بنر تبلیغاتی چیست و چطور تاثیر می گذارد؟

بنر تبلیغاتی چیست و چطور تاثیر می گذارد؟

در این مقاله به شما میگوییم که بنر تبلیغاتی چیست؟ چه تاثیری بر استراتژی های بازاریابی شما داد و اساسا چرا هنوز اینقدر کار آمد هستند.

بنر تبلیغاتی چیست؟ در استراتژی های بازاریابی چه نقشی دارد؟ چه تاثیری بر روی نرخ کلیک و نرخ تبدیل دارد؟ این موضوعات از جمله موضوعاتی است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. در واقع، می خواهیم به شما اثبات کنیم که طراحی یک بنر تبلیغاتی، طراحی یک موشک نیست. ماموریت ما در اینجا، این است که از شمایی که در حال یادگیری طراحی بنر هستید، حمایت کنیم. منابع و الهامات با کیفیتی و تکنیک های طراحی بنر را در اختیارتان قرار دهیم تا بتوانید بنر تبلیغاتی موفقی طرح ریزی کنید که نتایج عالی داشته باشند.
تبلیغات بنری یکی از محبوب ترین روش های تبلیغاتی در بستر اینترنت است. هدف از این نوع تبلیغات، تبلیغ یک برند یا جذب بازدیدکنندگان از وب سایت میزبان برای رفتن به وب سایت تبلیغ کننده است. در این مقاله خواهید آموخت که تبلیغات بنری چگونه کار می‌کنند و شما را با دانش لازم برای ساخت بنرهای موثر مجهز خواهیم کرد.


مقدمه


•    بنر تبلیغاتی چیست؟
•    آشنایی با انواع تبلیغات بنری
•    تبلیغات بنری چگونه کار می کنند؟
•    تعیین هدف برای کمپین تبلیغات بنری
•    چرا تبلیغات بنری هنوز هم کارآمدند؟
•    کلام آخر و یک پیشنهاد!


بنر تبلیغاتی چیست؟


تبلیغات بنری، تبلیغاتی است که در یک صفحه وب نمایش داده می شود. اصلی ترین هدف و ویژگی های بنر تبلیغاتی، هدایت ترافیک به وب سایت تبلیغ کننده است. آگهی به وب ‌سایت میزبان (آگهی ‌دهنده) پیوند داده می‌ شود و انتظار داریم کاربر به وسیله آن عملی که در نظر داریم را انجام دهد، مانند:
-    خرید یک محصول
-    ایجاد حساب کاربری برای آزمایش محصول
-    دانلود فایل و مطالعه در مورد یک موضوع 
-    یا ثبت ‌نام در یک رویداد.
اما اگر به دنبال تعریفی رسمی تر برای بنرهای تبلیغاتی هستید، ویکیپدیا در پاسخ به این سوال که بنر تبلیغاتی چیست؟ می گوید:
" بنر وب یا بنر تبلیغاتی نوعی تبلیغات در شبکه جهانی وب است که توسط یک سرور تبلیغاتی ارائه می شود. این شکل از تبلیغات آنلاین مستلزم قرار دادن یک آگهی در یک صفحه وب است. هدف آن جذب ترافیک از طریق پیوند یافتن به وب سایت تبلیغ کننده است. در بسیاری از موارد، بنرها توسط یک سرور تبلیغاتی مرکزی ارائه داده می شوند."

استراتژی تبلیغات بنری در شبکه های نمایش
آشنایی با انواع تبلیغات بنری


حالا که یاد گرفتیم بنر تبلیغاتی چیست، باید به این موضوع اشاره کنیم که تبلیغات بنری به چه صورتی ارائه می شوند. به طور کلی، بنرهای تبلیغاتی به چهار صورت نمایش داده می شوند:
-    بنرهای استاتیک
-    بنرهای متحرک
-    بنرهای Rich media
-    بنرهای ویدیویی.
به طور کلی، بنرهای تبلیغاتی به افزایش آگاهی از یک برند بسیار کمک می کنند و همچنین می توان از آنها برای بالا بردن نرخ تبدیل نیز استفاده کرد و از جمله اساسی ترین ابزارهای تبلیغات آنلاین هستند. اما با این حال، هر یک از این انواع مختلف، بر روی یک شاخه از بازاریابی تمرکز دارند و تفاوت زیادی در استراتژی های مارکتینگ کلی یک برند، ایجاد می کنند. 


تبلیغات بنری چگونه کار می کنند؟


هدف کسب و کارها از طراحی تبلیغات بنری آنلاین، بالا بردن آگاهی از برند و افزایش نرخ تبدیل شان است. هنگامی که کاربران روی تبلیغ کلیک می کنند، به وب سایت تبلیغ کننده منتقل می شوند، جایی که از آنها دعوت می شود تا اقداماتی مانند خرید یک محصول، اشتراک در خبرنامه، ثبت نام در یک رویداد یا دانلود یک فایل یا داکیومنت و ... را انجام دهند. 
معمولا فرآیند نمایش تبلیغات بنری در وب سایت میزبان از طریق شبکه های نمایش مانند Google Display Network انجام می شود. شبکه ‌های نمایش مجموعه ‌ای از وب ‌سایت ‌ها و برنامه‌ هایی هستند که به تبلیغ‌ کنندگان این امکان را می‌ دهند تا کمپین ‌های نمایشی هدفمندی را راه‌ اندازی کنند. در این کمپین ها بر اساس پارامترهای مختلفی مانند جامعه هدف، منطقه جغرافیایی، رفتار یا علاقه ‌مندی های مخاطب، بنرهای تبلیغاتی به مخاطب های خاصی نشان داده می شوند.
به عنوان مثال، یک آژانس مسافرتی می تواند از استراتژی تبلیغات بنری برای تبلیغ پیشنهاد بسته های تعطیلات تابستانی به مقاصد مختلف استفاده کند. در ابتدا باید مجموعه ای از بنرهای تبلیغاتی را طراحی کنند که این مقصدها را نشان می دهد و قیمت هر بسته پیشنهادی را بیان می کند. در نهایت با توجه به استراتژی خود، نوع وب سایت هایی را که می خواهند تبلیغاتش را در آنها نمایش دهند، انتخاب می کند.

استراتژی های تبلیغاتی چگونه کار می کنند؟
تعیین هدف برای کمپین تبلیغات بنری 


قبل از شروع طراحی بنر تبلیغاتی، باید تعیین کنید هدفتان از طراحی بنر تبلیغاتی چیست. در این صورت می توانید تبلیغات بهتری داشته باشید و سپس، پارامترهای کمپین بازاریابی تان را به درستی انتخاب کنید. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش فروش است، می توانید یک پیشنهاد تخفیف ویژه ارائه دهید. سپس، در بنر تبلیغاتی تان این تخفیف ویژه را با استفاده از متن، تصویر و دکمه های کال تو اکشن، با کاربران به اشتراک بگذارد. در این شرایط می توانید هنگام تعیین استراتژی بازاریابی تان در Google Ads، به ویژگی‌های خاصی مانند محدوده قیمت یا مناطق جغرافیایی اشاره کنید.


چرا تبلیغات بنری هنوز هم کارآمدند؟


واقعیت این است که انسانها به محتوای بصری یا پیامی که با تصویر همراه است واکنش بهتری نشان می دهند و به همین دلیل، تبلیغات بنری بخش بزرگی از دنیای بازاریابی را به خود اختصاص داده است و همچنان تاثیرگذارند. مغز ما طوری برنامه ریزی شده است که تصاویر را بسیار سریعتر از متن پردازش می کند. اگر این موضوع را از جنبه تاریخی اش بررسی کنیم، متوجه می شویم که انتقال پیام به وسیله متن تنها حدود 560 سال قدمت دارد. یعنی درست از زمانی که مطبوعات توسط گوتنبرگ در سال 1455 اختراع شدند. از سوی دیگر می بینیم که انتقال پیام به وسیله رمزگشایی تصاویر سابقه ای به قدمت نسل بشر دارد. در نتیجه، می‌توانم بگویم که دلیل شماره یک کارآمدی بنرها این است که این ابزار یک نوع محتوای بصری هستند و به راحتی می‌تواند چشم را مجذوب خود کنند.


علاوه بر این، به لطف قابلیت های هدف گذاری شگفت انگیزی که امروزه در دسترس است، کاربران عمدتا تبلیغات بنری شخصی سازی شده ای که تنها برای آنها طرح ریزی شده است را می بینند. تبلیغاتی که بر اساس تحلیل رفتار آنلاین آنها، دست چین شده اند. 
برای اینکه بهتر متوجه استراتژی های تبلیغات بنری شوید یک مثال میزنم. مثلا یک روز صبح در گوگل دنبال جاروبرقی می گشتم. وقتی به فیس ‌بوکم سر زدم، تبلیغات جاروبرقی ‌های مختلف از آمازون، eBay و سایر فروشگاه‌ های لوازم خانگی را به من ارائه داد. در طول روز، آگهی‌ هایی برای جاروبرقی از فروشنده ‌های مختلف در ایمیل، پیام ‌رسان و وب ‌سایت خبری مورد علاقه ‌ام ارائه می‌ شد. من روی برخی از بنرهای تبلیغاتی کلیک کردم و از فروشگاه های آنلاین بازدید کردم. سپس، روز بعد، تبلیغات بیشتری برای جاروبرقی دریافت کردم. بالاخره تصمیم گرفتم به یکی از این آگهی ها واکنش بدهم و جاروبرقی را بخرم.


کلام آخر و یک پیشنهاد!


در این مقاله گفتیم که بنر تبلیغاتی چیست؟ چرا هنوز کارآمد است؟ چه تاثیری بر روی نرخ تبدیل کسب و کارها دارد. اگر شما به عنوان یک طراحی حرفه ای بنرهای تبلیغاتی می توانید پروژه های طراحی که ما به شما پیشنهاد می دهیم را با موفقیت به سرانجام برسانید و همچنین اگر مطمئن هستید که می توانید بنری طراحی کنید که نرخ کلیک و نرخ تبدیل بالایی دارد، به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، ثبت نام کنید. ما پروژه هایی را که شرکت ها و اشخاصی مختلف به ما پیشنهاد می دهند را در اختیارتان قرار می دهیم و شما را به عنوان طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای معرفی می کنیم. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *