آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی و کاربردهای آن

آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی و کاربردهای آن

آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا خود بتوانند موشن گرافیک های تبلیغاتی بسازند.

مقدمه

آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی  به صاحبان کسب و کار کمک می کند تا خود بتوانند موشن گرافیک های تبلیغاتی بسازند. امروزه افراد برای برند سازی و معرفی محصولات خود از موشن گرافیک تبلیغاتی استفاده می کنند؛ این امر باعث می شود که مخاطبان بیشتری جذب کنند. تبلیغات در گذشته بیشتر در تلویزیون و نشریات و کاتالوگ ها صورت می گرفت؛ اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، می توان در فضای مجازی به معرفی محصول پرداخت. برای این که یک موشن گرافیک با کیفیت داشته باشید باید آموزش طراحی موشن گرافیک را بیاموزید. آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی باعث می شود که در تبلیغات و برند سازی مخاطبان بیشتری را جذب کنند. ما در این مقاله می خواهیم در مورد موارد زیر با شما صحبت کنیم:


1-    موشن گرافیک تبلیغاتی چیست؟
2-    ابزار ضروری در طراحی موشن گرافیک تبلیغاتی
3-    مراحل تهیه ی موشن گرافیک تبلیغاتی
4-    نحوه ی پیدا کردن موضوع برای تیزر تبلیغاتی موشن
5-    نمونه ی تیزر تبلیغاتی موشن
6-    نکات تکمیلی و کلام پایانی

موشن گرافیک تبلیغاتی چیست؟

 شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که موشن گرافیک تبلیغاتی چیست؟ موشن گرافیک تبلیغاتی در واقع ویدیوهایی برای معرفی محصول به مخاطبان می باشد. صاحبان کسب و کار برای این که فروش بهتری داشته باشند و به طور کلی محصول و برند خود را به مخاطبان عرضه کنند از موشن گرافیک تبلیغاتی استفاده می کنند. موشن گرافیک های تبلیغاتی از لحاظ هزینه مقرون به صرفه می باشند. امروزه صاحبان کسب و کار برای  تبلیغات برند خود می توانند لوگو هایی بسازند که برای ساخت این لوگو ها باید ابتدا دوره های آموزش طراحی لوگو موشن را  بگذرانند. موشن گرافیک های تبلیغاتی کاربردهایی دارند که شامل: تبلیغات و برندینگ، محتوای آموزشی، فرهنگ سازی و انتقال پیام های آگاهی بخش اجتماعی، قابلیت شرح یک موضوع بسیار پیچیده به صورت عملی و ساده ی بیان یک داستان می باشند. موشن گرافیک تبلیغاتی مزایایی نیز دارد که شامل موارد زیر می شوند:
1-    افزایش فروش خدمات و محصول: یک موشن گرافیک تبلیغاتی می تواند  فروش محصول و خدمات را تا 94 درصد بالا ببرد.
2-    بهبود سئو سایت: محتوای متنی در اکثر موارد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و همین امر باعث می شود که سئو سایت بالا برود.
3-    مقرون به صرفه بودن: همیشه تبلیغات هزینه ی بالایی دارد اما با موشن گرافیک های تبلیغاتی این هزینه بسیار کمتر می شود.
4-    قابلیت اشتراک گذاری: موشن گرافیک تبلیغاتی را می توانید به راحتی در بین افراد دیگر به اشتراک بگذارید.
5-    امکان پخش مدیا: شما علاوه بر انتشار موشن گرافیک تبلیغاتی در فضای مجازی می توانید در تبلیغات تلویزیون نیز منتشر کنید.

نمونه موشن گرافیک تبلیغاتی و کاربردهای آن

ابزار ضروری در طراحی موشن گرافیک تبلیغاتی

همان طور که می دانید موشن گرافیک تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات بسیار کاربرد دارد از این رو افراد به آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی روی آوردند. این نکته را باید در نظر بگیرید که برای ساخت یک موشن گرافیک باید دوره ی آموزش جامع موشن گرافیک را گذرانده باشید تا بتوانید یک موشن گرافیک با کیفیت بسازید. ابزار های ضروری در طراحی موشن گرافیک تبلیغاتی به صورت زیر می باشند:
•    photoshop
•    2-Adobe Illustrator
•    Natron
•    Pencil 2D
•    Blender
•    Adobe After Effect
•    Cinema 4D
•    Premiere pro
•    3D MAX
•    Maya
•    Adobe Animate
•    Moho pro 13
•    ZBrush
•    EmberGen
•    Pixelmator pro
•    PixLr

مراحل تهیه ی موشن گرافیک تبلیغاتی

برای ساخت یک موشن گرافیک تبلیغاتی ابتدا باید هدف خود را مشخص کنید و سپس به ساخت آن بپردازید. این نکته نیز مهم می باشد که برای ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی می توان علاوه بر کامپیوتر از موبایل نیز استفاده کرد. برای این که بتوانید با موبایل به ساخت یک موشن گرافیک تبلیغاتی بپردازید باید آموزش موشن گرافیک اندروید را بیاموزید. عوامل زیادی برای ساخت یک موشن گرافیک تبلیغاتی جذاب وجود دارد که برخی از  مراحل تهیه ی موشن گرافیک تبلیغاتی به صورت زیر می باشند:
1-    انتخاب یک هدف
2-    انتخاب نوع سبک
3-    نوشتن سناریو
4-    برآورد بودجه
5-    تدوین موشن گرافیک تبلیغاتی
6-    استوری برد
7-    انتشار موشن گرافیک تبلیغاتی

موشن گرافیک تبلیغاتی

نحوه ی پیدا کردن موضوع برای تیزر تبلیغاتی موشن

امروزه برای این که یک موشن گرافیک تبلیغاتی با کیفیت داشته باشیم باید موضوع های جذابی را انتخاب کنیم؛ روش های زیادی برای پیدا کردن موضوع مناسب وجود دارد یکی از این روش ها که بسیار کاربردی می باشد استفاده از موشن گرافیک های آنلاین می باشد. حال برای این که یک موشن گرافیک تبلیغاتی با کیفیت داشته باشید باید آموزش موشن گرافیک آنلاین را یاد بگیرید. نحوه ی پیدا کردن موضوع برای تیزر تبلیغاتی موشن کار سختی نیست. شما می توانید با  ورود به سایت های مختلف و دیدن نمونه کارهای آنها  ایده ی مناسبی برای تیزر تبلیغاتی خود پیدا کنید. stash یکی از سایت هایی می باشد که  می توان از آن ایده های خوبی دریافت کرد. این سایت تا 30 روز به صورت رایگان به شما  اشتراک می دهد و پس از آن باید اشتراک این سایت را بخرید که هزینه ی بالایی ندارد.
 یکی دیگر از سایت ها برای پیدا کردن موضوع تیزر تبلیغاتی سایت Inspiration Grid می باشد که  یک سایت خارجی است. موشن گرافیک ها نوعی پویا نمایی محسوب می شوند و تمرکز آن بیشتر روی کاراکترها می باشد. علاوه بر سایت هایی که گفته شد می توان از شبکه های اجتماعی و همین طور ترند های سال نیز برای ایده گرفتن تیزر تبلیغاتی استفاده کرد. البته پس از ایده گرفتن باید این نکته را در نظر بگیرید که برای ساخت تیزر تبلیغاتی تولید محتوا بسیار مهم می باشد.

نمونه ی تیزر تبلیغاتی موشن

برای این که یک موشن گرافیک با کیفیت داشته باشید باید آموزش موشن گرافیک پیشرفته را یاد بگیرید. تیزر های موشن گرافیک با تکنیک های فلت و تخت طراحی می شوند و همین طور ویژگی های مختلفی از جمله: فرم، رنگ، ایده، صدا، موسیقی و سبک  نیز باعث جذابیت آنها می شود. ما در این مقاله نمونه ی تیزر های تبلیغاتی موشن را برای نام می بریم:
1-    نمونه ی تیزر موشن تبلیغاتی برای جایزه طراحی MBC
2-    تیزر موشن گرافیک برای اپلیکیشن پیام رسانی برای تیم ها که به نام Slack
3-    نمونه ی تیزر موشن برای پلت فرم اینترنت اشیا گوگل
4-    تیزر تبلیغاتی موشن برای اپلیکیشن اتوماسیون منزل
5-    تیزر گرافیک متحرک برایRenas
6-    تیزر موشن گرافیک برای اپلیکیشن مدیریت خدمات که به نام Jabber
7-    گرافیک متحرک ویدیویی برای ICT

آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی

نکات تکمیلی و کلام پایانی

موشن گرافیک در واقع به حرکت درآوردن اشیا و تصاویر می باشد که از آن برای تبلیغات و برندینگ و همین طور در سینما استفاده می شود. نمونه ی دیگر از موشن گرافیک، موشن گرافیک تبلیغاتی می باشد که  برای معرفی محصول و جذب مخاطب بیشتر از آن استفاده می کنند. این نوع از موشن برای افزایش درآمد، بهبود سئو سایت و به طور کلی بهتر دیدن محصولات و خدمات کاربرد دارد. موشن گرافیک تبلیغاتی هزینه ی کمتری نسبت به روش های دیگر دارد و همین طور می توان آنها را در فضای مجازی نیز به اشتراک گذاشت. امروزه یکی از مهمترین روش های تبلیغات موشن گرافیک تبلیغاتی می باشد. برای ساخت یک موشن گرافیک تبلیغاتی باید آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی را نیز بیاموزید. برای ساخت یک موشن تبلیغاتی با کیفیت باید ابزارهای آن را نیز بشناسید. ما در این مقاله با شما در مورد آموزش موشن گرافیک تبلیغاتی، مراحل تهیه ی موشن گرافیک تبلیغاتی و موارد دیگر صحبت کردیم. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید باشند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *