در پیج کاری اینستاگرام چه کار هایی را انجام داده و چه کار هایی را انجام ندهیم؟

در پیج کاری اینستاگرام چه کار هایی را انجام داده و چه کار هایی را انجام ندهیم؟

در رابطه با نحوه به وجود آمدن پیج کاری اینستاگرام صحبت شد. در ادامه در رابطه با فایده این نوع پیج ها و باید ها و نباید های آن سخن گفتیم.


در این مقاله می خوانیم:
•    چطور پیج کاری به وجود آمد؟
•    پیج کاری چه فایده ای دارد؟
•    چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم؟
•    نام کاربری اصولی داشته باشید
•    به کاربر ها توجه کنید
•    از محتوای کپی استفاده نکنید
•    مدام پست نگذارید
•    یک پست را در همه شبکه ها به اشتراک نگذارید
•    از هشتگ های اضافه استفاده نکنید
•    همه افراد را فالو نکنید
•    به هیچ عنوان فالوور فیک نخرید
•    اطلاعات خود را کامل بنویسید
•    استوری گذاشتن را فراموش نکنید
•    از قابلیت های اینستاگرام استفاده کنید
•    وقت شناس باشید

•    سخن آخر


اگر شما هم از کسانی هستید که از اینستاگرام کسب درآمد دارید و از آن به عنوان یک فروشگاه مجازی استفاده می کنید، قصد داریم در این مقاله باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام را بررسی کنیم. 
اطلاعات جالبی را در این مقاله مرور می کنیم. در انتها نیز در رابطه با چیستی پیج کاری اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم چه تفاوتی با پیج های معمولی دارد! 
مهم تر از هر چیز راهکار هایی معرفی می کنیم تا یاد بگیرید چطور این باید و نباید های پیج کاری اینستاگرام را متوجه شوید. پیشنهاد می کنیم این مطلب را تا انتها بخوانید. چرا که قرار است شگفت زده شوید.


چطور پیج کاری در اینستاگرام به وجود آمد؟


در ابتدا اینستاگرام تنها یک شبکه اجتماعی برای سرگرمی بود. اما از سال ۲۰۱۶ تغییرات بزرگی در آن ایجاد شد!
آن اتفاق بزرگ بیزینس اکانت بود. با این ویژگی کاربران می توانستند یک فروشگاه مجازی داشته باشند. پس بیشتر افرادی که یک حرفه را بلد بودند، پیج کاری زدند. 
همچنین افرادی که سرمایه کافی برای راه اندازی یک فروشگاه نداشتند، فرصت مناسبی پیدا کردند تا خودی نشان دهند.
در سراسر جهان از این قابلیت استقبال فوق العاده ای شد. اینستاگرام با دیدن این استقبال، این شبکه را بهبود بخشیدند.
با آپدیت های جدید، امکانات زیادی در اختیار کاربران اینستاگرام و همچنین آن هایی که پیج کاری داشتند، قرار گرفت. در حال حاضر نیز با به روز رسانی هایی که می شود اتفاقات جالبی در این شبکه اجتماعی می افتد. با ما باشید تا این امکانات را به طور مختصر بازگو کنیم.

پیج های کاری اینستاگرام
پیج های کاری در اینستاگرام چه فایده ای دارد؟


برای اینکه بتوانید کسب و کار خودتان را داشته باشید، کافیست یک پیج کاری راه اندازی کنید. یعنی بدون اینکه بخواهید هزینه ای پرداخت کنید، می توانید کسب و کار خودتان را داشته باشید.
بعد از راه اندازی پیج کاری، می توانید از امکاناتی استفاده کنیدکه در افزایش درآمد شما موثر است. این قابلیت ها در اکانت های معمولی که کاری نیستند وجود ندارد.

در پیج های کاری چه کاری باید انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم؟


اول از هر چیز از نباید ها حرف می زنیم. برای بهبود کسب و کارتان کار های زیادی وجود دارد که می توانید آن ها را انجام دهید. اما این را بدانید که اشتباه نکردن می تواند به شدت به شما کمک کند.
تمام کار ها را به شما و به نوبت می گوییم. پس با ما باشید تا بدانید چطور می توانید با انجام این موارد به هدف تان برسید.
نام کاربری اصولی داشته باشید
مهم ترین چیزی که وجود دارد و در مرحله اول دیده می شود، نام کاربری شماست. مهم هم نیست که پیج کاری داشته باشید یا بیزینسی! با انتخاب یک نام اصولی، می توانید در ذهن مخاطبین بمانید.
با نام کاربری پیج کاری تان است که افراد می توانند شما را پیدا کنند. پس به راحتی از انتخاب اسم نگذرید. زمان بگذارید و نام شایسه خود و برند تان خلق کنید.
گاهی پیدا کردن افراد در اینستاگرام کار سختی است. پس به سراغ اسم هایی با املای سخت و یا بی محتوا نروید. اسمی انتخاب کنید تا در ذهن ها بمانید.

پیج کاری در اینستاگرام

  • به کاربر ها توجه کنید


از مواردی که بسیاری از پیج های کاری به آن توجه نمی کنند، توجه نکردن به کاربران است. به مخاطبین توجه کافی کنید و پاسخ سوالات آن ها را درست و به موقع بدهید.
همیشه گفته ایم که برای بهبود دادن پیج کاری اینستاگرام تان باید با افراد تعامل داشته باشید و این تعامل را افزایش دهید. پس اگر در کامنت یا دایرکت سوالی می پرسند حتما از این فرصت استفاده کرده و به نحو احسنت جواب آن ها را بدهید. چرا که این فرد می تواند به مشتری ثابت شما تبدیل شود.
با ایموجی جواب ندهید. یعنی بهتر است جواب ندهید تا اینکه بخواهید جواب دهید آن هم تنها با ایموجی! از پیغام های آماده استفاده نکنید. بلکه با توجه به سوالی که از شما پرسیده شده پاسخ مخاطب را بدهید.

  • از محتوای کپی استفاده نکنید


همیشه منحصر بودن بهترین جواب است. اگر هم می خواستید از محتوایی استفاده کنید که زمینه کاری آن با شما یکی بود، منبع را ذکر کنید.
البته اینکه بخواهید بدون ذکر نام از محتوای اینستاگرامی کسی استفاده کنید به نوعی دزدی کرده اید. یعنی کار غیر اخلاقی ای است. با این کار اعتماد مخاطب نیز به شما کم می شود.
در ادامه دقت کنید که نباید محتوایی که کاربردی نیست تولید کنید. محتوایی که ربط چندانی به موضوع کسب و کار شما ندارد. از چنین محتوایی دوری کنید.
بدون نوشتن کپشن پستی در پیج کاری اینستاگرام خود بارگذاری نکنید. بله! در مقاله قوانین اینستاگرام گفتیم که این شبکه یک شبکه بصری است. اما نمی توان بدون هیچ حرفی تنها عکس گذاشت.
نتیجه این اشتباه این است که مخاطبین پست پیج کاری شما را می بینند و بلافاصله از آن عبور می کنند.

  • مدام پست نگذارید


اگر مدام پشت سر هم پست بگذارید افراد کلافه شده و به محتوای اینستاگرام شما توجه نمی کنند. ممکن است حتی خسته شده و شما را آنفالو کنند.
چیزی بد تر از آنفالو کردن پیج کاری تان وجود ندارد. مدام زحمت می کشید اما زحمات شما دیده نمی شود. همیشه و در همه جا به اندازه حضور داشته باشید. در این صورت از شما تشکر هم می شود.

  • یک پست را در همه شبکه ها به اشتراک نگذارید


ممکن است تصور کنید اگر یک پست که در پیج کاری اینستاگرام بارگذاری کرده اید را در دیگر شبکه های اجتماعی تان بگذارید، به شناخت خود توسط دیگر افراد کمک کرده اید.
اما این طور نیست. در واقع با انجام این کار به مخاطبین خود می فهمانید که تنها همین اندازه حرف برای زدن دارید و به داشته های آنان چیزی اضافه نمی کنید.
تا اینجا با هم مرور کردیم که چرا باید به باید ها و نباید های پیج کاری اینستاگرام توجه کافی کرد. گاهی ما اشتباه فکر می کنیم. آن هم در شرایطی که باید کسی باشد و به ما کمک کند.

  • از هشتگ های اضافه استفاده نکنید


پیج های کاری که در روند کاری خود شکست می خورند از هشتگ های نادرست استفاده می کنند. در واقع این افراد یا از هشتگ استفاده نمی کنند یا از هشتگ های بی ربط استفاده می کنند.
قرار نیست شما از هر اتفاقی که در هر جای دنیا می افتد صحبت کنید. می توانید در پیج شخصی خودتان از هر موضوعی که می خواهید صحبت کنید. اما پیج کاری اینستاگرام با پیج شخصی متفاوت است.
حالا که صحبت از یک پیج کاری اینستاگرام در میان است باید دقت کافی داشته باشید. اما استثنا هم وجود دارد. می توانید در مناسبت ها استوری های تبریک یا تسلیت بگذارید. مثلا می توانید برای عید غدیر خم تبریک بگویید.
تعداد هشتگ ها را در پیج کاری اینستاگرام رعایت کنید. همانطور که در مقاله مربوط به هشتگ ها گفتیم، اینستاگرام محدودیتی برای استفاده از این قابلیت دارد.
پست های اینستاگرام خود را بهینه سازی کنید و به سئو اینستاگرام و الگوریتم اینستاگرام توجه داشته باشید. شما در هر پست نمی توانید بیش از 30 هشتگ استفاده کنید. نظرات متفاوتی در این خصوص وجود دارد. اما اکثر آن ها این نظر را دارند که استفاده از 15 هشتگ مناسب و کافی است.

 

پیج کاری در اینستاگرام

  • در پیج کاری اینستاگرام همه افراد را فالو نکنید


بعد از درست کردن پیج کاری اینستاگرام، افراد زیادی شما را دنبال می کنند. نیازی نیست که درخواست همه آن ها را قبول کنید و آن ها را دنبال کنید. اما در صورتی که زمینه کاری شما و آن ها یکی بود مشکلی ندارد.
راستش را بخواهید این کار به اعتبار شما ضربه می زند. پس از فالو کردن پیج های کاری که محتوایی مرتبط با شما ندارند جدا خودداری کنید. پس پیج دیگری بسازید و با آن پیج هر کاری که می خواهید انجام دهید.

  • در پیج کاری اینستاگرام خود به هیچ عنوان فالوور فیک نخرید


حتما می گویید چرا؟ ممکن است فکر کنید اگر فالوور های زیادی داشته باشید، افراد بیشتری را جذب پیج کاری تان می کنید. اما در حقیقت این طور نیست.
می دانید چرا؟ فرض کنید پیج کاری شما 100 هزار فالوور دارد. اما تعداد لایک و کامنت هایی که پست های تان دارد به 1000 تا هم نمی رسد.
شما خودتان به چنین پیج با چنین عملکردی اعتماد می کنید؟ حتما با خودتان می گویید که کاسه ای زیر نیم کاسه است و اگر پیجی راهش را درست برود به این روز نمی افتد.
به جای این کار ها می توانید راه هایی که برای جذب فالوور مفید هستند دنبال کنید. در واقع با این کار مخاطبین و دنبال کنندگان شما، بازاریابان شما می شوند و شما را به دوستان خود معرفی می کنند.

  • در پیج کاری اینستاگرام خود اطلاعات خود را کامل بنویسید


اطلاعاتی مثل شماره تماس، آدرس، ایمیل و مواردی از این قبیل را  جدی بگیرید و آن ها را در بایو پیج کاری اینستاگرام تان بنویسید. با این کار افراد به راحتی اطلاعاتی که از شما می خواهند را به دست می آورند.
تمام این کار ها برای افزایش دیده شدن پیج کاری اینستاگرام شماست. در نتیجه دیده شدن می توانید فروش زیادی داشته باشید. پس در دسترس باشید.

  • استوری گذاشتن را فراموش نکنید


از مهم ترین راه های افزایش فالوور تعامل با مخاطبین در پیج کاری اینستاگرام است. با استوری اینستاگرام درست می توانید در ذهن مخاطب بمانید. در این صورت افراد با دیدن پروفایل تان در نوار استوری، مستقیم به سراغ تان می آیند.
اما در استوری گذاشتن زیاده روی نکنید. در این صورت ممکن است استوری شما را بی صدا کنند و دیگر آن ها را نبینند.

  • از قابلیت های اینستاگرام استفاده کنید


برای داشتن یکی صفحه کاری که موفق باشد، باید با باید ها و نباید های اینستاگرام آشنا باشید. از جمله مواردی که باید به آن توجه کرد ابزار و قابلیت های اینستاگرام است.
این شبکه ابزار های مختلفی برای تحلیل پیج کاری اینستاگرام به شما ارائه می دهد. با تکیه بر این اطلاعات می توانید اطلاعات زیادی کسب کنید. در ادامه چند مورد از این موارد را برای شما می گوییم.
•    تعداد ذخیره، فوروارد و بازدید پست ها
•    تعداد اکانت هایی که در یک هفته پیج شما را دیده اند
•    بیشترین تعداد لایک و کامنت پست و استوری ها
•    پیدا کردن ساعات طلایی پیج کاری اینستاگرام
•    منطقه جغرافیایی، رده و گروه سنی فالوور های شما
با استفاده از این موارد می توانید بهترین و مناسب ترین زمان برای پست گذاشتن را پیدا کنید.

  • وقت شناس باشید


از مهم ترین مواردی که در هر کاری به خصوص در پیج کاری اینستاگرام نقش اساسی دارد، نظم داشتن است. این نظم تنها شامل نظم در ظاهر صفحه نمی شود. بلکه برای پست و استوری ها نیز اهمیت دارد.
به ظاهر پیج کاری تان توجه کنید. مانند فردی که تازه وارد است عمل نکنید و حرفی برای گفتن داشته باشید. به این معنا که هر روز فعالیت داشته باشید و در تایم مشخصی پست و استوری بگذارید.
اگر فعالیت تان را تازه شروع کرده اید در هر 6 ساعت یک پست بگذارید. با این کار کاربران بیشتر به شما توجه می کنند. پس ساعات آپلود پست و استوری را فراموش نکنید.


سخن آخر


در این مطلب تمامی نکات مربوط به پیج کاری اینستاگرام را بررسی کردیم. یعنی با باید ها و نباید های Instagram آشنا شدید. امیدواریم بتوانید به نحو احسنت از این مطالب استفاده کنید.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *