آموزش تهیه رپورتاژ آگهی خوب و حرفه ای
نگارش یک رپورتاژ آگهی خوب می تواند سئو ی یک سایت را بهبود ببخشد و اعتبار یک برند و سازمان را افزایش دهد. این مقاله مروری بر این موضوع است.
مقدمه
رپورتاژ آگهی خوب یک روش موثر برای تبلیغ در دنیای پر هیاهوی امروز است. برخلاف تبلیغات سنتی، استفاده از روش های تولید محتوا می تواند بسیار مقرون به صرفه و موثر تر عمل کند. مسئولان بازاریابی در هر سازمان با در نظر گرفتن این نکته تلاش می کنند تا با روش های حرفه ای و جدید از تبلیغات استفاده کنند. یکی از این روش های نگارش رپورتاژ آگهی است. برای مطالعه در باب این موضوع که اساساً رپورتاژ آگهی چیست می توانید به محتوای مربوط به آن مراجعه کنید. در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش نگارش یک رپورتاژ آگهی خوب و حرفه ای آشنا کنیم.
در ادامه خواهید خواند؛
1- بررسی همه مزایای رپورتاژ آگهی برای یک سایت
2- انواع انکر تکست های یک رپورتاژ آگهی حرفه ای
3- رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با بک لینک دارد؟
کلام آخر
بررسی همه مزایای رپورتاژ آگهی برای یک سایت
یک رپورتاژ آگهی جذاب باید بتواند یک سازمان را در راه رسیدن به اهداف خودش یاری دهد. این امر به این معناست که رپورتاژ آگهی نباید یک متن بی سر و ته از موضوعات تبلیغاتی باشد. همچنین در این نوع از نوشته ها نباید مانند تبلیغات سنتی، مستقیم عمل کرد. هنر نگارش رپورتاژ آگهی خوب باید با حوصله و دقت آموخته شده و به کار برده شود. در این بخش نگاهی به مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی برای یک سایت می اندازیم. این مزایا عبارتند از؛
1. افزایش اعتبار: برای درک این موضوع بیایید نخست نگاهی به تبلیغات سنتی بیاندازیم. تبلیغات سنتی برای نمایش مزایای یک محصول و یا خدمت استفاده می شوند. در مقابل رپورتاژ آگهی با در اختیار قرار دادن اطلاعات سودمند باعث می شود که مشتری های احتمالی اطلاعات متن را دنبال کنند. در این میان استفاده ی هوشمندانه از متن برای تبلیغات ظریف یک محصول، خدمت و یا برند می تواند باعث معتبر جلوه دادن آن شود. در این زمینه ارائه ی اطلاعات علمی می تواند این اعتبار را دو چندان کند. بازدید رپورتاژ های آگهی در سایت ها بسیار بیشتر از تبلیغات دیگر است.
2. امکان تعامل با مشتری های هدف: استفاده از رپورتاژ آگهی در سایت باعث می شود که مخاطب در معرض مشاهده ی مطالب دیگر شما نیز قرار بگیرد. این امر نه تنها باعث افزایش بازدید می شود بلکه میل به تعامل بیشتر با شما را فراهم می کند. از این نظر ممکن است مخاطب هدف یک سازمان با مراجعه به یک رپورتاژ آگهی خوب بخواهد از محصولات و خدمات آن ها استفاده کند و یا حداقل در یک پیام در بخش نظرات به سایت مورد نظر کمک کند. در این زمینه یک رپورتاژ آگهی خلاقانه می تواند باعث شود توجه بیشتری به متن شما جلب شود.
3. امکان ارائه ی یک داستان برای برانگیختن احساسات مخاطبان: به اشتراک گذاشتن داستان یک برند ممکن است کاری طاقت فرسا باشد و توجهی را به خود جلب نکند. در واقع به جز برند های بین المللی هیچکس در مورد داستان یک برند کنجکاو نمی شود. در این زمینه ارائه یک رپورتاژ آگهی حرفه ای می تواند در قالب اطلاعات مفید داستان یک برند را نیز منتقل کند. این امر باعث می شود که مخاطب با سازمان مورد نظر احساس ارتباط نزدیک داشته باشد. این امر در علم بازاریابی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
4. بهبود سئو: یک رپورتاژ آگهی مناسب می تواند با ارائه ی مطالب ارزشمند، ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت مبدا روانه کند. با رشد بازدیدها می شود رتبه ی سئو ی یک سایت را نیز افزایش داد. رپورتاژ آگهی خبری، در این زمینه گزینه ی مناسبی محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از این نوع رپورتاژ آگهی بازدید بیشتری را کسب کنید.
انواع انکر تکست های یک رپورتاژ آگهی حرفه ای
انکر تکست ها مجموعه متن هایی هستند که با کلیک بر روی آن ها به صفحه ی اینترنتی دیگری منتقل می شوید. اما یک رپورتاژ آگهی خوب و حرفه ای دارای چه انکر تکست هایی است؟ در این بخش انواع انکر تکست هایی که می توانید در رپورتاژ آگهی به صورت حرفه ای از آن ها استفاده کنید را معرفی می کنیم.
1. انکر تکست هایی با نام سازمان یا برند: این انکر تکست ها همانطور که از نامشان پیداست، دارای نام برندی خاص هستند؛ برای مثال «سایر محصولات اپل».
2. انکر تکست های شامل کلمات کلیدی طلایی: این دست از انکر تکست ها شامل کلمات کلیدی مرتبط با کلمه ی کلیدی اصلی هستند. برای مثال در یک متن درباره ی رپورتاژ آگهی می شود از انکر تکست های «رپورتاژ آگهی تخصصی»، «رپورتاژ آگهی حرفه ای»، رپورتاژ آگهی خبری» و ... استفاده کرد.
3. انکر تکست های توصیفی: این دسته از انکر تکست ها معمولاً در انتهای یک پاراگراف درج می شود و خواننده را به خواندن مطلبی مرتبط تشویق می کند. این دست از انکر تکست ها متن خود را توصیف می کنند. برای مثال « راهنمای کامل نگارش رپورتاژ آگهی خوب».
4. انکر تکست های داخلی: این دست از انکر تکست ها به صفحات داخلی خود سایت میزبان پیوند داده می شوند.
5. انکر تکست های دعوت کننده: این نوع از انکر تکست ها مانند CTA عمل می کنند؛ برای مثال «ثبت نام کنید!» و یا «دانلود مجموعه کتاب های هنری».
رپورتاژ آگهی چه تفاوتی با بک لینک دارد؟
برای این که تفاوت یک رپورتاژ آگهی خوب و بک لینک را بهتر درک کنیم باید توجه داشته باشیم که هر دو این موارد از مفاهیم بازاریابی هستند. هر دو این مفاهیم ابزاری در دست تیم بازاریابی یک سازمان و یا برند هستند. تیم بازاریابی از این ابزار ها برای ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر خود استفاده می کند.
رپورتاژ آگهی یک متن است که در آن با استفاده از اطلاعات سودمند، به صورت زیرکانه تبلیغ یک کالا، خدمت و یا برند صورت می پذیرد. کمپین های تبلیغاتی با استفاده از این متن ها تلاش می کنند تا به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنند. در مقابل بک لینک ها، مجموعه ای از لینک ها هستند که شما را از یک سایت به یک سایت دیگر منتقل می کنند. این لینک ها به سئوی یک سایت کمک زیادی می کنند. موتور های جست و جو بر اساس اعتبار سایت هایی که به یکدیگر لینک شده اند، آن ها را ارزیابی می کند.
در مجموع، این دو روش هر دو به سئوی یک سایت کمک می کنند اما هدف های متفاوتی را پیگیری می کنند. یکی بیشتر جنبه ی تبلیغاتی و دریافت بازدید دارد و دیگری اعتبار سایت را افزایش می دهد.
کلام آخر
نگارش یک رپورتاژ آگهی خوب زمانی می تواند موثر باشد که قوانین نگارش در آن حفظ شود. در نظر داشته باشید که نوشتن رپورتاژ، نوشتن یک متن تبلیغاتی ساده نیست. شما باید با استدلال و دلایل علمی بحث را پیش ببرید و با استفاده از انواع انکر تکست ها، مخاطب را به تعامل وادار کنید. استفاده از انکر تکست ها، بک لینک ها و انواع رپورتاژ های آگهی در حوزه ی اختیارات تیم بازاریابی یک سازمان است. به ان ترتیب درک نیاز های آن ها می تواند راهنمای خوبی برای استفاده از این ابزارهای بازاریابی باشد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید