نکات مهم بازاریابی محتوا در اینستاگرام

نکات مهم بازاریابی محتوا در اینستاگرام

بازاریابی محتوا در اینستاگرام با تولید انواع محتوای متنی، تصویری و صوتی و انتشار آن ها در قالب پست، استوری و ریلز صورت می گیرد.

مقدمه


بازاریابی محتوا در اینستاگرام، نیازمند تخصص و مهارت می باشد. بازاریابی محتوا همراه با تولید محتوا صورت می گیرد. محتوا به صورت متنی، تصویری و صوتی در فضای اینستاگرام، تولید می شود. محتوای تصویری در قالب تصاویر و ویدیو تهیه می گردد. تصاویر با کادر بندی و دیزاین، تهیه شده و در قالب پست و استوری به نمایش گذاشته می شوند. محتوای صوتی، ضبط شده بر روی ویدیو آپلود می شود و در پیج اینستاگرامی منتشر می گردد. بازخورد محتوای تصویری و ویدیویی فوق العاده بالا است و مخاطبان جذب صدای آپلود شده بر روی ویدیو می شوند. قاعدتا ویدیو در جذب مخاطب تاثیرگذارتر است. تولید محتوای متنی را در کپشن هر پست و استوری می توان مشاهده کرد. 
جامع ترین راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام، شامل اصول و قواعدی می شود که همگی منطبق بر الگوریتم جدید اینستاگرام هستند. رعایت این اصول باعث جلب نظر فالوورها و جذب فالوورهای جدید می شود. از این رو، رضایت مشتریان و مخاطب فعلی، جذب فالوور جدید، رونق کسب و کار و فروش بیشتر، از اهداف اصلی تولید محتوا در اینستاگرام، به حساب می آید. در دوره آموزش تولید محتوا در اینستاگرام، راجع‌به تولید محتوای متنی، تصویری و صوتی صحبت می شود. در مقاله "نکات مهم بازاریابی محتوا در اینستاگرام"، حول موضوعات زیر صحبت شده است:


اهمیت تولید محتوا برای اینستاگرام


بازاریابی محتوا در اینستاگرام برای هر کسب و کاری حائز اهمیت می باشد. اینستاگرام، چند سالی است که فضای خرید و فروش را برای کاربران فراهم کرده است ولی از زمانی که ویروس کرونا، همه گیر شد، کسب و کارهای اینستاگرامی پررنگ شدند و رونق پیدا کردند. فضای اینستاگرام همانند یک فروشگاه بزرگ، می باشد که بایستی ویترین آن را چید. هر فروشگاهی نیاز به ویترین دارد تا مشتری جذب فروشگاه شود. در فضای کسب و کارهای اینستاگرامی، تولید محتوا حکم ویترین را دارد. اهمیت تولید محتوا برای اینستاگرام را درک کردید؟ با تولید محتوا، شما ویترین سازی می کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

بازاریابی محتوا در Instagram پس از تولید محتوا، آغاز می شود. عملا، اگر شما محتوایی تولید نکرده باشید، نمی توانید حول آن، تبلیغات انجام دهید. وقتی شما محصولی را معرفی نکرده اید، نباید توقع فروش داشته باشید. به تازگی، الگوریتم اینستاگرام تغییر کرده است و فالوورها، همگی آگاه شده اند. در این شرایط، تبلیغات دیگر پاسخگو نیست! بایستی حتما محتوای متنی، تصویری و صوتی با کیفیتی را تولید کنید. چگونه با تولید محتوا در اینستا کسب درامد کنیم؟ محتواهای تولید شده با هدف جذب فالوور، جلب نظر مخاطب، افزایش فروش، رونق کسب و کار و معروفیت بیشتر در فضای مجازی منتشر می شوند. الگوریتم جدید اینستاگرام، محتواهای متنی، تصویری و صوتی اکانت ها را بررسی می کند و بر اساس آن، پیج شما را رتبه بندی می کند.
هر چه فعالیت شما به الگوریتم اینستاگرام نزدیک تر باشد، محبوبیت پیج شما نزد اینستاگرام، افزایش می یابد. بازاریابی محتوا در اینستاگرام با تکیه بر الگوریتم جدید اینستاگرام، تقریبا رایگان می باشد. هر چه حساب کاربری شما، واقعی تر باشد (به عبارتی فیک نباشد)، قاعدتا موفق تر خواهید بود.

نکاتی در مورد بازاریابی اینستاگرامی
اصول مهم بازاریابی محتوا برای اینستاگرام


1- گستردگی محتوا در اینستاگرام: بازاریابی محتوا در اینستاگرام از طریق پست، استوری، ریلز و آی جی تی وی، فراهم شده است. برای بازاریابی محتوایی اینستاگرام، بایستی برای انتشار انواع محتوا، برنامه ریزی کنید و مطابق آن، عمل نمایید. مطابق الگوریتم جدید اینستاگرام، تولید و تهیه ریلز اهمیت بالایی دارد.
2- تقویم محتوایی منظم برای انتشار محتوا: پیج های کسب و کار بایستی برای تهیه و انتشار انواع محتوا در اینستاگرام، برنامه ریزی داشته باشند و مطابق تقویم محتوایی، عمل کنید. برای چیدمان تقویم محتوایی، بایستی زمان فعالیت مخاطبان خود را در نظر بگیرید و در زمانی که مخاطبان شما، آنلاین هستند، فعالیت نمایید.
3- بهینه سازی محتوا پروفایل: یکی از اصلی ترین و اساسی ترین کارهایی که برای بازاریابی محتوا در اینستاگرام انجام می شود، بهینه سازی محتوا پروفایل می باشد. بهینه سازی محتوا پروفایل شامل عکس پروفایل، اسم اکانت و بیو پیج می شود. در پروفایل بایستی شرح کوتاهی از فعالیت خود، ارائه کنید.
4- استفاده از قالب های حرفه ای و مناسب: بازاریابی محتوا برای اینستاگرام نیازمند استفاده از قالب های مخصوصی می باشد. محتوای شما بدون تغییر با ظاهری عالی، در اینستاگرام منتشر می شود. قالب های اینستاگرام باعث می شود که بازدید پیج های اینستاگرامی، بالا برود.
5- همکاری با اینفلوئنسرها و بلاگرهای اینستاگرام: یکی از شیوه های بازاریابی محتوا در اینستاگرام، تبلیغات به وسیله افراد معروف و مشهور اینستاگرام می باشد، چرا که تاثیرگذاری این افراد بر روی کاربران اینستاگرام، فوق العاده زیاد است. توصیه می شود که با اینفلوئنسرها و بلاگرهایی همکاری کنید که زمینه فعالیت آن ها با حیطه کاری شما، مرتبط می باشد.
6- تبلیغات اینستاگرامی موثر: یکی از ترفندهای بازاریابی محتوا در اینستاگرام، پیاده سازی تبلیغات است. روش های تبلیغات اینستاگرامی، گسترش یافته اند.

جامع ترین راهنمای تولید محتوا در اینستاگرام
نکاتی در مورد بازاریابی اینستاگرامی موثر


1- فرصت های رشد فراوان: اینستاگرام، فضایی با میلیون ها کاربر می باشد که فرصت ایجاد مشاغل مختلف را ایجاد کرده است. استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، زمینه ای را فراهم کرده است تا کسب و کارها به راحتی، مخاطبان جدیدی را جذب کنند.
2- افزایش دنبال کنندگان پیج: بازاریابی محتوا در اینستاگرام باعث افزایش دنبال کنندگان پیج های کسب و کاری می شود. با تبلیغات و بازاریابی، مخاطبان اینستاگرام را جذب کنید و به راحتی، کسب و کار خود را رونق دهید.
3- تبلیغات اینستاگرام: استراتژی تولید محتوا در اینستاگرام، شرایطی را مهیا کرده است تا بدون آزار و اذیت و به صورت زیر پوستی، تبلیغات نمایید. این نوع تبلیغات اینستاگرامی فوق العاده جذاب می باشد.
4- نرخ تعامل بالا در اینستاگرام: بازاریابی محتوا در اینستاگرام، نرخ تعامل پیج های کسب و کار را افزایش می دهد. برای رشد هر کسب و کاری، صاحبان کسب و کار بایستی با سایر اکانت ها، تعامل کنند.
5- روش های تبلیغاتی متنوع: ایده تولید محتوا برای اینستاگرام، محدود نیست! می توانید با ایده پردازی و خلاقیت، محتواهای با کیفیتی را بسازید و با هدف تبلیغات، آن ها را در فضای اینستاگرام منتشر نمایید.
6- بالا بردن آگاهی از برند: یکی از مزایای تبلیغات و بازاریابی، افزایش آگاهی از برند می باشد. قاعدتا، هر چه بیشتر تبلیغات کنید، بیشتر شناخته خواهید شد. از طریق تبلیغات و بازاریابی، مخاطبان زیادی جذب می شود که با تولید محتوای صحیح، می توان آن ها را مشتری تبدیل کرد.
7- افزایش میزان رضایت مشتری: با مخاطب شناسی و شناخت سلایق و علایق مخاطبان خود، نیازهای مشتریان خود را برطرف کنید. اهمیت دادن به نیاز مشتری باعث افزایش رضایت مشتریان می شود. در هنگام تولید محتوا به پرسونال برندینگ اینستاگرام اهمیت دهید.

آموزش تولید محتوا در اینستاگرام
کلام آخر


در این مقاله، راجع‌به بازاریابی محتوا در اینستاگرام، صحبت شد. رعایت این نکات در تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، حائز اهمیت است. یادگیری همین نکات در دوره های آموزشی، هزینه بر است ولی در این مقاله، به صورت رایگان به شما عزیزان آموزش داده شده است. مدرسه تولید محتوای اتک در زمینه تولید محتوا و بازاریابی محتوایی، آموزش می دهد. علاوه بر آموزش، مدرسه تولید محتوای اتک امکان استخدام غیرحضوری را برای تولیدکنندگان محتوا، فراهم کرده است. از این رو، می توانید در مجموعه ما، مشغول به فعالیت شوید و انواع محتوای متنی، تصویری و صوتی تولید کنید. با ما به موفقیت برسید!

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *