آموزش طراحی لوگو برند شخصی
طراحی لوگو برند شخصی چه فایده ای دارد؟ چطور می توان یک لوگوی شخصی طراحی کرد؟ پاسخ سوالات در ادامه مطلب
مقدمه
طراحی لوگو برند شخصی، یکی از کارهایی است که صاحب کسب و کارهای مختلف برای اعتبار بخشیدن به مجموعه خود از آن استفاده می کنند. داشتن یک لوگو شخصی برای کسب و کار می تواند باعث افزایش جذب مشتری و رونق بخشیدن به کسب و کار شود. به همین دلیل است که بسیاری از مجموعه های مختلف ترجیح می دهند یک لوگوی یونیک و خاص برای مجموعه خود داشته باشند. بنابراین به عنوان یک طراح می توانید از طریق طراحی لوگو شخصی درآمد بسیار خوبی کسب کنید. در ادامه در مورد طراحی لوگو برای کسب و کارهای شخصی صحبت می کنیم. پس همراه ما باشید.
فهرست مطالب
1- داشتن لوگو شخصی نشانگر چیست؟
2- چه افرادی برای خود نیاز به لوگوی شخصی دارند؟
3- قوانین بنیادی در طراحی لوگو شخصی
4- روش طراحی لوگو شخصی انلاین
5- نحوه استفاده از رنگ ها در طراحی لوگو شخصی
داشتن لوگو شخصی نشانگر چیست؟
طراحی لوگو برند شخصی در درجه اول، نشان دهنده اعتبار کسب و کار است. تولید محتوا و طراحی لوگو برای سایت دو عامل مهم هستند که می توانند یک کسب و کار معمولی را به کسب و کار حرفه ای تبدیل کنند. این روزها تمامی کسب و کارهای معروف دنیا، یک لوگوی خاص و منحصر به فرد دارند که شناسنامه کاری آن ها محسوب می شود. بنابراین می توان این طور گفت که داشتن یک لوگوی مخصوص برای کسب و کار می تواند باعث اعتبار یافتن آن بین شرکت های رقیب شود. بنابراین شرکتی که دارای یک لوگوی خاص است می تواند پیشرفت بیشتری در کسب و کار داشته باشد و روز به روز مشتریان خود را افزایش دهد.
چه افرادی برای خود به لوگوی شخصی نیاز دارند؟
ممکن است به عنوان یک طراح به این موضوع فکر کنید که طراحی لوگو برند شخصی مورد نیاز چه افرادی است؟ در واقع این افراد، بخش بزرگی از مشتریان شما را تشکیل می دهند، بنابراین آشنایی با این افراد یکی از لازمه های موفقیت در کار محسوب می شود. افراد زیادی هستند که برای سفارش طراحی لوگو با فتوشاپ یا سایر ابزارها داوطلب می شوند. در ادامه برخی از این افراد را به شما معرفی کنیم.
• صاحبان تولیدی های بزرگ و کوچک: این افراد به عنوان یکی از مشتریان طراحی لوگو برند شخصی محسوب می شوند. هر تولیدی برای معرفی محصولات خود به مشتری باید یک نماد منحصر به فرد داشته باشد.
• صاحبان کارخانه ها: کارخانه های کوچک و بزرگی که در زمینه تولید محصولات مختلف فعالیت می کنند نیز باید با نمادی محصولات خود را به مشتری معرفی کنند. درج لوگوی خاص روی محصولات مختلف باعث افزایش اعتبار مجموعه خواهد شد به همین دلیل صاحبان کارخانه ها نیز از طرفداران پروپاقرص طراحی لوگو به شمار می روند.
• صاحبان آنلاین شاپ های بزرگ و کوچک: از دیگر افرادی که طرفدار طراحی لوگو برند شخصی هستند می توان به صاحبان آنلاین شاپ ها اشاره کرد. آنلاین شاپ هایی که در سایت یا صفحات اجتماعی فالیت می کنند، باید اعتبار بالایی داشته باشند تا مشتری به آن ها اعتماد کند. بنابراین داشتن یک لوگوی شخصی می تواند به این مجموعه ها کمک کند.
قوانین بنیادی در طراحی لوگو شخصی
برای طراحی لوگو برند شخصی اصول و قوانینی وجود دارد که یک طراح باید با آن ها آشنا باشد. در صورتی که این قوانین و اصول را رعایت نکنید، لوگوی شما به عنوان یک لوگوی استاندارد و باکیفیت شناخته نمی شود. برای مثال یکی از این اصول، ایجاد یک طرح ساده برای لوگو است. لوگویی که برای مجموعه های مختلف طراحی می کنید، نباید شلوغ باشد. هر چه لوگوی طراحی شده ساده تر باشد، نظر مخاطب را بیشتر به خود جلب می کند. نکته دوم خلاقانه بودن لوگوی شماست. لوگویی که طراحی می کنید باید در عین سادگی، خلاقانه باشد. استفاده از ایده های خلاقانه برای طراحی لوگو می تواند باعث رضایت مشتری از کار شما شود.
از دیگر قوانین طراحی لوگو می توان به مبحث روانشناسی رنگ ها و اشکال هندسی اشاره کرد. این دو نکته می توانند به راحتی باعث افزایش یا ریزش مخاطب شوند. طراحی لوگو با مربع، دایره، مثلث و سایر اشکال هندسی، دارای مفهومی خاص است. شما باید با توجه به زمینه فعالیت شرکت مورد نظر، یک طرح هندسی مناسب برای کار انتخاب کنید. روانشناسی رنگ ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد. در واقع بهتر است مخاطبین هدف مجموعه را در نظر بگیرید و سپس رنگ هایی مناسب برای لوگو انتخاب کنید.
روش طراحی لوگو شخصی انلاین
بهتر است طراحی لوگو برند شخصی در مجموعه های گرافیکی معتبر انجام شود. در این مجموعه ها طراحان زیادی فعالیت می کنند که می توانند به بهترین نحو ممکن عملیات طراحی لوگو را انجام دهند. اگر شما هم دوست دارید به عنوان یک طراح لوگو از این راه کسب درآمد کنید، می توانید نسبت به استخدام در این شرکت ها اقدام کنید.
با طراحی لوگو آنلاین می توانید در مدت زمانی کوتاه، درآمد خوبی کسب کنید. در این شرکت ها از بهترین ابزارها برای طراحی لوگو استفاده می شود. طراحی لوگو با حروف یا همان لوگوتایپ شخصی، یکی از روش هایی است که در این شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی چند مرحله برای طراحی یک لوگوی خاص وجود دارد. شناسایی مخاطبین هدف، ایده پردازی خلاقانه، انتخاب شکل هندسی و رنگ مناسب، آشنایی با نرم افزارهای مختلف و نحوه کار با آن ها و... به عنوان مهم ترین مراحل در طراحی لوگو شناخته می شوند.
نحوه استفاده از رنگ ها در طراحی لوگو شخصی
در برند سازی شخصی، دقت به روانشناسی رنگ ها از اهمیت بالایی برخوردار است. یک نکته مهم دقت به رنگ های نمادین مجموعه است. برخی از مجموعه ها رنگ هایی خاص را به عنوان نماد خود قرار می دهند. اگر برای چنین مجموعه هایی لوگو طراحی می کنید، می توانید از رنگ های نمادین استفاده کنید. نکته بعدی، دقت به روانشناسی رنگ هاست. هر رنگ معنا و مفهوم خاصی دارد و می تواند اندیشه ای خاص را به مخاطب القا کند. پس استفاده از رنگ های هوشمندانه به عنوان راهی موثر برای جلب نظر مخاطب شناخته می شود.
در طراحی نام برند نباید از رنگ های زیادی استفاده کرد. استفاده از چندین رنگ برای طراحی لوگو برند شخصی می تواند کیفیت کار شما را کاهش دهد. در طراحی لوگو با گوشی یا لپ تاپ، باید حتما به رنگ های مورد استفاده دقت کنید. استفاده از رنگ های نامناسب می تواند باعث ریزش مخاطب شود.
کلام پایانی
در این مقاله تلاش کردیم شما را با اهمیت طراحی لوگو برند شخصی آشنا کنیم. همچنین در مورد مزایای استفاده از لوگوهای شخصی توضیحاتی دادیم. تلاش کردیم شما را با اصول مربوط به طراحی لوگو برای کسب و کارهای شخصی آشنا کنیم. همچنین چند مورد از افرادی که به طراحی لوگوهای شخصی نیاز دارند را به شما معرفی کردیم. در پایان نیز در مورد روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو توضیحاتی دادیم.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید