تفاوت ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی و ساده چیست؟

تفاوت ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی و ساده چیست؟

ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی مبحثی است که در این مقاله به آن پرداخته شده و لازم است که به نکات خاصی در این خصوص توجه نمایید.

پیشگفتار


ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی به این معنا است که بتوانید با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده با آنها تعامل داشته باشید. امروزه استفاده از محتوای خشک و رسمی کاربرد زیادی ندارد. کاربران تمایل دارند تا در مورد موضوعات مطرح شده اظهار نظر کرده و سهمی در آن داشته باشند. با کمک محتوای تعاملی قادر خواهید بود تا از فالوورهای خود در این خصوص کمک بگیرید. با تولید اینترکت کانتنت علاوه بر دست یافتن به هدف خود می توانید اوقاتی خوش در کنار دوستان مجازی داشته باشید. اگر این پرسش را از خود می پرسید که چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درآمد کنیم، در این مقاله قصد داریم در خصوص محتوای تعاملی با اینترکت کانتنت به شما توضیحات بیشتری ارائه دهیم. با استفاده از ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی می توانید درآمد بیشتری کسب کرده و مخاطب زیادتری به دست آورید.  


مقدمه


•    تعریف محتوای تعاملی یا اینترکت کانتنت
•    توضیحاتی در مورد بازاریابی محتوای تعاملی
•    مقایسه محتوای ساده و محتوای تعاملی
•    عوامل موثر در تقویت محتوای تعاملی
•    کلام آخر


تعریف محتوای تعاملی یا اینترکت کانتنت


در ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهیم که محتوای تعاملی به چه نوع محتوایی گفته می شود؟ جواب این سوال را اینطور می توان عنوان نمود که محتوای تعاملی یا اینترکت کانتنت به محتوایی گفته می شود که مخاطب را تشویق می کند تا فعالیت خود را ادامه دهد. در این نوع از کانتنت، فالوور یا کاربر احساس صمیمیت بیشتری با تولید کننده خواهد داشت و از همین رو میزان تعامل خود را نیز افزایش خواهد داد. این گونه محتوا به شکلی است که کاربر تشویق می شود تا عکس العمل نشان داده و به صورت ناخودآگاه جذب شما گردد. 
در سال های اخیر اکثر شرکت ها و کمپانی های بزرگ به تولید این دست از محتوا پرداخته اند. همچنین ذکر این نکته نیز لازم است که بسیاری از شبکه های اجتماعی و پلتفرم ها به همین منظور آپدیت و بروزرسانی شده اند. اینترکت کانتنت روی مخاطب تاثیر بیشتری نسبت به محتوای عادی دارد. از همین رو می توان گفت که محتوای تعاملی به عنوان کاتالیزوری در تجارت های آنلاین شناخته می شود. 
کسب و کارهایی که روش های مختلفی برای جذب مخاطب استفاده کرده اند ولی هنوز به هدف خود نرسیده اند، بهتر است محتوای تعاملی را امتحان نمایند. اینترکت کانتنت قدرت بسیار زیادی در جذب مخاطب و افزایش بازدید محتوای منتشر شده شما دارد. استفاده از این نوع محتوا می تواند برتری شما نسبت به سایرین را برای تان به همراه داشته باشد. با کمک روش های نو و خلاقانه قادر خواهید بود تا افراد بیشتری را به سوی برند خود جذب نمایید. محتوای تعاملی به نوعی احترام به سلیقه و علاقه مخاطب می باشد. از طرف دیگر کمک می کند تا نقاط ضعف خود را شناخته و برای بهبود آنها تلاش نمایید. یکی دیگر از مزایای اینترکت کانتنت این است که به مخاطب خود نشان میدهید که برای شما با ارزش است و تنها به فکر منافع و مادیات نیستید. از همین رو می توانید اعتماد بیشتری به دست آورید. 

ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی چگونه انجام می شود
توضیحاتی در مورد بازاریابی محتوای تعاملی 


بازاریابی تعاملی یا اینتراکتیو مارکتینگ امروزه در مقابل بازاریابی سنتی به کار گرفته می شود. برای توضیح کامل تر این نوع از بازاریابی در ادامه به مثالی توجه نمایید. تصور کنید که جلوی تلویزیون نشسته اید و تبلیغ محصولی را مشاهده می کنید. در انتهای تبلیغ شاید تمایل داشته باشید که با مدیر یا مسئول آن محصول صحبت کرده و نظر خود را اعلام کنید. شاید بخواهید انتقادی به آن داشته باشید. در اینصورت یافتن راه تماسی با مدیر یا مسئول آن تبلیغ خیلی سخت می باشد. از طرف دیگر تصور کنید یک برند بستری در اختیار شما قرار داده است که می توانید به راحتی در مورد محصولات و کیفیت آنها اظهار نظر کنید. کدام مورد را بیشتر میپسندید؟ 
اگر با محصولی مواجه شدید که برای تبلیغات خود از روش دوم استفاده می کند، بدانید که آن برند استفاده از بازاریابی سنتی را کنار گذاشته و به اینتراکتیو مارکتینگ یا همان بازاریابی تعاملی روی آورده است. طبق تحقیقات انجام شده، مشخص شده است که اکثر افراد تمایل دارند تا با مدیران محصولاتی که خریداری می کنند تعامل داشته باشند و نظرات خود را به صورت مستقیم به گوش آنها برسانند. شما هم اگر به دنبال داشتن مشتریانی وفادار هستید توصیه می کنیم از بازاریابی تعاملی غافل نشوید. در اینتراکتیو مارکتینگ قادر خواهید بود با توجه به کامنت مشتریان خود در خصوص محتوا، پاسخی درخور به آنها ارائه دهید. با استفاد از این روش می توانید خلاقیت بیشتری به خرج داده و مشتریان خود را افزایش دهید. با بکارگیری بازاریابی تعاملی کاربران قادر خواهند بود تا گفتگویی دو جانبه با برند شما داشته باشند. 

راهکارهای مهم در ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی
مقایسه محتوای ساده و محتوای تعاملی


همانطور که در بخش های قبلی توضیح داده شد، محتوای ساده به محتوایی گفته می شود که شما با انتشار آن می توانید اطلاعاتی در خصوص برند یا محصولات خود به کاربران ارائه دهید. فالوورهای شما نیز در این مورد تنها بازدیدکننده هستند. در مقابل محتوای تعاملی وجود دارد که در این نوع از محتوا، شما می توانید با کاربران خود تعامل برقرار کرده و نظرات آنها در مورد برند یا محصولات تان را بدانید. در اینترکت کانتنت مدیران برندها قادر خواهند بود با کمک انتقادات و پیشنهادات ارائه شده از سوی مشتریان نسبت به بهبود محصولات یا خدمات خود اقدام نمایند. در عصر جدید استفاده از محتوای ساده خیلی کاربرد نداشته و افراد محتوای تعاملی را بیشتر ترجیح می دهند. 

روش های کاربردی برای ایجاد محتوا در اینستاگرام به صورت تعاملی
عوامل موثر در تقویت محتوای تعاملی


با توجه به افزایش روزافزون کاربران شبکه های اجتماعی و زمانی که این افراد در رسانه هایی مانند Instagram صرف می کنند، استفاده از محتوای تعاملی بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. تعداد کاربران این پلتفرم در سال های اخیر به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است. داشتن خلاقیت و نوآوری در این مدل از محتوا اهمیت ویژه ای دارد. افزایش طیف مخاطبان می تواند یکی دیگر از عوامل موثر بر تقویت محتوای تعاملی باشد. رده سنی مخاطبان شما اهمیت ندارد، در محتوای تعاملی میزان رضایت مشتریان افزایش پیدا خواهد کرد. از مزایای این نوع از محتوا می توان به بهبود رتبه سئو اشاره نمود. 


کلام آخر


محتوای تعاملی اهداف زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از، گرفتن لایک، کامنت، بازنشر و غیره. البته لازم به ذکر است که این موارد تنها بخشی از هدف بزرگتر یعنی جذب مخاطب جدید هستند. محتوای تعاملی یا اینترکت کانتنت ماهیتی دارد که باعث می شود کاربران نگاهی ویژه به پست های شما داشته باشند. از طرف دیگر این توانایی را دارد که مخاطبان فعلی شما را درگیر کرده و به مشتریان وفادار تبدیل نماید. اینکه بتوانید در مورد محصولات و خدمات ارائه شده توسط یک شرکت یا کمپانی نظر بدهید و این اظهار نظرات مستقیما با مدیر مجموعه در ارتباط باشد، واقعا هیجان انگیز خواهد بود. اگر در مورد تولید محتوای تعاملی و نحوه انتشار آن تخصصی ندارید، می توانید از  فردی کاردان در این زمینه کمک بگیرید. امروزه محتوای تعاملی جای خود را به محتوای ساده داده است و اکثر بازاریاب های حرفه ای از این نوع محتوا برای شبکه های اجتماعی خود استفاده میکنند. اگر به تولید محتوا برای اینستاگرام علاقمند هستید جهت استخدام غیرحضوری می توانید فرم درخواست ما را تکمیل کنید. ما شما را به بهترین و معتبرترین شرکت های تولید محتوا معرفی خواهیم کرد.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *