طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای با توجه به اصول هارمونی رنگ ها

طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای با توجه به اصول هارمونی رنگ ها

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای با توجه به اصول هارمونی رنگ ها با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

مقدمه


طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای، اصول مختص به خود را دارد. شما برای انجام طراحی لوگوی حرفه ای، بهتر است ابتدا با این اصول به خوبی آشنا شوید. ما در این مقاله به بررسی تأثیر هارمونی رنگ ها در طراحی لوگو و نکاتی در مورد طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای می پردازیم. همچنین عناوین مهم زیر را نیز مورد بررسی قرار می دهیم:


1- مراحل طراحی لوگوی حرفه ای آنلاین
2- چگونه بین رنگ های لوگو هارمونی ایجاد کنیم؟
3- راهنمای استفاده از ابزارهای طراحی لوگوی آنلاین
4- تکنیک هایی برای جذاب تر شدن لوگو
5- مقایسه ی طراحی لوگوی آنلاین با لوگوهای سفارشی و حرفه ای
6- جمع بندی 


مراحل طراحی لوگوی حرفه ای آنلاین


آموزش طراحی لوگوی حرفه ای، شامل اصول و مراحلی می باشد. شما با رعایت کردن این اصول و مراحل، می توانید انواع طراحی لوگو را انجام دهید. توجه به مراحل طراحی لوگو چه به صورت آنلاین چه آفلاین، یکی از نکات مهم در آموزش طراحی لوگو محسوب می شود. ما در ادامه به بررسی مراحل طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای می پردازیم:
•    بهتر است ابتدا تعریفی برای برند مورد نظر در نظر بگیرید. شناسایی چیستی یک برند و هویت آن به طراحی لوگو به صورت حرفه ای می انجامد.
•    سعی کنید هدف طراحی لوگو را شناسایی کنید.
•    بهتر است به فراگیری آموزش طراحی لوگو روی کاغذ بپردازید. این امر باعث می شود که شما بتوانید، ایده های مختلف طراحی لوگو و طرح اولیه ی یک لوگو را به تصویر بکشید.
•    سبک های متفاوتی برای طراحی لوگو وجود دارند. بهتر است قبل از شروع به طراحی لوگو، سبک مورد نظرتان را تعیین کنید.
•    تناسب طرح لوگو با هویت برند، امر بسیار مهمی در طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای محسوب می شود. 
•    برای طراحی لوگوی آنلاین، بهتر است به هارمونی رنگ ها نیز توجه کنید. توجه کردن به اصول روان شناسی رنگ ها در طراحی لوگو، باعث جلوه ی حرفه ای تر و جذاب تر یک لوگو می شود. 
•    لازم به ذکر است که برای طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای، شما می توانید از انواع فونت ها و سبک های نوشتاری استفاده کنید.
موارد بالا، نکاتی هستند که شما به عنوان یک طراح باید قبل از شروع به طراحی، آن ها را در نظر بگیرید. توجه به این نکات، باعث تولید محتوا و طراحی لوگوی حرفه ای می شود. دنیای دیجیتال مارکتینگ امروزی به شدت نیازمند طراحی لوگو می باشد. پس بهتر است هرچه زودتر، صفر تا صد طراحی لوگو را بیاموزید. 

اصول هارمونی رنگ ها در طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای
چگونه بین رنگ های لوگو هارمونی ایجاد کنیم؟


مغز انسان، همواره به دنبال ایجاد تعادل و هماهنگی می باشد. این نکته در انجام طراحی لوگو نیز بارز است. اغلب افراد دوست دارند لوگویی را ببینند و دنبال کنند که ترکیب و هارمونی رنگ جذابی داشته باشد. یکی از تکنیک های طراحی لوگو که اهمیت بالایی هم دارد، تکنیک ایجاد هارمونی بین رنگ ها در طرح لوگو می باشد. هارمونی رنگ، بخش مهمی از تئوری رنگ ها به شمار می رود. شما برای طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای، بهتر است همواره بین رنگ ها، یک نظم منطقی ایجاد کنید. ما در ادامه چند مورد از هارمونی رنگ های مؤثر در طراحی لوگو را ذکر می کنیم:
•    ترکیب رنگ های زرد و آبی
•    استفاده از رنگ های سبز و نارنجی در کنار یکدیگر
•    استفاده از ترکیب رنگ های سفید و مشکی در طراحی لوگو
•    ترکیب رنگ های سفید و قرمز 
•    طراحی لوگو با ترکیب رنگ های آبی و قرمز
•    ایجاد لوگو با رنگ های سفید و نارنجی و....
شما می توانید برای ایجاد هارمونی بین رنگ ها در طراحی لوگو، اصول زیر را دنبال کنید:
1- ابتدا رنگ اصلی طرح لوگوی خود را انتخاب کنید.
2- بعد از تعیین رنگ اصلی، رنگ های مکمل رنگ اصلی را مشخص کنید.
3- از پالت یا چرخه ی رنگی استفاده کنید. معمولاً رنگ هایی که در این پالت کنار هم قرار گرفته اند، هارمونی رنگ مناسبی را ایجاد می کنند. 
4- می توانید از رنگ هایی که در پالت رنگی مقابل یکدیگر قرار دارند نیز استفاده کنید. این تضاد به ایجاد هارمونی رنگ مناسب در طراحی لوگو کمک می کند.  

طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای با توجه به اصول هارمونی رنگ ها
راهنمای استفاده از ابزارهای طراحی لوگوی آنلاین


امروزه با پیشرفت تکنولوژی، ابزارهای متنوع و زیادی برای انجام انواع طراحی های گرافیکی به وجود آمده اند. تعداد نرم افزارهای طراحی لوگو نیز روز به روز در حال افزایش است. شما می توانید برای استفاده از ابزارهای طراحی لوگو، راهنمای نحوه ی کار کردن با این برنامه ها را در فضاهایی مانند گوگل، مشاهده کنید. یکی از جدیدترین و در عین حال باسابقه ترین ابزارهای طراحی لوگو، برنامه ی فتوشاپ می باشد. 
همچنین ادوبی ایلاستریتور نیز، جدیدترین نرم افزار طراحی لوگو محسوب می شود. شما می توانید حتی جزئیات کار با این برنامه ها را در فضای اینترنت مشاهده کرده و یاد بگیرید. برای مثال نحوه ی ایجاد، حذف یا ویرایش پس زمینه برای طراحی لوگو در فضای اینترنت به صورت مرحله به مرحله و تصویری، توضیح داده شده است. 


تکنیک هایی برای جذاب تر شدن لوگو


برای انجام طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای، تکنیک های کاربردی زیادی وجود دارند. شما می توانید با استفاده از این تکنیک ها، ظاهر لوگوی مورد نظرتان را جذاب تر نشان دهید. ما در زیر چند مورد از این تکنیک های مفید و کاربردی را بیان می کنیم:
•    طرح بندی اولیه ی لوگو را در ذهن خود ایجاد کرده و آن را روی کاغذ یا به صورت دیجیتالی رسم کنید. 
•    کار رنگ آمیزی لوگو را در ابتدای طراحی کنار بگذارید. سیاه و سفید بودن لوگو، تمرکز شما را روی اصول دیگر حفظ می کند. 
•    سعی کنید انتخاب رنگ لوگو یا فونت نوشتاری لوگو را متناسب با هویت لوگو انجام دهید.
•    لوگوی خود را ساده طراحی کنید تا در اذهان ماندگار باشد. 
•    برای طراحی لوگوی حرفه ای و خاص، بهتر است از الگوهای پیش فرض نرم افزارها یا ایده های موجود در بازار کار طراحی لوگو استفاده نکنید. 
•    سعی کنید که طراحی لوگوی شما، جنبه های مختلف یک برند یا کسب و کار را در بر بگیرد.
•    لوگوهای انتزاعی، محبوبیت بیشتری را کسب می کنند. لوگو می تواند جنبه ی کلی کسب و کار را نشان دهد و لزومی ندارد به همه ی جزئیات یک کسب و کار بپردازد. 
•    نیازی نیست در طراحی لوگو، لزوماً از نماد و تصویر استفاده کنید. گاهی یک کلمه ی کلیدی، می تواند در طراحی لوگو کارساز باشد. 
•    تزریق مقداری شوخ طبعی، جذابیت لوگو را بیشتر می کند. این روش، برای جذب مشتریان بیشتر و افزایش میزان سفارش تولید محتوا و طراحی لوگو نیز کاربردی است. 

طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای با توجه به هارمونی رنگ ها

مقایسه ی طراحی لوگوی آنلاین با لوگوهای سفارشی و حرفه ای


برای طراحی لوگو به صورت آنلاین، وب سایت ها و نرم افزارهای زیادی وجود دارد. معمولاً این نرم افزارها دارای فونت نوشتاری و قالب های پیش فرض برای طراحی لوگو هستند. اگر شما بخواهید طراحی لوگوهای سفارشی و حرفه ای انجام بدهید، استفاده از این قالب ها و سایت ها، توصیه نمی شود. دلیل این امر نیز این است که اغلب افراد با این سایت ها و برنامه ها آشنایی دارند در نتیجه لوگوی شما سفارشی و خاص نخواهد بود. برای اینکه لوگویی خاص و حرفه ای طراحی کنید، بهتر است ایده های اولیه ی طراحی آن لوگو را خودتان در ذهنتان پرورش دهید. 
همچنین یکی از محدودیت های طراحی لوگو به صورت آنلاین، این است که شما نمی توانید در هر زمانی از نرم افزارها یا سایت های آنلاین به دلایل مختلف استفاده کنید؛ دلایلی مانند: نبود اینترنت، ضعیف بودن اینترنت، رایگان نبودن بسیاری از برنامه ها یا سایت های آنلاین و.... همچنین طراحی لوگو به صورت آنلاین، حق کپی رایت لوگو را به شما نمی دهد. شما می توانید از تیم مشاوره و ایده پردازی حرفه ای به جای سایت های آنلاین طراحی لوگو کمک بگیرید. این امر، باعث حرفه ای و سفارشی شدن طراحی لوگوی شما می شود. 

جمع بندی


ما در این مقاله به انواع تکنیک ها جهت طراحی حرفه ای و جذاب لوگو پرداختیم. توجه به این تکنیک ها برای انجام امور طراحی سفارشی، بسیار مهم تلقی می‌شود. امیدواریم شما نیز با رعایت این نکات، بتوانید طراحی آنلاین لوگوی حرفه ای را به بهترین شکل به انجام رسانده و از این طریق کسب درآمد کنید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *