بررسی ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام

بررسی ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام

ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام موضوعی است که پرداختن به آن مستلزم رعایت نکات مختلفی می باشد. در مقاله فعلی نکات مهمی در این خصوص بیان شده است.

پیشگفتار


ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام پیش از انتشار آنها می بایست تنظیم و بررسی گردد. ممکن است شما هم با این مورد مواجه شده باشید که با کلی ذوق محتوایی ویدیویی به شکل استوری یا ریلز تولید کنید اما پس از منتشر کردن آنها متوجه شوید که ظاهر زیبایی ندارند. این مشکل مربوط به ابعاد استوری و ریلز می باشد. نخستین و ابتدایی ترین گام برای تولید محتوا جهت انتشار در رسانه های اجتماعی توجه به ابعاد آن می باشد. توجه کنید اگر قصد دارید ابعاد مناسب استوری و ریلز اینستاگرام را از روش آزمون و خطا به دست آورید، زمانبر می باشد. به همین منظور در این مقاله قصد داریم تا در خصوص نکات مهم تولید محتوا برای Instagram توضیحاتی خدمتتان ارائه دهیم. 
یکی از پیش نیاز های یادگیری ابعاد ویدیوها آشنایی با aspect ratio می باشد. این ابزار به شما کمک می کند تا در هر رسانه ای که قصد انتشار محتوا دارید از سایزی مناسب استفاده نمایید. به طور کلی aspect ratio طول و عرض ویدیو یا تصویر را نشان می دهد. به عنوان مثال اگر ابعاد تصویر شما 1080 در 1080 باشد، aspect ratio آن را 1:1 نمایش می دهد. اگر ابعاد تصویر یا ویدیویی 1350 در 1080 باشد آن را به شکل 4:5 نشان خواهد داد. 


مقدمه


•    ابعاد استوری و ریل های اینستاگرام
•    ابعاد ایده آل برای استوری چقدر است؟
•    راهنمای ابعاد IGTV
•    کلام آخر

اطلاعات مفید در خصوص ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام
ابعاد استوری و ریلز اینستاگرام


ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام با توجه به توضیحی که در بخش قبلی بیان شد، متفاوت می باشد. توجه داشته باشید که aspect ratio در هر شبکه اجتماعی اندازه مخصوص به خود را دارد. برای مثال اگر گفته می شود که ابعاد تصویر در شبکه اجتماعی اینستاگرام باید 1:1 باشد به این معنا است طول و عرض تصویر یا ویدیویی که می خواهید در آن منتشر کنید، باید برابر باشند.
 از طرف دیگر باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر قانون ابعاد مناسب برای هر رسانه را رعایت نکنید، به صورت خودکار این کار توسط همان پلتفرم انجام می شود اما ممکن است کیفیت و ظاهر زیبای تصویر شما را بهم بریزد. بنابراین بهتر است پیش از اینکه خود پلتفرم برای اصلاح تصویر شما اقدام کند، خودتان آن را به اندازه مناسب تبدیل نمایید. برای نمونه می توان عنوان نمود اگر تصویر یا ویدیویی که می خواهید در اینستاگرام پست کنید ابعاد مناسبی نداشته باشد، این پلتفرم نواری سفید رنگ یا سیاه رنگ به اطراف آن اضافه خواهد نمود. 
سایز استوری در اینستاگرام 1080 برای عرض و 1920 برای طول می باشد. این اعداد در aspect ratio به صورت 9:6 نمایش داده می شوند. به این نکته توجه داشته باشید سایز محتوا در استوری مانند پست و ریلز حساس نبوده و می توان به آن را تغییر داد. با کمک دو انگشت می توانید اندازه تصویر را در استوری به میزان دلخواه تبدیل نمایید. انتشار استوری در ابعاد ذکر شده و استاندار می تواند جلوه زیباتری به محتوای شما بخشیده و از بهم ریختگی آن در سایر گوشی های هوشمند نیز جلوگیری نماید. 
ریلز قابلیتی جدید و تازه در اینستاگرام می باشد که از حدود یک سال پیش به این شبکه اجتماعی افزوده شده است. به وسیله این ویژگی می توانید ویدیوهایی 15 الی 30 ثانیه ای در محیطی خاص منتشر نمایید. توجهات به ریلزها بسیار زیادتر می باشد به همین دلیل تولید آنها می تواند در بیشتر دیده شدن محتوای شما بسیار تاثیرگذار باشد. در برخی مواقع ممکن است ویدیوی شما به اکسپلور رفته و میزان بازدید بالاتری به دست آورند. شبکه اجتماعی اینستاگرام سه سایز مختلف برای تولید محتوا به شکل ریلز در اختیار شما قرار داده است که در ادامه می توانید این اندازه ها را مشاهده کنید: 
-    ویدیوهای مربعی در سایز های 1080*1080 یا همان نسبت 1:1
-    ویدیوهای عمودی در سایز 1080*1920 یا همان نسبت 9:16
-    ویدیوهای افقی در سایز 1080*608 یا همان نسبت 1.91:1
به این نکته توجه نمایید که در آپدیت جدید اینستاگرام می توانید ویدیوهای ریلز 60 ثانیه ای را در پیج خود منتشر نمایید. 

راهنمای کامل ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام


ابعاد ایده آل برای استوری چقدر است؟


همانطور که در بخش قبلی توضیح داده شد، شما این امکان را دارید که اندازه تصاویر یا ویدیوهای خود را برای انتشار در اینستاگرام به صورت دستی به هر اندازه که می خواهید تغییر دهید. از طرف دیگر عنوان شد که بهترین اندازه و ابعاد برای محتوا جهت استوری 1080*1920 پیکسل یا همان نسبت 9:16 می باشد. این اندازه از استوری در هر تلفن همراهی به درستی و با اندازه مناسب نمایش داده خواهد شد و هیچ بی نظمی ندارد. 


راهنمای ابعاد IGTV


IGTV که به آن تلویزیون اینستاگرام هم گفته می شود ویژگی است که حدود 3 الی 4 سال قبل به این رسانه اجتماعی افزوده شده است. به کمک این قابلیت میتوانید ویدیوهای طولانی را به اشتراک بگذارید. IGTV را به نوعی می توان رقیب ویدیوهای یوتیوب دانست. در گذشته اگر کاربران اینستاگرام می خواستند که ویدیویی با زمان بیش از یک دقیقه را در پیج خود منتشر کنند، باید آن را جداگانه و به وسیله ابزار دیگری به ویدیوهایی یک دقیقه ای تبدیل می کردند. امروزه با کمک قابلیت IGTV این کار به صورت خودکار و پیوسته انجام می شود. بدین گونه که پس از انتخاب ویدیوی طولانی خود اینستاگرام از شما می پرسد که آیا تمایل دارید آن را به صورت IGTV به اشتراک بگذارید یا خیر، در صورت تایید این کار به صورت اتوماتیک انجام خواهد شد. اکنون انتشار ویدیو به صورت IGTV در دو سایز زیر امکان پذیر می باشد: 
-    ویدیوهای عمودی که سایز آنها مانند استوری بوده و به صورت 1080 در 1920 می باشند. 
-    ویدیوهای افقی در سایز 1080*608 
به این نکته توجه داشته باشید که پست های منتشر شده به صورت IGTV در حالت عمودی را می توانید به شکل 5:4 و 16:9 همچنین پست های عمودی را با نسبت های 4:5 و 9: 16 با کاربران خود به اشتراک بگذارید. 

ابعاد استوری و ریلز در اینستاگرام و نسبت های درست آنها
کلام آخر


در این مقاله تلاش کردیم توضیحاتی در خصوص اندازه استوری ها و ریلزهایی که قصد دارید در اینستاگرام منتشر کنید خدمتتان ارائه دهیم. در صورتی که تمایل داشته باشید می توانید از دانلود نرم افزار تولید محتوا اینستاگرام نیز کمک بگیرید. توجه نمایید انتشار محتوا در اندازه های استاندارد موجب می شود تا تصاویر و ویدیوهای شما بدون درهم ریختگی در سایر گوشی های موبایل نمایش داده شود. در صورتی که اندازه ها را به صورت دستی تغییر دهید ممکن است پس از به اشتراک گذاری آنها شاهد بهم ریختگی محتوا خود باشید.
تولید محتوا برای اینستاگرام کاری زمان بر و دشوار می باشد، بنابراین اگر محتوایی که منتشر می کنید ابعاد درست و مناسبی نداشته باشد ممکن است توسط این پلتفرم کشیده یا برش داده شود. این موارد می توانند از کیفیت تصاویر و ویدیوهای شما بکاهند. اینکه مخاطبان بتوانند محتوای شما را با اندازه درست مشاهده کنند می تواند به گونه ای به بهتر جلوه دادن برند شما نیز منجر شود. از طرف دیگر الگوریتم های جدید اینستاگرام به گونه ای هستند که ترجیح می دهند ویدیوها و تصاویر با کیفیت را به کاربران نمایش دهند. بنابراین با انتشار آنها در سایز درست به بیشتر دیده شدن محتوای خود نیز کمک خواهید نمود. 

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *