نقش و اهمیت پورتفولیو در طراحی بنر غیرحضوری
برای رقابت در بازار طراحی بنر غیرحضوری باید یک پورتفولیو داشته باشید. بنابراین، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
طراحی بنر غیرحضوری، یکی از زیر شاخه های فریلنسری در زمینه گرافیک و طراحی است که این روزها، با توجه به توسعه کسب و کارهای دیجیتالی، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اگر می خواهید در این زمینه فعالیت کنید و حرفی برای گفتن داشته باشید، باید یک پورتفولیو حرفه ای و قدرتمند داشته باشید. پورتفولیوی شما جزئیات دستاوردهای حرفه ای شما را به کارفرما نشان می دهد و این شانس را به شما می دهد تا توجه کارفرما را بیشتر به خودتان، مهارت های تان و تخصص تان جلب کنید. همچنین، شانس بیشتری خواهید داشت تا موقعیت شغلی مورد نظرتان را بدست آورید.
ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که پورتفولیو چیست و چه اهمیتی دارد. همچنین نکات مهمی را به شما یاد خواهیم داد که می تواند کمک کند تا پورتفولیوی حرفه ای تری داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
مقدمه
• پورتفولیو (Portfolio) چیست؟
• یک پورتفولیو حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
- متن معرفی و متن پورتفولیوی
- ویژگی های گرافیکی پورتفولیو
- پروژه های طراحی بنر غیرحضوری گروهی
- توصیه نامه مشتریان قبلی
• کلام آخر و یک پیشنهاد برای طراحی بنر غیرحضوری!
پورتفولیو (Portfolio) چیست؟
خیلی ساده در جواب این سوال که پورتفولیو چیست؟ باید بگوییم: پورتفولیو، نمونه کارهای شماست و استعدادها، مهارت ها و توانایی های شما را بهتر به کارفرما نشان می دهد. در واقع، شما با استفاده از این نوع رزومه، به جای اینکه در مورد دستاوردهای تان صحبت کنید، پروژه هایی را که در گذشته انجام داده اید را به نمایش میگذارد. این شیوه ارائه رزومه باعث می شود تا کارفرما بیشتر تحت تاثیر قرار گیرد. از سوی دیگر به شما این امکان را می دهد تا جزئیاتی از کارهای تان که نمی توانید به صورت معمول و متداول بیان کنید را به نمایش بگذارید. بنابراین، پورتفولیو را می توان به این صورت تعریف نمود که سندی تصویری متشکل از رزومه و نمونه کارهای شما است.
اغلب کسانی که در حوزه مشاغل خلاقانه و هنری فعال هستند از پورتفولیو برای نمایش تجارب و مهارت های شان استفاده می کنند، اما کاربرد پورتفولیو، تنها به این حیطه کسب و کار مربوط نمی شود. متخصصان سایر رشته ها نیز می توانند یک پورتفولیوی حرفه ای کاری برای خود بسازند. بنابراین، فرقی نمی کند شما یک طراح باشید یا یک معلم، برای متمایز شدن از سایر متقاضیان یک جایگاه شغلی، بهتر است از پورتفولیو استفاده کنید.
یک پورتفولیوی حرفه ای چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟
قبل از هر چیز، این نکته را باید یادآور شویم که برای هر موقعیت شغلی باید یک پورتفولیوی حرفه ای و مناسب طراحی کنید. در مورد موقعیت شغلی مورد نظرتان تحقیق کنید. شرکت و یا سازمان مربوطه را شناسایی کنید و رزومه و پورتفولیویی طراحی کنید که نیازهای آن سازمان یا شرکت را برآورده می نماید. نمونه کارهای تان را بر اساس نیاز آن موقعیت شغلی انتخاب کنید.
همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم، اگر مهارت شما، طراحی بنر غیرحضوری است باید یک پورتفولیوی حرفه ای از نمونه پروژه های طراحی بنر شما داشته باشید. شما می توانید پورتفولیوی تان را به هر شکلی طراحی کنید. مثلا می تواند یک فایل دیجیتال، وب سایت شخصی، کلاسور، پوشه و یا آلبوم صحافی شده با جلد مخصوص باشد. اما چیزی که مسلم است این است که پورتفولیوی شما باید به اندازه کافی عالی و حرفه ای باشد تا بتواند نظر کارفرما را جلب کند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور یک پورتفولیوی عالی طراحی کنید:
1. متن معرفی و متن پورتفولیوی
در ابتدای پورتفولیوی تان متن کوتاهی در مورد خودتان بنویسید. متن پورتفولیوی شما باید ویژگی تعاملی داشته باشد. یعنی فرض کنید کارفرما جلوی شما نشسته است و شما باید خودتان را معرفی کنید. خودتان را به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی معرفی کنید. از انگیزه های تان بگویید. علایق تان را شرح دهید. از سابقه و تجربه های تان بگویید و اینکه چه آینده ای را برای خودتان تصور می کنید.
به فونت ها، دستور زبان و املای کلمات در متن پورتفولیوی دقت کنید. حرفه ای ها می دانند که چطور با استفاده از یک فونت صحیح می توان تاثیر بیشتری گذاشت. املای غلط کلمات و رعایت نکردن دستور زبان نیز می تواند موجب شود که رزومه و پورتفولیوی تان مستقیما در سطل آشغال قرار گیرد!
در کنار متن معرفی تان، از یک تصویر برای پروفایل تان استفاده کنید. این خیلی مهم است که تصویرتان نشان دهنده سلیقه و انضباط شما باشد. فراموش نکنید، تصویری انتخاب کنید که با محتوای کاری شما هماهنگ باشد. در واقع باید مسیر طراحی ها و خلاقیت شما را منعکس کند.
2. ویژگی های گرافیکی پورتفولیو
اما اصلی ترین نکته در مورد پورتفولیو، این است که از گرافیک عالی برخوردار باشد. قرار است پورتفولیوی شما نشان دهد که در کار طراحی بنر غیرحضوری تا چه اندازه مهارت دارید. برای اینکه کاملا وجه تمایز شما را نشان دهید از یک کاور زیبا و درخشنده برای رزومه تان استفاده کنید. این کار ارزش و توانایی های شما را برجسته تر نشان می دهد.
همچنین می توانید از یک بک گراند زیبا برای پورتفولیوی تان استفاده کنید. با این کار نشان دهید که با قوانین طراحی پس زمینه برای بنر آشنا هستید. در واقع، یک حرفه ای هستید.
از تصاویر با کیفیت برای معرفی پروژه های تان استفاده کنید. اگر جزئیات کارتان به وضوح مشخص نباشد، کارفرما چگونه متوجه ظرافت کار شما شود؟! فراموش نکنید نحوه ساخت بنر تبلیغاتی در هر یک پروژه های تان را نیز به طور مختصر بیان کنید.
از یک پالت رنگی حرفه ای در پورتفولیوی تان استفاده کنید. در واقع، شما با انتخاب یک پالت رنگی مناسب این حس را به کارفرما القا می کنید که با تکنیک های طراحی بنر و روانشناسی رنگ در بنر تبلیغاتی آشنا هستید.
3. پروژه های گروهی طراحی بنر غیرحضوری
ممکن است برخی از پروژه های طراحی بنر غیرحضوری تان را به صورت گروهی انجام داده باشید و آن پروژه های در واقع، حاصل تلاش های یک تیم باشند. در این پروژه ها خودتان را به عنوان همکار پروژه معرفی کنید و نقش و سمت تان را بیان کنید. پروژه های دانشجویی تان را نیز در پورتفولیوی تان بیاورید. اما فراموش نکنید که بگویید کارفرمایی نداشته اید! به طور کلی، تمام تجارب تان در انواع سبک طراحی بنر مرتبط با آن موقعیت شغلی را در پورتفولیوی تان بیاورید.
4. توصیه نامه
در آخر نیز، اگر می خواهید به اندازه کافی حرفه ای به نظر آیید، باید نظر مشتریان قبلی تان را در پورتفولیوی تان قرار دهید. می توانید پس از هر پروژه طراحی بنر غیرحضوری از مشتری های تان بخواهید نظر صادقانه شان را به صورت کتبی به شما بگویند. هیچ چیز به اندازه یک بازخورد مثبت نمی تواند نظر مثبت کارفرمای جدیدتان را جلب کند.
کلام آخر و یک پیشنهاد برای طراحی بنر غیرحضوری!
در این مقاله از اهمیت طراحی یک پورتفولیوی حرفه ای گفتیم. اگر می خواهید در بازار بسیار رقابتی طراحی بنر غیرحضوری حرفی برای گفتن داشته باشید، باید یک پورتفولیوی فوق العاده طراحی کنید. ما در این مقاله به شما گفتیم که چه پارامترهایی در یک رزومه و پورتفولیو حرفه ای، مهمتر هستند.
اگر پورتفولیوی قوی دارید و فکر می کنید که می توانید پروژه های طراحی بنر غیر حضوری ما را انجام دهید، به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، ثبت نام کنید. ما بر اساس توانمندی های شما، پروژه هایی را که شرکت های مختلف پیشنهاد داده اند را به شما معرفی خواهیم کرد. ما، شما را به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی دورکار حرفه ای به آنها معرفی می کنیم.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید