تدوین انیمیشن چیست؟ اصول تدوین در انیمیشن سازی

تدوین انیمیشن چیست؟ اصول تدوین در انیمیشن سازی

تدوین انیمیشن چیست؟ حرفه ای است که به کمک آن ویدیوها پردازش شده و به بهترین شکل کنار هم قرار می گیرند تا تبدیل به یک تیزر موفق شوند.

تدوین انیمیشن چیست؛ مقدمه

تدوین انیمیشن چیست؟ باید گفت که روشی است که در آن تصاویر و فریم ها به صورت متوالی جابجا شده و توسط کامپیوتر و نرم افزارهای مخصوص به صورت دو بعدی و سه بعدی، کوتاه و بلند تولید می شوند. در گذشته برای ایجاد انیمیشن، تصاویر را با دست روی کاغذ می کشیدند یا عروسک می ساختند و فریم به فریم با تغییر جهت عکس می گرفتند و به ترتیب با نرم افزار نمایش حرکت می دادند.
هدف مقاله تدوین انیمیشن چیست معرفی یکی از مهم ترین مراحل انیمیشن یعنی تدوین است. ویرایش یکی از مهم ترین مراحل انیمیشن سازی بوده که تقریبا آخرین مرحله محسوب می شود. پس از اتمام مراحل ساخت انیمیشن، مرحله ویرایش دنبال می شود که یک ویرایش کلی برای تمام قسمت های پروژه ایجاد می کند. 
در واقع با استفاده از ویرایش می توانید نسخه اصلاح شده و نهایی را برای انتشار انیمیشن یا فیلم خود تهیه کنید.

لیست مطالب

•    چگونه یک فیلم انیمیشن را تدوین کنیم؟ 
•    مراحل ویرایش انیمیشن 
•    ابزار تدوین ویدیو برای انیمیشن
•    شرح شغل تدوین ویدیو
•    کلام آخر

چگونه یک فیلم انیمیشن را تدوین کنیم؟

ویرایش یکی از مهم ترین مراحل انیمیشن است که تقریبا آخرین مرحله محسوب می شود. پس از اتمام فرآیند انیمیشن مرحله ویرایش وجود دارد که یک تدوین کلی برای تمام قسمت های پروژه ایجاد می کند. به طور کلی کل فرآیند ویرایش به معنای اصلاح است. خوب است بدانید زیر مجموعه تدوین انیمیشن چیست به شرح زیر است:

تصاوير متحرك:

این مرحله یکی از مهم ترین قسمت ویرایش انیمیشن است. ویرایش یک انیمیشن می تواند شامل بخش فنی آن باشد مثلاً در این ویرایش انیمیشن، انیمیشن می تواند در مدت زمان و سرعت تغییر داشته باشد.

ادغام طرح ها توسط تدوینگر

یکپارچه سازی طرح ها نیز یکی از مراحل اولیه در بحث تدوین انیمیشن چیست، بوده است. همانطور که گفتیم یک انیمیشن یا یک فیلم از صدها سکانس قسمت به قسمت تشکیل شده است و باید آنها را به بهترین شکل ممکن و با بهترین ارتباط ادغام کنید.

خلاقیت در تدوین انیمیشن

مراحل ویرایش انیمیشن

مقاله تدوین انیمیشن چیست، مراحل متفاوتی دارد که هر کدام در پیدایش بهترین نتایج نهایی نقش مهم را ایفا می کنند.

تنظیم جلوه های بصری (مانند: نور)

جلوه های بصری در مرحله ویرایش زیر مجموعه بسیار بزرگی دارد. به عنوان مثال، ویرایش جلوه های بصری ممکن است شامل تنظیم نور و رنگ آمیزی دنباله ها باشد یا می تواند شامل شفافیت و اصلاح رنگ در تدوین محسوب گردد.
به طور کلی جلوه های بصری در ویرایش مانند یک لایه کار می کنند که در اکثر نرم افزارهای ویرایش وجود دارند و می توانید از آن ها برای ادیت قسمت های مختلف سکانس ها از نظر فنی استفاده کنید.

ویرایش خطاها (به عنوان مثال: خطاهای متنی):

ویرایش اشکال ها یکی از رایج ترین مراحل تدوین است که در آن اکثر اشکالات موجود در انیمیشن شما رفع می شوند. این اشتباهات می تواند در متن ها، به ترتیب سکانس ها، صداها و ویرایش زیرنویس فیلم و مواردی از این دست باشد.

صدا:

ویرایش صدا می تواند نقش مهمی در تاثیر یک ویدیو یا انیمیشن ایفا کند. این می تواند شامل ویرایش دسی بل و صدا، حذف نویز، بیس و حتی افزودن افکت به آن باشد.

تدوین انیمیشن جذاب ترین شغل گرافیکی

ابزار تدوین ویدیو برای انیمیشن

در این قسمت از تدوین انیمیشن چیست تعدادی از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو را معرفی کرده و به بررسی هر یک از آنها می پردازیم.

Adobe Premiere Pro 

بهترین و کامل ترین نرم افزار تدوین فیلم متعلق به پریمیر است. با نرم افزار پریمیر می توانید تولید محتوا انجام داده و یک ویرایشگر حرفه ای انیمیشن شوید. این نرم افزار در طول سالیان متمادی با توجه به نیاز و پیشنهاد کاربران خود دستخوش تغییرات زیادی شده است. آخرین نسخه نرم افزار پریمیر در سال 2018 محتوای رسانه ای HDR و فرمت های بیشتر را پوشش می دهد. نرم افزار پریمیر امکان پخش سریعتر فیلم های دوربین کانن و انواع کات در تدوین را در رایانه های شخصی ویندوز 10 فراهم می کند.

Final Cut Pro 

دومین ابزار از بهترین نرم افزارهای ویرایش ویدیو Final Cut Pro است.Final Cut Pro محصول اپل و بدون شک یکی از بهترین نرم افزارهای ویرایش فیلم است. این نرم افزار قابلیت ویرایش صدا و تصویر را دارد و به دلیل وجود پردازنده گرافیکی و سیستم عامل های مدرن، عملکرد قدرتمند یک مک بوک را دارند.

فیلمورا

پنجمین ابزار بهترین نرم افزار ویرایش فیلم Filmora است. فیلمورا فرآیند تدوین را بسیار ساده کرده است. این نرم افزار با ابزارهای قدرتمند تخیل شما را به واقعیت تبدیل می کند.

تدوین انیمیشن توسط تیم حرفه ای

شرح شغل تدوین ویدیو

تدوینگر بایستی ویژگی های زیر را برای ادامه در این شغل داشته باشد:
خلاقیت: اکثر آثار هنری برای ارائه محصولی که مورد توجه مخاطبان باشد به خلاقیت زیادی نیاز دارند. تدوینگر باید نظرات و دیدگاه های مخاطب را بشناسد و از روش های نوین استفاده کند تا به کمک خلاقیت خود فیلم را تاثیرگذارتر کند.
داشتن دید هنری: یکی از ملزومات اصلی تدوین، داشتن دید هنری است و این به تدوینگر کمک زیادی می کند تا روند کار و ایده ها و نظرات کارگردان را درک کند.
دقت بالا و توجه زیاد به جزئیات: توجه کافی به کوچکترین چیزها در صحنه ها و کنار هم قرار دادن صحیح آنها با توجه به داستان فیلم.
مهارت های ارتباطی عالی: ایجاد روابط نزدیک با کارگردان، تهیه کننده و سایر بازیگران فیلم در پروژه تدوین دورکاری بسیار مهم است.
توانایی کار تیمی: همکاری با کارگردانان اعم از کارگردان، صدابردار به منظور ایجاد یک محصول ارزشمند و با کیفیت و تحمل فشار کاری بالا و توانایی انجام به موقع پروژه ها از دیگر ویژگی های این شغل است.

تحصیلات، بازار کار و آینده شغلی تدوینگر انیمیشن

برای ورود به شغل تدوین، متقاضیان می توانند در رشته تدوین فیلم در دانشگاه های کشور و همچنین تدوین در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل کنند. علاوه بر این، مدارس آزاد دوره های تخصصی ویرایش را برگزار می کنند. این امر برای افرادی مناسب است که نمی خواهند این حرفه را از طریق دانشگاه بیاموزند. تدوین گر ممکن است تحت قرارداد با شرکت های فیلم، تلویزیون و تبلیغات کار کند. مدت این قراردادها می تواند از یک روز تا چند ماه باشد. تعدادی از تدوین گران نیز در سازمان صدا و سیما کار می کنند. برخی نیز در شرکت های خصوصی فیلم یا تبلیغات استخدام می شوند که درامد شغل تدوینگری قابل توجهی به آنها اختصاص می یابد.


تدوین انیمیشن چیست؛ کلام آخر


به طور کلی ساخت انیمیشن دو بعدی یا سه بعدی کار ساده ای نیست و باید برای ساخت آن ها به یکی از نرم افزارهای انیمیشن سازی تسلط داشته باشید.
 ما برخی از نرم افزارهای فوق را با توجه به سال ها تجربه برای شما در مقاله تدوین انیمیشن چیست پیشنهاد کردیم که برای یادگیری نیازی به کلاس ندارد. شما می توانید یک بسته خودآموز بخرید و پس از یادگیری، اشتباهات را در یکی دو جلسه با یکی از معلمان اصلاح کنید. 
بهتر است بدانید تدوین انیمیشن چیست به مراحل مختلفی تقسیم بندی می شود و برای ساخت یک ویدیو اثرگذار لازم است تمامی مراحل آن به خوبی طی شوند.


.

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *