را در شما پرورش می دهد. شما می توانید با کسب قوه ی خلاقیت و ایده پردازی به طراحی لوگوهای خوب و حرفه ای بپردازید. همچنین توجه به قالب ها و الگوهای پیش فرض طراحی لوگو در نرم افزارهای طراحی لوگو با گوشی، کمک بزرگی برای افراد مبتدی به حساب می آید. شما می توانید به کمک این ابزارها و روش های طراحی لوگو، تسلط پیدا کنید. 

آموزش صفر تا صد طراحی لوگو
کلام پایانی


ما در این مقاله، صفر تا صد طراحی لوگو و نکات مربوط به آن را بررسی کردیم. دیدیم که برای یادگیری صفر تا صد طراحی لوگو، مسیرها، ابزار و روش های مختلف و زیادی وجود دارند. همچنین بهتر است بدانید که با رعایت اصول و قواعد گفته شده در زمینه ی طراحی لوگو، میزان سفارش تولید محتوا و سفارشات طراحی های گرافیکی به شما به عنوان یک طراح افزایش می یابد. امیدواریم شما نیز بتوانید اصول و قواعد طراحی لوگو را فرا گرفته و به یک طراح حرفه ای تبدیل شوید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *