تأثیر استفاده از لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام

تأثیر استفاده از لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام

لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام تأثیر بسیار بالایی دارد. امروزه کسب‌وکارهای زیادی برای معرفی محصولات و خدمات خود از این سرویس استفاده می‌کنند.

پیشگفتار

 لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام از اهمیت بالایی برخوردار است. شما با استفاده از این سرویس می‌توانید به صورت مستقیم محصولات و خدمات خود را به کاربران و دنبال کننده‌های خود معرفی کنید. همچنین می‌توانید رویدادها و جلسات خود را به صورت لایو استریم برگزار کرده و با استفاده از آن مخاطبان خود را از رخدادهای مهم با خبر کنید.


Instagram Live در سال 2016 راه‌اندازی شد و میلیون‌ها نفر در حال حاضر از این قالب استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند از طریق اینستاگرام لایو مستقیماً با فالوورهای خود ارتباط برقرار کنند. در این مقاله می‌توانید در خصوص استفاده از سرویس لایو اینستاگرام اطلاعات کامل و جامعی به دست بیاورید. همچنین به خوبی متوجه خواهید شده که این سرویس چگونه کار می‌کند و چه مزایایی مخصوصاً برای شرکت‌ها و کسب‌وکارها دارد.

 مقدمه

سرویس لایو اینستاگرام

سرویس لایو استریم اینستاگرام دقیقاً چیست؟


قبل از اینکه در خصوص لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام صحبت کنیم بهتر است کمی با این سرویس آشنا شویم. سرویس لایو استریم اینستاگرام که با نام Instagram Live نیز شناخته می‌شود در واقع مشابه استوری اینستاگرام است. در این سرویس ویدیوهای به اشتراک گذاشته شده در صفحه پروفایل شما به عنوان پست ظاهر نمی‌شوند و پس از 24 ساعت ناپدید می‌شوند. ویدئوهای لایو شبیه به فرآیند استوری ها در بالای صفحه اصلی هستند. در همان محل نمایش داده می‌شود. با این حال روی آن‌ها یک برچسب به عنوان لایو "LIVE" زده می‌شود تا از استوری ها متمایز شوند. برای آشنایی بیشتر مقاله تبلیغات اینستاگرامی را مطالعه کنید.

تفاوت بین ویدیوی "LIVE" و استوری ها


همان‌طور که در خصوص Instagram Live توضیح داده شد و از نامش هم پیداست، این ویدئو به صورت Real Time به کاربران نمایش داده می‌شود؛ یعنی ویدیوها در زمان واقعی گرفته شده و در همان زمان هم پخش می‌شوند؛ بنابراین محدودیت زمانی 15 ثانیه‌ای که برای استوری اینستاگرام اعمال می‌شود دیگر برای این فرایند و سرویس قابل اجرا نیست. بر اساس قوانین جدید اینستاگرام یک پخش "LIVE" و زنده از سال 2020 می‌تواند تا چهار ساعت ادامه داشته باشد (این مقدار در گذشته یک ساعت بود). این فرایند برای تماسی کسب‌وکارها و حتی افراد و اینفلوئنسر ها بسیار مناسب است. حتی برخی از افراد اقدام به برگزاری کنسرت به صورت لایو کرده و از آن در دوران کرونا بسیار استفاده کرده‌اند.
همچنین برخلاف استوری ها، بینندگان می‌توانند به صورت عمومی در ویدیوهای لایو اینستاگرام نظر دهند. این به این معنی است که نظرات و هشتگ های اینستاگرام آن‌ها مستقیماً در پایین صفحه ویدیوی زنده نمایش داده می‌شود. البته شما می‌توانید ارسال کامنت ها را محدود کنید و یا آن را غیرفعال نمایید. نکته قابل‌توجه این است که این کامنت ها به صورت زنده به دیگر کاربران نیز نمایش داده می‌شود. برای اطلاعات بیشتر مقاله موفقیت تبلیغات اینستاگرام را مطالعه کنید.

 

بررسی عملکرد لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام


این نوع عملکرد، برای استفاده از لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام بسیار مفید و کاربردی است. شما می‌توانید با استفاده از این فرایند به راحتی با مخاطبان خود به صورت پرسش و پاسخ و یا دریافت نظرات و انتقادات در تماس باشید. به این ترتیب، فالوورها و کاربران با شخص و یا شرکتی که پشت حساب کاربری مربوطه قرار دارد، مستقیماً در تماس خواهند بود.
یکی دیگر از مواردی که به عنوان مزیت در این سرویس شناخته شده و برای لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام بسیار مفید بوده، این است که شما می‌توانید این لایو ها را بعد از 24 ساعت به عنوان یک پست IGTV به اشتراک بگذارید! در واقع IGTV (مخفف Instagram TV) یک فید جداگانه است که از طریق نماد تلویزیون مستقیماً در صفحه پروفایل شما نمایش داده می‌شود. امروزه IGTV ها به یکی از معتبرترین فرآیندهای تبلیغاتی در اینستاگرام تبدیل شده‌اند. برای اطلاعات بیشتر مقاله الگوریتم های اینستاگرام را مطالعه کنید.

نکات مهم استفاده از لایو در تبلیغات

نکات مهم در لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام


حال که دقیقاً می‌دانید لایو اینستاگرام چیست، آیا می‌خواهید ویدیوی زنده خود را شروع کنید؟ پس فقط این نکات را دنبال کنید. با استفاده از این نکات می‌توانید به راحتی از فرایند لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام استفاده کرده و الگوریتم اینستاگرام را متقاعد کنید که تبلیغات شما را به نفرات بیشتری پیشنهاد کند.


1.    اجازه نظرات و لایک ها برای پخش زنده:

یکی از نکات مهم در جریان استفاده از لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام، آزاد گذاشتن پیام‌ها و لایک ها است. برخی از شرکت‌ها برای اینکه بتوانند تمرکز بالایی در لایو داشته باشند پیام‌های خود را می‌بندند. این کار یک پیام منفی را برای کاربر ارسال می‌کند. همیشه و در همه حال باید پذیرای نظرات و پیشنهادات کاربران باشید. لایو اینستاگرام بهترین محل برای دریافت نظرات مستقیم کاربران شما است.

2.    به نظرات واکنش نشان دهید:

یکی از نکات مهم در فرآیند لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام جواب دادن به نظرات است. در این صورت کاربر مطمئن می‌شود که شما با او تعامل دارید و نظرات شما مهم است. به سؤالات بینندگان خود پاسخ دهید. همچنین می‌توانید مخاطبان را به صورت مستقیم خطاب کرده و نام آن‌ها را اعلام کنید تا حس بهتر برای مخاطبان خود ارسال کنید. حتی می‌توانید پیام‌ها را پین کنید تا در بالا ظاهر شوند. این تضمین می‌کند که سؤالات مهم توسط دیگران پنهان نشوند. البته این را بدانید که شما مجبور نیستید به هر نظری پاسخ دهید؛ اما هرچه بیشتر تعامل داشته باشید، در آینده علاقه به ویدیوهای زنده شما بیشتر خواهد شد.

3.    تبلیغ لایو قبل از شروع آن:

لایو ها را قبل از شروع در اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی دیگر مانند Facebook و سایر رسانه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. با این کار می‌توانید به راحتی مخاطبان خود را برای اجرای لایو باخبر کرده و از قبل نفرات زیادی را به لایو خود دعوت کنید. همچنین برخی از کاربران اعلان‌های اینستاگرام (نوتیفیکیشن ها) را در گوشی‌های هوشمند خود غیرفعال می‌کنند. برای اطمینان از اینکه تا حد امکان بینندگان بیشتری پخش زنده شما را تماشا می‌کنند، می‌توانید از قبل یک پست در Instagram، فیس‌بوک یا سایر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی بنویسید و یک استوری اینستاگرام را با یک برچسب شمارش معکوس برای پخش زنده خود به اشتراک بگذارید؛ بنابراین فالوورهای شما می‌توانند تاریخ ویدیوی لایو اینستاگرام را در تقویم خود ذخیره کنند.

4.    فرایند لایو را در زمان مناسب برنامه‌ریزی کنید:

یکی از مهم‌ترین نکات در لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام زمان آن است. اگر زمان لایو نامناسب باشد تأثیر لایو نه تنها مثبت نخواهد بود، بلکه حتی ممکن است اثر مخرب نیز داشته باشد. تأثیر استفاده از لایو استریم به زمان ارائه آن مربوط می‌شود. پیدا کردن بهترین زمان برای لایو اینستاگرام مهم است. اگرچه ویدیوی زنده برای یک روز در دسترس است، اما فالوورهای شما فقط زمانی که فرآیند لایو در حال اجرا است می‌توانند نظرات خود را اعلام کنند. برای اطلاعات بیشتر مقاله بهترین نوع تبلیغات اینستاگرام را مطالعه کنید.

5.    در فرایند لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام نفرات دیگر را نیز دعوت کنید:

فرآیند لایو استریم برای دو نفر به صورت همزمان امکان پذیر است! بنابراین برای افزایش تأثیر استفاده از لایو استریم در فرایند تبلیغاتی خود در اینستاگرام بهتر است که نفرات دیگری را نیز دعوت کنید. اگر نفرات دعوت شده، افراد شناخته شده‌ای باشند که با صنعت و کسب‌وکار شما همخوانی دارند، تأثیر آن چند برابر خواهد بود.

استفاده از لایو های دونفره برای تبلیغ بهتر


نتیجه‌گیری نهایی در خصوص تأثیر لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام


استفاده از لایو استریم در تبلیغات اینستاگرام برای شرکت‌ها بسیار ارزشمند است. رسانه‌های اجتماعی مدت هاست که بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی بوده است. قابلیت پخش زنده یک فرایند نسبتاً جدید است و مزایای زیادی را برای شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف ارائه می‌دهد. با یک ویدیوی لایو اینستاگرام، می‌توانید یک محصول یا عملکرد آن را به راحتی از طریق استریم توضیح دهید، یا یک رویداد را پخش کنید. به عنوان مثال به جای اینکه در نمایشگاه‌های متعدد برای نفرات مختلف صحبت کنید و محصولات خود را به نمایش بگذارید، می‌توانید از فرایند لایو اینستاگرام به راحتی با مشتریان خود در تماس و تعامل باشید.  

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *