نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب و جلب توجه مشتری

نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب و جلب توجه مشتری

در این نوشته به مسئله نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب پرداخته، نکات مهمی در مورد دلایل محبوبیت این شیوه و تکنیک های اصلی آن را بیان کرده ایم.

مقدمه


نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب یکی از جذاب ترین بحث هایی است که این روزها در دنیای دیجیتال مارکتینگ به آن برمی خوریم. برخی آن را به روزترین و مدرن ترین شیوه تبلیغات می دانند که تاثیر ویژه ای بر روی مخاطب می گذارد. در واقع موشن گرافیک (Motion graphics) یکی از جذاب ترین و منعطف ترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که با کمک آن می توان مفهوم و پیام محتوا را به راحتی به مخاطب منتقل کرد. 
با وجود اینکه به نظر می رسد با توجه به افزایش تبلیغات، برخی از روش های مارکتینگ تا حدودی جذابیت خود را برای مخاطبین از دست داده باشند، موشن گرافیک تبدیل به یکی از قدرتمندترین شیوه های ارتباط با مخاطب شده است. با استفاده از این شیوه می توان به صورت کاملا هنرمندانه و خلاقانه ای، اطلاعات زیادی به مخاطب منتقل کرد و البته تاثیر زیادی بر وی گذاشت.  اما واقعا موشن گرافیک چیست، چرا این همه محبوب شده است و اصلا چطور می توان آن را طراحی کرد و ساخت؟ اینها سوالاتی هستند که قصد داریم در این نوشته به آنها پاسخ دهیم.

موشن گرافیک چیست؟


موشن گرافیک یا پویا نوشتار عبارت از تصاویر متحرکی است که با کمک انواع نرم افزارهای گرافیکی طراحی و ساخته می شوند. این شیوه ابتدا در دهه 50 میلادی در تولید فیلم ها به کار گرفته شد. کم کم استفاده از آن بیشتر شده و اکنون می توانیم به خوبی نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب را در تبلیغات و مارکتینگ مشاهده کنیم. 
البته باید توجه داشت که آنچه امروزه با عنوان موشن گرافیک می شناسیم با انیمیشن متفاوت است. در واقع پویا نوشتار به گونه ای طراحی می شود که حاوی تصاویر، تیترها، متن ها و یا حتی لوگوهایی باشد که نیاز است اطلاعات مربوط به آنها مخاطب منتقل شود. در کل نیز هر کدام از این بخش ها به مدت 10 ثانیه در دید مخاطب قرار دارند.  در حالی که انیمیشن داستان و سناریویی دارد که هم مفاهیم عمیق تری را منتقل می کند و هم اینکه مدت زمان آن طولانی تر می باشد.

نکاتی برای استخدام طراح گرافیک

دلایل محبوبیت موشن گرافیک در دیجیتال مارکتینگ
بررسی میزان و دلایل محبوبیت موشن گرافیک


آنچه آمارها به ما نشان می دهند این است که بیش از 90 درصد از مشتریان و خریداران یک کالا، تحت تاثیر تبلیغات ویدیویی نسبت به انتخاب کالا اقدام کرده اند. از طرف دیگر، آمارها نشان می دهند که کاربران اینترنت هر ماه حدود 19 ساعت از وقت خود را به تماشای ویدیوها می گذرانند. بنابراین، نه تنها نقش کیفیت و کمیت کالا، بلکه نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب را نیز باید در نظر گرفت. 

به طور کلی موشن گرافیک ها را می توان به راحتی در شبکه های اجتماعی به کار گرفت. ضمن اینکه می توان در تبلیغات ویدیویی تلویزیون نیز آنها را مشاهده کرد. از این رو صاحبان کسب و کارهای مختلف می توانند از این شیوه مارکتینگ برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان خود بهره بگیرند.  هرچند باید دقت داشت که مخاطبین می توانند به خوبی متوجه کیفیت پایین ویدیو و یا داستان ناقص و بد شوند. به همین دلیل باید به نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب و محبوبیت آن اهمیت زیادی داد.


دلایل محبوبیت


دلایل متعددی برای علاقه مخاطبان به موشن گرافیک و نیز تمایل صاحبان کسب و کار به استفاده از آن وجود دارند. به طور کلی مخاطبین کسب و کار شما در فضای مجازی، ترجیح می دهند که به جای دیدن تصاویر ثابت، از دیدن فیلم های جذاب و باکیفیت لذت ببرند. شاید بتوان گفت مهم ترین دلیل محبوبیت این ابزار در میان مخاطبین، قابلیت بالای آنها برای داستان گویی در کنار رنگ ها و تصاویر جذاب باشد. 
اگر قرار باشد به دلایل محبوبیت موشن گرافیک بپردازیم، اول از همه باید به سراغ کاربردهای آن برویم. در واقع همه جا می توان از این شیوه تبلیغاتی برای تولید محتوا و مارکتینگ استفاده کرد. برای معرفی یک محصول تازه یا حتی محصول قدیمی تری که مشتریان زیادی ندارد، در بخش های مربوط به آموزش کودکان، بخش های سرگرمی، طنز، اجتماعی و غیره به راحتی می توان از این شیوه بهره گرفت. ضمن اینکه می توان آنها را در همه شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشت. 
از طرف دیگر باید به این نکته توجه داشت که معمولا هزینه تولید موشن گرافیک بسیار پایین است. صاحبان کسب و کار که قبلا مجبور بودند برای تولید فیلم های تبلیغاتی خود هزینه زیادی متحمل شوند، حالا می توانند با در نظر گرفتن نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب هزینه کمتری برای دیجیتال مارکتینگ پرداخت کنند.
به صورت خیلی خلاصه باید بدانیم که موشن گرافیک ها می توانند راوی داستان باشند و یا اینکه صرفا اطلاعاتی درباره محصول مورد نظر ارائه کنند. به هر حال هر چقدر کیفیت موشن گرافیک بالاتر باشد و داستان قدرتمندتری در پس آن نهفته باشد، توجه مخاطبان را بیشتر به خود جلب می کند.

معرفی نرم افزار موشن گرافیک آسان

تکنیک های موشن گرافیک

چطور موشن گرافیک جذابی طراحی کنیم؟


تا اینجا متوجه نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب شدیم. اکنون برای اینکه بتوانیم یک پویا نوشتار قدرتمند و جذاب تولید کنیم، باید به چند نکته اساسی دیگر نیز دقت داشته باشیم. اولین نکته آن است که برای این کار باید هدف خود را مشخص کنیم. این هدف باید واقع بینانه و همسو با انتظارات ما باشد. همچنین باید میزان بودجه خود را در نظر بگیریم و قدرت ارزیابی سریع داشته باشیم. 
از طرف دیگر، برای تولید محتوای جذاب با استفاده از موشن گرافیک حتما باید با سبک ها و انواع مختلف آن آشنا شویم و بهترین شیوه را برای خود انتخاب نماییم. اما از همه مهم تر خلاقیت و ایده های نو است. نه تنها باید در زمینه تولید موشن گرافیک خلاقیت داشته باشیم، بلکه باید به سراغ ایده ها نو رفته و از آن ها برای ایجاد محتوایی باکیفیت و جذاب استفاده کنیم.


تکنیک های طراحی موشن گرافیک جذاب برای تبلیغات و بازاریابی آنلاین


موشن گرافیک فقط یک شیوه از دیجیتال مارکتینگ نیست، بلکه هنری منحصر به فرد می باشد که پیچیدگی های خاص خود را دارد. به همین دلیل است که برای ساخت آن باید با تکنیک های مختلف آن آشنا باشیم. استفاده دقیق از تکنیک های این شیوه از تولید محتوا، نشان دهنده میزان توجه تولیدکننده به اهمیت و نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب می باشد.
 معروف ترین این تکنیک ها، تکنیک تایپوگرافی است. گرچه این تکنیک کمی قدیمی شده است، ولی هنوز هم طرفداران زیادی دارد. استفاده از این شیوه برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی و یا انیمیشن ها بسیار رایج است. 

یکی دیگر از تکنیک هایی که برای تولید موشن گرافیک از آن استفاده می شود، تکنیک Glitch است. این تکنیک با عنوان تحریف اشکال هم شناخته می شود، زیرا در آن شکل پیکسل ها متفاوت و غیرعادی است و موجب می شود که اشیاء تغییر کنند. از این شیوه می توان در همه جنبه های دیجیتال مارکتینگ بهره گرفت.
تکنیک قلم ها و عناوین متحرک نیز یکی دیگر از مرسوم ترین تکنیک های موشن گرافیک است. این روش محبوبیت فوق العاده ای در صنعت دیجیتال مارکتینگ دارد. چون نه تنها توجه مخاطب را به راحتی به خود جلب می کند، بلکه پیام مورد نظر را نیز به خوبی به وی منتقل می کند. 
چهارمین تکنیک شناخته شده برای موشن گرافیک، تکنیک حرکت مایع است. در این شیوه تصاویر حالتی روان یا مایع به خود می گیرند. تکنیک های گرادیانت، GIF و Bright Bold Colors نیز از جمله دیگر تکنیک های موشن گرافیک هستند که کاربردهای متعددی دارند.


کلام آخر


امروزه نمی توان نقش کیفیت موشن گرافیک در جذب مخاطب را نادیده گرفت. این شیوه از دیجیتال مارکتینگ توانسته است به جایگاه مناسبی دست پیدا کند و در میان مخاطبین و صاحبان کسب و کار به محبوبیت برسد. بنابراین برای موفقیت، باید تکنیک های مختلف آن آشنا بود و محتواهای تازه تر، خلاق تر و بدیع تری را تولید کرد.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *