معرفی و توضیح لینک سازی داخلی و خارجی
در این بخش تصمیم داریم شما را با معرفی و توضیح لینک سازی داخلی و خارجی آشنا کنیم. با ما همراه باشید.
پیشگفتار
توضیح لینک سازی داخلی و خارجی در محتوا نویسی به شما چه کمکی می کند؟ آیا می دانید لینک دهی چه تاثیری بر سئوی سایت دارد؟ از نظر گوگل، لینک دهی چقدر مهم است؟ قطعا شما هم زمانی که در وب سایت های مختلف جستجو می کنید، به یک سری عبارت ها بر می خورید که به صفحات دیگر لینک داده شده اند. در این صورت شما می توانید به طور همزمان، علاوه بر خواندن مطلب مورد نظرتان، در مورد برخی جزئیات دیگر که با موضوع مد نظرتان ارتباط دارند، اطلاعات کسب کنید. گاهی اوقات ممکن است لینک ها شما را به صفحه دیگر همان سایت هدایت کنند و گاهی اوقات نیز ممکن است به وب سایت دیگر! در این مقاله آموزشی تصمیم داریم شما را با اهمیت لینک دهی داخلی و خارجی و هر آنچه که به لینک دهی مربوط است، آشنا کنیم.
فهرست عناوینی که در ادامه مطالعه خواهید کرد، به شرح موارد زیر است:
- مقدمه
- معرفی و توضیح لینک سازی داخلی و خارجی
- لینک سازی خارجی (external links)
- مزایای لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟
- روش های لینک سازی داخلی در تولید محتوا چیست؟
- پس از توضیح لینک سازی داخلی و خارجی، این نکات را به خاطر بسپارید
- جمع بندی نهایی
مقدمه
زمانی که توضیح لینک سازی داخلی و خارجی را به خوبی دریابید، متوجه اهمیت آن در سئو می شوید. لینک سازی در واقع باعث بهبود رتبه سایت می شود. بنابراین از همین ابتدا لازم است تا بدانید استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، یکی از نکات مهم و مطرح در دنیای سئو و بهینه سازی است. همانطور که می دانید برای سئو و بهینه کردن محتوا، روش های بسیار زیادی وجود دارد. هر یک از این روش ها به نوبه خود مهم و تاثیرگذار هستند. حال اینکه لینک سازی داخلی و خارجی چیست و چه تاثیری بر سئوی سایت می گذارد، موضوعی است که می خواهیم در ادامه به بررسی آن بپردازیم. با ما همراه باشید.
معرفی و توضیح لینک سازی داخلی و خارجی
توضیح لینک سازی داخلی و خارجی بسیار ساده است. استراتژی لینک سازی که به آن لینک بیلدینگ هم می گویند، توجه موتورهای جستجوگر گوگل را به صفحه و سایت مورد نظر جلب می کند. اما بهتر است تا با این لینک دهی ها آشنا شویم.
-
لینک سازی داخلی (Internal link)
لینک سازی داخلی مجموعه ای از پیوندهای داخلی در سایت شماست. فرض کنید شما در یک سایت، 20 صفحه مختلف با موضوعات متفاوت دارد. زمانی که در حال نوشتن محتوا برای صفحه جدید هستید، از کلمات کلیدی که برای صفحات قبلی روی آنها سئو انجام دادید، استفاده می کنید. در واقع این کلمات را به صفحه دیگر سایت، پیوند می دهید. این اقدام لینک دهی داخلی است. به عنوان مثال در حال حاضر ما در این بخش، محتوای آموزشی در خصوص توضیح لینک دهی داخلی و خارجی برای شما آماده کرده ایم. سپس نظر شما را به سمت یک موضوع مرتبط با این موضوع، جلب می کنیم. قطعا دانستن نکاتی درباره سئو داخلی و تاثیر آن روی محتوا، برای شما جالب خواهد بود. پس می توانید با یک کلیک ساده روی این عبارت، به صفحه دیگر وب سایت مدرسه اتک بروید و این مقاله را نیز مطالعه کنید. توجه داشته باشید که بین این دو موضوع ارتباط معنایی وجود دارد. این یک نمونه بارز لینک دهی داخلی است.
-
لینک سازی خارجی (external links)
به بیانی ساده، لینک سازی خارجی یعنی پیوند سایت شما با سایت های دیگر. این پیوندها می تواند از سایت شما به سایت های دیگر و یا بالعکس باشد. زمانی که سایت های مختلف، به صفحه مشخصی از یک وب سایت دیگر لینک دهند، این در سئو و بهینه سازی محتوا تاثیر مثبتی می گذارد. زیرا الگوریتم های گوگل مانند مرغ مگس خوار، این محتوا را ارزشمند می پندارند. به همین علت در جایگاه مناسبی قرار می دهند. به همین علت باید بگوییم چنین محتوایی به صورت ناخودآگاه، در نتایج اول گوگل جای خودش را پیدا می کند.
مزایای لینک سازی داخلی و خارجی چیست؟
پس از توضیح لینک سازی داخلی و خارجی، بهتر است تا ببینیم این کار چه مزایایی دارد؟ یا اصلا چرا باید از استراتژی لینک سازی استفاده کنیم؟ ساختار کلی وب، مانند تار عنکبوت است. همانطور که می دانید تارهای عنکبوت با یکدیگر ارتباط دارند و به یکدیگر متصل هستند. بنابراین عنکبوت می تواند از روی این تارهای به هم متصل، به هر نقطه ای برود. در Google نیز شما با چنین چیزی روبرو هستید. لینک سازی داخلی و خارجی نیز می تواند به همین ترتیب شما را به نقاط مختلفی از دنیای بزرگ گوگل هدایت کند.
• کمک به بالا رفتن ترافیک سایت و افزایش بازدید
در توضیح لینک سازی داخلی و خارجی به این موضوع اشاره داشتیم که کاربران می توانند با یک کلیک ساده روی عبارات لینک شده، به صفحات مختلف وب سایت بروند. به دلیل این دسترسی آسان، بازدید سایر صفحات وب سایت نیز بالا می رود و این از نظر سئو بسیار مهم است. همچنین در صورتی که از سایت های بزرگ و قدرتمند، لینک بگیرید، می توانید به خوبی ترافیک سایتتان را بالا ببرید. بنابراین می توان گفت لینک سازی داخلی و خارجی باعث بالا رفتن ترافیک سایت و افزایش بازدید از صفحات سایت می شود.
• بالا رفتن سرعت ایندکس
از دیگر مزایای لینک سازی داخلی و خارجی، کمک به بالا رفتن سرعت ایندکس در گوگل است. معمولا سایت هایی که از استراتژی لینک سازی استفاده می کنند، باعث می شوند تا گوگل مدام به سایتشان سر بزند. برای آشنایی بیشتر با نحوه لینک سازی می توانید به سایت backlinko.com مراجعه نمایید.
• بهبود رتبه سایت
در توضیح لینک سازی داخلی و خارجی به این موضوع اشاره داشتیم که این کار باعث بهبود رتبه و جایگاه سایت در گوگل می شود. بنابراین می توان گفت سایت هایی که از لینک سازی استفاده می کنند، می توانند رتبه و جایگاه خوبی از گوگل بگیرند.
روش های لینک سازی داخلی در تولید محتوا چیست؟
پس از اینکه با مزایا و توضیح لینک سازی داخلی و خارجی آشنا شدید، لازم است تا بدانید که از چه روش هایی می توان لینک سازی را انجام داد. به طور کلی شما می توانید از چند روش مختلف، لینک سازی داخلی را انجام دهید. این روش ها را در ادامه برایتان عنوان می کنیم
• لینک سازی داخلی به صورت اتوماتیک
در این روش، لینک دهی در وردپرس و با استفاده از افزونه Automatic SEO Links انجام می شود. شما می توانید در این روش یک سری کلمات کلیدی را به وردپرس معرفی کنید. سپس این کلمات به صورت اتوماتیک در متن لینک می شوند.
• لینک سازی داخلی به صورت دستی
با توجه به توضیح لینک سازی داخلی و خارجی، شما می توانید به راحتی لینک سازی داخلی دستی را انجام دهید. زیرا در این روش خودتان بدون نیاز به هیچ افزونه و یا کدنویسی می توانید به صورت دستی، پیوند مورد نظرتان را ایجاد کنید. در این روش می توانید به راحتی کلمات مورد نظرتان را روی آدرس سایر صفحات وب سایت، لینک کنید.
• لینک سازی عکس
یکی از مواردی که لازم است در توضیح لینک سازی داخلی و خارجی به شما معرفی کنیم، لینک کردن عکس ها هستند. بسیاری از کاربران، به دنبال محتوای تصویری در گوگل هستند. از این رو می توان با لینک کردن تصاویر و با کمک تگ Alt برای تصاویر، آنها را به صفحات مورد نظر لینک کرد.
پس از توضیح لینک سازی داخلی و خارجی، این نکات را به خاطر بسپارید
تا به اینجا که با توضیح لینک سازی داخلی و خارجی به خوبی آشنا شدید، قطعا دریافتید که استفاده از استراتژی لینک سازی تا چه حد مسئله پراهمیتی است. حال باید یک سری نکات تکمیلی در ادامه این توضیحات را برایتان مطرح کنیم، تا بتوانید از مسیر درست و اصولی لینک سازی را انجام دهید. این موارد هم شامل لینک سازی داخلی و هم شامل لینک سازی خارجی می شوند. بنابراین به مواردی که در ادامه مطرح می کنیم، توجه داشته باشید.
در لینک سازی خارجی، حتما به این موضوع توجه داشته باشید که لینک های مورد نظرتان را به سایت های مرتبط انجام دهید. به عنوان مثال اگر می خواهید عبارت توضیح انواع محتوا را به یک سایت دیگر لینک کنید، این لینک باید به سایت های مربوط به تولید محتوا و سئو داده شود. در صورتی که محتوا و موضوع سایت با کلمه کلیدی شما ارتباط معنایی نداشته باشد، نمی توانید لینک سازی خارجی کنید.
لندینگ پیج بهترین صفحه برای لینک سازی داخلی است. در صورتی که بخواهید با کاربران ارتباط بیشتری برقرار کنید، می توانید در این صفحه لینک سازی داخلی کنید.
در توضیح لینک سازی داخلی و خارجی باید این مسئله را به یاد داشته باشید که نباید هرگز در یک بازه زمانی به خصوص، روی یک کلمه کلیدی خاص لینک دهی کنید. این کار در سئوی سایتتان تاثیر منفی می گذارد.
جمع بندی نهایی
در این بخش توضیح لینک سازی داخلی و خارجی را به شما ارائه دادیم. با توجه به آنچه که در این بخش به آن اشاره کردیم، شما می توانید برای بهبود و ارتقاء رتبه سایت، از استراتژی مطرح شده برای لینک سازی استفاده کنید. در صورتی که این کار را طبق اصول انجام دهید، می توانید به جایگاه مناسبی در گوگل برسید. چرا که موتورهای جستجوگر محتوا و سایت شما را ارزشمند می خوانند.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید