نکات مهم در بازاریابی اینستاگرام+ ترفندها و اهداف
برای بازاریابی اینستاگرام نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید مخاطبان بیشتری جذب کنید. اینستاگرام به افزایش فروش و شناخت بیشتر برند شما کمک خواهد کرد.
پیشگفتار
بازاریابی اینستاگرام یکی از مباحث محبوب و پرمخاطب این روزهاست. جذب مخاطب و افزایش مخاطب در این شبکه اجتماعی، موجب موفقیت کسب و کار شما خواهد شد. اینستاگرام در سال 2010 شروع به کار کرد و ظرف مدت کوتاهی به یک شبکه اجتماعی محبوب و همه گیر مبدل شد. بازاریابی از طریق Instagram می تواند برای شما به صرفه باشد. زیرا کاربران زیادی در این پلتفرم در حال فعالیت هستند که بسیاری از آن ها از طریق اینستاگرام با محصولات مدنظر خود آشنا شده و اقدام به خرید می کنند. به همین علت با صراحت می توان گفت که اینستاگرام صرفا یک شبکه اجتماعی ساده برای سرگرمی، ارتباطات شخصی، قرار دادن عکس و فیلم های معمولی و ... نیست. اینستاگرام به صاحبان کسب و کارهای مختلف کمک می کند تا با برندسازی به کسب درآمد بیشتر برسند، اهداف بازاریابی خود را دنبال کنند و با مخاطبان خود به شکل عمیق تری ارتباط برقرار کنند.
مقدمه
این که برای ایجاد پیج بازاریابی اینستاگرام و رشد آن باید چه کرد، یکی از سوال های اساسی در حوزه دیجیتال مارکتینگ است. ما در این مقاله به نکاتی مانند شناسایی مخاطب هدف، بهینه سازی پروفایل، ایجاد اکانت تجاری، تعیین اهداف نهایی، تحلیل رقبا، اهمیت تولید محتوا و انتشار منظم آن می پردازیم.
- نکات طلایی اینستاگرام
- ایجاد پیج بازاریابی اینستاگرام
- بازاریابی اینستاگرام و مشخص کردن مخاطب هدف
- مشخص کردن اهداف نهایی
- نکات طلایی اینستاگرام و بهینه سازی پروفایل
- کاربرد اینستاگرام در کسب و کار و تدوین برنامه زمانی منظم
- بازاریابی اینستاگرام و کپشن نویسی حرفه ای
نکات طلایی اینستاگرام
در چند سال اخیر میزان استفاده از اینستاگرام به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. آمارها نشان می دهد که تا سال 2021 بیش از 50 درصد از بازاریابان کشورهای مختلف، از امکانات بازاریابی اینستاگرام در راستای افزایش فروش و رشد برند خود استفاده می کنند. برای رشد بازاریابی در اینستاگرام روش های مختلفی وجود دارد که ما در ادامه توضیح خواهیم داد.
ایجاد پیج بازاریابی اینستاگرام
اگر دارای یک اکانت معمولی با فالورهای اکتیو به همراه محتوای تجاری مناسب هستید، می توانید اکانت خود را به یک Business Account تبدیل کنید. با این روش بدون این که مخاطبان خود را از دست بدهید، یک پیج بازاریابی اینستاگرام خواهید داشت که دارای امکانات تجاری است. یک Business Account دارای قابلیت های فوق العاده ای مانند نمایش آمار اینستاگرام (Insights Instagram)، خرید در اینستاگرام، تبلیغات در اینستاگرام (Instagram Ads) و نمایش اطلاعات تماس می باشد.
بازاریابی اینستاگرام و مشخص کردن مخاطب هدف
این که شما می خواهید از طریق بازاریابی اینستاگرام چه مخاطبانی را جذب کنید، بسیار مهم است. قبل از بهره بردن از کاربرد اینستاگرام در کسب و کار باید سن، جنسیت، علایق و محل زندگی جامعه هدف را با دقت بررسی کنید. این موضوع به شما کمک می کند تا تولید محتوای بهتری داشته باشید. پس از بدست آوردن اطلاعات ذکر شده باید به دنبال هشتگ های پر استفاده، برندهای مورد علاقه مخاطب و following های آن باشید. تحقیق و بررسی در مورد مواردی از این قبیل برای بازاریابی و تبلیغات در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. شناخت نحوه عملکرد الگوریتم اینستاگرام برای استوری، پست، لایک و ... جزو مراحل اولیه در تدوین استراتژی اینستاگرام می باشد.
مشخص کردن اهداف نهایی
برای استفاده موثر از پیج بازاریابی اینستاگرام باید اهداف خود را به طور واضح مشخص کنید. بازاریابی اینستاگرام می تواند به معنای افزایش فروش یا ارائه خدمات، پیدا کردن مخاطبان فعال، شناخت بیشتر برند شما و .... باشد. یکی از اصول اولیه دیجیتال مارکتینگ تعیین کردن اهداف قابل دستیابی است. این موضوع از هدر رفتن وقت جلوگیری کرده و به پیشبرد سریع تر اهداف شما کمک خواهد کرد.
نکات طلایی اینستاگرام و بهینه سازی پروفایل
یکی از نکات مهم در بازاریابی اینستاگرام ایجاد یک Bio خوب و جذاب است. شما باید کوتاه و مختصر یک تصویر جذاب از برند خود به مخاطب ارائه دهید. این موضوع تاثیر زیادی بر روی مخاطب خواهد گذاشت. حتما اطلاعات تماس و دکمه های Call to Action را فعال کنید تا مخاطب بتواند به راحتی با شما ارتباط برقرار کند. می توانید چندین لینک مانند لینک وب سایت در بیو اینستاگرام خود قرار دهید. این موارد کوچک و به ظاهر کم اهمیت بر روی میزان فالوورهای شما تاثیر می گذارند.
-
تمرکز بر روی شاخص های عملکردی مناسب
یکی از نکات طلایی در بازاریابی اینستاگرام تمرکز بر روی شاخص های مرتبط با فرایند مشتری می باشد. شاخص های آگاهی که شامل شاخص هایی مانند نرخ رشد فالورها، تعداد view پست و آگاهی مشتری نسبت به برند شما می شود. شاخص های مشتری که به منظور مجموعه اقدامات مشتری است؛ مانند کامنت مثبتی که ثبت می کند. این شاخص های تعامل که مربوط به میزان تعامل کاربر با پیج شما است که به تعداد لایک و amplification rate (میزان اشتراک گذاری پست و استوری) بر می گردد. این شاخص های تبدیل مواردی مانند نرخ پرش، نرخ کلیک و نرخ تبدیل را در بر می گیرد.
-
بازاریابی اینستاگرام و تحلیل رقبا
بازاریابی اینستاگرام مانند یک رقابت پر جمعیت است که شما می توانید با تدوین استراتژی های درست حرفه ای ترین بازیکنان آن را پیدا کنید. شناسایی و بررسی رقبا به اندازه مخاطبان با اهمیت است. باید تعداد لایک، فالورها و کامنت های آن ها را بررسی کنید. ببینید چه برخوردی بین آن ها و کاربر وجود دارد. به طور مثال کامنت ها را جواب می دهند یا خیر. این که از چه هشتگ هایی استفاده می کنند تا دیده شوند و نحوه تولید محتوای آن ها هم مهم است. با تحلیل صفحات و نقاط ضعف و قدرت رقبا خواهید دانست که کاربران چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند.
-
ایجاد محتوای تصویری جذاب
Instagram یک رسانه بصری و جذاب است که مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. شما باید جهت پیشرفت پیج خود از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت و واضح استفاده کنید. یکی از نکات طلایی اینستاگرام ایجاد محتوای تعاملی است که می تواند مخاطب را هیجان زده کند. به طور مثال سلسله استوری ها و پست هایی که یک داستان خاص را دنبال می کنند، مخاطب را وادار می کند تا با هیجان محتوای شما را دنبال کند.
پست هایی که مربوط به تصاویر پشت صحنه مانند روند تولید محصولات یا ارائه خدمات، نمایی از محل کار شما و ... است بسیار برای مخاطبان جذاب می باشد. در پیج بازاریابی اینستاگرام باید از محتوای تصویری مناسب به همراه نقل قول ها و متن ها جذاب و خواندنی استفاده شود. اگر پیج شما درمورد خدمات آموزشی است حتما باید سعی کنید آموزش های کوتاه و کاربردی مرتبط در صفحه اینستاگرام خود قرار دهید. از قرار دادن فیلم های IGTV و فیلم های کوتاه یک دقیقه ای غافل نشوید.
کاربرد اینستاگرام در کسب و کار و تدوین برنامه زمانی منظم
اگر به طور مرتب استوری و پست بگذارید، دنبال کنندگان بیشتر و پیگیرتری خواهید داشت. داشتن یک برنامه زمانی منظم برای انتشار محتوا در پیج بازاریابی اینستاگرام کمک می کند تا برند شما به طور مداوم در معرض دید مخاطب باشد. این موضوع کاربر را به تعامل بیشتر تشویق می کند. اما برای این که در این موضوع تعادل را رعایت کنید باید روز و ساعت معینی برای انتشار پست و استوری تعیین کنید. برای این کار باید برندهای برتر مربوط به حوزه کاری خود را بررسی کنید و با تست کردن موارد مختلف به یک نتیجه واحد برسید. برای این منظور می توانید از بخش Insights اینستاگرام کمک بگیرید.
بازاریابی اینستاگرام و کپشن نویسی حرفه ای
با این که اینستاگرام یک رسانه بصری محسوب می شود، اما نباید از اهمیت کپشن مناسب اینستاگرام غافل شوید. برای این که از کاربرد اینستاگرام در کسب و کار نهایت استفاده را ببرید، می توانید تا 2200 کاراکتر درباره محصولات و خدمات برند خود در زیر پست ها بنویسید. به دلیل این که در نگاه اول دو سطر ابتدایی برای کاربر قابل مشاهده است، باید سعی کنید مهم ترین اطلاعات خود را در دو خط اول بگنجانید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید