چگونه پست اینستاگرام جذاب بسازیم؟

چگونه پست اینستاگرام جذاب بسازیم؟

برای ساخت پست اینستاگرام جذاب می توان از نرم افزارهای مختلف استفاده کرد. این امر مستلزم خلاقیت و رعایت یک سری اصول می باشد.

پیشگفتار


طراحی پست اینستاگرام جذاب یکی از مهم ترین عواملی است که به رشد پیج شما کمک می کند. بازاریابی اینستاگرام امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است؛ زیرا می توان از این طریق به سود بالایی رسید. اینستاگرام به کسب و کارهای آنلاین کمک قابل توجهی می کند. حتی استارت آپ ها با رعایت یک سری اصول و آشنایی با ترفند های کار با اینستاگرام می توانند به خوبی در زمینه فعالیت خود دیده شوند. صفحه اینستاگرام شما به نوعی بیانگر نوع کسب و کار و هویت برند شماست. از این رو باید به تولید محتوا بهای زیادی بدهید. یک پست اینستاگرام جذاب پس از آپلود می تواند مخاطبان زیادی را به خرید و استفاده از خدمات شما ترغیب کند.
 چیدمان صفحه اینستاگرام مانند دکور یک مغازه بنظر می رسد. می تواند در نگاه اول کاربر را به درون پیج دعوت کند تا از پست ها و محتوای شما دیدن کند؛ یا می تواند باعث شود کاربر با دیدن پیج شما سریع آن را ترک کند. روش های مختلفی برای طراحی پیج اینستاگرام وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم. این موضوع تا حد زیادی به خلاقیت و ذوق خود شما بستگی دارد. اگر وقت کافی برای تولید محتوای جذاب در قالبی منحصر به فرد ندارید، می توانید طراحانی را که در این حوزه متخصص هستند، استخدام کنید.


مقدمه

طراحی پست اینستاگرام با استفاده از موبایل 


Instagram امروزه صرفا یک شبکه اجتماعی نیست و تبدیل به یک غول تبلیغاتی در سراسر جهان شده است. این اپلیکیشن کاملا محتوا محور است و هر کس بتواند پست های خلاقانه تری ایجاد کند، در نهایت مخاطب بیشتری جذب خواهد کرد. کادربندی پست اینستاگرام و طراحی یک قالب ویژه می تواند سودبخش واقع شود. این کار به سادگی با استفاده از اپلیکیشن های مختلف در تلفن همراه امکان پذیر است. طراحی پست اینستاگرام با موبایل مزیت های خاص خود را دارد؛ زیرا قابل دسترس تر و راحت تر است. برنامه های متعددی به این منظور وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید.


معرفی نرم افزار های مختلف برای طراحی پست اینستاگرام جذاب


نرم افزار VSCO برای سیستم عامل های اندروید طراحی شده و یک نرم افزار مدرن و قوی می باشد. این نرم افزار کیفیت تصاویر را افزایش می دهد و دارای ابزارهای پیشرفته ای برای ویرایش عکس می باشد. نرم افزار Lightroom نیز یکی از مهم ترین محصولات شرکت Adobe است که کاربردهای متعددی دارد. کار با این نرم افزار آسان است و بیشتر برای تنظیم روشنایی، کنتراست و تغییر سایز عکس از آن استفاده می شود. می توانید برای طراحی استوری های اینستاگرام خود از این برنامه استفاده کنید؛ زیرا شفافیت و کیفیت عکس را بهبود می بخشد. 


طراحی پست اینستاگرام با استفاده از inshot


یکی از قوی ترین و مدرن ترین اپلیکیشن ها برای طراحی پست اینستاگرام، Inshot است. این نرم افزار را می توان روی سیستم عامل های اندروید و ios نصب کرد. افراد زیادی برای ویرایش حرفه ای ویدیو از این برنامه استفاده می کنند. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده ای دارد و امکانات قابل توجهی  در اختیار شما قرار می دهد. از جمله قابلیت های این نرم افزار می توان به امکان گرد کردن یا چهارگوش کردن تصویر و ویدئو، داشتن فیلترهای جذاب و موسیقی های متنوع، داشتن ابزارهای ویرایش قدرتمند و ... اشاره کرد. 


طراحی آسان با استفاده از Canva


کانوا یک وب سایت است که در قالب اپلیکیشن نیز ارائه می شود. با استفاده از این نرم افزار گرافیکی می توانید افکت های خاصی به تصویر یا ویدیوی خود اضافه کنید. ادیت فیلم و عکس در اینستاگرام با استفاده از Canva به کسانی توصیه می شود که به دنبال نرم افزاری مناسب برای طراحی تکنیکی و فنی هستند. کاربران زیادی برای طراحی تصاویر Presentation از این نرم افزار استفاده می کنند. کانوا دارای هزاران قالب برای پست و استوری های اینستاگرام است که امکان خرید و ویرایش آن ها وجود دارد. شما می توانید المان های موجود در قالب های کانوا را ویرایش کرده و یک پست اینستاگرام جذاب بسازید. 

کادربندی پست اینستاگرام
لی اوت اینستاگرام با پست گرافیکی چه تفاوتی دارد؟


زمانی که شما چندین پست را پشت سر هم با یک نوع هویت بصری طراحی می کنید، می توان گفت لی اوت اینستاگرام ایجاد کرده اید. این نوع پست ها از ترتیب خاصی پیروی می کنند یا دارای قاعده رنگ بندی یکسانی می باشند. اگر به دنبال ایده برای پست اینستاگرام  هستید و دوست دارید محتوای متفاوتی ایجاد کنید، می توانید این مورد را در نظر بگیرید. به منظور تبلیغات در اینستاگرام به صورت پنهانی و غیر مستقیم از طراحی گرافیکی پیج اینستاگرام استفاده می شود. 
این پست های گرافیکی ظاهر چشم نواز و جذابی دارند؛ به همین علت به خوبی می توانند مخاطبان را جذب کنند. طراحی پست اینستاگرام جذاب باید با رعایت اصول خاصی انجام شود. این اصول و قواعد به معرفی بهتر محصول و خدمات شما و در نهایت افزایش فروش و افزایش فالوور اینستاگرام کمک می کند. 


طراحی پست اینستاگرام به صورت رئال یا گرافیکی 


محتوای تصویری نقش مهم تری را در اینستاگرام ایفا می کند و بیشتر از محتوای متنی دیده می شود. به همین علت افراد با به کارگیری مهارت و خلاقیت خود تلاش می کنند تا محتوایی منحصر به فرد خلق کنند. به طور مثال یک پست اینستاگرام جذاب می تواند به صورت عکس نوشته یا اینفوگرافیک باشد. این نوع محتوا طرفداران بیشتری نسبت به متن و نوشته های بدون عکس دارد. با استفاده از اینفوگرافیک می توانید مفاهیم را بهتر به مخاطب منتقل کنید. باید در پست ها و استوری های خود از عکس هایی استفاده کنید که منظور شما را در دید مخاطب برجسته تر نشان دهد. ارائه اطلاعات کافی به همراه یک عکس مناسب می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند. پس این که از چه روشی برای تبلیغات و بیشتر دیده شدن استفاده می کنید؛ به خود شما بستگی دارد. 

طراحی پیج اینستاگرام
نکاتی برای طراحی پست اینستاگرام به شکل خلاقانه و مفید


برای ساخت یک پست اینستاگرام جذاب روش های مختلفی وجود دارد. ممکن است از اپلیکیشن ها و وب سایت ها استفاده کنید یا به طور اختصاصی یک پست را طراحی کنید. اما یکی از مهم ترین نکات مربوط به رنگ هاست. هیچ گاه از اهمیت رنگ بندی غافل نشوید. ترکیب رنگ ها اگر به شکل درستی انجام شود، می تواند توجه کاربران بسیاری را جلب کند. در ترکیب پالت رنگی، هویت و رنگ برند خود را در نظر بگیرید. تم های رنگی می توانند احساسات مخاطب را برانگیخته کنند. 

طراحی پست اینستاگرام
اهمیت تم و پالت رنگی برای طراحی


تمامی برندهای معتبر دارای رنگ سازمانی هستند. تعیین رنگ سازمانی یک امر تخصصی است و با توجه به حیطه فعالیت شما انجام می شود. طراحی یک پالت رنگی موجب طراحی هویت برند و جلب نظر مخاطبان خواهد شد. در گوگل انواع پالت های رنگی وجود دارد که شما می توانید از آن ها الگوبرداری کنید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *