آشنایی با روشهای تبلیغ در اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟ در این مطلب شیوه ها و قالب های مختلف تبلیغ در اینستاگرام را با هم بررسی می کنیم.
پیشگفتار
تبلیغ در اینستاگرام چگونه انجام می شود؟ بیشتر از 30 درصد از کاربران اینستاگرام اظهار کرده اند که از طریق تبلیغات با محصولات جدید آشنا شده اند. به همین خاطر، شما باید به فکر یک استراتژی برای پیاده سازی و اجرای تبلیغات اینستاگرام باشید. جالب است بدانید که تبلیغ در اینستاگرام باعث می شود تا شما بتوانید صدای برند خود را به گوش بیشتر از چهل میلیون کاربر یا حداقل بیست درصد از مخاطبان، بدون در نظر گرفتن محدودیت های جغرافیایی برسانید. هریک از این کاربران بالای 13 سال سن دارند. دست کم نیمی از آنها شرایط خرید محصولات جدید و آشنایی با خدمات جدید شما را دارند.
در این مطلب سعی داریم به شما کمک کنیم تا نحوه تبلیغ در اینستاگرام را فرا بگیرید و متوجه شوید که چرا باید حتما روی تبلیغ در این پلتفرم ِمحبوب وقت بگذارید.
مقدمه
• تبلیغ در اینستاگرام چیست؟
• چقدر باید برای تبلیغ در اینستاگرام هزینه کرد؟
• انواع تبلیغ در اینستاگرام
• تبلیغات از طریق تصاویر در اینستاگرام
• تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام
• تبلیغ از طریق IGTV در اینستاگرام
• تبلیغ در ریلز های اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام چیست؟
تبلیغ در اینستاگرام شامل پست ها و استوری هایی می شود که سعی می کنیم به کمک آنها، کاربران اینستاگرام را به خرید یک محصول خاص یا استفاده از برخی خدمات ترغیب کنیم. برخی از پست های اینستاگرامی، به طور مستقیم یک محصول را تبلیغ می کنند. این نوع پست ها توسط پیج هایی منتشر می شوند که ادمین ِآنها قبلا هزینه و مراحل ثبت پست های تبلیغاتی را از طریق پلتفرم متا بیزینس انجام داده است.
این نوع از پست های تبلیغاتی را می توانید در پلتفرم های مختلفی مثل فیسبوک مشاهده کنید. پست های تبلیغاتی ِپرداخت شده و پست های تبلیغاتی معمولی با هم یک تفاوت مهم دارند. در پست های تبلیغاتی پرداخت شده، شما یک برچسب “sponsored” را مشاهده می کنید که در پست های تبلیغاتی معمولی وجود ندارد. شما می توانید با انتشار محتوای تبلیغاتی و راهیابی به اکسپلورر اینستاگرام، دایرهی مخاطبان خود را گسترده کنید و آوازهی برندتان را به گوش کسانی که از وجود کسب و کارتان مطلع نیستند برسانید.
چقدر باید برای تبلیغ در اینستاگرام هزینه کرد؟
اینکه چه میزان بودجهای برای تبلیغ اینستاگرام پرداخت کنید به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل در ادامه آورده شده اند.
• اهداف تبلیغاتی شما.
• اینکه کسب و کار یا سازمان ِشما تا چه حد با دیگر رقبا در حال رقابت است، میزان هزینه هایتان را برای تبلیغات تعیین می کنند.
• دوره ی زمانی که در آن قصد راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی را دارید و همچنین در نظر گرفتن مناسبت های خاص برای انجام تبلیغات بیشتر( مانند عید نوروز و غیره).
• موقعیت جغرافیایی یا لوکیشن کاربران. (منظور از این عامل، این است که قصد دارید کدام گروه از کاربران اینستاگرام را بر اساس مکان جغرافیایی شان هدف قرار دهید و برای آنها محتوای تبلیغاتی تولید کنید. تجربه نشان داده است که انجام تبلیغات برای هر گروه طبق لوکیشنی که دارند، می تواند متفاوت باشد).
انواع تبلیغ در اینستاگرام
انواع مختلفی از تبلیغ در اینستاگرام وجود دارد که شما می توانید چند مورد یا همهی آنها را برای افزایش آگاهی از برند تان (یا سایر اهداف بازاریابی در اینستاگرام) انتخاب کنید. این شیوه های تبلیغ کردن در اینستاگرام در پایین لیست شده اند.
- تبلیغات از طریق پست های اینستاگرام
- تبلیغات از طریق استوری های اینستاگرام
- تبلیغات از طریق ویدیو ها در اینستاگرام
- تبلیغات از طریق IGTV ها در اینستاگرام
- تبلیغات از طریق ریلز ها در اینستاگرام
بهترین نوع تبلیغ در اینستاگرام فقط از طریق پست ها یا استوری ها انجام نمی شود. بلکه تک تک موارد ذکر شده را در بَر می گیرد. تبلیغی که انجام می دهید باید حتما و لزوما تطابق کامل با کسب و کارتان و اهداف تان داشته باشد.
تبلیغات از طریق تصاویر در اینستاگرام
اگر یک کمپین تبلیغاتی با محوریت محتوای بصری دارید، می توانید با سرمایه گذاری بر روی تولید تصاویر جذاب، بسیاری از مخاطبان این شبکهی اجتماعی محبوب را به سمت خود جذب کنید. شما علاوه بر انتشار تصاویر جذاب در پست های اینستاگرامی، می توانید داخل آنها از متن هم استفاده کنید تا بتوانید مخاطب را با محتوای تبلیغاتی خود درگیر کنید. البته، پیشنهاد اینستاگرام برای داشتن تبلیغات موثر این است که استفاده از متن را روی تصاویر – تا حد ممکن – محدود کنید. با این کار اجازه می دهید تا مخاطب از طریق محتوای تصویری ِپیج شما، جذب خدمات و محصولات تان شود.
شما می توانید با استخدام یک عکاس حرفه ای و یک ادیتور باتجربه، دست به خلق و انتشار تصاویر جذاب و یونیک در اینستاگرام بزنید. همانطور که میدانید اینستاگرام به سرعت می تواند محتوای کپی را تشخیص دهد. پس هرچقدر بتوانید در آن محتوای بصری یونیک منتشر کنید، به همان اندازه از دید اینستاگرام و کاربرانِ آن، محبوب خواهید شد. درنتیجه می توانید محصولات بیشتری بفروشید و صدای برند خود را به سمع و نظر تعداد افراد بیشتری برسانید.
تبلیغ در اینستاگرام از طریق استوری ها
شما همچنین می توانید در استوری ها هم اقدام به انتشار محتوای بصری تبلیغاتی کنید. برای اینکه محتوای بصری شما در استوری اینستاگرام تاثیر بیشتری روی مخاطب داشته باشد و امکان دسترسی پذیری را برای وی بالا ببرد، می توانید لینک خرید محصول یا لینکی که حاوی اطلاعات کامل تر و جامع تر است را در استوری درج کنید. سپس به مخاطب پیشنهاد دهید برای کسب اطلاعات بیشتر روی آن کلیک کند تا به صفحهی مربوطه هدایت شود.*
بهترین محتواهایی که برای تبلیغ در اینستاگرام به شکل استوری منتشر می شوند، آنهایی هستند که بسیار معمولی بوده و به هیچ وجه شبیه یک استوری تبلیغاتی دیزاین نشده اند. موقع طراحی استوری های تبلیغاتی از نوع بصری، باید از ابزار های عادی اینستاگرام استفاده کنید. این ابزار ها شامل گیف ها، فیلترها و textها هستند که در مطلب نحوهی درج استوری در اینستاگرام به طور کامل در مورد ِآن توضیح دادیم.
تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام به شکل ویدیویی درست مانند گذاشتن پست در اینستاگرام است. اما تفاوتی اساسی بین محتواهای تصویری و محتواهایی که در قالب ویدیو منتشر می شوند وجود دارد. در پشت پردهی این ویدیوها، یک کمپین تبلیغاتی قرار دارد. به علاوه، هدف این است که به واسطهی آن بتوان محصول یا خدمات ِخاصی را به فروش رساند. درست شبیه تبلیغات تصویری، تبلیغ به واسطهی ویدیو ها در اینستاگرام به کسب و کارها اجازه می دهد نگاه کاربران را به طور دقیق تر روی برند، کیفیت محصولات خود و خدمات شان معطوف کنند. تبلیغات به شکل ویدیویی در اینستاگرام به شما اجازه می دهد که تا حداکثر یک دقیقه مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. شما می توانید از بهترین روش های تبلیغات ویدیویی در اینستاگرام الهام بگیرید. سپس تبلیغ خود را مطابق با معیار های مرتبط با آن بسازید.
تبلیغ از طریق IGTV در اینستاگرام
تبلیغ در اینستاگرام از طریق IGTV به شما کمک می کند تا به جای انتشار یک محتوای ویدیویی تبلیغاتی نهایتاً یک دقیقه ای، یک محتوای تبلیغاتی طولانی تر (مثلا تا 5 دقیقه) در این پلتفرم منتشر کنید. آی جی تی وی، مشکل کوتاه بودنِ ویدیو ها را در اینستاگرام حل می کند. به همین خاطر بسیاری از کسب و کارها ترجیح می دهند تا از طریق آن برای پیاده سازی محتواهای تبلیغاتی بسیار طولانی و مفصل اقدام کنند.
اینکه شیوهی تبلیغ شما در IGTV اینستاگرام چگونه باشد، تا حد بسیار زیادی به اهداف تبلیغاتی تان و استراتژی های بازاریابی تان مربوط می شود. توجه داشته باشید که برای استفاده از این قابلیت، حتما باید حساب کاربری بیزینسی یا کریتور در اینستاگرام داشته باشید. اگر به درستی نمی دانید که چگونه می توانید پروفایل شخصی خود را به یکی از این دو نوع اکانت تغییر دهید پیشنهاد می کنیم مطلب «تبدیل اکانت شخصی به بیزینسی» را مطالعه کنید. همچنین پیشنهاد می شود مطلب «ابعاد پست و استوری و ریلز» را برای اطلاع از چگونگی انتشار IGTV در اینستاگرام مطالعه کنید.
تبلیغ در ریلز های اینستاگرام
پس از عرضهی ریلز ها و قابلیت تبلیغ در آن، تحول بزرگی در اپلیکیشن Instagram به وجود آمد. شما می توانید با کمک ویدیوهای چند ثانیه ای، تبلیغ مورد نظر خود را در کمترین زمان ممکن به سمع و نظر مخاطبان برسانید. ادغام نمودن استوری های تبلیغاتی و ریلز ها در اینستاگرام به شما کمک میکند تا مخاطبان خود را بیشتر تحت تاثیر قرار دهید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید