چطور هشتگ مناسب در اینستاگرام بنویسیم؟

چطور هشتگ مناسب در اینستاگرام بنویسیم؟

در رابطه با هشتگ ها و چرایی استفاده از آن ها صحبت شد. راه های استفاده درست از هشتگ مناسب و تکنیک هایی که باید در استفاده از آن ها رعایت کرد مورد بررسی قرار گرفت.

پیشگفتار

همه افراد حداقل یک بار از هشتگ ها زیر پست های شان استفاده کرده اند. در واقع به کلمه هایی که با # شروع می شود و بین کلماتش باید _ باشد، هشتگ می گویند. برای شناسایی کلمات کلیدی و دسته بندی متن ها از هشتگ ها استفاده می شود. زمانی که هشتگ در ابتدای کلمات قرار می گیرد، عبارت به یک متا تگ تبدیل می شود. با کلیک کردن روی آن، به محتوایی مرتبط با آن موضوع می رسیم. پس زمانی که در پست ها از هشتگ استفاده می شود، آن پست در کنار پست های دیگری که از این هشتگ استفاده کرده اند، قرار می گیرد. در ادامه نیز هر فرد که آن هشتگ را جستجو کند، پست شما را نیز می بیند.
هشتگ ها در واقع کتابخانه هایی هستند که قفسه های جداگانه ای برای دسته بندی اطلاعات دارند. با کلیک کردن بر روی هشتگ مورد نظرتان به صفحه ای هدایت می شوید که در آن همه پست ها با هشتگ مشابه، وجود دارد. در این صورت دسترسی به محتوایی که دنبال آن هستیم با کمک هشتگ ها در زمان کم و به راحتی امکان دارد. 

مقدمه

 

هشتگ مناسب
دسته بندی هشتگ ها در اینستاگرام


به طور کلی  انواع هشتگ ها در دو دسته جای می گیرند:


1)    Branded hashtags


می توان گفت 75 درصد از هشتگ ها در Instagram در این دسته قرار می گیرند. این هشتگ ها از نام فرد و یا محصول و یا حتی برای تبلیغ استفاده می شود. مزیتی که این هشتگ ها دارند این است که اینستاگرام تعداد دفعاتی که افراد از این هشتگ ها استفاده کرده اند را به شما نشان می دهد. بنابراین شما می توانید وضعیت محصول و تبلیغ خود را با هشتگ های مرتبط و در دسترس جستجو کنید. برای تحلیل برند خود نیز می توانید از ابزار های تحلیلی شبکه های اجتماعی استفاده کنید. هم چنین می توانید از مخاطبین خود بخواهید زمانی که از محصولات شما استفاده می کنند، عکس یا فیلمی را به صورت پست یا استوری با هشتگ های مربوط به شما انتشار دهند. بعد از این شما می توانید بهترین نمونه عکس ها را انتخاب و در پیج خود بازنشر کنید.


2)    Community hashtags


هشتگ های این دسته هشتگ های عمومی هستند و هدف آن ها تبلیغ و بازاریابی نیست. همان طور که می دانید همه افراد می توانند از هر نوع هشتگی در پست و استوری های خود استفاده کنند. هشتگ هایی که در دسته قبل گفته شد برای افزایش فالوور استفاده می شود و با هشتگ های عمومی متفاوت است. در واقع افراد با هدف معرفی برند یا انجام خدمات خاص از هشتگ ها استفاده نمی کند و تنها می خواهند برای پیج خود فالوور جذب کنند.

هشتگ مناسب در اینستاگرام
تکنیک های هشتگ گذاری در اینستاگرام


گذاشتن هشتگ مناسب همانند هر کار دیگری دارای اصولی است که اگر به این اصول توجه نشود نتیجه مورد نظر شما به دست نمی آید و بی نتیجه می ماند. در ادامه چندین تکنیک برای گذاشتن هشتگ مناسب معرفی می کنیم. با رعایت این نکات و استفاده از تکنیک های گفته شده می توانید به صورت بهینه از هشتگ ها در صفحات خود استفاده کنید. این تکنیک ها عبارتند از:

  • از کلمات خاص استفاده کنید


یکی از راه های استفاده از هشتگ ها، خاص بودن کلمات استفاده شده در آن است. به این معنا که هر چقدر هشتگ ها خاص و جذاب باشد، مخاطبین بیشتری جذب و پست های شما بیشتر دیده می شود. 
اغلب کسب و کار ها با توجه به خدمات و محصولاتی که ارائه می دهند یک یا دو هشتگ خاص دارند که همیشه از آن ها استفاده می کنند. پس اگر می خواهید پست های خود را انتشار دهید یا می خواهید که بازدیدکننده های بیشتری را جذب و مشتری همیشگی خود کنید، از یک یا چند هشتگ خاص در اینستاگرام خود در کنار دیگر هشتگ ها استفاده کنید. 
از کلمات غیر تخصصی استفاده نکنید
زیر پست ها و در استوری هایتان از هشتگ های غیر تخصصی استفاده نکنید. بلکه هشتگ های مناسب را پیدا و از آن ها استفاده کنید. بعضی از برند ها برای دریافت مخاطب و مشتری از هشتگ های معروف استفاده می کنند. اگر این چنین هشتگ هایی را استفاده می کنید و با زمینه کاری شما مرتبط است نه تنها ایرادی در کار وجود ندارد، بلکه بازدیدکنندگان بیشتری نیز جذب می کنید. 
اما اگر از هشتگ های غیرمرتبط با کسب و کارتان استفاده می کنید، پست شما به عنوان اسپم شناخته شده و در طولانی مدت باعث کاهش فالوور های شما می شود. 

  • بیش از حد از هشتگ ها استفاده نکنید


برای استفاده از هشتگ ها زیاده روی نکنید. این کار باعث به وجود آمدن مشکلاتی می شود. علاوه بر اینکه با این کار مخاطبین و دنبال کنندگان شما کمتر می شود، بعد از مدتی اینستاگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی می کند. 
استفاده زیاد از هشتگ ها، چه هشتگ مناسب باشند و چه غیر تخصصی، همانند استفاده زیاد از تگ هاست. اگر زیر پست های خود هیچ متن مفیدی نگذارید و تنها از هشتگ ها استفاده کنید نیز با پیج شما مانند اسپم برخورد می شود. یعنی پست هایتان اهمیت زیادی ندارند و زیاد دیده نمی شوند.

  • از کلمات مناسب مفهومی استفاده کنید


یکی از کاربرد های هشتگ ها این است که به شما کمک می کند تا موضوع و محوریت پست تان مشخص شود. گذاشتن هشتگ مناسب به افراد کمک می کند تا اگر دنبال محصول خاصی هستند، با پست های شما روبه رو شوند و شما و پیج تان بیشتر از قبل دیده شوید.
در این راستا شما باید از هشتگ های مفهومی و با معنی استفاده کنید. ممکن است در مواردی بعضی از هشتگ های عمومی مورد توجه افراد قرار بگیرد. اما در نهایت مخاطبین اینستاگرام از هشتگ هایی که موضوع خاصی دارند و با هدف مشخصی ایجاد شده اند استفاده و آن را دنبال می کنند. بنابراین استفاده از هشتگ های مفهومی به بهتر دیده شدن شما کمک می کند. 

  • استفاده از هشتگ در نام کاربری


اگر در کپشن پست هایتان، از نام خود با هشتگ استفاده کنید، افراد می توانند با سرچ کردن هشتگ اسم تان، به صفحه کاربری شما دسترسی داشته باشند. در این صورت می توانند محتوایی که شما تهیه کردید را ببینند و از آن استفاده کنند.
پس شما می توانید از اسم خود در کپشن پست هایتان استفاده کنید و نام خود را با هشتگ بنویسید. در این صورت علاوه بر اینکه بهتر دیده می شوید، مخاطبین زیادی نیز برای پیج خود جذب می کنید.

  • از هشتگ های خاص برای جست و جوی راحت تر استفاده کنید


شما می توانید برای هر کدام از تصاویر اینستاگرامی خودتان هشتگ خاص اما ساده ای طراحی کنید تا افراد با سرچ آن، به راحتی به چیزی که می خواهند دسترسی داشته باشند. با این کار میزان بازدید و تعداد فالوور های شما افزایش چشمگیری می کند.
برای این کار نیازی نیست که تمام جمله و کپشن تصویر خود را با هشتگ بنویسید. تعدادی از هشتگ هایی که کاربرد بیشتری دارند و با موضوع شما مرتبط است را استفاده کنید. این واژه ها را با علامت # و به همراه آن کلمات در کپشن قرار دهید.

  • محلی که هستید را با هشتگ بنویسید


در کپشن پست هایتان نام محلی که عکس هایتان را گرفته اید با هشتگ بنویسید. در این صورت اگر افراد به دنبال تصاویری از محلی که شما هستید باشند، آن محل را جست و جو و تصاویر شما را نیز می بینند. با این کار پست های شما نیز دیده شده و فالوور جذب می کنید.

  • وسایلی که استفاده شده را نیز هشتگ کنید


شما می توانید بر اساس تکنیک ها، نرم افزار ها و یا وسایلی که برای عکاسی استفاده شده( نوع دوربین، برند لباس، ...)، هشتگ درست کنید. 
اگر از تکنیک های خاصی در عکاسی یا تهیه محتوا استفاده می کنید، آن را در هشتگ های خود ذکر کنید. هم چنین اگر از نرم افزار های مخصوصی برای ویرایش تصاویر و یا دوربین با کیفیت و حرفه ای استفاده می کنید، می توانید نام آن را در هشتگ ها استفاده کنید. در این صورت عکس ها و پست هایتان جزو حرفه ای ها به حساب می آید و در نظر افراد جذاب تر می شود. کاربرانی که در اینستاگرام به دنبال تصاویر خاصی هستند هم می توانند عکس های شما را راحت تر پیدا کنند. 

  • هایجک کردن هشتگ ها


هایجک کردن و یا هشتگ ربایی، استراتژی است که برخی از بازاریابان برای استفاده از هشتگ های معروف و نه برای هدف اصلی آن هشتگ استفاده می کنند. 
هشتگ ها در شبکه های اجتماعی کاربرد های متنوعی دارند. بخش مهم و بزرگی از تبلیغات برند ها را هشتگ ها تشکیل می دهند. در این بین افراد می توانند با هشتگ های تخصصی و یا ترند، مخاطبین خود را افزایش دهند. در نتیجه فروش محصولات و خدمات آن ها افزایش می یابد. اما بعضی از بیزینس ها به هشتگ ربایی می پردازند.
بهتر است بدانید شرکت هایی که زمان، انرژی، خلاقیت و تفکر بیشتری برای ساخت هشتگ های قوی و مناسب صرف می کنند، هشتگ هایشان مورد استقبال بیشتر افراد قرار می گیرد. در مقابل افرادی که با هدف افزایش فالوور و فروش زیاد هشتگ ربایی می کنند، نه تنها شکست را تجربه می کنند بلکه اعتبار خود را نیز از دست می دهند.
دلیل های زیادی وجود دارد که افراد هشتگ ربایی می کنند. اغلب آن ها برای جلب توجه هر چه بیشتر افراد این کار را می کنند. در واقع رایج ترین نوع هشتگ ربایی را همین افراد و با همین هدف انجام می دهند. چرا که می خواهند پست هایشان بیشتر از پیش مورد توجه افراد قرار بگیرد. از آنجایی که اغلب کاربران هشتگ های ترند شده را جست و جو می کنند، با ربودن این هشتگ ها توجه مخاطبان را به خود جلب می کنند.
برخی از افراد نیز در کمپین روابط عمومی ناموفق هشتگ ربایی می کنند. این کمپین که با نام pr campaign وجود دارد، استفاده از روش هایی است که بر پایه مکالمه هستند. در واقع این روش برای بهبود روابط با مشتریان است. اگر چه هشتگ ربایی نوع اول بسیار رایج تر است، اما این نوع هشتگ گذاری جدی تر است. این نوع از هشتگ ربایی برای افزایش روابط عمومی و در واقع افزایش تعامل با مخاطبین قدیمی و فالوور های جدید انجام می شود. اما بعضی از افراد این هشتگ ها را هایجک می کنند. گاهی نیز افراد و کسب و کار ها برای مسخره کردن یک برند، از هشتگ های خاصی که او ساخته است، استفاده می کنند. 

هشتگ گذاری در اینستاگرام
چه کار کنیم که هشتگ مناسب ما ربوده نشود؟


هشتگ گذاری برای برندینگ و ادامه بقای برند ها امری ضروری است و به بازاریابی برند ها کمک می کند. بعضی از افراد برای اینکه از هشتگ ربایی جلوگیری کنند روش های مختلفی را انجام می دهند. سعی کنید برای هشتگ های مربوط به خدمات و محصولات تان عبارت های تحریک کننده ای را انتخاب کنید تا افراد نظرات مثبتی به کسب و کار شما بدهند. در ادامه نیز از هشتگ های مخصوص شما در شبکه های مختلف اجتماعی استفاده کنند. 
بهتر است از هشتگ های مخصوصی استفاده کنید که تنها برای خودتان است. هشتگ هایی که برای هدف مشخصی تعیین می شود در این دسته قرار می گیرند. مثلا اگر در صفحه کسب و کار خودتان مسابقه ای دارید، از کلمات خاص و ویژه ای برای هشتگ گذاری استفاده کنید.
همه برند ها از اسم خود در هشتگ ها استفاده نمی کنند. چرا که هشتگ هایی که در آن ها اسمی از برند برده نشده، نمی تواند هایجکت شود. در این صورت چنین هشتگ هایی نمی توانند بر ضد برند استفاده شوند.
ربودن هشتگ، آزار بسیار زیادی به کاربران می رساند. باز هم می گوییم که هشتگ ها تاثیر بسیار زیادی در کسب و کار و افزایش فالوور دارد. پس باید از هشتگ های درست و غیر قابل انتظار در پست ها و استوری های اینستاگرام یا دیگر شبکه های اجتماعی استفاده کرد تا آن ها ربوده نشوند.
هشتگ ها نقش مهمی در شبکه های اجتماعی دارند. پس اگر هشتگ مناسب را پیدا کردید و آن را به درستی مورد استفاده قرار دادید، مشتریان و دنبال کننده های برند ها و کسب و کار ها افزایش می یابد. از آنجا که اغلب کاربران و افراد در شبکه های اجتماعی، موضوعات و اتفاقات متنوع و مختلفی را دنبال می کنند، استفاده از هشتگ ها به راحتی از بین نمی رود. پس اگر می خواهید برای افزایش کاربران و به دست آوردن حاشیه سود بیشتر در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، از هشتگ ها استفاده کنید. یک استراتژی درست و با هدف را مشخص کنید تا به مشکلات جانبی مانند هشتگ ربایی گرفتار نشوید.
 


سخن آخر


همان طور که شما می دانید استفاده از هشتگ ها در شبکه های اجتماعی کار بسیار آسانی است. اگر این مقاله را به خوبی خوانده باشید، حتما متوجه شده اید که شرایط و موقعیت های مختلفی در استفاده درست از هشتگ ها به خصوص در اینستاگرام وجود دارد. به همین دلیل می توان گفت، استفاده بی هدف از هشتگ ها کار آسانی است اما زمانی که هدف داشته باشید و بخواهید که موفق شوید، استفاده از آن ها اهمیت زیادی پیدا می کند. زمانی که افراد از گذاشتن هشتگ مناسب برای به دست آوردن اعتبار در کسب و کار، بهتر دیده شدن و در حقیقت برند شدن خود استفاده می کنند، باید این کار را به صورت اصولی و صحیح انجام دهند. 
در ادامه ذکر این نکته اهمیت پیدا می کند که برای موفقیت در بازاریابی و برند شدن و افزایش اعتبار باید صبور باشید. درست است که از هشتگ ها استفاده می کنید، اما باید نتایج کار های خود را با ابزار های تحلیل مورد بررسی قرار دهید. فعالیت های رقبای خود را در نظر بگیرید و نقاط ضعف و قوت آن ها را بررسی و از آن نقاط به نفع خودتان استفاده کنید. به عنوان نکته آخر این را به یاد داشته باشید که درست است که هشتگ ها در افزایش بازدید پست ها موثر است، اما باید برای حفظ محبوبیت برند و کسب و کارتان از محتوا های مناسب و مرتبط استفاده کنید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *