منظور از رپورتاژ آگهی دائمی چیست؟
رپورتاژ آگهی دائمی گونه ای از رپورتاژ است که در قالب مقاله ی خبری، به درج تبلیغات می پردازد. این دست از رپورتاژ ها در مطبوعات چاپی و آنلاین چاپ می شوند.
مقدمه
رپورتاژ آگهی دائمی سبکی از تبلیغات دائمی است که به صورت یک مقاله ی خبری تدوین می شود. درست مانند رپورتاژ آگهی خبری، تولید محتوا در این سبک از رپورتاژ های آگهی مبتنی بر تدوین اطلاعات ضروری و علمی در قالب مقالات خبری با هدف تبلیغات است. این دست از رپورتاژ ها توسط تیم بازاریابی در هر سازمان سفارش داده می شوند. مهم ترین هدف در رپورتاژ های دائمی، مخفی نگه داشتن بخش تبلیغاتی آن است. در این دست از نوشته ها نویسنده تلاش می کند تا حد ممکن متن را به صورت خبری و علمی تدوین کند. البته این امر بدین معنا نیست که نویسنده قصد فریب خواننده را دارد. اطلاعات موجود در این دست از رپورتاژ ها علمی و واقعی هستند. صرفاً باید توجه داشت که بخش تبلیغاتی آن واضح و نمایان نباشد. در این مقاله مروری بر این نوع رپورتاژ آگهی خواهیم داشت.
آنچه خواهیم خواند؛
1- مدت زمان اثردهی یک رپورتاژ آگهی چقدر است؟
2- رپورتاژ را به چه صفحاتی از سایت باید لینک کرد؟
3- مطالب رپورتاژ باید چه مشخصاتی داشته باشند؟
کلام آخر
مدت زمان اثردهی یک رپورتاژ آگهی چقدر است؟
برای این که به صورت کلی مدت اثردهی یک رپورتاژ آگهی را اندازه گیری کنیم باید به ماهیت محصول و یا خدمتی که تبلیغ شده است و همچنین مخاطبان هدف توجه داشته باشیم. برای رپورتاژ آگهی دائمی باید توجه داشته باشیم که علاوه بر این عوامل به میزان در معرض بودن تبلیغات نیز توجه کنیم. هر چه میزان وضوح تبلیغات در این نوع از رپورتاژ ها بیشتر باشد عمر آن ها کمتر و در نتیجه موفقیت آن ها نیز کمتر خواهد بود.
برای نگارش رپورتاژ آگهی دائمی باید در نخستین گام اهداف سازمان مورد نظر را بررسی کنیم. در بسیاری موارد تبلیغ یک محصول با خدمات متفاوت است. در نگارش رپورتاژ های دائمی که برای تبلیغ محصولات تولید می شوند باید به تصاویر دقت بیشتری شود. جدول ها، نمودار ها و تصاویر به مخاطب کمک می کند که ارزش محصول را در کمترین زمان ممکن درک و تحلیل کند. در واقع این محتواهای تصویری قانع کننده تر هستند. در مقابل برای رپورتاژ های دائمی مرتبط با خدمات بهتر است بر روی انتخاب واژه های مناسب تمرکز شود.
اثربخشی یک رپورتاژ آگهی خوب و مدت زمان آن یک موضوع چند وجهی است. همین چند وجهی بودن این موضوع سبب می شود که پیش بینی اثر بخشی آن بسیار دشوار باشد. برای این که اثر بخشی محتوای خود را افزایش دهید باید با برنامه ریزی دقیق شروع کنید. اهداف نگارش را تا آخرین لحظه فراموش نکنید و از ابزار ها و رسانه های قدرتمند استفاده کنید. برای دائمی کردن یک رپورتاژ باید سلیقه ی مخاطبان خود را درک کنید. تلاش کنید در متن از اطلاعات علمی به روز استفاده کنید تا برای مخاطبان در زمان های طولانی پس از نگارش نیز جذابیت داشته باشد.
رپورتاژ را به چه صفحاتی از سایت باید لینک کرد؟
برای این که رپورتاژ آگهی دائمی اثرگذاری بیشتری داشته باشد نیاز دارد که به صفحات خارجی و داخلی دیگری نیز لینک شود. این صفحات کمک می کنند تا رپورتاژ آگهی بدون نیاز به درج بسیاری از موضوعات بر روی هدف خود متمرکز شود. در این بخش باید به صفحاتی که رپورتاژ باید به آن لینک شود می پردازیم.
این صفحات عبارتند از؛
1- صفحه ی اصلی سایت: رپورتاژ آگهی در صفحات اصلی توجه بیشتری را به خود جلب می کند. با لینک کردن رپورتاژ به صفحه ی اصلی مخاطبان هدف را به ایجاد تعامل بیشتر تشویق می کند.
2- صفحات مرتبط با محصول و یا خدمات: با لینک کردن رپورتاژ به صفحات مرتبط با محصول و خدمات می توانید اطلاعات تبلیغی خود را به صورت غیر مستقیم به مخاطب خود منتقل کنید.
3- انواع محتوا های مرتبط: برای تشویق مخاطبان هدف به ارتباط بیشتر بهتر است محتواهای مرتبط را با رپورتاژ آگهی خلاقانه خود را به آن لینک کنید. این محتوا ها اطلاعات بیشتری را در اختیار مخاطبان شما قرار می دهند و آن ها را کنجکاو تر می کنند.
4- رسانه های اجتماعی: برای ارتباط بیشتر با مخاطب های هدف می توانید در بخش CTA، از آیدی رسانه های اجتماعی خود استفاده کنید.
برای این که یک کمپین تبلیغاتی موفق عمل کند نیاز دارد تا توجه بیشتری را به خود جلب کند. اگر می خواهید رپورتاژ آگهی دائمی موفقی داشته باشید باید آن را به بهترین مطالب و صفحات لینک کنید. این لینک ها تبلیغی بودن متن را کم می کنند و مخاطب را برای دریافت اطلاعات بیشتر کنجکاو می کنند. بهتر است تا صفحات محصول و خدمات را از اطلاعات پر کنید تا نیاز نباشد در رپورتاژ آگهی خود اطلاعات تبلیغی درج کنید.
مطالب رپورتاژ باید چه مشخصاتی داشته باشند؟
رپورتاژ آگهی دائمی باید دارای بخش های خاصی باشد که بتواند مدت زمان بیشتری بازدهی داشته باشد. در این بخش به بررسی این ویژگی ها می پردازیم. ویژگی های متن یک رپورتاژ آگهی جذاب به شرح زیر است؛
1- Hook و یا قلاب: ادعاهای کوتاهی که خواننده را به مطالعه ی بیشتر تشویق می کنند را هوک و یا قلاب متن می نامند. این قلاب ها باید کوتاه، جذاب و مرتبط باشند.
2- وجه تمایز: شما باید به عنوان یک نویسنده اطلاعات علمی و تخصصی خوبی را در اختیار مخاطب قرار دهید. در انتها باید به این نکته توجه کنید که کالا و خدماتی که قصد تبلیغ آن را دارید چه تفاوتی با سایر محصولات و خدمات دارد.
3- گواهینامه های حرفه ای: گواهینامه هایی که یک سازمان کسب کرده است را قید کنید. این گواهینامه ها می توانند اعتماد مخاطبان را جلب کند.
4- Call To Action: هنگامی که درباره ی این موضوع صحبت می کنیم که رپورتاژ آگهی چیست؟ یکی از مهمترین بخش هایی که مطرح می شود بخش CTA است. برای یک رپورتاژ دائمی این بخش باید به صورت خاصی مخفی باشد. این بخش قابل حذف نیست چرا که هر رپورتاژ آگهی نیاز دارد تا در ادامه کار مخاطب هدف را به ارتباط با خود تشویق کند.
کلام آخر
رپورتاژ آگهی دائمی نوعی از رپورتاژ است که از نظر زمانی مدت بیشتری تاثیرگذاری دارد. برای ایجاد این گونه از رپورتاژ ها باید نکات خاصی را رعایت کرد. برای مثال در این دست از رپورتاژ ها تبلیغات باید بسیار مخفی صورت بگیرد. در این راستا لینک کردن صفحات خاص به رپورتاژ می تواند کمک فراوانی به تبلیغات نامحسوس کند. محتوای رپورتاژ های دائمی باید جذاب، حرفه ای و هدفمند تدوین شده باشند. این متن ها باید برای مخاطبان هدف در هر زمانی ارزشمند و جذاب باشد.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید