بازار کار موشن گرافیک+ تکنیک های افزایش درآمد
بازار کار موشن گرافیک امروزه، رواج بسیار زیادی داشته است. بسیاری از گرافیست ها به تولید محتوا به سبک موشن گرافیک روی آورده اند.
بازار کار موشن گرافیک؛ مقدمه
بازار کار موشن گرافیک امروزه، رواج بسیار زیاد و خوبی داشته است. بسیاری از طراحان و گرافیست ها به تولید محتوا به سبک موشن گرافیک روی آورده اند. دلیل این امر نیز، مزایای طراحی موشن گرافیک می باشد. یکی از بارز ترین این مزایا، بازار کار موشن گرافیک، یعنی درآمد موشن گرافیست ها است. طبق آمار، اغلب موشن گرافیست ها و طراحان بیان می کنند که درآمد عالی و نسبتا بالایی دارند. ما در این مقاله سعی داریم تا نکاتی را در مورد آموزش موشن گرافیک ساده و بازار کار موشن گرافیک شرح دهیم. توصیه می کنیم شما نیز برای آشنا شدن هر چه بیشتر با روش های کسب درآمد از موشن گرافیک در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید. عناوین مهم این مقاله نیز به شرح زیر هستند:
1- آشنایی با انواع موشن گرافیک
2- بیشترین نیاز بازار در زمینه ی کدام نوع موشن گرافیک است؟
3- نحوه ی ورود به بازار کار موشن گرافی
4- یک موشن دیزاینر چقدر درآمد دارد؟
5- چه عواملی بر افزایش میزان درآمد موشن گرافیست تاثیر دارد؟
6- مدرک تحصیلی چقدر در کاریابی موشن گرافیک تاثیر دارد؟
7- کلام آخر
آشنایی با انواع موشن گرافیک
موشن گرافیک، سبک جذابی از تولید محتوا است که دارای انواع مختلفی می باشد. بهتر است بدانید که کاربرد هر نوع موشن گرافیک با دیگری، متفاوت است. شما به عنوان یک گرافیست یا طراح، باید بیاموزید که هر موشن گرافیک را در چه زمینه ای و در کجا به کار ببرید. شناخته شده ترین موشن گرافیک ها که در بازار کار موشن گرافیک، بسیار درخشان بوده و نتایج مثبتی را برایتان رقم می زنند، موارد زیر می باشند:
1- موشن گرافیک
2- ویدئو موشن
3- استاپ موشن
4- اینفو موشن
5- انیمیشن.
لازم به ذکر است که هدف تمام این موشن گرافیک ها، انتقال یک پیام خاص به مخاطبان است. امروزه چندین ابزار ساخت موشن گرافیک برای ساخت و طراحی موشن گرافیک به وجود آمده اند و شما می توانید به کمک این ابزارها، موشن گرافیک های جذابی را طراحی و تولید نمایید. این کار باعث می شود که شما بتوانید به درآمد خوبی برسید و در بازار کار موشن گرافیک، جزو افراد برتر و سرشناس به شمار آیید. فراموش نکنید که در کنار استفاده کردن از این ابزارها، باید دانش و آگاهی خود را نیز در مورد این رشته افزایش دهید. یکی از دلایلی که طراحان و گرافیست ها برای تولید محتواهای مختلف از انواع سبک های موشن گرافیک استفاده می کنند، مزایای بی شمار این سبک است. این مزایا به شرح زیر هستند:
1- هزینه ی کم در مقایسه با بقیه ی روش های تولید محتوا
2- جذب مخاطبین زیاد به خصوص در شبکه های اجتماعی مختلف
3- ماندگاری بیشتر یک محتوا در اذهان عموم
4- انتقال دادن بهتر پیام محتواهای آموزشی، تبلیغاتی و...
5- افزایش دادن میزان کیفیت تبلیغات یا آموزش و...
بیشترین نیاز بازار در زمینه ی کدام نوع موشن گرافیک است؟
امروزه تمام سبک های موشن گرافیک، ارزش و محبوبیت زیادی دارند؛ ولی باز هم در بین این سبک ها، برخی سبک ها بیشتر مورد استفاده قرار گرفته و محبوب تر هستند. فراموش نکنید که قبل از فراگیری سبک های مختلف موشن گرافیک، بهتر است ابتدا تسلط خود را بر اصول ساخت موشن گرافیک افزایش دهید. شما با بررسی بازار کار موشن گرافیک به این نتیجه خواهید رسید که آینده ی کاری هنر موشن گرافیک، بسیار درخشان خواهد بود. طبق این نکته، بهتر است همواره برای یادگیری نکات و اصول مرتبط با این رشته، کوشا باشید. ما در این قسمت، می خواهیم محبوب ترین سبک های تولید محتوا به روش موشن گرافیک را به شما معرفی کنیم:
1- موشن گرافیک های اطلاع رسانی یا آموزشی: از این موشن گرافیک ها، عموما به جهت ارائه ی اطلاعات مربوط به محصولات مختلف، استفاده می شود. باید بدانید که موشن گرافیک های آموزشی و اطلاع رسانی، عموما کوتاه ساخته می شوند. اصلا همین موضوع نیز این نوع موضن گرافیک ها را در رده ی محبوب ترین ها قرار داده است.
2- موشن گرافیک های مربوط به بازاریابی محصولات: شما می توانید برای معرفی کردن ویژگی ها یا کارکردهای محصولات از این سبک موشن گرافیک استفاده کنید. معمولا اطلاعاتی مانند: نام محصول، نحوه ی خرید محصول، دستور العمل استفاده کردن از محصول، گارانتی و... در این نوع موشن گرافیک ذکر می شوند.
3- موشن گرافیک های کوتاه: اگر در زمینه ی طراحی گرافیکی یا ساخت موشن گرافیک نوپا هستید، این سبک به شما توصیه می شود. موشن گرافیک های کوتاه، همان طور که از نامشان پیداست، بسیار کوتاه اما جامع هستند.
4- لوگو موشن ها: امروزه امکان ساخت انواع لوگوها به کمک انواع اپلیکیشن ساخت لوگو موشن، برای همگان فراهم شده است. لوگوها هویت هر برندی هستند و طراحی لوگو، شغلی پر درآمد به شمار می رود.
نحوه ی ورود به بازار کار موشن گرافی
نکته ی جالب در مورد بازار کار موشن گرافیک، این است که شما برای ورود به این بازار کار یا رشته، نیازمند سطح علمی و دانشگاهی خاص یا جنسیت و سن خاصی نمی باشید. افراد می توانند از طریق گذراندن دورهها و کلاس های مختلف به صورت آنلاین و آفلاین، نحوه ی طراحی موشن گرافیک را بیاموزند. همچنین می توانند از طریق بررسی استاپ موشن های زیبا به ایده های جدید و جالبی دست یافته و از آن ها، الگو برداری کنند. فراگیری آموزش موشن گرافیک، کار سخت و پیچیده ای نیست. کافی است که زمانی از روز را به فراگیری اصول پایه و مقدماتی طراحی گرافیکی اختصاص دهیم.
همچنین بهتر است نحوه ی کار کردن با چندین نرم افزار خوب طراحی گرافیکی مانند: ایلوستریتور، افتر افکت و... را نیز بیاموزید. درآمد طراحی موشن گرافیک، توجه بسیاری از افراد را به سمت یادگیری این رشته، جلب کرده است. همه ی این امور، کارهایی هستند که شما می توانید با انجام دادن آن ها، وارد بازار کار موشن گرافیک شده و کسب درآمد داشته باشید. امروزه بسیاری از افراد به صورت مستقل در این بازار کار قدم نهاده و یا از طریق موسسات، وارد این بازار کار می شوند. شما نیز می توانید با مراجعه به وب سایت های مرتبط، موسسات و شرکت هایی را پیدا کنید که همه ساله به استخدام موشن گرافیست می پردازند.
یک موشن دیزاینر چقدر درآمد دارد؟
همان طور که در بخش های قبلی نیز گفتیم، درآمد موشن گرافیست، بسیار خوب و تقریبا بالا است. لازم به ذکر است که میزان درآمد تمام موشن گرافیست ها، یک مقدار ثابت نیست؛ بلکه از عوامل مختلفی تاثیر می پذیرد. امروزه با گسترش تکنولوژی و افزایش میزان استفاده از اینترنت، دیجیتال مارکتینگ بسیار رواج یافته است. اگر به دنیای دیجیتال مارکتینگ سر بزنید، متوجه خواهید شد که هر نوع اطلاعاتی که در این فضا ظاهری همچون انیمیشن دارد، توسط موشن گرافیک طراحی و تولید شده است. بنا بر این میزان اهمیت و رواج زیاد موشن گرافیک را نمی توان نادیده انگاشت. لازم به ذکر است که یکی از اصول مهم و پول ساز در حیطه ی موشن گرافیک، داشتن خلاقیت است. شما می توانید از طریق بررسی آثار تولید شده به کمک روش موشن گرافیک به ایده برای موشن گرافیک دست یابید؛ اما باید خلاقیت داشته باشید و از آثار دیگران کپی نکنید.
چه عواملی بر افزایش میزان درآمد موشن گرافیست تاثیر دارد؟
همان طور که پیش تر گفتیم، درآمد موشن گرافیست ها از عوامل متعدد و مختلفی تاثیر می پذیرد. بهتر است بدانید که درآمد موشن گرافیست ها در داخل و خارج از ایران با یکدیگر متفاوت است. همچنین عواملی مانند: دو یا سه بعدی بودن موشن گرافیک، مدت زمان ویدئو، میزان اعتبار شما یا شرکتی که در آن به عنوان گرافیست کار می کنید و... بر قیمت نهایی یک موشن گرافیک تاثیر می گذارند. معمولا درآمد انیماتورها یا گرافیست ها در شهرهای بزرگ، بیشتر از شهرهای کوچک است. دلیل این امر نیز، بیشتر بودن تعداد کسب و کارهای شهرهای بزرگ نسبت به شهرهای کوچک است و همین امر، باعث به وجود آمدن رقابت های شدیدی بین کسب و کارهای مشابه می شود.
ما در زیر، مهم ترین عواملی که بر قیمت یک موشن گرافیک و درآمد یک موشن گرافیست تاثیر می گذارند را بیان کرده ایم:
• میزان تجربه ی موشن گرافیست
• کیفیت کار طراح
• دو یا سه بعدی بودن موشن گرافیک
• نوع و سبک موشن گرافیک
• سخت بودن یا آسان بودن طراحی
• میزان اعتبار یک موسسه یا شرکت
• مدت زمان یک محتوا
مدرک تحصیلی چقدر در کاریابی موشن گرافیک تاثیر دارد؟
برای یادگیری موشن گرافیک، نیازی نیست که حتما مدرک تحصیلی خاصی را در مقطع خاصی اخذ نمایید و یا حتما در رشته ی موشن گرافیک تحصیل کنید. البته کسانی که در مورد اصول پایه و مقدماتی گرافیکی اطلاع داشته باشند و یا در رشته ی گرافیک یا موشن گرافی تحصیل کنند، می توانند طراحی موشن گرافیک را راحت تر و سریع تر بیاموزند. همچنین امروزه موسسات و شرکت هایی وجود دارند که به استخدام موشن گرافیست هایی که مدارک تحصیلی مرتبط و خوبی دارند می پردازند. شما نیز می توانید در رشته های مربوطه تحصیل کرده و سپس وارد بازار کار موشن گرافیک شوید و یا صرفا مهارت های فنی، فردی و نحوه ی کار کردن با نرم افزارهای طراحی مختلف را آموخته و در این رشته مشغول به کار شوید.
کلام آخر
ما در این مقاله، مطالبی را در مورد بازار کار موشن گرافیک، مورد بررسی قرار دادیم. ملاحظه کردید که امروزه کار کردن در حوزه ی موشن گرافیک چقدر می تواند سود دهی و بازدهی خوبی داشته باشد. همچنین پی بردید که برای یادگیری موشن گرافیک، راهکارهای آسان و مختلفی وجود دارند. امیدواریم توانسته باشید از طریق این مقاله، نکات مهم مربوط به یادگیری موشن گرافیک و بازار کار موشن گرافیک را بیاموزید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید