چگونه یک طراح کاراکتر موفق شویم؟

چگونه یک طراح کاراکتر موفق شویم؟

طراح کاراکتر موفق باید چه ویژگی هایی داشته باشند. برای آشنایی با فاکتورهایی که یک طراح کاراکتر حرفه ای دنبال کند با ما باشید.

 
پیشگفتار


طراح کاراکتر موفق چه ویژگی هایی دارد؟ در هنگام انجام یک طراحی کاراکتر موفق، همه چیز کاملا واضح است. در اولین گام باید بدانید که یک طراح کاراکتر حرفه ای باید از درک و شناخت مناسبی از کاراکترها برسند تا بتوانند کاراکترهای تاثیرگذاری را بیافرینند. 
طراحان با تجربه این امکان را دارند که کاراکترهای خود را درک کنند. این امر موجب می شود که با شناخت کامل کاراکترهای مورد نظرشان را طراحی کرده و بتوانند واکنش های باور پذیر تری را در کشمکش داستان طراحی کنند. 

 

مقدمه

 

فاکتورهای مهمی که یک طراح کاراکتر موفق باید رعایت کند


طراح کاراکتر وظیفه دارد در گام اول به تحقیق و ارزیابی بپردازد. آنها باید به بررسی مواردی بپردازند که چرا بعضی از کاراکترها موفق هستند چه مواردی باعث موفقیت آن ها شده است. چه پارامترهایی باعث شده است که مخاطبان جذب این کاراکترها شوند. 

  • مطالعه مخاطبان هدف


درباره مخاطبان اثر خود فکر کنید. اگر شما یک طراح هستید که در زمینه کودکان فعالیت می کنید لازم است از رنگ های شاد و پایه ای استفاده کنید. طراحانی که برای یک موضوع خاص کار می کنند باید قبل از هر چیز جامعه ای را که قرار است کاراکتر مورد نظر را در آن نمایش دهند مد نظر داشته باشند. 

  • تاثیرات جلوه های بصری


طراح کاراکتر موفق برایش تفاوتی ندارد که بر روی چه نوع شخصیتی کار می کند باید توجه داشته باشند که هزاران شخصیت شبیه به همدیگر وجود دارند. کاراکتری که شما طراحی می کنید باید از نظر بصری بسیار قدرتمند و جذاب به نظر برسد تا امکان جلب توجه بینندگان را داشته باشد. 

**  What is Character Design

طراح کاراکتر

  • ویژگی های اغراق آمیز


اغراق یا غلو کردن به طراحان کمک می کند تا ویژگی های کاراکتر مورد نظر به شکل برجسته و قابل مشاهده نشان داده شود. استفاده از ویژگی های اغراق آمیز به مخاطبان این امکان را می دهد تا خصوصیات کلیدی و شاخصه های شخصیت را تشخیص دهند. 

  • به کارگیری صحیح رنگ ها توسط طراح کاراکتر


طراحان کاراکتر حرفه ای می دانند که نقش رنگ ها این قابلیت را دارند که مشارکت مناسبی در نشان دادن کاراکترها ایجاد کنند.

  • شخصیت بخشیدن به کاراکترها


یک کاراکتر مناسب تنها به یک ظاهر خوب متکی نیست. طراحان می توانند شخصیت کاراکترها را به وسیله انیماتورهای ظاهر سازند در زمانی که ما واکنش این کاراکتر را نسبت به اتفاقات مشاهده می کنیم. شخصیت طراحی شده برای کاراکترها حتما نباید به شکل ویژه ای قابل قبول باشند اما باید توجه داشته باشید که این موضوع باید از جذابیت خاصی برخوردار باشد. 

  • بیان کردن احساسات کاراکتر


طراح کاراکتر موفق باید قابلیت به تصویر کشیدن گستره ی وسیعی از احساسات شخصیت مورد نظر را داشته باشد. طراحان باید این دانش را داشته باشند که بتوانند به شکل مطلوبی روند زندگی کاراکتر را به همراه اتفاقات ،بالا و پایین شدن آن را به شکل مطلوبی به نمایش گذاشته و به توضیح آن بپردازند. احساسات هر شخصیت بر اساس نوع شخصیت آن می تواند متفاوت باشد. 

طراحی کاراکتر حرفه ای

  • مشخص کردن اهداف و آرزوها


کاراکترها همیشه دارای نیرویی در پشت شخصیت خود هستند که آن ها را به سمت خواسته هایشان سوق می دهد. در برخی موارد طراحان عیب ها و نقص هایی را برای کاراکترها ایجاد می کنند که باعث جذابیت آن ها می شود.

سایر عوامل موثر در تبدیل شدن به یک طراح کاراکتر موفق

تا اینجا با برخی از مشخصات و ویژگی های یک طراح کاراکتر حرفه ای و موفق آشنا شدیم. اکنون می خواهیم به سایر مشخصات آن بپردازیم. لازم به ذکر است که برای موفقیت در این حرفه باید به تمام فاکتورها در کنار هم توجه کافی داشته باشید. سایر عوامل عبارت اند از:

  •  

    ایجاد یک داستان در پس زمینه توسط طراح کاراکتر موفق


طراحان کاراکتر حرفه ای به شکلی انجام می گیرد که برای موجودیت دادن به آن و شخصیت کاراکتر و موضوعی که باعث شده است رفتار او این چنین باشد نیاز به ایجاد یک پیش زمینه دارند. مخاطبان به وسیله این پیش زمینه متوجه خواهند شد که کاراکتر مورد نظر چرا و به چه دلیل وارد داستان شده است. بینندگان از طریق داستانی که در پیش زمینه جریان دارد با عادت ها و اعتقادات کاراکتر و تجربیاتی که در طول زندگی به دست آورده اند و ماجراهایی از این دست آشنا می شوند. در برخی موارد امکان دارد که داستان پیش زمینه نسبت به داستان اصلی از جذابیت بیشتری برخوردار باشد. 

  • آفرینش یک محیط مناسب


همانطور که یک طراح حرفه ای داستانی را برای کاراکتر خود ایجاد می کند به همین شکل احتیاج دارند تا یک فضای مناسب برای درک صحیح داستان و شرایط کاراکتر به وجود بیاورد. دنیایی که کاراکتر در آن زندگی می کند باید با شخصیت و حوادثی که در بدنه داستان اتفاق می افتد همخوانی لازم را داشته باشد. در غیر این صورت ترکیب چندان جذابی نخواهید داشت. 

  • تنظیم دقیق فیگور


طراح کاراکتر موفق باید بداند از چه المانی استفاده می کند. ویژگی های پارامترهایی که در صورت کاراکترها وجود دارد بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که تغییرات جزئی در هر کدام از آن ها رخ بدهد ممکن موجب تغییرات فراوانی در کاراکترها بشود. 

  • توصیه های مهم برای طراح کاراکتر موفق


از رنگ های زیادی استفاده نکنید: رنگ ها به عنوان عناصر مهم و کلیدی به شمار می روند. یک طراح حرفه ای برای ایجاد کاراکتر جذاب باید از رنگ های مناسبی بهره بگیرد. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اکثر کاراکترهای موفق از رنگ های محدودی برخوردار هستند. علت این امر گیج شدن مخاطبان در هنگام استفاده از رنگ های زیاد است. فراموش نکنید که رنگ ها بیانگر شخصیت پردازی در هر کاراکتر می باشند. بنابراین طراحان حرفه ای پیشنهاد می کنند که از تعداد رنگ های کمتر حداقل 3 رنگ استفاده کنید. 

** مطلب پیشنهادی: معرفی ابزار طراحی کاراکتر

  • الهام گرفتن در هنگام طراحی


طراحان کاراکتر حرفه ای معمولا کاراکترهای موفق و قدرتمند را با استفاده از یک ایده خلق کرده اند. همه مواردی که مربوط به طراحی کاراکترها می باشد باید در خدمت پیش بردن ایده های خاص قرار بگیرند. چیزی که یک طراح نیاز دارد جنبه اصلی شخصیت خود را معین کند و بر اساس آن خلاقیت خود را به کار بگیرد تا به بهترین شکل ممکن آن را در طرح مورد نظر پیاده سازی کند. همه ی ویژگی های کاراکتر اعم از ژست، اکسسوری، مدل مو، ویژگی های صورت و ... به عنوان صفت اصلی در طراحی به شمار می روند. 

کاراکتر

  • طراح کاراکتر باید از شکل های متمایز استفاده کند


هیچ چیزی خسته کننده تر از این وجود ندارد که کاراکتری را شبیه به کاراکترهای دیگر طراحی کنید. طراحان نیاز دارند برای ایجاد صفت ویژه برای کاراکتر خود از شکل های متمایز و منحصر به فرد استفاده کنند. این اشکال باعث می شود که کاراکتر طراحی شده به صورت ویژه در ذهن مخاطبان ماندگار شود.

  • سادگی را فراموش نکنید


طراح کاراکتر موفق می داند که پیچیدگی ها موجب بالا رفتن ارزش کاراکترهای طراحی شده نخواهد شد. هر طراحی باید این قابلیت را داشته باشد که به سادگی مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد. از نظر طراحان حرفه ای بهترین کاراکترها آن هایی هستند که از سادگی بیشتری برخوردار می باشند. 


سخن پایانی


مواردی که در بالا ذکر کردیم تنها چند نمونه از توصیه هایی هستند که طراحان کاراکتر حرفه ای باید آن را رعایت کنند. ممکن است در ابتدای امر طراحی کاراکتر یک امر ساده به نظر برسد اما در عمل به عنوان یکی از پیچیده ترین و دشوارترین کارهایی است که در طراحی، انیمیشن و تبلیغات وجود دارد. افرادی که نیاز دارند برای برند خود یک کاراکتر حرفه ای طراحی کنند باید به طراحان حرفه ای مراجعه کنند. یک طراح حرفه ای کاراکتر بر اساس نیاز سفارش دهنده کاراکتر مناسبی را برای او طراحی می کند که معرف آن برند باشد. در صورتی که طراح از تخصص لازم برخوردار نباشد امکان دارد به جای موفقیت شکست بخورید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *