چگونگی تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام
برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام راهکار های مختلفی وجود دارد. با بهره گیری از آن ها می توانید فروش خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.
پیشگفتار
یکی از دغدغه های اصلی بسیاری از فروشگاه های آنلاین تبدیل فالوور به مشتری دائم می باشد. ایجاد برند در شبکه های مجازی محبوبی مانند اینستاگرام بسیار چالش برانگیز است و نیاز به کسب آگاهی و دانش کافی دارد. شما می توانید با کمک الگوریتم های اینستاگرام و پیاده سازی استراتژی های گوناگون، مشتری های بیشتری را به سمت خود جذب کنید. برای ایجاد تعامل مفید با کاربران، در همه پلتفرم های اجتماعی باید به یک سری اصول توجه داشته باشید. به طور مثال راه اندازی کمپین های مختلف یکی از راهکاری های مورد اطمینان برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام می باشد. هدف اصلی تولید محتوا و فعالیت در اینستاگرام جذب مخاطبان بیشتر است. بیشتر دیده شدن شما منجر به کسب سود بیشتر خواهد شد. به همین علت به هیچ عنوان از اهمیت تبدیل فالوور به مشتری غافل نشوید.
مقدمه
- چه راهکاری هایی برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام وجود دارد؟
- فعالیت منظم در اینستاگرام چه اهمیتی دارد؟
- برای جذب مشتری باید بازار هدف را شناسایی کنید
- عملکرد متفاوت و خلاقانه راز موفقیت شماست
- بهره گیری از روش اینفلوئنسر مارکتینگ چه کمکی می کند؟
- ارائه تخفیف موجب افزایش فروش خواهد شد
- از برگزاری کمپین ها و مسابقات اینستاگرامی غافل نشوید
- اهمیت استفاده از قابلیت استوری در اینستاگرام
- تجزیه و تحلیل محتوا به منظور تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام
راهکاری هایی برای تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام
یکی از مهم ترین مسائلی که در مسیر تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام مورد توجه قرار می گیرد، داشتن دانش کافی در زمینه قابلیت های اینستاگرام، نحوه تعامل با مشتری، پرداخت هزینه های حمل و نقل و ... می باشد. شما زمانی می توانید دنبال کنندگان خود را به مشتری دائم تبدیل کنید که با دقت و کیفیت بالایی مخاطبان خود را شناسایی کرده و بر این اساس عمل کنید.
به طور مثال می توانید در قالب پست، استوری یا لایو اینستاگرام از فالوورهای خود بپرسید که چه انتظاراتی از شما دارند، کدام محصول شما نزد آن ها محبوب تر است، در ارائه خدمات شما چه نکات منفی و مثبتی را می بینند و... این گونه پرسش ها به شما کمک می کند تا به برند محبوب تری تبدیل شوید. در واقع همین انتقاد پذیری باعث می شود تا مخاطب بتواند به شما اعتماد کند. پس با کسب آگاهی در زمینه ترفندهای کار با اینستاگرام و بازاریابی اینستاگرام می توانید آگاهانه و حساب شده فعالیت کنید.
جذب مشتری در اینستاگرام با فعالیت منظم
تولید محتوا یکی از مهم ترین اصولی است که می تواند منجر به شکست یا موفقیت شما شود. تولید محتوای با کیفیت و منظم منجر به جذب مشتری در اینستاگرام و در نهایت تبدیل فالوور به مشتری خواهد شد. با توجه به اهمیت این موضوع پس از راه اندازی آنلاین شاپ در اینستاگرام باید در مورد نحوه تولید محتوا و نکات مربوط به آن مطالعه کنید. تولید محتوا به تنهایی ضامن رشد صفحه شما نخواهد بود؛ بلکه فعالیت منظم در اینستاگرام است که مخاطبان را به سوی شما سوق می دهد. اگر یک محتوای با ارزش را در زمان نامناسب منتشر کنید، ممکن است تعداد زیادی از فالوور هایتان موفق به دیدن آن نشوند. پس به زمان آنلاین بودن دنبال کنندگان خود توجه کنید تا میزان تعامل صفحه شما افزایش یابد.
اهمیت شناسایی بازار هدف
برای این که فالوورهای شما به مشتری و مخاطب همیشگی شما تبدیل شوند، باید مشتریان هدف و بازار هدف را به خوبی شناسایی کنید. با شناخت نیازها، خواسته ها و مشکلات مخاطبان، می توانید محصولات و خدمات خود را به شکلی ارائه دهید که مشتری ترغیب به خرید شود. ساخت پرسونای مشتری در این راستا به شما کمک زیادی خواهد کرد. به مواردی مانند علایق، مشکلات، سن، جنسیت و اطلاعات جمعیتی توجه داشته باشید. ساخت پرسونای مشتری موجب می شود تا بتوانید محتوایی مناسب برای مشتریان تولید کنید. پس از شناخت مخاطبان، می توانید محتوای تولید شده را در شبکه های اجتماعی مختلف Share کنید.
برای تبدیل فالوور به مشتری متفاوت عمل کنید
جلب مشتریان بالقوه یکی از سخت ترین مراحل برای فروش محصول و ارائه خدمات در شبکه های اجتماعی است. یکی از نکات مهم برای تبدیل فالوور به مشتری، تفاوتی است که شما باید با سایر رقبا داشته باشید. در واقع مخاطبان شما در صورتی از شما خرید خواهند کرد که متوجه شوند خدمات متفاوتی ارائه می دهید. اگر شبیه بقیه رقبا پیش بروید، مشتریان زیادی را جذب نخواهید کرد. در نتیجه روی استراتژی های تعامل منحصر به فرد و نوآورانه سرمایه گذاری کنید. به طور مثال می توانید یک نفر را برای تولید محتوای پیج اینستاگرام خود استخدام کنید.
بهره گیری از روش اینفلوئنسر مارکتینگ
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های موثر برای تبلیغات در اینستاگرام است. در این روش ایجاد آگاهی در مورد محصول و خدماتی که ارائه می کنید، موجب تبدیل فالوور به مشتری خواهد شد. بازاریابی و تبلیغات موثر می تواند بسیار مفید واقع شود. یکی از راه های افزایش آگاهی و معرفی محصولات و خدمات، همکاری با اینفلوئنسرهای اینستاگرام است. این اینفلوئنسرها به شما کمک خواهند کرد تا بتوانید برند خود را به دیگران معرفی کرده و تایید اجتماعی دریافت کنید.
افزایش فروش در اینستاگرام با ارائه تخفیف
بسیاری از کاربران در اینستاگرام محصول شما را انتخاب می کنند اما برای خرید نهایی آن مردد هستند. ممکن است در ماه چندین بار با پست های مختلف شما مواجه شوند اما به دلایل مختلف خرید را به تعویق بیندازند. برای ترغیب این گونه کاربران و تبدیل فالوور به مشتری، می توانید تکنیک تخفیف را به کار ببرید. اگر چند وقت یکبار درصدی تخفیف بر روی تعدادی از محصولات یا خدمات خود اعمال کنید، عده ای از مشتریان ترغیب می شوند تا خرید خود را نهایی کنند تا این فرصت محدود از دست نرود. در نهایت به کاربران اعلام کنید که حتما Notification مربوط به پیج شما را فعال کنند تا از تخفیف های بعدی بی خبر نمانند.
برگزاری مسابقات اینستاگرامی
برگزاری مسابقات اینستاگرامی یکی از راه های موفقیت آمیز برای جذب مشتری در اینستاگرام است. این مسابقات باید موضوع جذابی داشته باشد؛ به طور مثال می توانید از مخاطبان بخواهید که با توجه به موضوع مسابقه برای شما فیلم یا عکس ارسال کنند. حتما هدایای قابل توجهی تعیین کنید تا بتوانید کاربران بیشتری را جذب کنید.
بهره گیری از قابلیت استوری برای تبدیل فالوور به مشتری
همانطور که می دانید استوری ها بیشتر از پست ها در Instagram دیده می شوند. به همین علت پیج های پر مخاطب به طور مرتب استوری می گذارند تا همیشه در معرض دید کاربران قرار بگیرند. برای اثرگذاری بیشتر، استوری خود را در فیسبوک و توییتر نیز به اشتراک بگذارید. استوری های منحصر به فردی بسازید که کاربران نتوانند آن را رد کنند. به منظور تبدیل فالوور به مشتری در اینستاگرام، تولید محتوای یونیک را فراموش نکنید و خلاقانه عمل کنید.
تجزیه و تحلیل محتوا
چند وقت یکبار محتوای خود را تجزیه و تحلیل کنید. این گونه خواهید دانست که در تبدیل فالوور به مشتری چقدر موفق عمل کرده اید. بهترین پست های خود را پیدا کنید. بهترین زمان برای اشتراک گذاری محتوا را پیدا کنید و بررسی کنید که فالوور های شما از لحاظ جامعه شناسی در چه وضعیتی قرار دارند. تجزیه و تحلیل موارد فوق به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید عملکرد خود را تقویت کرده و هوشمندانه تر عمل کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید