بررسی تاثیر گویندگی برای تبلیغات در افزایش فروش
یکی از پردرآمدترین شاخه های گویندگی، گویندگی برای تبلیغات است که درآمد آن تا حد زیادی به مدت زمان تبلیغات و محل انتشار آن وابسته می باشد.
گویندگی برای تبلیغات به عنوان یک سکوی پرتاب کسب و کارهای مختلف شناخته می شود و محبوبیت شما در بین مخاطبان را افزایش می دهد. کسب و کارهای مختلف در گذشته برای معرفی محصولات خود از بروشورها، مجلات، روزنامه ها و پوسترها استفاده می کردند در حالی که امروزه گسترش تکنولوژی باعث شده تبلیغات از شکل سنتی خود فاصله بگیرند. تبلیغات در عصر تکنولوژی در فضای مجازی و رسانه های جمعی در معرض دید همگان قرار دارند.
مقدمه
1. گویندگی برای تبلیغات چیست؟
2. تاثیر گویندگی برای تبلیغات
3. اهمیت انتخاب گوینده برای تبلیغات
4. هزینه گویندگی برای تبلیغات
5. آشنایی با ویژگی های تبلیغات
6. آشنایی با ویژگی های گویندگی تبلیغات
گویندگی برای تبلیغات چیست؟
گویندگی برای تبلیغات یکی از حرفه هایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از لازمه های ورود به کار گویندگی تبلیغات صدای خوب، قدرتمند، دلنشین و شفاف است. در شغل گویندگی تیزرهای تبلیغاتی با خوانش صحیح، رعایت لحن گویندگی و بیان درست می توان مخاطبان را به سوی خود جذب کرد. به منظور انتقال پیام تبلیغی خود به مخاطب باید قادر به برقراری ارتباط با متن باشید. یک گوینده حرفه ای باید به تبلیغی که انجام می دهد شخصیت دهد. هیجان و احساس بالای صدا در گویندگی برای تبلیغات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به تحقیقات صورت گرفته صدا بیشتر از تصویر بر مخاطب تاثیر می گذارد. انسان ها تنها تحت تاثیر دیده های خود نیستند بلکه شنیده ها نیز آن را تحت تاثیر قرار می دهند. در صورت همراهی شنیده های شما با صدا یا موزیک آشنا این میزان تاثیرگذاری افزایش خواهد یافت.
تاثیر گویندگی برای تبلیغات
تیزرهای تبلیغاتی ممکن است ویدیویی یا غیرویدیویی باشند. در تبلیغات ویدیویی تصویر از اهمیت ویژه برخوردار است که با افزودن صدای موزیک و گوینده به تصویر تاثیر تبلیغ افزایش می یابد. گویندگی برای تبلیغات نقش کلیدی را در ساخت ویدیوهای تبلیغاتی ایفا می کند. از آنجا که تصاویر گویای ویژگی های مد نظر شما نیستند گویندگی برای تبلیغات به کیفیت تیزر تبلیغاتی شما می افزاید. در تیزرهای تبلیغاتی بیان ویژگی های برند و شعارهای تبلیغاتی آن ها را در ذهن شما ماندگار می سازند. جلوه های صوتی تاثیر تبلیغات شما را افزایش داده و باعث دریافت واکنش های مطلوب می شوند. صدای گوینده و موسیقی در تیزرهای رادیویی در مرکز توجه قرار دارند. در تیزرهای رادیویی تصویر که باعث انتقال بهتر مفهوم می شود حذف می گردد و صدا باید علاوه بر ایفای نقش خود جای خالی تصویر را پر کند از این رو ساخت این تیزرها نسبتا دشوار است.
گویندگی برای تبلیغات باید به صورت حرفه ای و توانمند انجام گیرد تا از طریق لحن گویندگی، احساس درست، گویندگی فن بیان و هیجان پیام به درستی به مخاطب انتقال داده شود. داشتن بیان صحیح و دلنشین در گویندگی باعث می شود هدف گویندگی برای تبلیغات به صورت موثر پیش رود. این امر همچنین باعث درگیر شدن گوش و ذهن مخاطب شما خواهد شد و در نهایت به موفقیت در فروش دست خواهید یافت. اگر برای تیزر تبلیغاتی خود به دنبال گوینده حرفه ای هستید می توانید از وب سایت اتک کمک بگیرید.
اهمیت انتخاب گوینده برای تبلیغات
گویندگی برای تبلیغات مانند بازیگری است. اگر به دنبال جنس صدای خاص برای گویندگی تبلیغات خود باشید انتخاب گوینده برای شما دشوار خواهد شد. تهیه کنندگان حرفه ای تبلیغات در انتخاب گوینده می توانند به شما کمک کنند. یک گوینده تبلیغات باید قادر به تصویر کشیدن برند شبکه یا ایستگاه باشد. به خاطر داشته باشید که تبلیغات تنها اقدام به فروش نمایش خاص نمی کند بلکه برای کل شبکه از اهمیت ویژه برخوردار است. تمام عناصر تولید تبلیغات و صداگذاری باید در کنار یکدیگر قرار گیرند تا مخاطب از آنچه در شبکه نمایش داده می شود درک درستی داشته باشد. گوینده تیزر تبلیغاتی باید لحن و سبک مناسب خود را داشته باشد تا بتواند شنونده و بیننده را تحت تاثیر قرار دهد. یک گوینده می تواند در برندینگ و دستیابی به اهداف تبلیغاتی نقش مهمی را ایفا کند.
هزینه گویندگی برای تبلیغات
در زمینه گویندگی برای تبلیغات هرچه دستمزد بالاتر و مطلوب تری پرداخت نمایید به نتایج حرفه ای تر دست خواهید یافت. به طور کلی می توان گفت گویندگان حرفه ای تبلیغات اصولا دستمزد بالاتری دریافت می کنند. هزینه گویندگی برای تبلیغات تا حد زیادی به کیفیت کار گوینده و سابقه فعالیت او و مدت زمان تبلیغات وابسته می باشد. هزینه گویندگی برای تبلیغات اصولا بر اساس زمان 15 تا 60 ثانیه و محل پخش تبلیغات محاسبه می گردد. هزینه این نوع گویندگی با توجه به موارد ذکر شده و بدون در نظر گرفتن هزینه جداگانه اجاره استودیو از 300 تا 500 هزار تومان متغیر می باشد.
آشنایی با ویژگی های تبلیغات
به طور کلی گویندگی برای تبلیغات برای دستیابی به اهداف مختلف انجام می گیرد. تمام تبلیغات دارای ویژگی های زیر می باشند:
1- اغلب تبلیغات در مدت زمان کوتاه 15 ثانیه تا یک دقیقه تولید می شوند.
2- تبلیغات اغلب با هدف برانگیختن کنجکاوی مخاطب تولید می شوند. تبلیغات معمولا هیجان و احساسات مخاطب را درگیر می سازند از این رو تبلیغات باید کاملا خلاقانه تولید شوند و برای مخاطب تازگی داشته باشند. هرچه تهیه کننده تبلیغات خلاقیت بیشتری داشته باشد و کارهای جدیدتری بسازد موفق تر عمل خواهد کرد. این امر باعث خواهد شد تا تهیه کننده تبلیغات از رقبای خود پیشی بگیرد و حجم بالای سفارش گویندگی را برای مجموعه خود جذب نماید.
3- از دیگر ویژگی های تبلیغات می توان به رازآلود بودن آن ها و عدم لو دادن جزئیات اشاره کرد. تبلیغات به طور معمول جزئیات محصول را توضیح نداده و تنها پیام های ناقص و ناکامل را به مخاطب انتقال می دهند. تیزرهای تبلیغاتی دارای سناریوهای ابهام آلود هستند و داستان را نیمه تمام رها می کنند تا بیننده برای کشف آن ها مجبور به دنبال کردنشان شود.
آشنایی با ویژگی های گویندگی برای تبلیغات
از مهمترین ویژگی های گویندگی برای تبلیغات با هدف جذب مخاطب قدرت صدا، دلنشین بودن و لحن آرام گوینده است. بیان واضح و خوانش صریح گوینده باعث می شود مخاطب به سمت تبلیغات شما جذب شود. در صورت گوینده بین المللی بودن باید بر لحن گویندگی، زبان و لهجه مورد نظر مسلط باشید. در جایگاه گوینده باید به تبلیغی که انجام می دهید شخصیت داده و پیام را صادقانه به مخاطب انتقال دهید. یک گوینده تیزر تبلیغاتی باید هیجان و احساس بالایی در صدای خود داشته باشد و همواره به دنبال افزایش مهارت های گویندگی خود باشد.
صدا در تبلیغات اهمیت و تاثیر قابل توجهی دارد زیرا بر اساس تحقیقات انجام گرفته انسان ها تنها تحت تاثیر آنچه می بینند قرار نمی گیرند بلکه شنیده ها نیز او را تحت تاثیر قرار می دهند. هنگام مشاهده تیزر تبلیغاتی احساسات بیننده در نحوه یادآوری محصول تاثیر زیادی دارد و صدا احساسات بیننده را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار می دهد. در بازاریابی و تبلیغات صدا از اهمیت ویژه برخوردار است زیرا صدا باعث جلب توجه انسان شده و تاثیر تیزر تبلیغاتی را افزایش می دهد.
برای فعالیت در حرفه گویندگی برای تبلیغات باید قادر به تغییر لحن و صدای خود مناسب با محصولات و خدمات شرکت باشید. در تیزرهای تبلیغاتی با توجه به محصول و هدف خود باید صدا و لحن متفاوتی را انتخاب نمایید. از مهمترین مزایای گویندگی برای تبلیغات می توان به برند شدن محصولات اشاره کرد.
با توجه به موارد ذکر شده اگر قصد فعالیت در این حوزه را دارید کافی است به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت اتک مراجعه نمایید. با ارسال نمونه کار و بررسی آن در صورت مورد قبول واقع شدن به شرکت های معتبر در این زمینه معرفی خواهید شد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید