نحوه نگارش رپورتاژ آگهی خبری

نحوه نگارش رپورتاژ آگهی خبری

رپورتاژ آگهی خبری نوعی مقاله ‌ی خبری است که با تبلیغات یک محصول و یا خدمت ترکیب شده است. دقت، ظرافت و همکاری عوامل بازاریابی در آن از اهمیت دارد.

مقدمه

رپورتاژ آگهی خبری نوعی از تبلیغات است که در آن پرداخت پول تبلیغ یک محصول و یا خدمت را یا یک مقاله ی خبری ترکیب می کنند. این دست از رپورتاژ ها اغلب در نشریات آنلاین و چاپی ثبت می شوند. اگر چه که این دست از رپورتاژ های آگهی برای هر نوع محصولی مناسب نیست اما در نهایت یک روش کاربردی برای کمپین های تبلیغاتی است. در این مقاله مروری بر این نوع از رپورتاژ آگهی تبلیغاتی خواهیم داشت.
آنچه خواهیم خواند؛
1-‌ رپورتاژ خبری چیست؟
2- اهمیت تهیه رپورتاژ آگهی خبری
3- اصول نگارش یک رپورتاژ آگهی خبری جذاب و موثر
جمع بندی

رپورتاژ خبری چیست؟

همانطور که توضیح داده شد، رپورتاژ آگهی خبری، سبک خاصی از تبلیغات است که با ترکیب یک مقاله ی خبری با تبلیغات به کمپین های تبلیغاتی کمک می کند. تولید محتوا در این سبک به گونه ای است که مخاطب احساس می کند با یک خبر عینی و آموزنده برخورد کرده است. رپورتاژ خبری را می توانید به راحتی در انواع نشریات آنلاین، سایت های آموزشی و خبری و همچنین نشریات چاپی مشاهده کنید. از نظر این که کسب و کارها برای چاپ این نوع از رپورتاژ آگهی باید هزینه ای را پرداخت کنند، می شود آن را در ردیف محتوای حمایت شده قرار داد.
بر اساس تعریف، این دست از رپورتاژ ها باید جذابیتی مانند رپورتاژ آگهی جذاب داشته باشند. در واقع هدف جلب توجه در قالب خبری است پس نباید جذاب و روان نوشتن را فراموش کرد. رپورتاژ خبری نیاز دارد آنقدر جذاب باشد که توجه را به خود جلب کند و آنقدر ظریف عمل کند که مشتری هدف آن را با تبلیغات سنتی اشتباه نگیرد. تولید محتوا به این سبک ممکن است برای کسانی که به تازگی شروع به نگارش رپورتاژ آگهی کرده اند، دشوار باشد. سبک نگارش شما باید متقاعد کننده باشد. شما در حال تدوین که متن خبری هستید و در جزئیات باید به تبلیغ محصول و خدمت مورد نظر بپردازید.
رپورتاژ آگهی خبری در واقع یک ابزار قدرتمند در دست بخش بازاریابی است. این نوع از رپورتاژ مانند یک شمشیر دو لبه عمل می کند؛ بنابراین نیاز است که در استفاده از آن به شدت دقت شود. نویسنده ها، تیم بازاریابی و سایت و یا نشریه هدف باید فرصت کامنت گذاشتن بر روی متن را داشته باشند تا از هر گونه اشتباهی جلوگیری شود. در بهترین حالت این متن با کیفیت بالا منتشر می شود و می تواند کمپین تبلیغاتی را ده گام به جلو پیش ببرد.

اهمیت تهیه رپورتاژ آگهی خبری

رپورتاژ آگهی خبری یک روش قدرتمند برای تبلیغات است و استفاده از آن نیازمند دقت فراوان است. اما پرسش اصلی این است که چرا باید از آن استفاده کرد؟ چرا با وجود تمام مشکلات موجود در راه نگارش رپورتاژ خبری، همچنان سرمایه گذاری بر روی آن به صرفه است؟ از جمله دلایل ارزش نگارش رپورتاژ خبری می شود به موارد زیر اشاره کرد؛
1.    راه موثری برای بهبود SEO است: یکی از کوتاه ترین روش های بهبود سئوی یک سایت نگارش رپورتاژ خبری است. با استفاده از کلمات کلیدی مد نظر کسب و کار در یک متن خبری می شود به بهبود رتبه ی سئو کمک کرد. در واقع این کار به مشتریان بالقوه ی  شما را از صفحاتی که در آن هستند مستقیم به شما متصل می کند.
2.    مقرون به صرفه بودن: در توضیح این که رپورتاژ آگهی چیست، توضیح دادیم که روشی مقرون به صرفه از تبلیغات است. این مورد درباره ی رپورتاژ خبری نیز صدق می کند. رپورتاژ آگهی خبری بهترین گزینه برای کمپین های تبلیغاتی با بودجه های محدود است. این روش برخلاف تبلیغات سنتی نیاز کمی به سرمایه گذاری دارد.
3.    ایجاد اعتبار برای یک برند: رپورتاژ خبری یک متن آموزنده و متقاعد کننده است. استفاده از نام یک برند در میانه ی آن می تواند ارزش آن برند را تقویت کند. ایجاد حس اعتماد در میان مشتریان امری دشوار است. این دست از رپورتاژ ها می توانند در کنار رپورتاژ آگهی تخصصی برای رشد اعتبار یک برند مورد استفاده قرار بگیرند.

CTA مهمترین بخش رپورتاژ خبری

اصول نگارش یک رپورتاژ آگهی خبری جذاب و موثر

هنگام نگارش رپورتاژ آگهی خبری باید به نکات بسیاری اشاره کرد که بیشتر آن ها اصول پایه ای نگارش رپورتاژ آگهی اینترنتی است. در این بخش لیستی از ویژگی های مورد نیاز یک رپورتاژ خبری برای شما فراهم کرده ایم. در این لیست شما بهترین نکات برای نگارش یک رپورتاژ خبری موثر را مشاهده می کنید.
1.    استفاده از زیر عنوان های جذاب و کوتاه: مهمترین ویژگی یک رپورتاژ خبری موثر و جذاب، زیر عنوان های جذاب است. شما یک بار فرصت دارید تا در خواننده حس علاقه به مطالعه را به وجود آورید. از این فرصت به خوبی استفاده کنید. از کلمات جذاب و سوالات پرتکرار و مهم استفاده کنید. این زیر عنوان ها باید کمک کنند تا خواننده محتوای آن بخش را به سرعت پیش بینی کند.
2.    استفاده از تجربیات مثبت: در رپورتاژ خبری می توانید به صورت ظریف از تجربیات مشتری های پیشین خود استفاده کنید. این تجربیات صادقانه بیشتر افراد را قانع می کنند. جدا از آن با ایجاد حس اعتماد به برند مورد نظر کمک می کنند.

نمونه های رپورتاژ خبری

3.    تصحیح باورهای اشتباه: در روند نگارش رپورتاژ آگهی خبری تلاش کنید که باور های اشتباه در مورد برند مورد نظر را مطرح کرده و با رفع ابهام، باور های اشتباه را درست کنید. در واقع یکی از اساسی ترین کمک هایی که می توانید به یک برند کنید، همین رفع باورهای اشتباه است.
4.    استفاده ی به جا از CTA:  CTA و یا Call To Action بخش از هر رپورتاژ آگهی است که از مشتری ها درخواست می کند تا با بازدید از سایت و یا تماس با شماره تلفن های داده شده، با کسب و کار مورد نظر در ارتباط باشد. این بخش در رپورتاژ خبری نیاز به تامل بیشتری دارد. شما باید CTA را در رپورتاژ خبری، کوتاه و مختصر نگارش کنید. توجه داشته باشید که پربازدید ترین بخش ارتباطی خود را در این نوع از رپورتاژ درج کنید.

جمع بندی

رپورتاژ آگهی خبری نوعی از مقاله ی خبری است که با تبلیغات یک محصول و یا خدمت ترکیب شده است. در این نوع از رپورتاژ دقت، ظرافت و همکاری عوامل بازاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است. برای نگارش رپورتاژ خبری موثر نیاز است که باورهای اشتباه تصحیح شوند، زیر عنوان های جذاب استفاده شود و در نهایت با یک CTA کوتاه و مختصر کار را تمام کرد. برای استفاده از این نوع رپورتاژ آگهی باید به این نکته توجه کرد که رپورتاژ خبری یک شمشیر دو لبه است. استفاده نادرست از رپورتاژ خبری ممکن است منجر به شکست یک کمپین تبلیغاتی شود.

خلاقیت تصویری در رپورتاژ خبری

سوالات متداول

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *