آشنایی با رپورتاژ آگهی آنلاین و نحوه نگارش آن

آشنایی با رپورتاژ آگهی آنلاین و نحوه نگارش آن

نگارش رپورتاژ آگهی آنلاین نیازمند دانش و آگاهی بر نوع کسب و کار است. در این مقاله با نحوه ی نگارش این گونه از رپورتاژ ها آشنا می شویم.

مقدمه

رپورتاژ آگهی آنلاین نوعی تبلیغ است که به گونه ای سازمان یافته که توانایی درج به عنوان سرمقاله در نشریات آنلاین را داشته باشد. این تبلیغ نیز مانند اکثر تبلیغات با صرف هزینه ممکن است. رپورتاژ آگهی شما می تواند به صورت آنلاین و یا چاپی و فیزیکی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد. در این زمینه نیاز است که فردی که قصد انتشار آن را دارد، منابع و نیازهای کسب و کار را در نظر بگیرد و سپس اقدام به تولید رپورتاژ آگهی کند. در این مقاله با شما همراه خواهیم بود تا بهترین نکات برای نوشتن یک رپورتاژ آگهی بی نقص را مرور کنیم.

1- رپورتاژ آگهی آنلاین چیست؟
2- تفاوت رپورتاژ آگهی آنلاین با تبلیغات سنتی و آفلاین
3- برتری های رپورتاژ آگهی
4- بررسی قالب و محتوای رپورتاژ آگهی
5- نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی موثر
6- آموزش اندازه گیری اثربخشی تبلیغات
7- خلاصه مطالب

رپورتاژ آگهی آنلاین چیست؟

برای این که درک بهتری از موضوع داشته باشیم بهتر است ابتدا به تعریف مفاهیم بپردازیم. رپورتاژ آگهی آنلاین نوعی تبلیغ است که شبیه به یک سرمقاله و یا متن آموزنده نوشته می شود و به صورت آنلاین در اختیار  مخاطبان قرار می گیرد. این دست از رپورتاژها برخلاف محتوای حمایت شده، لحنی خنثی و بی طرفانه دارند. شما می توانید این دست از رپورتاژها را در مجلات آنلاین مشاهده کنید. قالب های به کار رفته در نمایش رپورتاژ آگهی آنلاین معمولاً سنتی و به صورت مقاله است.

درج رپورتاژ در پلتفرم های مختلف

تفاوت رپورتاژ آگهی آنلاین با تبلیغات سنتی و آفلاین

برای درک تفاوت های رپورتاژ آگهی آنلاین و تبلیغات سنتی و آفلاین باید ماهیت و قالب بندی این دو را به خوبی تحلیل کرد. در طی سال های طولانی تنها راه تبلیغ، تبلیغات آفلاین بود. این دست از تبلیغات با هدف اطلاع رسانی و یا آموزش درباره ی یک محصول و خدمات، تولید و پخش می شدند. رپورتاژ آگهی آنلاین نیز با همین اهداف تولید و پخش می شود. حال به سراغ روش ها و قالب بندی این دو دسته از تبلیغات می رویم.
اغلب تبلیغات سنتی و آفلاین برای جلب توجه از موسیقی، تصاویر جذاب و شعارهای جسورانه استفاده می کنند. در واقع تمرکز آن ها بر گرفتن توجه بر پایه ی سرگرم کردن شما است. در مقابل رپورتاژ آگهی آنلاین نوعی محتوای آموزنده است که اطلاعات سودمندی را در قالب متن و یا سرمقاله در اختیار مخاطبان قرار می دهد. تصاویر رپورتاژ آگهی نیز معمولاً از جذابیت و رنگ های پرشور تبلیغات سنتی بی بهره است. البته این امر به این معنی نیست که این تصاویر جذاب نیستند. در نظر داشته باشید که این موضوع در مقایسه با تبلیغات سنتی گفته شده است.
لحن نگارش در رپورتاژ آگهی معمولاً خبری و آموزشی است. این نوع از تبلیغات اطلاعات کلی در اختیار مخاطب قرار می دهد. تبلیغات سنتی در مقابل صرفاً احساسات مخاطب را درگیر می کنند و شعارها را در ذهن مخاطب قرار می دهند. با توجه به تفاوت های این دو نوع از تبلیغات می شود گفت که هیچ کدام از آن ها بر دیگری برتری ندارد. از این جهت برای انتخاب آن ها باید به هدف تبلیغ و نوع کسب و کاری که قصد تبلیغ آن را داریم، توجه کنیم.

سنجش موفق بودن رپورتاژ با استفاده از میزان کلیک و تعامل

برتری های رپورتاژ آگهی

رپورتاژ آگهی آنلاین شکلی منحصر به فرد از تبلیغات است. در این بخش به ویژگی هایی که آن را منحصر به فرد و خاص کرده است می پردازیم. این برتری ها به شرح زیر هستند؛
1.    ماندگاری بالا در ذهن مخاطب: برخلاف روش های سنتی، رپورتاژهای آگهی آنلاین به خاطر آموزش های خود، بیشتر در ذهن مخاطب می مانند. همچنین مدت زمان کاربرد آن ها نیز بیشتر از باقی تبلیغات است. مشتری های احتمالی یک کسب و کار در هر زمانی که نیاز به محصول و خدمات داشته باشند، می توانند از اطلاعات موجود در آن استفاده کنند.
2.    تعامل معنادار با مخاطبان: هنگامی که در یک رپورتاژ آگهی آنلاین اطلاعات کاربردی در اختیار مخاطب قرار می دهید، آن ها علاقه ی بیشتری به ارتباط گرفتن با کسب و کار مورد نظر پیدا می کنند. همچنین مشتری های احتمالی با درک بهتری دست به خرید و یا استفاده از خدمات کسب و کار می زنند.
3.    ایجاد اعتبار برای یک برند و یا کسب و کار: کسب و کارها برای ایجاد اعتبار و جلب اعتماد مشتری از رپورتاژهای آگهی استفاده می کنند. این که اطلاعات شما تا چه میزان کاربردی است، میزان اعتباری که برای یک کسب و کار ساخته می شود را تعیین می کند.

افزایش فروش و تعامل با مشتری با استفاده از رپورتاژ آگهی آنلاین

بررسی قالب و محتوای رپورتاژ آگهی

در بررسی تفاوت های میان رپورتاژ آگهی آنلاین و تبلیغات سنتی به این نکته اشاره کردیم که تفاوت ها در محتوا و قالب است. در این بخش به صورت کامل نوع محتوا و قالب را در رپورتاژ آگهی بررسی خواهیم کرد.
رپورتاژهای آگهی با هدف آموزش و اطلاعات دادن به مشتری های احتمالی نگارش می شوند. درج رپورتاژ آگهی در مطبوعات و به صورت چاپی یکی از قالب های رایج است. برای استفاده از این قالب، کسب و کارها اغلب از آمارهای جمعیت شناسی و آمارهای مربوط به علایق و عادات خرید مصرف کنندگان آن مطبوعات استفاده می کنند. آن ها با استفاده از این روش بهترین رسانه های چاپی را برای چاپ رپورتاژ آگهی خود استفاده می کنند.
در مقابل برای کسانی که می خواهند از رپورتاژ آگهی آنلاین استفاده کننده، انتخاب پلتفرم بسیار مهم است. پلتفرم هایی مانند اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی انتخاب خوبی برای نمایش رپورتاژهای آگهی هستند. روش های زیادی هستند که می توانند به کسب و کارها کمک کنند تا در این پلتفرم ها به خوبی دیده شوند.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی موثر

برای نگارش یک رپورتاژ آگهی آنلاین و موثر روش های مختلفی پیشنهاد می شود. در این بخش ما مهم ترین آن ها را به صورت یک لیست درآورده ایم. 
1.    هدف خود را به صورتی واضح مجسم کنید: برای شروع بهتر است بدانید که هدف اصلی از نگارش این رپورتاژ آگهی آنلاین چه است؟ مشخص کنید می خواهید که مشتری های جدیدی به دست آورید و یا فروش یک نوع از محصول را بالا ببرید. دقت به همین نکته ی ساده باعث می شود که رپورتاژ ها تا میزان زیادی موفق تر عمل کند.
2.    مشخص کنید که مخاطب هدف شما چه کسی است: بهتر است که درک بهتر و بیشتری از رفتارها و عادات خرید مخاطبان هدف خود داشته باشید تا در نگارش رپورتاژ موفق تر عمل کنید.
3.    پلفترم مناسب با هدف خود را انتخاب کنید: وقتی که مشخص کردید که مخاطبان شما چه کسانی هستند و قصد دارید برای آن ها چه چیزی را تبلیغ کنید، باید به سراغ پلتفرمی بروید که مخاطبان شما در آن حضور بیشتری دارند.
4.    تدوین رپورتاژ آگهی را در یک قالب مشخص انجام دهید: بخش های مختلف متن را به خوبی از یکدیگر جدا کنید و مطالب را به ساده ترین وجه ممکن سازمان دهید. از انواع تصاویر، عناوین جذاب و مطالب کاربردی برای رسیدن به هدف خود استفاده کنید. طراحی متن شما می تواند با توجه به فونت، سایز فونت و رنگ ها متمایز شود. 
5.    فراخوان خود را مشخص کنید: در نهایت لازم است هدف خود را به سرانجام برسانید. از مخاطبان دعوت کنید تا محصول مورد نظر را بخرند و یا در برنامه ی خاصی ثبت نام کنند. برای موفقیت نیاز است که این گام را به بهترین شکل انجام دهید.

آموزش اندازه گیری اثربخشی تبلیغات

این امر که رپورتاژ آگهی آنلاین شما تا چه میزان موفق بوده است به کسب و کار مورد نظر کمک می کند تا عملکرد خود را بسنجند و برای آینده برنامه ریزی کنند. در ادامه بهترین روش های سنجش اثربخشی تبلیغات را برای شما لیست کرده ایم؛
1.    تعداد دفعات نمایش تبلیغ برای مخاطبان و یا Impressions
2.    تعداد دفعات کلیک بر روی تبلیغ شما و یا CTR
3.    نرخ تبدیل و یا تعداد اقدام های انجام شده ی تبلیغ تقسیم بر تعداد کلیک های صورت گرفته بر روی آن
4.    سطح تعامل به معنی میزان کلیک ها، اشتراک گذاری ها، لایک ها و کامنت ها
5.    میزان بازگشت سرمایه.

سنجش میزان موفقیت رپورتاژ آگهی

خلاصه مطالب

رپورتاژ آگهی آنلاین با در اختیار قرار دادن اطلاعات به مشتریان احتمالی سعی دارد اهدافی مانند خرید و یا مشاهده ی سایت یک کسب و کار را دنبال کند. در این مقاله مروری بر نقطه قوت این نوع از تبلیغات و در نهایت آموزش نگارش آن ها داشتیم. مهمترین نکات در نگارش یک رپورتاژ آگهی موفق آگاهی از هدف، مخاطبان و در نهایت انتخاب مناسب ترین پلتفرم است. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *