مراحل طراحی لوگو اختصاصی و سفارشی

مراحل طراحی لوگو اختصاصی و سفارشی

طراحی لوگو اختصاصی چه مزایایی دارد؟ هزینه یک لوگوی اختصاصی چقدر است؟ در ادامه به سوالات مطرح شده پاسخ می دهیم.

طراحی لوگو اختصاصی برای صاحبان کسب و کارهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است. این روزها تمامی کسب و کارهایی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ و فروش اینترنتی فعالیت می کنند به تولید محتوا و طراحی لوگو نیاز دارند. هر مجموعه باید لوگوی اختصاصی و منحصر به فردی در اختیار داشته باشد تا بتواند به وسیله آن، خود را به مشتری معرفی کند. در این محتوا سعی می کنیم درباره شغل طراحی لوگو و اهمیت آن برای کسب و کارهای مختلف توضیح دهیم. پس ما را همراهی کنید.

 

فهرست مطالب

1- اهمیت طراحی لوگو اختصاصی برای شرکت‌ ها و برندها

2- آیا برای طراحی لوگو اختصاصی باید حرفه ای باشیم؟

3- مراحل طراحی یک لوگوی سفارشی

4- بررسی روند همکاری با مشتری در طراحی لوگو اختصاصی

5- چگونه برای هر لوگو یک طرح اختصاصی پیدا کنیم؟

6- نکات مهم در بازاریابی خدمات طراحی لوگو اختصاصی

طراحی لوگو اختصاصی و مزایای آن

اهمیت طراحی لوگو اختصاصی برای شرکت ها و برندها

این روزها تقریبا تمامی شرکت های کوچک و بزرگ در سراسر دنیا برای معرفی خدمات و محصولات خود به مشتری، از طراحی لوگو اختصاصی استفاده می کنند. امروزه کمتر مجموعه ای را می توان پیدا کرد که برای خود یک لوگو اختصاصی نداشته باشد. این مسئله برای صاحبان کسب و کارها از چند نظر حائز اهمیت است. مسئله اول تبلیغات و برندینگ می باشد. یک مجموعه برای شناسایی محصولات و خدمات خود باید از برندینگ یا تبلیغات استفاده کند. تبلیغات نیز در صورتی موثر واقع می شوند که دارای نام و نشانی مخصوص باشند. بنابراین داشتن یک لوگو سفارشی در جریان تبلیغ محصول از اهمیت بالایی برخوردار است. شما می توانید این لوگوها را روی بیلبوردهای تبلیغاتی، بنرهای اینترنتی، کارت های ویزیت و... چاپ کنید.

مسئله مهم بعدی در طراحی لوگو اختصاصی، اعتبار بخشیدن به مجموعه است. تصور کنید که قرار است یک کرم صورت برای خود خریداری کنید. معمولا اولین چیزی که نظر شما را به خود جلب می کند، لوگوی شرکت مربوطه است. بنابراین درج لوگوی مخصوص روی محصولات یک برند، می تواند اعتبار زیادی برای آن به ارمغان آورد.

آیا برای طراحی لوگو اختصاصی باید حرفه ای باشیم؟

بدیهی است که جواب سوال بالا مثبت است. شما باید برای طراحی لوگو اختصاصی، دارای توانایی و مهارت کافی باشید. هرکسی نمی تواند لوگوهایی خاص و حرفه ای طراحی کند. در وهله اول شما با روش های طراحی لوگو آسان و طراحی لوگو آنلاین آشنا می شوید. سپس با افزایش مهارت ها و یادگیری روش کار با نرم افزارهای پیشرفته می توانید لوگوهایی اختصاصی و حرفه ای طراحی کنید. پس یادتان باشد که با مهارت های ابتدایی نمی توان لوگوهای خاص و ویژه طراحی کرد.

مراحل ساخت یک لوگوی اختصاصی

مراحل طراحی یک لوگوی سفارشی

برای طراحی لوگو اختصاصی باید مراحل مختلفی را طی کنید. مرحله اول شامل پر کردن چک لیست است. البته این چک لیست توسط مشتری تکمیل می شود. چک لیست شامل سوالاتی در مورد کسب و کار می باشد. شما با بررسی کردن پاسخ سوالات می توانید تشخیص دهید که چه لوگویی برای کسب و کار مناسب است. در مرحله بعد باید ایده پردازی کنید. برای این کار باید ذهنی پویا داشته باشید و یک ایده جدید برای لوگو در نظر بگیرید. سپس باید ایده ذهنی خود را اتود زنی کنید. در رشته طراحی لوگو، تمامی این مراحل به شما آموزش داده می شوند. پس از اتمام این مراحل باید سراغ کار با نرم افزارهای حرفه ای بروید. برای مثال نرم افزارهایی مثل ایلوستریتور و فتوشاپ، برای طراحی اختصاصی بسیار مناسب هستند.

بررسی روند همکاری با مشتری در طراحی لوگو اختصاصی

یکی از مهم ترین نکات در طراحی لوگو اختصاصی، ایجاد تعامل با مشتری است. زمانی که یک سفارش ساخت لوگو دریافت می کنید، باید زمینه ای مناسب برای ایجاد ارتباط با مشتری فراهم نمایید. در جریان سفارش و پس از مرحله اتود زنی می توانید نمونه کارها را به مشتری نشان دهید. مشتری از بین نمونه اتودها، یکی را انتخاب می کند و نقاط ضعف و قوت طرح را برای شما شرح می دهد. به این ترتیب می توانید طرح مورد نظر را طبق سلیقه مشتری ویرایش کنید. داشتن تعامل و همکاری با کاربر، حین انجام کار از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر این مورد را رعایت کنید، مشتری حس اعتماد بیشتری نسبت به کار شما پیدا می کند و برای تجربه های بعدی نیز روی مهارت شما حساب باز خواهد کرد.

طراحی لوگو حرفه ای به صورت آنلاین

چگونه برای هر لوگو یک طرح اختصاصی پیدا کنیم؟

حتما می دانید که در صورت تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای، ممکن است در طول چند سال، صدها سفارش طراحی لوگو اختصاصی دریافت کنید. در این صورت چطور می توان برای هر سفارش یک طرح اختصاصی پیدا کرد؟ در این زمینه اصلا نیازی به نگرانی نیست. افرادی که به شما مراجعه می کنند دارای کسب و کارهای مختلفی هستند. زمینه کاری هر یک از آن ها متفاوت است و در صورت تشابه نیز دارای نام های متفاوت، ویژگی های مختلف و... هستند. شما می توانید ایده خود را از طریق این تفاوت ها شکل دهید. برای کسب مهارت بیشتر در این زمینه می توانید لوگوهای معروف دنیا را مورد بررسی قرار دهید.

نکات مهم در بازاریابی خدمات طراحی لوگو اختصاصی

برای این که خدمات طراحی لوگو اختصاصی شما با استقبال بیشتری مواجه شود، باید تکنیک های بازاریابی را به کار ببندید. برای مثال یکی از این تکنیک ها حفظ ارتباط و تعامل با مشتری است. در این صورت می توانید اعتماد مشتری را جلب کنید و او نیز به مشتری ثابت شما تبدیل خواهد شد و خدمات شما را به سایر آشنایان خود معرفی خواهد کرد. دومین مورد، ارائه کار به مشتری به صورت فایل لایه باز است. در این صورت امکان تغییر رزولوشن طراحی لوگو و سایز آن برای مشتری وجود خواهد داشت.

سومین مسئله، ارائه قیمت لوگو مناسب برای مشتری است. البته هزینه ساخت لوگو اختصاصی و حرفه ای بیشتر از لوگوی معمولی می باشد اما شما باید امتیازاتی را برای مشتریان خود در نظر بگیرید. به این ترتیب می توانید روز به روز مشتریان خود را افزایش دهید. یادتان باشد که در شروع کار امکان بازاریابی سریع برای شما وجود ندارد. پس بهتر است ابتدا در یک شرکت معروف مشغول به کار شوید.

نقش ایده پردازی و تعامل با مشتری در طراحی لوگو

کلام پایانی

در مقاله امروز درباره طراحی لوگو اختصاصی و مزایای آن به شما توضیحاتی دادیم. تلاش کردیم مراحل طراحی یک لوگوی اختصاصی را برای شما شرح دهیم. همچنین در مورد روش تعامل با مشتری و بازاریابی نیز برای شما توضیحاتی دادیم.

 

سوالات متداول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *