اصول و قوانین تبلیغات بنری که هر طراحی باید آن را بداند!

اصول و قوانین تبلیغات بنری که هر طراحی باید آن را بداند!

برای اینکه یک طراح بنر حرفه ای به نظر بیایید باید با قوانین تبلیغات بنری به خوبی آشنا باشید. در این مقاله به این موضوع پرداخته ایم.

قوانین تبلیغات بنری، اولین چیزی است که هر طراحی باید با آن آشنا باشد. در واقع، اگر می خواهید به عنوان طراح بنر تبلیغاتی در دنیای گسترده بازاریابی دیجیتالی، حرفی برای گفتن داشته باشید، باید طبق قوانین آنها عمل کنید و در عین حال نیز خلاقیت تان دلیل وجه تمایز شما باشد. تبلیغات بنری و تبلیغات کلیکی، از جمله اولین روش ها و استراتژی های بازاریابی دیجیتالی بوده اند که علاوه بر مقرون به صرفه بودن، نرخ کلیک و نرخ تبدیل خوبی را نیز به همراه داشته اند. اما کیفیت طراحی، استفاده مناسب از المان های بنری مانند کلید فراخوان وسوسه کننده و البته محتوای یونیک و جذاب، تا حد بسیار زیادی بر روی میزان موفقیت بنرهای تبلیغاتی تاثیر دارند.

در اینجا به تعدادی از مهمترین قوانین تبلیغات بنری اشاره خواهیم کرد. رعایت این نکات و اصول می تواند به شما کمک کند تا بنر تبلیغاتی جذابی طراحی کنید که نرخ تبدیل بالایی داشته باشد.

مقدمه

-             موثرترین ابعاد برای تبلیغات بنری را بشناسید.

-             تعادل را در طراحی تان حفظ کنید.

-             بنرهای ساده، جذابیت بیشتری دارند.

-             تبلیغات بنری تان را درون یک کادر قرار دهید.

-             از فونت های مختلف و مناسب استفاده کنید.

-             بنرهای متحرک جذاب ترند.

-             بنر شما در عین حالی که باید با سبک سایت پذیرنده سازگار باشد، باید چشم گیر نیز باشد.

-             تبلیغات بنری شما باید حس فوریت را در مخاطب ایجاد کند.

-             آیا تصاویری که در تبلیغات بنری استفاده کرده اید، پیام تان را به درستی منتقل می کنند؟

-             از پالت رنگی مناسب استفاده کنید.

 

 

نکات و قوانین تبلیغات بنری

در اینجا به ده قانون طلایی در طراحی و ساخت بنر ثابت و متحرک تبلیغاتی اشاره خواهیم کرد که می توانند شما را به یک طراح حرفه ای بنرهای تبلیغاتی تبدیل کنند.

  1. موثرترین ابعاد برای تبلیغات بنری را بشناسید.

شما به عنوان یک طراح می توانید تبلیغات بنری مورد نظرتان را در هر ابعادی طراحی کنید. این به شما و فضای سایت میزبان تان بستگی دارد. اما طبق آمار و اطلاعات بدست آمده، مشاهده شده است که برخی از ابعاد بازخوردهای بهتری داشته اند. یعنی بیشتر توجه مخاطب را جلب کرده اند و نرخ تبدیل بالاتری داشته اند. در اینجا ابعادی را که بیشترین نتیجه را به همراه داشته اند را آورده ایم:

-             بنر عمودی:

o            120 در 60 پیکسل

-             بنرهای افقی:

o            728 در 90 پیکسل

o            970 در 250 پیکسل

o            300 در 250 پیکسل

o            300 در 100 پیکسل

 

ابعاد استاندارد بنرهای تبلیغاتی

  1. تعادل را در طراحی تان حفظ کنید.

یکی از مهمترین قوانین تبلیغات بنری، حفظ تعادل میان المان های بنر است. یعنی، چیدمان عناصر در بنر شما به گونه ای چشم نواز باشد و مخاطب را سردرگم نکند. یک بنر از سه قسمت تشکیل شده است:

1)           لوگوی برند

برای افزایش آگاهی از برندتان حتما می بایست بنر شما، لوگوی شرکت تان را داشته باشد. اما فراموش نکنید که نباید لوگوی تان را در چشم بیننده فرو کنید!

2)           ارزش افزوده پیشنهادی

در این قسمت که در واقع بیشترین فضای تبلیغات بنری را به خود اختصاص می دهد، باید خدمات یا محصول تان را با تصاویر با کیفیت و بسیار روشن و واضح، به مخاطب معرفی کنید. از تیترهای جذاب استفاده کنید. پیشنهادهای خاص و شگفت انگیزی ارائه دهید که بیننده نتواند در مقابل آن مقاومت کند.

3)           کال تو اکشن و دکمه فراخوان

کال تو اکشن در واقع، همان اقدامی است که مخاطب باید انجام دهد تا ارزش افزوده ارائه شده در تبلیغات بنری شما را بدست آورد. باید در جایی قرار گیرد که مخاطب به راحتی به آن دسترسی داشته باشد. همچنین، باید پیام واضح و روشنی داشته باشد تا مخاطب بداند به وسیله آن به کجا خواهد رفت.

اصول و قوانین تبلیغات بنری

 

  1. بنرهای ساده، جذابیت بیشتری دارند.

شلوغی و بهم ریختگی در طراحی تبلیغات بنری، نه تنها مخاطب را جذب نمی کند، بلکه موجب دور شدن مخاطب نیز می شود. علاوه بر این، شما تنها 3 ثانیه وقت دارید تا توجه مخاطب را جلب کنید و پیام تان را منتقل کنید. پس طراحی تان باید ساده و واضح و کاملا قابل فهم باشد.

  1. تبلیغات بنری تان را درون یک کادر قرار دهید.

چشم انسان ذاتا به سمت چیزهایی جذب می شود که درون یک کادر مشخص قرار گرفته اند. پس اگر بنر شما زمینه سفیدی دارد، اطراف آن را با کادری یک پیکسلی، مشخص کنید. در این مقاله می توانید با اصول طراحی پس زمینه برای بنر بیشتر آشنا شوید.

  1. از فونت های مختلف و مناسب استفاده کنید.

معمولا مخاطب وقت زیادی برای خواندن متن تبلیغات بنری نمی گذارد. پس متن آن نباید بیشتر از 4 خط باشد. همچنین برای جلب توجه بیشتر مخاطب، بهتر است از دو فونت با سایزهای مختلف برای عنوان و متن بنر استفاده کنید. فونت های بسیار ریز مخاطب را کلافه می کنند. پس توصیه می کنیم در طراحی های تان از فونت های کمتر از 10 پیکسل استفاده نکنید.

 

 

  1. بنرهای متحرک جذاب ترند.

طبق آمار، بنرهای متحرک بیشتر توجه مخاطب را به خود جلب می کنند. بهترین تایم برای انیمیشن های مورد استفاده در بنر، حداکثر 15 ثانیه است. فراموش نکنید که در آخرین مرحله نمایش بنر، کال تو اکشن مورد نظرتان را اضافه کنید. اگر با اصول طراحی بنرهای متحرک آشنا نیستید می توانید به مقاله چگونه بنر تبلیغاتی متحرک بسازیم مراجعه کنید.

  1. بنر شما در عین حالی که باید با سبک سایت پذیرنده سازگار باشد، باید چشمگیر نیز باشد.

توصیه میکنیم، پیش از آنکه به طراحی تبلیغاتی بنری اقدام کنید، سایت پذیرنده تان را مشخص کنید. سپس بنری طراحی کنید که سایت مورد نظرتان را تکمیل کند. طوری که انگار از ابتدا در قالب سایت مورد نظر گنجانده شده بوده است. این کار باعث می شود مخاطب به شما بیشتر اعتماد کند و نرخ تبدیل بالاتری را دریافت کنید.

اما این را نیز باید متذکر شویم که اصلی ترین نکته و قوانین تبلیغات بنری این است که بنر شما باید در میان هزاران بنر طراحی شده، قابل مشاهده باشد تا نرخ کلیک را بالا ببرد. پس طراحی بنر شما باید طوری باشد که در عین حالی که با سبک سایت پذیرنده سازگار است، چشمگیر بوده و به راحتی نیز قابل رویت  باشد.

 

 

بنر شما باید با سبک سایت پذیرنده سازگار باشد

  1. تبلیغات بنری شما باید حس فوریت را در مخاطب ایجاد کند.

محدودیت زمان، محدودیت کالا و خدمات، محدودیت امتیازها و پیشنهادهایی از این قبیل، از جمله پیام هایی در یک تبلیغات بنری هستند که می تواند حس ضرورت را در مخاطب ایجاد کند. معمولا کاربران به چنین پیام هایی سریعا پاسخ می دهند. بنرهای که حاوی چنین پیامهایی هستند، نرخ تبدیل بالاتری دارند. می توانید این پیام ها را در کال تو اکشن های تان به صورت برجسته بیان کنید.

  1. آیا تصاویری که در تبلیغات بنری استفاده کرده اید، پیام تان را به درستی منتقل می کنند؟

تصاویری که در طراحی تبلیغات بنری تان استفاده می کنید باید مستقیما با کالا یا خدمات شما مرتبط باشند. تصاویر به همان اندازه متن و تایپوگرافی های درون بنر موثرند و می توانند نرخ تبدیل بنر شما را افزایش دهند. می توانید از تصاویر درون اینترنت استفاده کنید، اما دو نکته را در نظر داشته باشید. رعایت این دو نکته می تواند موجب جلب اعتماد مخاطب و در نتیجه، افزایش اعتبار برندتان شود:

  1. از تصاویری استفاده کنید که مشمول حق کپی رایت نباشند.
  2. از تصاویری استفاده کنید که از نظر گرافیکی، کیفیت بالایی داشته باشند.

 

 

 

  1. از پالت رنگی مناسب استفاده کنید.

روانشناسی رنگ یکی از مهمترین قوانین تبلیغات بنری است. به طور کلی هر رنگ یک بار معنایی خاصی دارد و پیامی را منتقل می کند. با آنها آشنا هستید؟ به این فکر کنید که قصد دارید بر روی مخاطب تان چه تاثیری بگذارید. در اینجا به برخی از پرکاربردترین رنگ ها و بار معنایی آنها اشاره خواهیم کرد:

-             قرمز

قرمز رنگی پر شور و پر هیجان است و مخاطب را بسیار جذب می نماید. اما بهتر است در استفاده از آن زیاده روی نکنید.

-             زرد

زرد نماینده صمیمیت، جوانی و سرزندگی است و برای پیشنهاد کالا یا خدماتی با قیمتی استثنایی عالی است.

-             سبز

رنگ سبز نماینده سرزندگی، ثروت و بالندگی است. از رنگ های ملایم استفاده کنید.

-             آبی

رنگ آبی اعتماد را به همراه می آورد. این رنگ حس شفافیت و بلوغ را القا می کند و تقریبا لوگوی نیمی از برندهای نام آشنا به رنگ آبی است.

-             سفید

سفید نماینده سادگی، خلوص و صمیمیت است و حسی از هوش اقتصادی و نوگرایی را القا می کند.

-             مشکی

رنگ مشکی یکی از رنگ های لوکس و رسمی است و حس انحصاری بودن و قدرت را القا می کند.

 

 

کلام آخر و یک پیشنهاد!

در این مقاله سعی کردیم شما را با نکات طلایی و قوانین تبلیغات بنری آشنا کنیم. امروزه بنرهای تبلیغاتی یکی پرکاربردترین ابزار بازاریابی دیجیتالی هستند و دانستن ده نکته طلایی می تواند موجب تمایز شما در بین طراحان بنرهای تبلیغاتی شود.

اگر شما نیز جزء آن دسته طراحان هستید که خلاقیت تان وجه تمایز شماست و پروژه های طراحی تبلیغات بنری شما موفقیت آمیز بوده اند، به طوری که نرخ کلیک خوبی را داشته اند، می توانید به سایت اتک مراجعه کنید و در بخش استخدام غیر حضوری، ثبت نام کنید. آنگاه ما شما را به عنوان یک طراح بنر تبلیغاتی حرفه ای به شرکت ها و اشخاصی معرفی می کنیم که قصد استخدام طراح بنر دورکاری دارند.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *