تولید محتوا بازاریابی چیست_ بازاریابی با تولید محتوا

تولید محتوا بازاریابی چیست_ بازاریابی با تولید محتوا

تولید محتوا بازاریابی چیست؟ به شما پیشنهاد می کنیم مقاله پیش رو را مطالعه کنید تا بیشتر با این سبک تولید محتوا آشنا شوید.

مقدمه ای در مورد تولید محتوا بازاریابی


تولید محتوا بازاریابی چیست؟ تعریف تولید محتوا چیست؟ تولید محتوا یعنی انتشار یک محتوا در یک فرم مشخص به منظور رسیدن به هدف کسب و کار. زمانی که ما یک سری مطالب یا اطلاعات آموزنده درباره کسب و کار خود را به اشتراک می گذاریم باعث می شویم افراد زیادی متوجه حضور ما شوند و بخواهند از محصولات ما بیشتر آگاهی کسب نمایند.
 افراد رفته رفته جذب محتواهای ما می شوند و در ادامه خواهان تعداد بیشتری از آن ها هستند. بدین طریق با بازاریابی محتوا شما قادر خواهید بود هم در حوزه برند سازی فعالیت های قابل ملاحظه ای انجام دهید و هم محصولات خود را تبلیغ نمایید. گاهی ممکن است با وجود اطلاعات مفیدی که درباره کسب و کار خود در اختیار مخاطبان قرار می دهید باز هم نتوانند به شما اعتماد 100 درصدی داشته باشند. 
در چنین شرایطی بهتر است از روش های کانتنت مارکتینگ کمک بگیرید. در این مقاله انواع روش های کانتنت مارکتینگ و مزایای بازاریابی محتوا را در اختیار شما قرار داده و به سوال تولید محتوا بازاریابی چیست پاسخ خواهیم داد.

فهرست مطالب


تعریف بازاریابی محتوا 


یکی از مهم ترین کارها برای موفقیت در کسب و کارها بازاریابی محتوا است. برخی فکر می کنند که بازاریابی محتوا آنچنان اهمیت ندارد و حتی نمی دانند تولید محتوا بازاریابی چیست؟ در نتیجه این امر بسیاری از کسب و کار ها دچار کمبود محتوای مفید و جذاب برای سایت های خود می شوند. به طور کلی بازاریابی محتوا بخشی از تدوین استراتژی تولید محتوا کسب و کارها بوده و زیر مجموعه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب می گردد. 
در واقع شما باید به کمک تولید محتوا، سعی کنید محتوای تبلیغاتی جذاب و مفید ارائه دهید که علاوه بر سرگرم کننده بودن بتواند باعث جذب مخاطب شود.

یکی از مزایای بازاریابی محتوا، افزایش تعداد مشتریان است

تعریف استراتژی محتوا


تولید محتوا بازاریابی چیست؟ برای پاسخ باید عنوان کنیم، بسیاری از مردم استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا را به جای یکدیگر به کار می برند. خوب است بدانید معنای آن ها کاملا متفاوت است. باید افزود، استراتژی محتوا مجموعه راهنمایی ها یا روش های مدیریت برای تولید انواع محتوا در کسب و کارها است. هدف اصلی استراتژی محتوا این است که بدانید باید چه محتوایی تولید گردد؟
 خاطر نشان می کنیم برای رسیدن به هدفتان ضروری است که یک استراتژی محتوا دقیق و اصولی تنظیم نمایید. شما باید طبق یک برنامه ریزی دقیق پیش بروید و پیش نیاز تولید محتوا را رعایت کنید تا بتوانید یک محتوای دقیق تولید کنید. برای تدوین استراتژی تولید محتوا می توانید در دوره های تولید محتوا آموزش مجازی شرکت کنید تا یک استراتژیست حرفه ای شوید.

تفاوت تبلیغات و بازاریابی محتوایی 


حال که به سوال تولید محتوا بازاریابی چیست؟ پاسخ دادیم خوب است بدانید تبلیغات و بازاریابی محتوا تفاوت های بسیاری دارند. از جمله:


•    استراتژی:

بازاریابی محتوا تلاش می کند برای معرفی محصول یا برند خود محتوایی تولید کند که مورد نیاز مخاطب باشد و یک ارتباط قوی و صمیمانه با مخاطب یا مشتری برقرار کند اما در تبلیغات تمام تلاش روی فروش محصول معکوس می گردد.


•    چرخه عمر:

یکی از مهم ترین تفاوت های بین بازاریابی محتوا و تبلیغات، چرخه عمر آن ها است. بازاریابی های محتوا همیشه در شبکه های اجتماعی یا سایت موجود هستند و زمانی که کاربر عبارت مشابه آن ها را جستجو می کند، نمایش داده می شوند. بنابراین از چرخه عمر طولانی تری برخوردار هستند. تبلیغات صرفا در یک مدت زمان کوتاه در معرض دید کاربران قرار می گیرد و پس از مدتی اثری از آن باقی نمی ماند.


•    مورد پسند بودن مخاطب:

بازاریابی محتوا هیچ وقت برای مخاطبان مزاحمتی ایجاد نمی کند و باعث آزار رساندن به آن ها نمی شود اما تبلیغات در بیشتر مواقع مورد پسند کاربران قرار نمی گیرد.


•    میزان خطر پذیری:

اگر یک محتوا خوب و حرفه ای تولید شود و در رتبه یک گوگل قرار گیرد می تواند مخاطبان زیادی را جذب کند و میزان ریسک و خطر پذیری آن کم است. در مقابل تبلیغات هزینه زیادی دارد و هیچ تضمینی هم در آن وجود ندارد که بتوانید مخاطبان قابل توجهی از طریق آن جذب نمایید.


•    موضوع:

زمانی که شما می خواهید از طریق بازاریابی محتوا برند خود را معرفی کنید مطالب مفیدی را به کاربر، ارائه می دهید اما در تبلیغات هدف صرفا فروش وسیله آن هم از هر روش ممکن است.


•    تفاوت در انعطاف:

شما با تولید محتوا می توانید مخاطبین جدید و قدیم خود را مجددا جذب کنید اما در تبلیغات چنین امکانی وجود ندارد. 


•    چگونگی نشر:

در بازاریابی محتوا شما می توانید در شبکه های اجتماعی، وب سایت و..... محتوای خود را منتشر کنید. برای اثربخشی بیشتر تبلیغات باید از بیلبورد ها در فضاهای شهری استفاده کرد که هزینه بالایی دارند.

روش های کانتنت مارکتینگ
انواع روش های کانتنت مارکتینگ


حال که به طور کامل به سوال تولید محتوا بازاریابی چیست پاسخ دادیم و تفاوت آن را با تبلیغات مورد بررسی قرار دادیم، روش های مختلف تولید محتوا بازاریابی را بیان می کنیم تا بتوانید هوشمندانه عمل نمایید. در ابتدا خوب است بدانید، کانتنت مارکتینگ همان بازاریابی محتوا است. بازاریابی محتوا روش های مختلفی دارد که در اینجا به چند مورد آن اشاره می کنیم.


1.    وبلاگ نویسی:

یکی از روش های کانتنت مارکتینگ وبلاگ نویسی است. امروزه اکثر فروشگاه های آنلاین یا اینترنتی دارای وبلاگ هستند. بسیاری از کسب و کارها از طریق وبلاگ نویسی توانسته اند به بازاریابی محتوا بپردازند و موفق شوند.


2.    معرفی تخصصی محصولات یا برند:

معرفی تخصصی محصولات، یکی دیگر از روش های کانتنت مارکتینگ است. این قسمت علاوه بر معرفی برند روی سئو هم تاثیر می گذارد.


3.    ارائه گزارش درباره محصولات:

یکی دیگر از روش های کانتنت مارکتینگ، محتوا نویسی درباره موضوعات مختلف است. زمانی که شما یک محتوای خوب تولید کنید، می توانید مخاطبین بیشتری را جذب نمایید و درآمد خود را افزایش دهید. در این راستا توصیه می کنیم از محصولات خود گزارش تهیه کنید. برای انجام این کار می توانید به آمار و ارقام مراجعه کنید یا نظرات مشتریان خود را انعکاس دهید.


4.    بازاریابی محتوا به روش فایل صوتی:

یکی از راهکارهایی که می توانید به کمک آن اثرگذاری بیشتری کسب کنید، بازاریابی محتوا از طریق تولید فایل صوتی است. طبیعتاً رقابت سختی بین افراد تولید کننده پادکست، وجود دارد. با وجود زمان بر بودن این روش، تاثیر آن غیرقابل انکار است.

تعریف بازاریابی محتوا

مزیت های بازاریابی محتوایی


همان طور که گفتیم بازاریابی محتوا نقش مهمی در موفقیت مشاغل دارد. اگر هنوز شروع به تولید محتوا نکرده اید، حتما از مزایای بی شمار آن بی خبر هستید. در اینجا چند نمونه از مزایای بازاریابی محتوایی را برای شما شرح می دهیم:
1.    هر چقدر محتوای بیشتری در راستای بازاریابی محتوایی خلق گردد، جذب مخاطب نیز به همان اندازه بیشتر می شود.
2.    با کمک این روش، احتمال اینکه کسب و کار شما در موتور جستجوی گوگل در رتبه خوبی قرار گیرد، بالا می رود.
3.    باعث افزایش شهرت برند می شود و به برند سازی مجموعه شما کمک می کند.
4.    اعتماد مشتریان را افزایش می دهد و ارتباط قوی بین شما و مخاطبان ایجاد می نماید.
5.    مقرون به صرفه بوده و هزینه زیادی برایتان به ارمغان نمی آورد.
6.    به داشتن تقویم تولید محتوا حرفه ای کمک می نماید.
ممکن بپرسید تقویم تولید محتوا چیست؟ یکی از مهم ترین چالش های بازاریابی محتوا، داشتن تقویم تولید محتوا است. در این تقویم زمان انتشار محتوا، نوع محتوا و چگونگی انتشار محتوا تنظیم می گردد.

استراتژی تولید محتوا

کلام آخر 


در این مقاله متوجه شدید تولید محتوا بازاریابی چیست شما می توانید به کمک بازاریابی محتوا سئو سایت را بهبود بخشید و مخاطبان بیشتری جذب کنید و یک ارتباط قوی با مخاطبان خود برقرار کنید. 
به کمک بازاریابی محتوا می توانید در بسیاری از هزینه ها مثل هزینه تبلیغات صرفه جویی نمایید. این روش تولید محتوا مزایای بسیاری به همراه دارد که در این مقاله به برخی از آن ها اشاره کردیم. بازاریابی محتوا روش های مختلفی دارد که یکی از معروف ترین روش ها، محتوا نویسی درباره محصول یا کسب و کار است. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *