بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی به چه صورت است؟

بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی به چه صورت است؟

در سال های اخیر، طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی تبدیل به یکی از فرصت های شغلی شده و بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی رونق گرفته است.

پیشگفتار

بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی با توجه به گسترش استفاده از تیزرها برای رواج کسب و کار، موفق تر از قبل بوده است. بسیاری از فارغ التحصیلان رشته های طراحی، با تسلط کامل بر نرم افزارهای طراحی مانند فتوشاپ، وارد این شغل شده و درآمد خوبی کسب می کنند. البته بازار کار این حرفه بسیار گسترده بوده و تمامی عکاسان، فیلمبرداران و طراحان را دربر می گیرد.
از زمانی که کسب و کارها و برندهای معتبر جهانی برای معرفی خود به مخاطبانشان، از تیزرهای تبلیغاتی استفاده کرده و به ساخت انواع تیزر تبلیغاتی پناه بردند، حرفه های جدیدی نیز در این زمینه ایجاد شد. این حقیقت که بدون ساخت تیزر نمی توان نظر مخاطب را به خود جلب کرد کاملا درست بوده و افراد همواره در جستجوی بهترین طراحان برای واگذاری ساخت تیزر تبلیغاتی خود به آنها هستند. بنابراین، بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی، بسیار وسیعتر و پررونق‌تر از گذشته شده است.


مقدمه

مهارتی با عنوان ساخت تیزر تبلیغاتی


زمان زیادی از معرفی اولین برند در فضای اینترنت نگذشته بود که برندهای دیگر به این فکر افتادند تا از این مهارت برای معرفی خود به مخاطبان و در نتیجه افزایش سود و فروش خود استفاده کنند. اینگونه شد که تمامی کسب و کارها، از پیج های کوچک فروش لباس در اینستاگرام تا برندهای معروف جهانی، ساخت تیزر تبلیغاتی را در برنامه کاری خود قرار داده و به آن به چشم یک کلید برای موفقیت خود نگاه می کردند. از اینرو، در راستای ساخت این تیزرها، حرفه های جدیدی نیز ایجاد شدند که باعث شد تا افراد بیشتری به کار مشغول شوند. بطور مثال، عکاسان و فیلمبرداران، بازیگران تبلیغاتی، ادیتورها، نریتورها(توصیف کنندگان در تیزر تبلیغاتی)، ایده پردازان، طراحان حرفه ای و گرافیست ها، از جمله افرادی هستند که در این شغل مشغول به ارائه خدمت به کاربران هستند. در نتیجه به راحتی می توان گفت که کار طراحی تیزر تبلیغاتی، فرصت های شغلی بسیار خوبی را در جامعه ایجاد کرده است.
البته در ابتدا بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی اینقدر گسترده نبود؛ اما با گذشت زمان، عواملی مانند گسترش استفاده از فضای مجازی مانند تلگرام، اینستاگرام، یوتیوب و غیره، رقابت و چالش میان برندهای مختلف، افزایش عرضه و تقاضا، تنوع اجناس و پیدایش نرم افزارها و تجهیزات پیشرفته‌تر باعث شد تا این حرفه به طرز چشمگیری گسترش پیدا کند. 

 

ساخت تیزر تبلیغاتی

انواع تیزر تبلیغاتی و بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی


پیدایش انواع مختلف تیزر تبلیغاتی، موجب شد تا بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی نیز بسیار گسترده شود. ساخت انواع مختلف تیزرها از قبیل تیزر موشن گرافیک، رئال، صنعتی، انیمیشن، مستند شهری، تیزر تلویزیونی و تیزر مخصوص شبکه اجتماعی، به مهارت های جداگانه ای نیاز داشته و همین امر موجب شد تا فرصت های شغلی در هر یک از این زمینه ها نیز متفاوت باشد. افرادی که در زمینه طراحی تیزر تخصص دارند، می توانند با انتخاب یکی از این زمینه ها، وارد بازار کار شده و به درآمد خوبی دست پیدا کنند.
البته، بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی تنها برای طراحان و عکاسان حرفه ای داغ نیست؛ بلکه افراد مبتدی نیز می توانند با گذراندن دوره های آموزشی مخصوص طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی، به ندرت وارد این کار شده و به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.

مهارت های لازم برای ورود به بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی


همانطور که گفته شد، برای ورود به بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی باید بر دانش و مهارت های مختص این حوزه، تسلط داشت. البته فراگیری این مهارت ها در کلاس های آموزشی مختلف نیز امکان پذیر است. به هر حال، شخصی که وارد این بازار کار می شود باید با تسلط بر مهارت های مختلف طراحی، بتواند طراحی و ساخت تیزر تبلیغاتی ایده‌آل را به خوبی انجام دهد. تسلط بر نرم افزارهای مختلف، از جمله نرم افزار Adobe After Effects، نرم افزار Photoshop، نرم افزار Premier و نسخه های مختلف هر یک از این نرم افزارها، یکی از مهارت هایی است که برای طراحان الزامی می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی استفاده از نرم افزار افتر افکت در ساخت تیزر، می توانید مقاله ساخت تیزر تبلیغاتی با افتر افکت را مطالعه نمایید.
علاوه بر نرم افزارهایی که ذکر شد، تسلط بر نرم افزارهایی مانند موشن گرافیک و illustrator نیز، یکی از الزامات برای ورود به بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی می باشد. البته به غیر از نرم افزار، مهارت هایی همچون عکاسی، فیلمبرداری و ویرایشگری نیز، برای فعالیت در زمینه ساخت تیزر لازم است. بعلاوه، افرادی که به عنوان ایده‌پرداز در این عرصه فعالیت می کنند، باید با تمامی اصول نگارش سناریوی تیزر تبلیغاتی آشنا بوده و بتوانند ایده ای جذاب را به قلم تحریر درآورند. 

دورنمای کار ساخت تیزر تبلیغاتی
بازار کار برای کارشناسان تیزرهای تبلیغاتی


افرادی که در زمینه تولید تیزرهای تبلیغاتی و کلیپ ها فعالیت دارند، به عنوان کارشناس تیزر تبلیغاتی شناخته می شوند. کارشناسان تیزرهای تبلیغاتی، دارای فرصت شغلی مناسبی در بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی بوده و ایده پردازی خلاقانه، از جمله وظایف آنها می باشد. گذشته از آن، نگارش سناریوی تیزر، توجه به سلیقه مخاطبان، کمک گرفتن از عواملی حرفه ای مانند کارگردان و مونتاژ حرفه ای، از جمله وظایف یک کارشناس تیزر می باشند. کارشناسان متخصص در این زمینه می توانند علاوه بر مواردی که ذکر شد، در زمینه اصلاح رنگ ها، افزودن افکت های تصویری و صوتی به تیزر، ساخت موسیقی اختصاصی برای تیزر و تایید کیفیت تیزر خروجی نیز فعالیت داشته باشند.

کارشناس تیزر تبلیغاتی

مشاغل پردرآمد در بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی


در سالهای اخیر، کار ساخت تیزر تبلیغاتی تبدیل به یکی از مشاغل پرطرفدار شده و یکی از حرفه های پردرآمد محسوب می شود. این حرفه، فرصت های شغلیِ بی نظیری را ایجاد کرده است. یکی از شغل های پردرآمدی که در بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی طرفداران زیادی دارد، خدمات طراحی گرافیک می باشد. فعالیت در این زمینه به تجهیزات زیادی نیاز نداشته و با کمی تسلط بر نرم افزارهای طراحی می توان در این کار موفق بود. برخورداری از دانش فنی و خلاقیت در این کار، می تواند به موفقیت چشمگیری منجر شود. البته بسیاری از شرکت های تبلیغاتی برای پر کردن این ردیف شغلی در شرکت خود، از گرافیست های ماهر دعوت به کار می کنند.
شغل دیگری که در بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار مورد توجه قرار گرفته، مشاور بازاریابی اینترنتی می باشد. این رده شغلی در کنار داشتن یک وبسایت حرفه ای، می تواند به افزایش فروش کمک بسیاری کند. برندسازی در فضای مجازی، یکی از وظایف مهم بازاریاب اینترنتی بوده که به جذب مشتریان کمک می کند. یکی دیگر از مشاغل پردرآمد در این عرصه، طراحی انیمیشن های دوبعدی و سه‌بعدی است. انیمیشن سازی یکی از هنرهای بصری بوده که به تخصص نیاز داشته و به سبب جذابیت های بصری، همواره مورد توجه مخاطبان است.
شغل دیگری که در بازار کار ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار مهم تلقی می شود، مربوط به تولید محتوا است. تولیدکنندگان محتوا می توانند با نوشتن متن های جالب در مورد محصول یا خدمات ارائه شده، به جذب مخاطبان کمک کنند. تسلط بر اصول نگارشی و صحت اطلاعات در این زمینه بسیار اهمیت دارد. مشاغل دیگری همچون عکاسی تجاری، توسعه دهنده برند، طراحی کمپین های تبلیغاتی و تبلیغات چاپی، در ساخت تیزر تبلیغاتی نقش دارند.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *