نکات مهم قالب تولید محتوا اینستاگرام

نکات مهم قالب تولید محتوا اینستاگرام

قالب تولید محتوا اینستاگرام بر اساس موضوع موزد نظر و فاکتورهای دیگر انتخاب خواهد شد. پست ها یکی از قدیمی ترین قالب های اینستاگرام می باشند.

قالب تولید محتوا اینستاگرام باید به درستی و هوشمندانه انتخاب شود. بطور کلی تبلیغ صحیح فاکتورهای محتوای شما برای دستیابی به یک پایگاه گسترده تر مخاطب، ضروری است. در این صورت می تواند به ایجاد آگاهی بیشتر از برند نیز کمک کند. بهترین راه برای تبلیغ محتوای خود این است که مخاطبان هدف خود را بشناسید و بدانید مشتریان شما از چه پلتفرم هایی استفاده می کنند. برخی از راه های تبلیغ محتوای خود عبارتند از:
•    پلتفرم های رسانه های اجتماعی
•    کمپین بازاریابی ایمیلی
•    کمپین های تبلیغاتی پولی (PPC)
انتخاب اسم برای پیج تولید محتوا نیز مانند انتخاب قالب، باید با دقت و توجه به جزئیات برگزیده شود.
برای انتخاب قالب تولید محتوا اینستاگرام لازم است شخصیت خریدار را شناسایی کنید. نوع محتوایی را که مخاطبان شما ترجیح می دهند و رسانه ای که استفاده می کنند، درک کنید. قالبی که انتخاب می کنید ممکن است ویدیو، پست وبلاگ، اینفوگرافیک، کتاب الکترونیکی یا کاغذ سفید باشد. تا زمانی که نوع تولید محتوا به شخصیت خریدار شما خدمت می کند، می توانید یک استراتژی قوی ایجاد کنید. همچنین، استفاده از یک قالب برای هر محتوایی که تولید می کنید ضروری نیست. بر ایجاد مداوم محتوا در هر قالبی که می خواهید تمرکز کنید. 
برای افزایش تعامل مشتری، روی ایجاد محتوا آموزنده در قالب هایی متمرکز شوید که احتمالا مخاطبان شما می پسندند. برای اطمینان از اینکه محتوای شما مخاطب خاصی را تامین می کند، ضروری است که بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند؟ چه اطلاعاتی برای آنها مفید است و از کدام رسانه ها برای خواندن محتوا استفاده می کنند؟ روی ایجاد شخصیت خریدار تمرکز کنید، زیرا این یک شخصیت خیالی با عادات و ویژگی های خرید است که نشان دهنده مشتری احتمالی شما است.

لیست عناوین

به منظور انتخاب قالب تولید محتوا اینستاگرام لازم است موارد زیر مورد بررسی قرار گیرند:

1- قالب محتوای اینستاگرام چیست؟
2- در طراحی قالب محتوا باید به چه مواردی توجه کنیم؟
3- آیا استفاده از قالب های آماده توصیه می شود؟
4- ابزار طراحی قالب محتوای اینستاگرام

قالب محتوای اینستاگرام چیست؟

قالب محتوای اینستاگرام متنوع است. اینستاگرام این روزها گزینه های محتوای زیادی را برای کاربران فراهم کرده است از جمله:
•    قرقره ها (Reels)
•    پست های تک عکس (Single Photo Posts)
•    عکس نوشته های چرخ فلک (Carousel Photo Posts)
•    پست های ویدیویی (Video Posts)
•    ویدیوهای زنده ( Live Videos)
•    راهنماها (Guides)
•    داستان ها (Stories)
هر قالب محتوای اینستاگرام هدفی دارد، بنابراین بیایید معنی آنها و زمانی که از آنها برای برند یا تجارت خود استفاده می کنید را بیان کنیم. با حلقه های اینستاگرام شروع کنیم. اینها نوعی ویدیوی کوتاه مدت هستند، شبیه به تیک توکس. اینها عموما روی دستیابی به یک مخاطب جدید تمرکز می کنند و در مورد ارتباط با مخاطبان فعلی شما نیستند. دومین پست پرکاربرد در اینستاگرام، یک پست عکس است! این همان جایی است که اینستاگرام سال ها پیش شروع به کار کرد و ساده ترین محتوا در برنامه است. گزینه دیگر برای پست های عکس در فید شما، پست های چرخ فلک است. اینها پست هایی با حداکثر 10 تصویر هستند که بینندگان می توانند در آنها حرکت کنند. 
نوع بعدی پست های ویدئویی است! این پست ‌ها تقریبا شبیه سایر پست‌ های فید هستند، اما فرمت ویدیویی طولانی ‌تری دارند. نوع دیگر ویدیوهای زنده است. اینها کاملا توضیحی هستند، اما در اصل ویدیویی است که شما به صورت زنده با کاربرانی که برای تماشای شما حاضر می‌شوند، می‌گیرید! استوری اینستاگرام آخرین نوع محتوای ارائه شده در برنامه است! استوری ها فوق العاده تعاملی هستند.

قالب محتوای اینستاگرام

در طراحی قالب محتوا باید به چه مواردی توجه کنیم؟

جهت طراحی قالب محتوا برای ایجاد محتوای اینستاگرامی باید دقت زیادی به خرج دهید. یکی از مهمترین چیزهایی که باید در مورد اینستاگرام درک کنید این است که این شبکه اجتماعی بصری تر از بسیاری از شبکه های اجتماعی است. کاربران فیس بوک به محتوای طولانی تر عادت دارند در حالی که کاربران توییتر اطلاعات کوتاه را دوست دارند. کاربران اینستاگرام کاملا این ضرب المثل قدیمی را قبول می کنند که یک تصویر 1000 کلمه ارزش دارد. حال این سوال مطرح می شود که بهترین راه برای انتخاب قالب های محتوا چیست؟
•    مخاطب خود را بشناسید
•    اهداف خود را مشخص کنید 
•    منابع خود را ارزیابی کنید
•    آزمایش و اندازه گیری کنید
•    بهترین شیوه ها را دنبال کنید
•    از دیگران بیاموزید
انتخاب قالب محتوا یک تصمیم یکباره نیست، بلکه یک فرآیند مداوم تست و یادگیری است. ممکن است متوجه شوید که برخی از قالب‌ های محتوا برای موضوعات، مخاطبان یا اهداف خاص بهتر از سایرین کار می‌کنند. در برخی مواقع نیز برای بهینه ‌سازی نتایج خود باید قالب ‌های محتوای مختلف را ترکیب یا تغییر کاربری دهید. می ‌توانید از ابزارهایی مانند تست A/B، تجزیه و تحلیل و بازخورد برای آزمایش قالب‌ های محتوای مختلف و سنجش عملکرد و تاثیر آنها استفاده کنید. با آزمایش و اندازه ‌گیری، می ‌توانید انتخاب ‌های قالب محتوای خود را در طول زمان اصلاح و بهبود بخشید.

آیا استفاده از قالب های آماده توصیه می شود؟

استفاده از قالب های آماده کار را آسان تر می کند. در اکثر مواقع، درست زمانی که فرصتی برای طراحی قالب ها نیست، استفاده از قالب های آماده می تواند کارگشا باشد. بدین ترتیب با توجه به موضوع مورد نظر می توان یکی از قالب های از پیش طراحی شده را انتخاب نموده و ویرایش های لازم را روی آن اعمال نمود. در این صورت هم در وقت و هم در هزینه ها صرفه جویی شده است. امروزه با گسترش استفاده از دیجیتال مارکتینگ و فضای مجازی، قالب های آماده ای طراحی شده اند که تنوعشان بسیار زیاد است. فرقی نمی کند کسب و کار شما چیست! آیا محصولی را معرفی می کنید و یا اینکه خدماتی را ارائه می دهید! در هر صورت این قالب ها بسیار کمک کننده خواهند بود.

طراحی قالب محتوا

ابزار طراحی قالب محتوای اینستاگرام

ابزار طراحی قالب محتوای اینستاگرام بر اساس کاری که قرار است انجام شود انتخاب خواهد شد. در این قسمت به برخی از این ابزارها اشاره خواهد شد:
•    Canva بهترین برنامه رایگان طراحی رسانه های اجتماعی برای طراحی مبتنی بر الگو
•    Adobe Express بهترین برنامه رایگان طراحی رسانه های اجتماعی برای مقیاس بندی یک شلوغی جانبی
•    Pablo by Buffer بهترین برنامه رایگان طراحی رسانه های اجتماعی برای ساخت سریع تصاویر برای به اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی
•    Snappa بهترین برنامه رایگان طراحی رسانه های اجتماعی برای ایجاد تصاویر گاه به گاه
•    VistaCreate بهترین برنامه طراحی رایگان رسانه های اجتماعی و چاپ

قالب تولید محتوا اینستاگرام؛ کلام آخر

قالب تولید محتوا اینستاگرام باید با وسواس و دقت زیاد انتخاب شود. مدیریت محتوای اینستاگرام شما می تواند یک کار چالش برانگیز و وقت گیر باشد. برنامه ریزی و سازماندهی محتوای اینستاگرام برای یک استراتژی موفق رسانه اجتماعی بسیار مهم است. احتمالا می ‌خواهید تلاش‌ های خود را برای تولید محتوای جذاب در اینستاگرام افزایش دهید و به استراتژی بازاریابی ورودی خود کمک کنید. بنابراین شما به ابزارهایی برای نوشتن آسانتر و سریعتر و ایجاد تصاویر بصری نیاز دارید. در این مقاله چند ابزار پیشنهاد شد. زمان هیجان انگیزی برای زندگی کردن و خالق بودن است. تولید محتوا هزاران سال پیش نیز بسیار اساسی بود. نقاشی های موجود در غارها قابل تحسین است. آیا خلاقیت های شما ارزش زنده ماندن را خواهند داشت؟ عالی بمانید، زیبایی خلق کنید. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *