تولید محتوا برای سایت چه اصول و قواعدی دارد؟
تولید محتوا برای سایت، سبب افزایش ترافیک سایت شما می شود و ترافیک و بازدید سایت را بهتر می کند.
مقدمه ای در رابطه با تولید محتوای سایت
تولید محتوا برای سایت، از جمله عوامل بسیار موثر برای بهتر دیده شدن کسب و کارهای گوناگون است. وجود یک محتوای مناسب و همچنین اصولی که براساس اصول سئو تهیه شده باشد، سبب می شود تا سایت شما به رتبه های بالایی در گوگل برسد. می توان گفت این امر سبب می شود تا ارتباط کاربران مختلف با سایت مورد نظر بهتر شود.
بنابراین برای اینکه تولید محتوا برای سایت به بهترین شکل انجام شود و افراد دارای یک سایت باکیفیت باشند، نیاز است تا محتوانویسان با اصول گوناگون تولید محتوا برای سایت آشنا شوند. از عوامل موثر و همچنین اثرگذار در داشتن یک محتوا مناسب آشنایی محتوا نویسان با موضوع تقویم تولید محتوا چیست؟ است.
داشتن آگاهی در این زمینه سبب می شود تا محتوانویسان بتوانند روند تولید محتوا را با آگاهی و شناخت کامل سپری کنند و نتیجه نهایی کار نیز محتوایی با کیفیت و موثر باشد. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر به بررسی این مقوله بپردازیم.
فهرست مطالب
1- محتوای مناسب برای سایت باید چند کلمه باشد؟
2- اصول لینک دهی در محتوای وب سایت چگونه است؟
3- محتوای صفحه اصلی سایت باید چگونه باشد؟
4- دستورالعمل های به روز رسانی محتواهای وب سایت
5- چگونه نوع محتوای مناسب برای یک کلیدواژه را تشخیص دهیم؟
6- رعایت اصل سفر مشتری در تولید محتوا
7- مشخصه های یک محتوای ایده آل برای گوگل
محتوای مناسب برای سایت باید چند کلمه باشد؟
یکی از مسائل بسیار مهم که محتوانویسان باید در آغاز فرآیند تولید محتوا برای سایت به آن توجه داشته باشند، تعداد کلمات مناسب برای محتوای بهینه است. محتوای موردنظر باید دارای تعداد کلمات مناسبی باشد. تعداد کلمات زیاد سبب می شود مخاطب از خواندن متن خسته شود. به دنبال آن اگر تعداد کلمات کم باشد ممکن است مخاطب چیزی از متن متوجه نشود. تعداد کلمات باید به گونه ای برنامه ریزی شود که نیاز مخاطب را به خوبی برطرف کند و همچنین سئو محتوا که یکی از بخش های مهم محتوای سایت است را دچار مشکل نکند.
گاهی ممکن است برای یک صفحه که به معرفی محصول می پردازد ۶۰۰ کلمه محتوا کافی باشد اما گاهی محتوای موردنظر درباره تعریف های مختلف علمی مانند تعریف تولید محتوا چیست؟ است که در این صورت محتوای موردنظر باید بیش از ۱۰۰۰ کلمه نگارش شود. به طور کلی تعداد کلمات مناسب تولید محتوا برای سایت به موضوع آن بستگی دارد. درصورتی که موضوع شما پر تقاضا و پرسرچ است بهتر است تعداد کلمات محتوای شما بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ کلمه باشد تا نیاز مخاطب را بهتر برطرف کند.
اصول لینک دهی در محتوای وب سایت چگونه است؟
آشنایی با اصول لینک دهی مناسب، از جمله عوامل بسیار کارآمد در بالا آمدن رتبه سایت و رفع نیاز مخاطبان است. لینک دهی مناسب محتوا دارای قوانینی است که محتوانویسان باید آن ها را رعایت کنند تا لینک دهی محتوا براساس استانداردهای گوگل انجام شود.
لینک سازی مناسب در تولید محتوا برای سایت به دو شکل خارجی و داخلی انجام می گردد. لینک دهی داخلی به این معنا است که ما لینکی به درون سایت خود ایجاد می نماییم. لینک خارجی نیز به معنی است که به سایت های دیگر لینک می دهیم. به طور کلی هر دو شیوه لینک دهی نیاز به رعایت نکات و اصولی خاص خود را دارد که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم.
● ساخت و استفاده از لینک های مرتبط با موضوع محتوا
● لینک دهی به سایت های معتبر
● استفاده نکردن از انکر تکست ثابت و تکراری
● لینک دهی با استفاده از کلمات کلیدی
● عدم لینک دهی به سایت های رقیب
رعایت این نکات در هنگام لینک دهی مناسب سبب می شود تا تولید محتوا برای سئو با بهترین کیفیت انجام شود.
محتوای صفحه اصلی سایت باید چگونه باشد؟
از جمله عوامل تاثیرگذار که سبب می شود بازدید از محتواهای سایت شما بیشتر شود، محتوای صفحه اصلی سایت است. این نوع از محتوا باید در عین سادگی بتواند راهنمای جامعی برای کاربران باشد و برای آن ها مشخص کند که این محتوا، سبب رفع نیاز آن ها نگارش شده است.
جهت تولید محتوا برای سایت به گونه ای که قابلیت افزایش بازدید از سایت را داشته باشد، رعایت برخی نکات لازم است. در ادامه نکاتی را بیان می کنیم که سبب می شوند محتوای صفحه اصلی سایت کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و ترافیک سایت را افزایش دهد.
● محتوای صفحه اصلی را خلاصه بنویسید و جزئیات را بیان نکنید.
● محتوای این صفحه را با توجه به نیاز کاربر نگارش کنید.
● روی کلیات تاکید نکنید، بهتر است درباره مزایای و ویژگی های مثبت مطالبی را خلق نمایید.
● از صفحه اصلی به صفحه داخلی لینک دهی کنید تا دسترسی کاربر به مطالب راحت تر باشد.
● به گرافیک صفحه داخلی توجه ویژه داشته باشید.
دستورالعمل های به روز رسانی محتوای وب سایت
بروز رسانی محتوای سایت نیز همانند سایر بخش های تولید محتوا برای سایت دارای نکات مهمی است که رعایت و توجه به آن ها امر به روز رسانی محتواهای سایت را به بهترین شکل انجام می دهد.
به روز رسانی محتوای سایت دارای مزایای گوناگونی مانند افزایش رتبه سایت از نظر سئو محتوا، افزایش ترافیک سایت، افزایش نرخ تبدیل، به وجود آوردن اعتبار بیشتر برای سایت، صرفه جویی در هزینه و… است. افرادی که می خواهند سایت آن ها عملکرد بهتر و باکیفیت تری داشته باشند، بهتر است جهت به روز رسانی محتوای سایت اقدام کنند. می توان گفت این موضوع در دوره های مختلفی که در ارتباط با تولید محتوا هستند به خوبی آموزش داده می شود.
تولید محتوا آموزش مجازی نمونه ای از این آموزش ها به شکل مجازی است که اصول به روز رسانی محتوا سایت را به خوبی به افراد یاد می دهد. از برخی شیوه های مختلف به روز رسانی محتوای سایت می توان به موارد زیر اشاره کرد.
● بروز رسانی محتوای سایت با استفاده از برنامه زمانی مناسب
● برای بروز رسانی بهتر محتوا عنوان های مناسب را اضافه کنید.
● بروز رسانی گفتگوهای موجود در سایت
● بروز رسانی گرافیک و طراحی سایت
● بروزرسانی تاریخ انتشار محتواهای مختلف سایت
چگونه نوع محتوای مناسب برای یک کلیدواژه را تشخیص دهیم؟
محتواها دارای انواع مختلفی هستند. محتوانویسان باید هنگام تولید محتوا برای سایت به این موضوع توجه داشته باشند که برای هر کلیدواژه کدام نوع محتوا مناسب است.
تحقیق و بررسی کلمات کلیدی به افراد این امکان را می دهد تا با شیوه و نوع تولید محتوا مناسب برای کلیدواژه بهتر آشنا شوند. از جمله نکاتی که می تواند سبب شود تا محتوای مناسب برای یک کلیدواژه را بهتر شناسایی کنید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
● بررسی تعداد سرچ کلیدواژه موردنظر
● وصل کردن کلمه موردنظر به گوگل
● اطلاع از نوع کلمه و تعداد کلمات مناسب برای تولید محتوا
● بررسی محتوا از نظر برطرف کردن نیاز مخاطب باتوجه به کلیدواژه
● و…
رعایت اصول سفر مشتری در تولید محتوا
سفر مشتری به معنای طی نمودن مراحلی است که سبب می شود، مشتری بالقوه به مشتری واقعی سایت تبدیل شود. بنابراین نقشه سفر مشتری و رعایت اصول سفر مشتری در تولید محتوا می تواند تاثیر بسیار زیادی در کسب درآمد از سایت داشته باشد. سفر مشتری در تولید محتوا برای سایت دارای اصول مختلفی است که در ادامه برخی از آن ها را بیان می کنیم.
● بازخورد گرفتن از مشتریان
● با هر مشتری به سبک خاصی تعامل کنید.
● پرسونای مناسبی ایجاد نمایید.
● تنها به مرحله آگاهی بسنده نکنید.
● دادن دید مناسب به مشتری درباره خرید
● الگو گرفتن از سایت های باتجربه
● بررسی و توجه به موانع خرید
● ایجاد نقشه سفر مشتری با توجه به اصول سفر
مشخصه های یک محتوای ایده ال برای گوگل
گوگل مهم ترین ابزار برای سنجش کیفیت محتوا یک سایت است. گوگل برای رتبه بندی محتواهای مختلف و انتخاب محتوای مناسب دارای معیارهای مختلفی می باشد. توجه کردن به این معیارها سبب می شود تا امر تولید محتوا برای سایت به بهترین شکل انجام شود. از جمله معیارهای گوگل برای برگزیدن محتوای باکیفیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
● نرخ مشارکت خارج سایت
● تعداد و کیفیت لینک های سایت
● نرخ کلیک های سایت
● میزان نظرات کاربران در سایت
● میزان زمانی که کاربران در سایت سپری می کنند.
● تعداد بازدید های کاربران از سایت
● نرخ مشارکت داخل سایت
● میزان افزایش ترافیک سایت
نکات پایانی
تولید محتوا برای سایت دارای اهمیت بسیار زیادی است. همین امر نیز سبب شده تا توجه افراد به کیفیت محتواها افزایش یابد.
تولید محتوا برای سایت به شیوه های گوناگونی با توجه به موضوع، کلمات کلیدی، نوع سایت و… انجام می شود. در حال حاضر آموزش های مختلفی در زمینه تولید محتوا وجود دارند که افراد می توانند با استفاده از آن ها تولید محتوا و تمامی اصول آن را به راحتی یاد بگیرند. از جمله نکاتی که در این دوره ها به خوبی آموزش داده می شوند، پاسخ سوال تولید محتوا بازاریابی چیست است.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید