همه چیز درباره ی نحوه تهیه رپورتاژ آگهی

همه چیز درباره ی نحوه تهیه رپورتاژ آگهی

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی نحوه تهیه رپورتاژ آگهی با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

پیشگفتار


نحوه تهیه رپورتاژ آگهی یا Reportage باید اصولی و حرفه ای باشد. افرادی که با کار رپورتاژ نویسی آشنایی ندارند؛ می توانند تمامی اطلاعات مربوط به رپورتاژ آگهی را در این مقاله مطالعه کنند. ما قصد داریم صفر تا صد نحوه تهیه یک رپورتاژ آگهی قوی و حرفه ای را برایتان بازگو کنیم. دنیای امروز دنیای ارتباطات است و هر کسی که یک کسب و کار دارد؛ چه کوچک چه بزرگ می توانند از رپورتاژ آگهی برای تبلیغات کسب و کارشان استفاده کنند. پس خوشحال می شویم در این مسیر ما را همراهی کنید.
در کل آشنایی با نحوه درست تهیه رپورتاژ می تواند به کسب و کار شما و یا هر کس دیگری کمک کند تا مسیر موفقیت تبلیغات خود را محکم تر و درست تر بردارد. بنابراین برای آشنایی بیشتر با این استانداردها در رپورتاژنویسی تا انتهای مقاله با ما همراه باشید 


مقدمه 


آنچه در این مقاله می خوانید:
مواردی که در این مقاله قصد داریم شما را با آن ها آشنا کنیم:
•    توضیحی کامل درباره رپورتاژ آگهی 
•    چگونه یک رپورتاژ حرفه ای بنویسیم؟
•    لینک دهی در رپورتاژ آگهی باید چگونه باشد
•    راز های مهم در نحوه تهیه رپورتاژ آگهی
•    از چه سایت های برای انتشار رپورتاژ آگهی خودتان استفاده کنید؟
•    سخن پایانی


توضیحی کامل درباره ی رپورتاژ آگهی 


شاید اولین سوالی که در بخش تهیه رپورتاژ برایتان پیش می آید این باشد که رپورتاژ آگهی یعنی چه؟ رپورتاژ آگهی در اصل گزارشی کامل از یک محصول است. شما با استفاده از یک رپورتاژ آگهی خوب و اصولی می توانید تمامی نکات درباره ی محصولات تان را به مشتریان تان ارائه دهید. رپورتاژ آگهی یک تبلیغ کوتاه و شعاری نیست. بلکه یک بازاریابی اصولی و دراز مدت است که شما با انتشار آن در سایت های مختلف می توانید افراد زیادی را جذب کنید. بنابراین می توانیم با اطمینان بگوییم که هر کسب و کاری برای پیشرفت نیاز به رپورتاژ آگهی دارد.

نحوه تهیه رپورتاژ آگهی
چگونه یک رپورتاژ حرفه ای بنویسیم؟ 


یکی از موارد مهم در آموزش رپورتاژ نویسی، سبک رپورتاژ آگهی است. اینکه شما در نحوه تهیه رپورتاژ آگهی از چه سبکی استفاده می کنید، بسیار مهم است. اما آموزش رپورتاژ آگهی باید گام به گام باشد. زیرا اینگونه شما راحت تر می توانید رپورتاژ حرفه ای تولید کنید.
•    اولین گام: قبل از نوشتن بدانید برای چه افرادی می نویسید.
اینکه چه افرادی مخاطب شما هستند، بسیار مهم است. پس سعی کنید قبل از نوشتن به شناسایی افرادی که برایشان مطلب می نویسید دقت کنید.
•     گام دوم: سایتی که قصد دارید رپورتاژ خود را در آن نشر دهید را حتما بررسی نمایید.
شما باید از امتیازات و رتبه سایت مُبَلِغ، مطلع باشید تا بتوانید رپورتاژ آگهی خود را در سایت های پر بازدید منتشر کنید.
•    گام سوم: برای نوشتن تیترها از واج آرایی و شفاف بودن کلمات استفاده کنید.
این موضوع باعث جذاب تر شدن تیتر های شما می شود. اینگونه می توانید مخاطبین بیشتری را جذب کنید.
•    دقت کنید یک چکیده مفید و جذاب تهیه نمایید.
شما با یک چکیده قوی و اصولی می توانید خواننده را جذب رپورتاژ خود نمایید.
•    مهم ترین بخش در رپورتاژ نویسی، متن آن است.
نوشتن یک متن کاربردی و اصولی و جذاب می تواند خوانندگان زیادی را به خواندن رپورتاژ شما ترغیب نماید.
•    در رپورتاژ خود سعی کنید یک عمل را هدف نهایی خود قرار دهید و خوانندگان را به انجام آن عمل ترغیب کنید. 
اینگونه می توانید خوانندگان را جذب مطالب خود کنید؛ چون به آن ها راهکار داده اید.
اگر همه ی این موارد را در نحوه تهیه رپورتاژ آگهی مرحله به مرحله رعایت کنید؛ می توانید تبدیل به یک رپورتاژ نویس حرفه ای شوید.  

روش های تولید رپورتاژ آگهی
لینک دهی در رپورتاژ آگهی باید چگونه باشد


دغدغه ی اصلی بیشتر افراد در نحوه تهیه رپورتاژ آگهی، نحوه لینک دهی در رپورتاژ آگهی است. منظور این است که چگونه در یک رپورتاژ از لینک های متعدد استفاده کنید؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که لینک هایی که شما در رپورتاژ آگهی از آن ها استفاده می کنید؛ بسیار اهمیت دارند. زیرا با توجه به این لینک ها، امتیاز و رتبه شما در گوگل افزایش پیدا می کند. بنابراین برای لینک دهی در رپورتاژ آگهی، به طور متداول 3 الی 4 لینک کفایت می کند. اما باید دقت کنید که این لینک ها نباید نظم مشخصی داشته باشند. چون در این صورت گوگل شما را ربات تشخیص می دهد.

راز های مهم در نحوه تهیه رپورتاژ آگهی


چند راز مهم در نحوه تهیه رپورتاژ آگهی به شما آموزش می دهیم تا بتوانید همیشه از آن ها استفاده کنید.
•    تمامی قوانین رپورتاژ آگهی را رعایت کنید.
•    یک موضوع هدف دار را مشخص کنید و راجع به آن بنویسید.
•    احساسات خوانندگان خود را درگیر محتوایتان کنید.
•    سعی کنید یک داستان جذاب برای مخاطبانتان روایت کنید.
•    می توانید از افراد بزرگ یا متخصص در محتوای خود نقل قول کنید.
•    یک پایان پیروزمند برای محتوای خود بنویسید.
•    بخش بندی اصولی و کاربردی و منظمی در کل محتوا داشته باشید.
اگر شما تمامی رازهایی که ما به شما آموزش دادیم را در تهیه محتوای خود به کار ببرید می توانید بسیار موفق شوید. زیرا به کارگیری هر کدام از این موارد به شما کمک می کند تا بتوانید در آینده تبدیل به یک نویسنده قوی در بخش رپورتاژ آگهی شوید.

روش های تهیه رپورتاژ آگهی

از چه سایت های برای انتشار رپورتاژ آگهی خودتان استفاده کنید؟


برای انتخاب سایتی که قصد دارید رپورتاژ آگهی خود را در آن نشر دهید؛ باید حتما به نکاتی توجه کنید.
•    قالب سایت را مورد بررسی قرار دهید
قبل از هر چیزی به قالب سایت میزبان یا تبلیغ کننده توجه کنید. زیرا محتوای شما باید شبیه به محتواهای معمول و روتین سایت مبلغ باشد. بنابراین حتما از رنگ ها، قالب ها و چارچوب های سایت مبلغ، در متن های خود استفاده نمایید.
•    به لحن سایت میزبان توجه نمایید
یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه کنید لحن سایت مبلغ یا میزبان است. شما باید در نظر داشته باشید که سایت میزبان شما از چه لحنی برای خوانندگان خود استفاده می کند. اگر از لحن رسمی استفاده می کند، شما هم باید رسمی بنویسید. اما نه اگر از لحن محاوره ای استفاده می کند شما نیز باید محاوره ای بنویسید. 
•    به سرتیترهای سایت میزبان توجه کنید
شما باید به سرتیترهایی که سایت میزبان یا سایت مبلغ استفاده می کند دقت کنید. اگر سایت میزبان از کلمات کوتاه برای سرتیترها استفاده می کند؛ شما نیز همان گونه سرتیتر بنویسید. اما اگر از سرتیترهای توضیحی و طولانی استفاده می کند؛ شما نیز از این سرتیترها استفاده کنید.
•    به میان امتیاز و رتبه سایت میزان هم توجه کنید
شما قبل از انتشار مطلب خود در سایتی، حتما باید به رتبه و امتیاز سایت مورد نظر در گوگل توجه کنید. زیرا هر چه امتیاز سایت مورد نظر بیشتر باشد؛ برای پیشرفت شما مناسب تر است.

سخن پایانی


همه ی تلاش ما در این مقاله این بود که تمامی نکات درباره ی رپورتاژ نویسی را به شما آموزش دهیم. امیداوریم بعد از مطالعه این مقاله بتوانید خیلی راحت تر و بهتر از قبل بنویسید. اگر شما علاقمند به کار نویسندگی و تایپ هستید؛ می توانید پس از یادگیری سئو و نحوه نگارش رپورتاژ آگهی به بخش استخدام غیر حضوری وب سایت مراجعه و فرم استخدام را تکمیل نمایید. وب سایت اتک شما را به عنوان نویسنده رپورتاژ آگهی به شرکت های معتبر تولید محتوا معرفی خواهد کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *