قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی متاثر از عوامل زیادی بوده و نوع خدمات مورد نیاز کاربر نیز در تعیین این قیمت ها موثر می باشد.

قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی در شرکت های طراحی تیزر متفاوت بوده و نمی توان نرخ ثابتی را برای ساخت تیزرها در نظر گرفت. نوع تیزر نیز، در تعیین قیمت ساخت تیزر تاثیر دارد. بطور مثال، نوع تجهیزات مورد نیاز در ساخت تیزرهای صنعتی با تیزرهای دیگر متفاوت بوده و همین امر موجب تغییر قیمت ساخت تیزر می شود. به همین ترتیب، هزینه ساخت استاپ موشن ها با هزینه ساخت تیزرهای تبلیغاتی رئال متفاوت خواهد بود.
کیفیت تیزر خروجی، همواره یکی از دغدغه های کاربران بوده است. اگر به دنبال کیفیت بالای تیزرهای خود هستید، باید کار طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی خود را به طراحان باتجربه در این زمینه بسپارید. هر‌چقدر هزینه بیشتری برای طراحی تیزر بپردازید، به موفقیت کسب و کار خود اهمیت بیشتری داده اید. با انتخاب خدمات متنوعی که توسط شرکت های طراحی تیزر ارائه می شود، می توانید هزینه ساخت تیزر را تغییر دهید. برای آگاهی بیشتر در مورد هزینه های ساخت تیزر و اینکه آیا پرداخت این هزینه ها به‌صرفه است یا خیر، می توانید مقاله هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی را به طور کامل مطالعه نمایید.


مقدمه

نوع تیزر و تاثیر آن بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی


نوع تیزر مورد نظر شما تاثیر زیادی بر تعیین قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی دارد. بطور مثال، قیمت ساخت موشن گرافیک با تیزر رئال کاملا متفاوت است. از طرفی، تجهیزات و نرم افزارهای مورد استفاده در ساخت تیزر نیز، می تواند بر قیمت گذاری تاثیر بگذارد. بطور مثال، برای ساخت تیزرهای صنعتی، تجهیزات خاصی نیاز است و برای تهیه این تجهیزات، باید هزینه های زیادی پرداخت شود. از طرفی، استفاده از نرم افزارهای ساخت تیزر تبلیغاتی نیز، هزینه داشته و برتعیین قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیر می گذارد.
بنابراین، چه در تیزر خود از فیلمبرداری های زنده و اجاره لوکیشن استفاده کنید، چه تیزر را به صورت انیمیشن در استودیوهای طراحی  بسازید، باید هزینه های جداگانه ای را برای این امور در نظر بگیرید. حتی انیمیشن سازی نیز سبک های مختلفی داشته که برخی از آنها به دلیل جزئیات بسیار ریز، هزینه بیشتری خواهند داشت. در لیست هزینه های ساخت تیزر به صورت انیمیشن، کمترین هزینه ساخت تیزر تبلیغاتی مربوط به انیمیشن های تخته سیاهی است. انیمیشن هایی مانند انیمیشن های سه بعدی و لایو اکشن های فیلمبرداری شده دارای قیمت های بالاتری هستند.

المان های مختلف در ساخت تیزر تبلیغاتی

نوع تصویربرداری و صداگذاری در ساخت تیزر


تصویربرداری، یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد. در فیلمبرداری، انتخاب لوکیشن، تعداد دوربین ها، نوع دوربین های مورد نیاز، تجهیزات فیلمبرداری، تعداد اعضای گروه فیلمبرداری و حضور بازیگر در صورت نیاز، تعیین کننده قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی می باشند. هرچه تعداد صحنه های فیلمبرداری بیشتر باشد، هزینه های مربوط به ساخت تیزر نیز بیشتر می شود. علاوه بر این، ترکیب سبک های مختلف در ساخت تیزر نیز، می تواند هزینه ساخت را افزایش دهد. بنابراین، اگر قصد دارید تیزری بسازید که هم از انیمیشن و هم از فیلمبرداری های زنده در آن استفاده شود، باید بودجه بیشتری را برای این کار در نظر بگیرید. همچنین، تصویربرداری با یک دوربین یا 2 دوربین، دارای نرخ های متفاوتی خواهد بود. اگر در ساخت تیزر به کمک فیلمبرداری زنده از تجهیزات حرکتی و نورپردازی، مانند نورپردازی سینمایی و استودیویی، نیز استفاده شود، باید هزینه جداگانه ای برای آنها در نظر گرفت. 
علاوه بر مواردی که ذکر شد، استفاده از تصویربرداری هوایی نیز، قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی را افزایش می دهد. در قسمت صداگذاری تیزر نیز، استفاده از افکت های صوتی هزینه بیشتری را برای شما به دنبال خواهد داشت. هرچه تیم طراحی و ساخت تیزر، تلاش بیشتری برای پوشش صدای تیزر انجام دهند، هزینه ساخت تیزر بیشتر خواهد شد. 


مدت زمان تیزر


یکی دیگر از فاکتورهایی که بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیر می گذارد، مدت زمان تیزر می باشد. البته این به این معنی نیست که هرچه مدت زمان تیزر کوتاهتر باشد، هزینه پرداختی کمتر خواهد بود. در حقیقت، تیزرهایی هستند که اگرچه مدت زمان کوتاهی دارند، اما برای ساخت همان تیزر کوتاه از تجهیزات بی‌شماری استفاده شده و تلاش زیادی صورت گرفته است. در مقابل، یک تیزر طولانی می تواند به شکل ساده ای تولید شده و هزینه کمتری برای ساخت آن پرداخت شود. بنابراین، تیزرهایی که مدت زمان طولانی دارند و به زمان و تلاش بیشتری برای تولید نیاز دارند، هزینه بیشتری را می طلبند.


تیم حرفه ای؛ آیتمی تاثیرگذار در تعیین قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی


اینکه شما برای معرفی کسب و کار خود از طریق ساخت تیزر، به یک شرکت طراحی حرفه ای اعتماد می کنید یا کار ساخت را به یک دانشجوی طراحی واگذار می کنید، می تواند بر قیمت نهایی ساخت تیزر شما تاثیر بگذارد. هرچه اعضای تیم حرفه ای‌تر باشند، تیزر شما موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد. استفاده تخصصی از نرم افزارهایی مانند after effect و Premier، تنها از افراد متخصص در این زمینه برمی آید. بنابراین، هرچه خلاقیت، استعداد و تجربه تیم طراحی بیشتر باشد، هزینه بیشتری پرداخت خواهد شد.

زمان تحویل تیزر


مهلت تحویل تیزر تبلیغاتی، یکی دیگر از عوامل تعیین کننده ی قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد. طبیعتا هرچه برای آماده‌سازی تیزر تبلیغاتی خود عجله داشته باشید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اغلب، شرکت های طراحی تیزر به زمانی حدود یک تا دو ماه برای آماده‌سازی و تدوین تیزر تبلیغاتی نیاز خواهند داشت. حال اگر در نظر دارید تا قبل از این مدت زمان، تیزر به دست شما برسد، باید هزینه اضافی را پرداخت نمایید. البته، تعیین مدت زمان کوتاه برای دریافت تیزر تبلیغاتی، علاوه بر اینکه باعث پرداخت مبلغ بیشتری از سوی شما می شود، می تواند بر کیفیت تیزر نیز تاثیر گذاشته و شما را با افت کیفیت مواجه کند. پس اگر عجله ندارید، بهتر است اجازه دهید تا گروه طراحی، کار خود را با حوصله و سر فرصت به پایان برسانند.

زمان تحویل تیزر


استفاده از خدمات مختلف؛ موثر بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی


اگر بخواهید در ساخت تیزر خود از بازیگران تبلیغاتی استفاده کنید، باید به هزینه آن نیز فکر کنید. بعلاوه، درخواست نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی توسط کارگردانان و ایده‌پردازان برتر، هزینه بیشتری به دنبال خواهد داشت. البته با وجود هزینه های زیادی که برای ساخت تیزر متحمل می شوید، مطمئن خواهید بود که تیزر شما مخاطب‌پسند خواهد شد. استفاده از صداپیشه های مختلف برای توصیف ویژگی های محصول در تیزر تبلیغاتی نیز، نرخ های متفاوتی خواهد داشت.
علاوه بر مواردی که ذکر شد، عواملی مانند گریم بازیگران، مونتاژ، اصلاح رنگ و استفاده از پرده سبز در صحنه های فیلمبرداری شده، طراحی صحنه ها برای فیلمبرداری و ساخت موسیقی اختصاصی، بر قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی تاثیر می گذارند.

ساخت تیزر
قیمت ساخت استاپ موشن


استاپ موشن ها نوع دیگری از تیزرهای تبلیغاتی بوده که طرفداران خاص خود را دارند. عواملی مانند سناریوی تیزر مورد نظر، تعداد گویندگان تیزر، تعداد کاراکترها، مدت زمان استاپ موشن و دکور مورد نظر بر قیمت نهایی استاپ موشن تاثیر می گذارند. استفاده از افکت های تصویری و جلوه های ویژه نیز از دیگر عواملی هستند که می توانند هزینه ساخت استاپ موشن را افزایش دهند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *