سناریوی تیزر تبلیغاتی چیست و اصول نگارش آن چگونه است؟
سناریوی تیزر تبلیغاتی میتواند به شما کمک کند که بدانید در چه مرحلهای از تیزر تبلیغاتی خود هستید. با کمک سناریو میتوانید فرآیندهای ساخت تیزر را بهتر و سادهتر انجام دهید.
سناریوی تیزر تبلیغاتی یکی از موارد مهم در زمینه تولید و ساخت تیزرهای تبلیغاتی است. نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی در واقع همانند یک نقشه برای ساخت تیزر عمل میکند. با استفاده از سناریوی شما میتوانید بخشهای مختلف ساخت تیزر را در کنار هم قرار داده و به راحتی تیزر را تولید کنید.
یکی از نکات مهمی که در ساخت تیزر تبلیغاتی باید به آن دقت شود، جذب علاقه حداکثری مخاطبان به تیزر است. در واقع در زمان تولید محتوا، جلب رضایت مخاطبان و ارائه اطلاعات، سرگرمی و ارتباط عاطفی احتمالاً یکی از مهمترین اهداف برای هر چیزی است که تولید میکنید. از سوی دیگر، تیزرهای تبلیغاتی برعکس محتواهای معمولی عمل میکنند. تنها هدف یک تیزر جلب توجه بیننده و برانگیختن علاقه آنهاست. در واقع در تیزر باید اطمینان حاصل شود که مخاطبان برای مشاهده بیشتر مجدد به صفحه شما مراجعه میکنند.
مقدمه
سناریوی تیزر تبلیغاتی چیست؟
سناریوی تیزر تبلیغاتی در واقع همان متن و نقشه راه برای تولید و ساخت تیزر تبلیغاتی است. با استفاده از این سناریو میتوان به راحتی مشخص کرد که فرایند ساخت تیزر در چه مرحلهای از ساخت است. این سناریو همچنین نوع محتوای داخل تیزر را مشخص میکند. حتی نریشن ها و صدای گویندگان نیز در داخل سناریو میتواند لحاظ شود. نوع حرکت دوربین و بسیاری از موارد فنی را میتوان در داخل سناریو قرار داد. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله مزایای تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی به چه صورت است؟
برای نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی باید به موارد زیادی دقت کنید. این موارد به شما کمک میکنند که سناریو خود را به بهترین شکل ممکن تهیه کرده و با استفاده از آن بتوانید تیزر تبلیغاتی خود را تولید کنید.
-
از دیدگاه بیننده به تیزر تبلیغاتی خود نزدیک شوید
یکی از نکات مهم در هنگام نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی، دید شما نسبت به تیزر تبلیغاتی است. برای اینکه حس بینندگان خود را در ذهن خود ایجاد کنید، با پرسیدن سؤالاتی در مورد اینکه چه کسی هستید، ویژگیهای محصول و برندتان، به تیزر تبلیغاتی خود نزدیک شوید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله انواع تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
در این شرایط از خود سؤالاتی بپرسید مانند:
• مخاطب شما از شما چه انتظاری دارد؟
• چه نوع محتوایی بینندگان شما را هیجان زده میکند؟
• آیا فرمت ویدئویی مخصوصی برای تیزر در نظر دارید؟
• آیا میتوانید ویدیو را هم به صورت موضعی و هم به صورت نام تجاری بسازید؟
با در نظر گرفتن این سؤالات، میتوانید تیزری ارائه دهید که بینندگان تان را علاقهمند نگه میدارد. شما میتوانید در سناریو تیزر ابهامات زیادی را قرار دهید. به عنوان مثال تاریخ نهایی را اعلام نکنید و تنها اعلام کنید " بهزودی "!
-
از ساختار 3 پردهای استفاده کنید
یکی از مواردی که باید در هنگام تولید و نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی به آن توجه کنید تکنیکهای سینمایی برای تولید تیزر تبلیغاتی است. تیزرهای تبلیغاتی مدت زمان محدودی دارند و شما باید در یک زمان کوتاه مفهوم و عمق مطلب را به ذهن مخاطب برسانید. برای این کار از تکنیک ویژهای به نام تکنیک 3 پردهای استفاده میشود. امروزه از این تکنیک حتی برای ساخت تریلر سینمایی نیز استفاده میشود.
هنگام شروع نگارش سناریو این 3 مورد را در نظر داشته باشید:
• مخاطب را با پروژه، محصول و خدمات خود آشنا کنید.
• در ذهن مخاطب یک تضاد ایجاد کنید.
• در پایان تیزر تبلیغاتی را با یک سورپرایز یا همان "کلیف هنگر" به پایان برسانید.
به یاد داشته باشید که در هنگام نگارش سناریو تیزر، شما نیازی ندارید که هر چیزی را که در بخش انتهایی معرفی میکنید به صورت کامل باشد. شما میتوانید برای بیننده یک ابهام درست کنید تا بیشتر به تیزر تبلیغاتی شما توجه کند.
-
محصول و یا خدمات خود را به خوبی مشخص کنید
مهمترین بخش تیزر تبلیغاتی این است که محصول و یا خدمات شما به خوبی نشان داده شوند. با بازاریابی و معرفی مناسب خود، محصول یا خدمات خودتان، مخاطبان شما دقیقاً میدانند که از شما چه انتظاری دارند و باید انتشار چه محصولی را بکشند. در نتیجه شما باید در هنگام نگارش یک سناریو برای تیزرهای تبلیغاتی خود حتماً بخش مهمی از سناریو را به محصول و یا خدمات خودتان اختصاص داده و به خوبی آن را معرفی کنید. برای اطلاعات بیشتر مقاله ساخت تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
در اینجا نحوه بازاریابی کسبوکار با یک تیزر بیان شده است:
• یک معرفی سریع روی صفحه نمایش را به کسبوکار خودتان اختصاص بدهید.
• برای برندسازی خود از زیرنویس یا متن در تصویر استفاده کنید.
• در تیزر تبلیغاتی از صدای های جذاب و رسا استفاده کنید. میتوانید حتی در تیزر شوخی هم بکنید، البته به اندازه!
• در هنگام معرفی خود از تصاویر جذاب و ویژه استفاده کنید.
-
حتماً به یک فراخوان در پایان تیزر فکر کنید
هدف از ساخت تیزر تبلیغاتی این است که مخاطبان شما به راحتی با شما و محصولات شما ارتباط برقرار کنند. در نتیجه شما باید برای آنها یک فراخوان ایجاد کنید. بهترین فراخوان برای اقدام call-to-action تضمین میکند که مخاطبان و بینندگان تیزر تبلیغاتی محصول شما را مشاهده و یا آن را خرید میکنند. حتی یک تیزر تبلیغاتی میتواند باعث افزایش دنبال کننده در شبکههای اجتماعی شود. همین امر نیز به عنوان یک فراخوان برای اقدام شناخته میشود. برای اطلاعات بیشتر مقاله تیزر تبلیغاتی خلاقانه را مطالعه نمایید.
برخی از فراخوانهای موثر عبارتاند از:
• برای مشاهده بیشتر در کانال ما عضو شوید.
• برای خبرنامه ثبت نام کنید.
• برای به روز رسانی اینجا را کلیک کنید.
• کالای ما را بررسی کنید.
• محصول را از اینجا بخرید.
و دهها مورد دیگر
نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی
اگر محصول یا خدماتی دارید که میخواهید درباره آن به مردم بگویید، میتوانید یک تیزر تبلیغاتی بسازید. قبل از ساختن تیزر، باید یک توضیح یا سناریو بنویسید تا به شما کمک کند. این کار باعث میشود که ایدههای شما در هنگام نگارش ثبت شده و از ذهن شما خارج نشود. حتی شما میتوانید مواردی مانند لحن، مخاطب، مکان، زمان، راوی در تیزر و هر چیز دیگری را در سناریو قرار دهید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید مقاله نمونه تیزر تبلیغاتی را مطالعه نمایید.
مراحل نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی
• از یک برنامه پردازشگر کلمه را در رایانه خود استفاده کنید؛ مانند آفیس ورد.
• اهداف اصلی تیزر تبلیغاتی خود را تایپ کنید. به عنوان مثال، چه چیزی را تبلیغ میکنید و مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟
• توضیح دهید که چه نوع لحنی را میخواهید منتقل کنید. به عنوان مثال، آیا این یک ویدیوی جدی برای سرمایهگذاران است یا میخواهید یک ویدیوی شیک با رنگهای روشن، موسیقی بلند و برشهای سریع تولید کنید.
• در هنگام نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی محدودیتهای بودجه برای تیزر تبلیغاتی خود را فهرست کنید. اگر بودجه به شما اجازه میدهد یک سالن بزرگ همایش را اجاره کنید و آن را با هزاران نفر پر کنید، میتوانید سناریویی بنویسید که ابعاد حماسی داشته باشد و مخاطبان شما را تحت تأثیر قرار دهد. اگر بودجه شما کمتر است، میتوانید تیزر را در کلاس درس، خانه یک فرد، آزمایشگاه، آشپزخانه یا مکان کوچکتر دیگری تهیه کنید.
• در هنگام نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی پاراگرافی را تایپ کنید که توضیح دهد چرا محصول یا خدمات شما منحصربهفرد است یا اینکه چرا منحصراً برای نیازهای مخاطبان شما مناسب است. مزایای محصول یا خدمات خود را توضیح دهید و اینکه چرا مردم امروز مایل به خرید، اجاره یا سرمایهگذاری در آن هستند.
• روشهایی را که برای نشان دادن محصول یا خدمات خود میتوانید نشان دهید را مشخص کنید. این روشها ممکن است شامل نمایش صحنههایی از محصول در حال ساخت یا نماهایی از افرادی باشد که در حال استفاده از محصول و یا خدمات هستند.
• برای تقویت ادعاهای خود و افزایش اشتیاق در تیزر تبلیغاتی، بخشی را برای تأیید افراد عادی، کارشناسان یا افراد مشهور شناخته شده اختصاص دهید.
• شرایط تبلیغ را بنویسید. این ممکن است شامل هزینه خرید یا اجاره کالا یا حداقل مبلغ سرمایهگذاری باشد. سایر الزامات، مانند هزینههای حملونقل و جابجایی، گزینههای بازپرداخت و خدمات مشتری را در داخل سناریو تیزر تبلیغاتی ذکر کنید.
• در هنگام نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی اطلاعاتی را تایپ کنید که برای پاسخگویی در تبلیغات استفاده میشوند؛ مانند انواع اطلاعات تماس مثل وبسایت، شماره تلفنی برای تماس، یا آدرس پستی برای نوشتن اطلاعات بیشتر و موارد دیگر.
نتیجهگیری نهایی
نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی میتواند به شما کمک کند تا دید کاملی از تیزر تبلیغاتی خود داشته باشید. با استفاده از سناریو میتوانید ایدههای جذاب خود را روی کاغذ پیادهسازی کرده و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنینی میتوانید بخشهای مختلف تیزر را به خوبی بررسی کنید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید