چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ راهنمای کامل با روش های موثر
دادن اطلاعات مفید و کاربردی برای اینکه بدانیم چگونه تولید محتوا را شروع کنیم، دومین گام بعد از شناسایی مخاطب هدف ما است.
مقدمه
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ شاید شما هم بار ها این سوال را از خودتان پرسیده و برای شروع این کار کلافه شده باشید. آموزش سئو و تولید محتوا رایگان می تواند به سوالات ایجاد شده در ذهن شما جواب داده و مسیر درست را به شما نشان دهد. از طرفی، اگر دانشجو هستید یا به تازگی در این مسیر وارد شده اید، مطالب این سایت می تواند در بالا بردن مهارت نویسندگی به شما کمک کند. پس، مطالب این سایت را از دست ندهید.
- تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟
- آشنایی با اصول تولید محتوا
- تعیین هدف و استراتژی
- شناخت مخاطب
- تحقیق، تجزیه و تحلیل
- انتخاب نوع محتوا
- ارائه چشم انداز تولید محتوا
- ارزیابی و بهبود کیفیت محتوا
- سخن پایانی
تولید محتوا را از کجا شروع کنیم؟
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم، در گام اول باید بفهمیم که تولید محتوا چیست و چه کاربردی دارد؟ اما چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ محتوا ها به فکر و ذهن مخاطب جهت می دهند. وقتی با اطلاعات دادن به افراد برای خرید یک محصول آن ها را راهنمایی می کنید، می توانید فروش بالاتری را برای خود رقم بزنید. امروزه بازاریابی آنلاین بهتر از بازاریابی سنتی جواب می دهد. تبلیغات مستقیم دیگر راهکار خوبی برای فروش بالاتر نیست. افراد تمایل دارند تا در خصوص یک خدمت یا محصول، اطلاعات کامل و جامعی دریافت کرده و سپس، خرید خود را نهایی کنند.
محتوا ارائه ی اطلاعات برای مخاطب خاص، با هدف خاص است که روش های مختلف و با فرمت های متفاوت ارائه می شود. بسته به اینکه مخاطب ما چه افرادی هستند و دنبال چه نوع اطلاعاتی هستند، برای آن ها تولید محتوا می کنیم. باید بدانیم که ساختار تولید محتوا متفاوت است. در ادامه اصول تولید محتوا برای سایت را توضیح می دهیم.
آشنایی با اصول تولید محتوا
چگونه تولید محتوای متنی را شروع کنیم؟ برای رسیدن به این جواب، باید چند قدم را طی کنید. در ادامه، این گام ها را عنوان می کنیم.
- قدم اول: در قدم اول باید هدف خود را شناسایی کنید. بررسی برخی سوالات در این مرحله می تواند به شما کمک کند. اینکه برای چه کسی می نویسید؟ چرا می نویسید؟ و ...
- قدم دوم: مخاطب شما چه افرادی هستند؟ نوشته ی شما قرار است راهگشای چه مشکلاتی باشد و چگونه به مخاطبین مسیر را نشان دهد؟
- قدم سوم: نوشتن جذاب و گیرا در مرحله ی سوم، می تواند بر همراهی مخاطب تاثیر گذار باشد. باید بعد از شناسایی مخاطب، بفهمید چگونه بنویسید تا مخاطب را با خود همراه سازید.
مراحلی که گفتیم، یک دستورالعمل کلی هستند. اینکه تولید محتوای شما چگونه است، می تواند در فرایند تهیه محتوا دخیل باشد. مثلا برای محتوای ویدیویی، اینکه تصمیم بگیریم در جلوی دوربین صحبت کنیم، در تولید محتوا موثر بوده و تهیه تجهیزات برای گرفتن محتوای ویدیویی نیز به عنوان یک مرحله از تولید محتوای ویدیویی شناخته می شود. محتوایی که منحصر به فرد باشد، تاثیر گذاری بالاتری دارد و بهتر می تواند مخاطب را جذب کند.
تعیین هدف و استراتژی
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ برای اینکه به پاسخ درستی برسیم، در ابتدا باید هدف روشنی را برای گرفتن محتوا مشخص کنیم. اهمیت تولید محتوا در شبکه های اجتماعی تنها برای کسب و کارهایی مشخص شده است، که هدف خود را مشخص کرده و برای دستیابی به آن، از استراتژی ها استفاده می کنند.
شناخت مخاطب
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ همان طور که در مراحل قبل گفتیم، شناخت مخاطب می تواند در تولید محتوا و تاثیر گذاری آن موثر باشد. چندین راه برای اینکه مخاطبی هدفمند و علاقمند داشته باشید، وجود دارد. در ادامه این راه ها را عنوان می کنیم:
- راه شماره 1: شناخت خود
- راه شماره 2: شناخت رقبا و توجه به آن ها
- راه شماره 3: کمک گرفتن از برخی ابزار، مثل google analytics
- راه شماره 4: چه کسانی مخاطب نیستند؟
تحقیق، تجزیه و تحلیل
برای اینکه بدانیم، چگونه تولید محتوا را شروع کنیم، میتوانیم با کمک تحقیق کردن در این خصوص و بررسی نمونه تولید محتوا موفق عمل کنیم. بررسی و تجزیه و تحلیل پیج و سایت رقبا، می تواند ایده ها و مسیرهای درستی را به ما نمایش دهد. گاهی تحلیل یک پیج و شناخت ویژگی های مثبت و منفی آن، می تواند راهگشای ما در کسب و کارمان بوده و مفید باشد.
انتخاب نوع محتوا
چگونه تولید محتوا را شروع کنیم؟ چه نوع محتوایی را بسازیم، تا مخاطب با من همراه شود؟ این سوالاتی است، که در ذهن اکثریت افراد وجود دارد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد! نوع محتوا بسته به نوع مخاطب، می تواند متفاوت باشد. اگر کسب و کاری دارید، که محصول خود را با کمک سایت معرفی کرده اید، می توانید از طریق شبکه های اجتماعی به افزایش مخاطب و درآمد زایی بیشتر خود کمک کنید. اما شناخت مخاطب در این مرحله مهم است. گاهی مخاطب هدف بیشتر در سایت به دنبال محصولات شما است.
در این موارد، شاید فعالیت در شبکه های اجتماعی مناسب کسب و کار شما نباشد. اما سن، شغل و ... مخاطب هدف می تواند در همراهی پیج شما اثر گذار باشد. اگر قشر جوان به دنبال محصولاتی که می فروشیم باشند، می توانیم از طریق شبکه های اجتماعی نیز مخاطب جذب کنیم. اینکه برای تولید محتوا به چیزهایی نیاز داریم، بسته به نوع محتوا متفاوت است. اینکه محتوا صوتی، تصویری یا متنی باشد، بسته به نوع فعالیت در رسانه های اجتماعی یا سایت متفاوت است.
ارائه چشم انداز تولید محتوا
با تمام مواردی که گفته شد، تا بفهمیم چگونه تولید محتوا را شروع کنیم، باید بدانیم نیاز مخاطب چیست. وقتی مخاطب برای یک خدمت یا محصول احساس نیاز کند و اطلاعات کاملی به او داده شود، اعتماد در او شکل می گیرد. ایجاد اعتماد در فرد می تواند در نهایی سازی خرید موثر باشد.
ارزیابی و بهبود کیفیت محتوا
برای اینکه چگونه تولید محتوا را شروع کنیم، بررسی رقبا در ارزیابی و بهبود کیفیت محتوا می تواند تاثیر گذار باشد. اینکه پیج ها و سایت هایی که در حوزه ی کاری شما فعالیت دارند، را بررسی کرده و محتوای متنی آن ها را مورد ارزیابی قرار دهید، گامی است که می تواند به شما در بالا بردن کیفیت کارتان و تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی کمک کند. با خواندن محتوای بقیه کسب و کار ها با نیاز مخاطب و مواردی که نیاز است تا در محتوا ذکر شود، آشنا شده و کیفیت محتوای خود را ارتقاء می دهید. پس ارزیابی و بالا بردن کیفیت محتوا، از طریق ارزیابی رقبا را نمی توان دست کم گرفت.
سخن پایانی
در این مقاله، گفته شد که داشتن هدف و استراتژی برای اینکه بدانیم چگونه تولید محتوا را شروع کنیم، می تواند سرنوشت ساز و مهم باشد. چند گام برای بررسی و رسیدن به محتوای اصولی عنوان شد. همچنین هر گام را مورد بررسی قرار داده و مسیر درست را برای پاسخ به پرسش چگونه تولید محتوا کنیم، به شما نشان دادیم. اگر با کمک محتوا، نتوانید با مخاطب تعامل سازنده و مناسبی داشته باشید، نمی توانید محصول یا خدمتی را به فروش برسانید. امیدواریم، مطالعه ی این مقاله برای شما مناسب بوده باشد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید