اهمیت تیزر تبلیغاتی در موفقیت کسب و کار
اهمیت تیزر تبلیغاتی در برندسازی، افزایش فروش، سود بیشتر و ماندگاری شغل، آن را به یکی از ملزومات هر کسب و کاری تبدیل کرده است.
پیشگفتار
اهمیت تیزر تبلیغاتی در گسترش کسب و کار بر کسی پوشیده نیست. تیزرها ابزاری برای شناساندن برند و کسب و کار به عموم مردم هستند. تیزر تبلیغاتی حس کنجکاوی مخاطبان را در هر سنی برانگیخته و به آنها کمک می کند تا در مورد خرید خود در آینده تصمیم گیری کنند. بدیهی است که به دلیل وجود این مزایا، بسیاری از مشاغل، از تیزرها به عنوان ابزاری راهگشا برای گسترش کار خود استفاده می کنند.
سالهاست که تیزرها تبدیل به جزئی جدایی ناپذیر از یک کسب و کار شده اند. تماشای این ویدیوهای کوتاه آنقدر طرفدار پیدا کرده که بسیاری از مشتریان، قبل از خرید ترجیح می دهند به تماشای تیزر محصول یا خدمات مورد نظر خود بنشینند. تیزرها در نگاه اول اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار مخاطب قرار نمی دهند و فقط سعی می کنند سرنخ های لازم را در مورد یک کالا در اختیار مخاطب قرار دهند. به این ترتیب مخاطب کنجکاو می شود تا داستان محصول مورد نظر را دنبال کند. اگر تیزر تبلیغاتی برای پیج اینستاگرام باشد، مخاطب با اشتیاق وارد پیج شده و از دیگر محصولات نیز دیدن می کند. اینگونه، معجزه تیزر تبلیغاتی آغاز شده و از یک مخاطب ساده، یک خریدار بالقوه می سازد.
مقدمه
- دلایل اهمیت تیزر تبلیغاتی
- اهمیت تیزر تبلیغاتی در جذب مخاطب
- تاثیر تیزر تبلیغاتی در برندینگ
- اهمیت تیزر تبلیغاتی در فرهنگ سازی
- تغییر علایق مخاطب
- آگاهی مخاطب نسبت به مراحل تولید
دلایل اهمیت تیزر تبلیغاتی
اگر صاحب یک کسب و کار، هر چند کوچک هستید، باید متوجه شده باشید که جذب مشتری به کمک تیزر بسیار کار راحتی است. با گذشت زمان، گسترش تکنولوژی و ظهور نرم افزارهای مختلف طراحی از قبیل پریمیر و افتر افکت، راه را برای ورود تیزرهای تبلیغاتی هموار کرد و بسیاری از مشاغل کوچک و بزرگ، تصمیم گرفتند از این جذابیت بصری در راه پیشرفت کسب و کار خود به خوبی استفاده کنند. در حال حاضر، اینستاگرام با میلیون ها کاربر، بهترین بستر برای نمایش تیزرهای تبلیغاتی مختلف است. این برنامه با اهمیتی که به محتواهای ویدیویی داده، نیاز به ساخت تیزر تبلیغاتی را برای صاحبان مشاغل بیشتر کرده است. کسب و کارهای مختلفی که در اینستاگرام مشغول به فعالیت هستند، فارغ از نوع و عظمتشان، از ویدیومارکتینگ برای جلب نظر مشتری استفاده می کنند. بنابراین نباید از اهمیت ساخت تیزر تبلیغاتی غافل شد.
اهمیت تیزر تبلیغاتی در جذب مخاطب
اهمیت تیزر تبلیغاتی در جلب توجه بازدیدکنندگان سایت یا پیج است. بازاریابان به کمک تیزر می توانند اخباری را از عرضه یک محصول، راه اندازی خدمات جدید و همکاری یک ستاره بزرگ با شرکت، با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. همچنین، صاحبان مشاغل به کمک تیزرها، آگاهی مخاطب را نسبت به برند خود افزایش می دهند. پس از ایجاد آگاهی در مخاطب، ترافیک زیادی به سمت پیج ها و سایت ها هدایت شده و در نهایت، بازاریاب از طریق یک برنامه ریزی ایده آل، فروش را به حداکثر مقدار خود می رساند و این یعنی سود بیشتر!
در این مسیر، مخاطب خود را جزئی از کار شما دانسته و حس تعامل را در خود زنده می کند. همین حس تعامل و تعلق به چیزی بزرگ، مخاطب را مجذوب کسب و کار می کند. طرفداران واقعی یک برند، همیشه چنین حسی نسبت به یک برند دارند و از آن حمایت می کنند. با این کار، می توان حس وفاداری مخاطب را نسبت به برند افزایش داد. حضور در جامعه ی یک برند، به اندازه دانستن یک راز، برای مخاطب هیجان دارد.
گذشته از آن، اهمیت تیزر تبلیغاتی در تبلیغات دهان به دهان کاملا مشهود است. زمانیکه مخاطب با تماشای تیزر تبلیغاتی شما به خرید محصول شما ترغیب شود، می تواند احساس رضایت و اشتیاق خود را با دیگران نیز به اشتراک بگذارد. همین امر موجب می شود تا افراد زیادی ناخودآگاه به خرید محصول شما جذب شوند. در زبان انگلیسی به تبلیغات دهان به دهان، word of mouth گفته می شود و تحقیقات نشان داده که WOM در افزایش موفقیت تجاری یک برند، نقش بسزایی دارد. بعلاوه، این نوع تبلیغات می تواند موجب افزایش فروش نیز شود.
تاثیر تیزر تبلیغاتی در برندینگ
اهمیت تیزر تبلیغاتی در برندسازی، یکی دیگر از عواملی است که باعث محبوبیت تیزرها در میان کسب و کارهای مختلف شده است. به کمک تیزرهای تبلیغاتی شما می توانید نام برند خود را تا مدت ها در ذهن مخاطب ماندگار کنید. علاوه بر این، بسیاری از کسب و کارهای کوچک که جزء برندهای بزرگ و معتبر محسوب نمی شوند، می توانند با ساخت تیزر تبلیغاتی خلاقانه، نام خود را تبدیل به یک برند معروف کنند. گذشته از آن، ساخت تیزرهای موفق به برند شما کمک می کند تا جایگاه خود را در بازار تثبیت کرده و در تلاطمات اقتصادی، دچار ضرر و زیان زیادی نشود. اگر شما مخاطب چندانی نداشته باشید، برند شما در مسیر پرفراز و نشیب اقتصادی به راحتی از بین می رود و دیگر کسی نیست که از برند شما حمایت کند. پس داشتن مخاطبان وفادار، بزرگترین محرک برای کسب و کار شما محسوب می شود.
اهمیت تیزر تبلیغاتی در فرهنگ سازی
یکی از مزایای استفاده از تیزرهای تبلیغاتی، فرهنگ سازی در میان عموم مردم است. زمانیکه استفاده از برخی محصولات (مخصوصا محصولات بهداشتی مانند محصولات مراقبت مو) در بین مردم رایج نباشد، می توان با پخش یک تیزر تبلیغاتی جذاب، بیننده را نسبت به اهمیت محصول آگاه کرد. تیزرهای تبلیغاتی در برخی موارد، تلنگری بوده که فرهنگ لازم را در جامعه ترویج می دهند. به کمک تیزرهای تبلیغاتی می توان پیام خود را به شیوه ای هنرمندانه و تاثیرگذار به تصویر کشید.
تغییر علایق مخاطب
در اکثر مواقع، مخاطبان به یک برند وفادار بوده و کمتر به فکر تغییر ذائقه ی خود هستند. البته اگر شرایط به همین صورت پیش رود، بسیاری از برندها و کسب و کارهای نوپا، به ندرت از رونق افتاده و از بین می روند؛ زیرا مخاطب دائمی ندارند. اینجاست که تیزر تبلیغاتی به کمک کسب و کارهای جدید می آید. مشاغل نوپا می توانند با ساخت تیزرهای خیره کننده، مخاطبان را به خود جذب کرده و به آنها کمک کنند تا برندها و محصولات دیگر را نیز امتحان کنند. اگرچه بسیاری تصور می کنند که این کار باعث دلسرد شدن مخاطب از برندهای قبلی شده و وفاداری مشتری از بین می رود، اما تجربه ثابت کرده که مخاطب می تواند همزمان به چند محصول یکسان علاقه نشان داده و به صورت دوره ای از آنها استفاده کند. به این ترتیب، علاوه بر برندهای قدیمی، به برندهای جدید نیز فرصت رشد داده خواهد شد.
آگاهی مخاطب نسبت به مراحل تولید
آگاهی از مراحل تولید یک محصول، یکی از دغدغه های مخاطبان است. بسیاری از مخاطبان با تماشای مراحل تولید، جذب یک محصول شده و تصمیم به خرید می گیرند. بنابراین، اگر در ساخت تیزر تبلیغاتی، مراحل تولید محصول نیز گنجانده شود، مخاطب می تواند با اطمینان خاطر از شما خرید کند. این کار باعث جلب اعتماد مشتریان شده و فروش شما را بطور چشمگیری افزایش می دهد. اهمیت به مسائل زیست محیطی، طبیعی بودن محصول و نداشتن عوارض خطرناک، برای مخاطب بسیار حیاتی است. به همین دلیل است که حتی نمایش جزئیِ مراحل تولید نیز می تواند مخاطب را بر انتخابش مصمم کند. اهمیت تیزر تبلیغاتی در آگاهی مخاطب بسیار چشمگیر بوده و به راحتی می توان با نمایش یک تیزر تبلیغاتی مناسب، مخاطب را راضی نمود.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید