پیش زمینه طراحی کاراکتر چیست؟

پیش زمینه طراحی کاراکتر چیست؟

پیش زمینه طراحی کاراکتر به شما کمک می‌کند که بهتر و سریع‌تر به کاراکتر موردنظر خود برسید. با داشتن پیش زمینه شما می‌توانید ویژگی‌های کاراکتر را بهتر و جذاب‌تر نمایان کنید.

پیش زمینه طراحی کاراکتر یکی از موارد مهم در طراحی کاراکتر است. با استفاده از پیش زمینه شما می‌توانید به خصوصیات چهره و حتی بدن کاراکتر دست پیدا کرده و بر اساس آن‌ها، طراحی بهتر و جامع‌تری انجام دهید. امروزه دانستن پیش زمینه در خصوص طراحی انواع کاراکتر امری مهم تلقی می‌شود.


برای طراحان، کار طراحی کاراکتر همیشه چیزی شبیه به یک ماجراجویی هیجان انگیز بوده است. شما به عنوان طراح یک طرح و ایده خاص دارید. همچنین شما می‌توانید با استفاده از چشم‌انداز و ایده‌ای دارید که به راحتی ویژگی‌های کاراکتر خود را ایجاد و آن‌ها را شخصی‌سازی کنید. در واقع استفاده از پیش زمینه در خصوص طراحی انواع کاراکتر همانند استفاده از قطب نما در یک سفر هیجان انگیز است. اگر قطب نما داشته باشید، مهم نیست کجا هستید، مسیر و هدف نهایی خود را به راحتی می‌توانید پیدا کنید.
برای طراحان، اصول طراحی و استفاده از پیش زمینه مانند قطب نما در طراحی نهایی محصول است. اگر از آن به طور مداوم و متفکرانه برای طراحی محصول خود استفاده کنید، به شما کمک می‌کند تا مسیر را از دست ندهید و در نتیجه بهتر به هدف خود برسید.


 مقدمه

اهمیت استفاده از پیش زمینه طراحی کاراکتر


پیش زمینه طراحی کاراکتر به شما کمک می‌کند که بهتر و راحت‌تر با کاراکتر ارتباط برقرار کنید. این امر باعث می‌شود که فرایند طراحی، سریع‌تر و جامع‌تر به پیش برود. در این حالت دیگر شما نیازی به طرح‌های اولیه و ناقص ندارید. شما می‌توانید با درک شخصیت کاراکتر، به راحتی آن را طراحی و ایجاد کنید. موارد زیادی به عنوان اهمیت استفاده از پیش زمینه طراحی کاراکتر اعلام شده‌اند.

فرآیند طراحی و ساخت انواع کاراکتر

  • منحصربه‌فرد بودن طرح نهایی با استفاده از پیش زمینه طراحی کاراکتر


پیش زمینه طراحی کاراکتر، باعث بروز ویژگی‌ها و کیفیت‌های غیرقابل انکار طراح نهایی است. طراح با استفاده از این پیش‌زمینه‌ها فرایند طراحی کاراکتر را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. در این صورت طراح می‌تواند شخصیت و کاراکتری منحصربه‌فرد و جذابی را ایجاد کند که به خوبی با مخاطب ارتباط برقرار کند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله کانسپت آرت در تصویرگری را مطالعه نمایید.

  • رفع محدودیت‌ها


پیش زمینه طراحی کاراکتر باعث می‌شود که مرزهای  طراحی کاراکتر تغییر کرده و در نتیجه محدودیت‌ها کمتر شود. با استفاده از پیش زمینه، طراح اطمینان حاصل می‌کند که طرح ایجاد شده به خوبی با شخصیتی هسته اصلی کاراکتر مطابقت داشته باشد.

  • ثبات


پیش زمینه طراحی کاراکتر باعث ایجاد ثبات در طول فرایند طراحی کاراکتر می‌شود. این پیش‌زمینه‌ها در واقع اصول و چارچوبی را تعریف می‌کنند که به اطمینان از ثابت ماندن طراحی نهایی کمک می‌کند.

  • چشم‌انداز نهایی


 پیش زمینه طراحی کاراکتر باعث می‌شود که چشم‌انداز نهایی محصول از قبل مشخص باشد. در واقع پیش زمینه به طراح کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کند که همه فرایندهای درگیر در توسعه طرح، به سمت یک هدف مشترک حرکت می‌کنند. 

طراحی ملموس انواع کاراکتر

در فرایند طراحی کاراکتر خیلی عمومی نباشید


 یکی از نکات مهم در پیش زمینه طراحی کاراکتر، این است که متفاوت باشید. مطمئن شوید که موارد استفاده شده در پیش زمینه خیلی عمومی نیستند. موارد استفاده شده عمومی اگر واقعاً با چشم‌انداز طراحی نهایی مطابقت داشته باشند، مشکلی ایجاد نمی‌کنند اما خیلی روی موارد عمومی تمرکز نکنید و سعی کنید طرح نهایی خاص و منحصربه‌فرد باشد.

برای ایجاد پیش زمینه طراحی کاراکتر، الهام بگیرید


در فرایند طراحی کاراکتر باید از موضوعات و موارد الهام بخش استفاده کنید. این موارد باید به گونه‌ای باشند که تخیل مخاطب را تحریک کنند. در این موارد باید دقت شود که الهام‌های گرفته شده خیلی دقیق به منبع اصلی مرتبط نباشند!  

استفاده از اصول حرفه‌ای در زمینه طراحی و ساخت کاراکتر


یکی از نکات مهم در طراحی و ساخت کاراکتر استفاده از اصول اساسی است. با این حال برای ساخت کاراکترهای مختلف شما باید از اصول مختلف استفاده کنید. در نتیجه نمی‌توان برخی از این اصول را برای کاراکترهای دیگر به کار برد. در اینجا شما می‌توانید از پیش زمینه طراحی کاراکتر استفاده کنید. استفاده از پیش زمینه باعث می‌شود که دید شما نسبت به طراحی کاراکتر خاص‌تر و بهینه‌تر باشد.
اصول شناخته شده طراحی، برای مثال، اصول طراحی کاراکتر برای محتواهای اینترنتی، طراحی کاراکتر برای کسب‌وکارها، طراحی کاراکتر برای شبکه‌های اجتماعی، طراحی کاراکتر سه‌بعدی و غیره، می‌توانند خیلی پراکنده و متفاوت با هم باشند. با این حال برخی از اصول پایه به صورت جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این اصول بر اساس فرایند طراحی عمومی ایجاد شده‌اند. با این حال برای طراحی یک شخصیت و کاراکتر منحصربه‌فرد شما باید از موارد زیادی استفاده کنید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله روند طراحی شخصیت را مطالعه نمایید.

بررسی شخصیت کاراکترها
بررسی 6 نکته مهم در خصوص پیش زمینه طراحی کاراکتر


 طراحان کاراکتر، مفاهیم اصلی در زمان طراحی شخصیت را از طریق پیش زمینه، تصاویر اولیه، تحقق و موارد دیگر به دست می‌آورند. قبل از قرار دادن مداد روی کاغذ یا باز کردن Adobe Illustrator با Photoshop برای طراحی کاراکتر باید 6 نکته مهم را در نظر بگیرید. این شش نکته عبارت‌اند از:

•    مخاطبان هدف خود را بشناسید

جمعیت‌شناسی پروژه به تعیین سادگی یا پیچیدگی طراحی کاراکتر کمک می‌کند. برای مثال، طرح‌های کتاب‌ها و فیلم‌های کودکان ممکن است دارای شخصیت‌های رنگی روشن با اشکال ساده باشند. شخصیت‌های بازی ویدیویی ممکن است جزئیات و سایه‌زنی بیشتری داشته باشند.


•    جهان اصلی کاراکتر را بررسی کنید

به نوع دنیایی که شخصیت و کاراکتر طراحی شده قرار است در آن قرار داده باشد فکر کنید. این کار به شما کمک کند تا مشخص شود شخصیت چگونه به نظر می‌رسد و چه لباسی می‌پوشد. به عنوان مثال، اگر شخصیت در یک محیط علمی تخیلی زندگی می‌کند، طراحی آن‌ ممکن است بیشتر رباتیک و فلزی باشد نسبت به شخصیتی که در محیطی قدیمی یا روستایی زندگی می‌کند. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله خلاقیت در طراحی کاراکتر را مطالعه نمایید.

•    زبان بدن طراحی کاراکتر را درک کنید

یکی از نکات مهم که در پیش زمینه کاراکتر باید به آن توجه کرد، زبان بدن کاراکتر است. شکل بدن می‌تواند به انتقال شخصیت و زبان بدن شخصیت کمک کند. به عنوان مثال، در ژاپن، فرهنگ کاوائی (شخصیت بانمک و ناز) دارای طرح‌های ساده و گرد است.


•    شخصیت اصلی کاراکتر را به خوبی بررسی و کاوش کنید

پیش زمینه طراحی کاراکتر باعث می‌شود که شما به خوبی متوجه شوید شخصیت شما چه کسی است. امیدها، رؤیاها و پیشینه آن‌ها به شما کمک می‌کند یک شخصیت منحصربه‌فرد طراحی کنید. شخصیتی با ویژگی‌های شخصیتی خوش‌بین ممکن است پالت رنگ روشن‌تری نسبت به شخصیتی که بدبین است داشته باشد. شما همچنین می‌توانید شخصیت خود را از طریق ژست‌های شخصیت بیان کنید.


•    در طراحی کاراکتر به رنگ‌ها توجه کنید

یکی از نکات مهم که باید قبل از طراحی کاراکتر به آن توجه کنید رنگ‌ها هستند. شما می‌توانید اکثر آن‌ها را به راحتی آزمایش کنید. طرح رنگ یک شخصیت همچنین می‌تواند به نشان دادن شخصیت کمک کند.

•    طراحی کاراکتر را تا جای ممکن ساده نگه دارید

طراحی خوب کاراکتر به بینندگان کمک می‌کند تا با نگاه کردن سریع به آن‌ها بفهمند شخصیت و پیشینه کاراکتر طراحی شده توسط شما چگونه است. هنگام ایجاد یک شخصیت متحرک، سادگی بسیار مهم است. از آنجایی که طراح‌ها باید چندین بار کاراکترها را رندر و باز طراحی کنند، طراحی ساده‌تر کاراکتر باعث کاهش زمان و هزینه تولید می‌شود. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله طراحی کاراکتر حرفه ای را مطالعه کنید.

نتیجه‌گیری نهایی


پیش زمینه طراحی کاراکتر به شما کمک می‌کند که به راحتی کاراکتر خود را ایجاد کنید. همچنین به شما کمک می‌کند که بتوانید کاراکتر را باورپذیرتر ایجاد کنید. در نتیجه کاراکتر در نظر مخاطب بهتر جلوه کرده و ارتباط با آن ساده‌تر می‌شود. شما باید در هنگام طراحی کاراکتر نکات و موارد زیادی را مدنظر قرار دهید. شما می‌توانید برای اطلاعات بیشتر مقاله نکات مهم در طراحی کاراکتر را مطالعه نمایید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *