درآمدزایی از طریق اینستاگرام بهتر است یا یوتیوب؟

درآمدزایی از طریق اینستاگرام بهتر است یا یوتیوب؟

درآمدزایی از طریق اینستاگرام و یوتیوب می تواند بسیار سودبخش باشد. این دو پلتفرم از لحاظ نحوه عملکرد و سوددهی به کاربر با یکدیگر متفاوت هستند.


درآمدزایی از طریق اینستاگرام امروزه تبدیل به شغل اصلی بسیاری از افراد شده است. یوتیوب و اینستاگرام هر کدام می توانند به نحوی برای شما سودآور باشند. شما باید بتوانید از امکانات و ابزارهایی که این شبکه های اجتماعی در اختیارتان قرار می دهد، نهایت بهره را ببرید. تعداد مخاطبان برای رشد و توسعه هر کسب و کاری اهمیت دارد. مخاطب باید نسبت به برند شما به اعتماد بالایی برسد تا سود نهایی برای شما واریز شود. اینترنت و شبکه های اجتماعی از جمله یوتیوب و اینستاگرام امروزه وسیع ترین کانال های ارتباطی هستند. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سال های اخیر است و یوتیوب یک رسانه قدرتمند که با انتشار ویدیو فعالیت می کند. شما می توانید از هر دوی این پلتفرم ها به طور همزمان نهایت استفاده را ببرید. شناخت ابزارها و امکانات یوتیوب و اینستاگرام، ابعاد فعالیت و نقاط ضعف و قدرتی که دارند، به شما برای ایجاد بستری برای درآمد زایی کمک خواهد کرد.


مقدمه


ویژگی های اینستاگرام و یوتیوب


در سال 2012 شرکت اینستاگرام توسط فیسبوک خریداری شد و رشد کرد. همین اتفاق برای یوتیوب نیز به واسطه شرکت گوگل رخ داد. یوتیوب از همان ابتدا بر روی مدیوم فیلم تمرکز کرد و اینستاگرام بر مبنای عکس ایجاد شد. تعداد کاربران اینستاگرام به صورت طبیعی بیشتر است و در نهایت سود بیشتری به این کمپانی تعلق می گیرد. اما فرق اصلی این دو پلتفرم در این است که یوتیوب سود حاصله را با کاربران تقسیم کرده و به نوعی آن ها را شریک خود محسوب می کند. اما این امکان در اینستاگرام وجود ندارد. با توجه به این که در آمد از یوتیوب به ازای هر بازدید امکان پذیر است، میزان view در یوتیوب اهمیت زیادی دارد. اما تبلیغات اینستاگرامی منبع اصلی درآمد کاربران از طریق این شبکه اجتماعی هستند. 
با وجود این که در سال های اخیر قابلیت IGTV به اینستاگرام اضافه شده است تا کاربران بتوانند ویدیو های طولانی خود را در این شبکه آپلود کنند، اما همچنان یوتیوب انتخاب اول متخصصان برای ایجاد و انتقال ویدیوهای طولانی مدت می باشد. زیرا یوتیوب به صورت انحصاری در این زمینه فعالیت می کند.


کسب درآمد از اینستاگرام و یوتیوب و محبوبیت آن ها 


این که درآمدزایی از طریق اینستاگرام بهتر است یا یوتیوب، نیازمند بررسی و تحلیل ابعاد مختلفی است. یوتیوب منبع کاملی از انواع ویدیو با موضوعات مختلف است. گاهی برخی از ویدیو های آن به دلیل داشتن عناوین و موضوعات خاص که در برخی کشورها ممنوع هستند، موجب می شوند تا مردم برای استفاده از یوتیوب با موانعی روبرو شوند. با این که یوتیوب در کشور ما فیلتر است اما همچنان مخاطبان خود را دارد. بسیاری از افراد به صورت مستمر در حساب کاربری یوتیوب خود فعالیت می کنند. با این حال اینستاگرام در کشور ما از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و مورد توجه خیل عظیمی از مردم قرار گرفته است.


فعال سازی درآمد یوتیوب و مشارکت در سود


فعال سازی درآمد یوتیوب به واسطه تولید محتوای شما به صورت دائمی میسر می شود. سودی که شما از طریق این پلتفرم کسب می کنید، به طور مشترک بین شما و یوتیوب تقسیم می شود. این عملکرد پورسانتی براساس کارکرد شما شکل می گیرد. در بسیاری از شبکه های اجتماعی کاربران از طریق کلیک کردن بر روی لینک های share شده، وارد شبکه اجتماعی می شوند و تراکنشی را انجام می دهند. این تراکنش ها و عملکردی که کاربر در پلتفرم خواهد داشت، تعیین کننده میزان سود نهایی است. این ویژگی در یوتیوب به صورت کاملا سازماندهی شده وجود دارد. درآمدزایی از طریق اینستاگرام بیشتر از طریق استوری ها که محدودیت زمانی دارند، صورت می گیرد و هیچ سود مشترکی در میان نیست.

 

ایده برای پیج اینستاگرام


کسب درآمد از اینستاگرام با لایک


همانطور که می دانید درآمدزایی از طریق اینستاگرام این روزها بسیار رونق پیدا کرده است. اینستاگرام یکی از بهترین شبکه های اجتماعی موجود برای اینفلوئنسرها و بلاگرهای مختلف می باشد. این افراد با تولید محتوای متنی، صوتی و تصویری دنبال کنندگان زیادی را جذب می کنند. هر چه تعداد دنبال کنندگان بیشتر باشد، طبیعتا تعداد لایک و بازدید پست ها و استوری ها نیز افزایش می یابد. به همین علت کسب درآمد از اینستاگرام با لایک برای پیج های پر فالوور مناسب است. شرکت ها و برندهای گوناگون به دلیل تعداد زیاد کاربران فعال در اینستاگرام و تاثیرگذاری بلاگرها، در عوض تبلیغات خدمات و محصولات خود مبلغی به ایفلوئنسرها پرداخت می کنند. نرخ تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام با افزایش بازدیدکنندگان بالاتر می رود. بسیاری از افراد از این طریق به درآمد های میلیونی و گاها میلیاردی دست پیدا می کنند. 


روش های کسب درآمد در یوتیوب 


طبق قوانین یوتیوب روش های مختلفی برای کسب درآمد از این پلتفرم وجود دارد. شما می توانید با عضویت در برنامه ی YouTube Partner Programing، فروش محصولات، همکاری در فروش، تبلیغات اسپانسری، فروش خدمات و راه اندازی بخش اعضای VIP به کسب درآمد در این شبکه اجتماعی بپردازید. YouTube بعد از Google پربازدید ترین سایت جهان است و میلیون ها یوتیوبر در آن مشغول تولید محتوا هستند. یوتیوبر ها علاوه بر تبلیغات اسپانسری به ازای تبلیغاتی که بر روی ویدیو آن ها توسط یوتیوب نمایش داده می شود هم هزینه ای دریافت می کنند. 


ایده برای پیج اینستاگرام


بررسی ایده برای پیج اینستاگرام به شما کمک می کند تا با دید بازتری به تولید محتوا و کسب درآمد در این پلتفرم بپردازید. کسب درآمد در اینستا صرفا به مهارت شما بستگی ندارد. زیرا ممکن است فعالیت های مشابه در پیج های دیگر ببینید. وجه تمایز شما با پیج های دیگر به موضوع فعالیتتان بر می گردد. مواردی مانند تولید محتوای یونیک و خلاقانه، پیج های طنز، ایفلوئنسری و بلاگری و فروشگاه های اینترنتی، پتانسیل بالایی برای درآمدزایی از طریق اینستاگرام دارند. شما پس از افتتاح پیج خود می توانید با فالوور کم شروع کنید و به مرور با تولید محتوای جذاب و تبلیغات کوچیک سطح کار خود را ارتقا دهید. 

درآمد از اینستاگرام


نکاتی برای کسب درآمد از اینستاگرام 


برای کسب درآمد از اینستاگرام باید نکاتی را رعایت کرده و طبق یک برنامه ریزی منظم پیش بروید. شما برای اثبات اجتماعی برند خود می توانید نظرات و رضایت مشتریان را در قالب پست یا استوری منتشر کنید. این کار موجب جلب اعتماد کاربران  و افزایش کارایی پیج خواهد شد. حتی منتشر کردن فیدبک مشتری به صورت یک ویدیو نیز می تواند مفید باشد. زیرا افزایش تعامل یکی از مهم ترین شاخص های الگوریتم اینستاگرام محسوب می شود. 

فعال سازی درآمد یوتیوب
همیشه لازم نیست برای درآمدزایی از طریق اینستاگرام از ادیتور، عکاس و ... افراد حرفه ای کمک بگیرید. خیلی اوقات نمایش محصولات و خدمات شما به شکلی ساده می تواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند. این موضوع یکی از کم هزینه ترین ایده هایی است که شما می توانید برای راه اندازی کسب و کار خود در اینستاگرام از آن استفاده کنید. بسیاری از پیج های پربازدید در زمینه فروش از تبلیغات فصلی و کالکشنی کمک می گیرند. ارائه این نوع تبلیغات در قالب استوری یا پست جذابیت ویژه ای دارد. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *