ابزار تولید محتوا متنی - بهبود کیفیت و سرعت در تولید محتوای وب
به کمک ابزار تولید محتوا متنی می توان یک محتوای با کیفیت تولید کرد. این ابزارها انواع مختلفی دارند. بهتر است هر کدام که مورد نیازتان است را انتخاب کنید.
مقدمه
ابزار تولید محتوا متنی و استفاده از آن ها باعث می شود که میزان حرفه ای بودن یک محتوا نویس مشخص شود. یک محتوا نویس می تواند با آموزش تولید محتوا رایگان تشخیص دهد کی و کجا باید از کدام ابزارهای تولید محتوا استفاده کند.
نیازی نیست که همه ابزارهای تولید محتوا را بشناسید، تنها ابزارهای مورد نیاز خود را می توانید انتخاب کنید و کار با آن ها را یاد بگیرید. در این مقاله می خواهیم نگاهی به آموزش تولید محتوا متنی و انواع ابزار تولید محتوا متنی بیندازیم. همراه ما باشید.
فهرست مطالب
- معرفی ابزارهایی برای پیاده سازی محتوای متنی (ورد_ اکسل_ گوگل داکس و...)
- معرفی ابزارهای ویراستاری محتوای متنی
- معرفی ابزارهای بررسی سرقت ادبی
- ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
- ابزارهای تولید محتوای صوتی
- ابزارهای تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک
- ابزارهای تولید محتوای ویدیویی
- نتیجه گیری
معرفی ابزارهایی برای پیاده سازی محتوای متنی (ورد_ اکسل_ گوگل داکس و...)
آموزش تولید محتوا به ما کمک می کند که با استفاده از ابزار تولید محتوا متنی دقت و سرعت در تولید محتوا را افزایش دهیم. برخی از ابزارهای تولید محتوا باعث می شوند که هنگام نوشتن محتوا بتوانیم راحت تر قواعد دستوری، کلمات کلیدی را رعایت کنیم و گاهی جهت ایده گرفتن نیز به ما کمک می کنند. در اینجا چند ابزار برای پیاده سازی محتوای متنی معرفی می کنیم.
• ورد:
یکی از معروف ترین و آسان ترین ابزارهای تولید محتوا ورد یا Microsoft Office است. این ابزار دارای امکانات مهمی از جمله موارد زیر است:
1. گذاشتن فهرست برای مقدمه
2. مرتب کردن ساختار مقاله
3. حاشیه های متنوع در صفحات
4. افزودن تصاویر
5. و.......
• گوگل داکس:
هر چند که ورد به عنوان سرشناس ترین ابزار تولید محتوا متنی محسوب می شود اما گوگل داکس هم یکی از قوی ترین ابزارهای تولید محتوا به حساب می آید. گوگل داکس تمام ویژگی های ورد را دارد اما مزیت های دیگری هم به آن افزوده می شود. از مهمترین مزایای آن می توان به آنلاین بودن، ذخیره کردن لحظه ای آن، رایگان بودن امکانات اشاره کرد.
• اکسل:
اکسل نیز یکی دیگر از برنامه های کاربردی جهت تولید محتوا است. عموما استفاده از اکسل باعث می شود تولید محتوا نظم بیشتری بگیرد و طبق برنامه ریزی های انجام شده از قبل پیش برود.
• آبادیس:
اگر می خواهید متنی را ویرایش کنید می توانید از آبادیس استفاده کنید. یکی از مزایای استفاده از آبادیس این است که شما می توانید با سرچ کلمه فارسی یا انگلیسی معانی مختلف آن کلمه را پیدا کنید.
• گوگل ترندز:
یکی دیگر از ابزار های تولید محتوا متنی که استفاده از آن رایگان است گوگل ترندز نام دارد. این برنامه عصای دست کارشناسان تولید محتوا است. گوگل ترندز می تواند در یک بازه زمانی مشخص اطلاعات دقیقی درباره کلمات یا عبارت هایی که بیشترین جستجو را داشته اند.
معرفی ابزارهای ویراستاری محتوای متنی
برای انتقال درست یک محتوا یا نوشته به مخاطب باید در استفاده از علائم نگارشی، مهارت داشت. با کمک آموزش رایگان تولید محتوا و استفاده از ابزار تولید محتوا متنی یا نرم افزار حرفه ای می توان یک محتوای جذاب و حرفه ای خلق کرد. ابزارهای ویراستاری محتوای متنی عبارتند از:
• پاکنویس:
پاکنویس یکی از ابزارهای جذاب برای ویرایش یک متن محسوب می شود. این ابزار می تواند به طور هوشمندانه غلط املایی متن شما را پیدا کند و به شما کمک کند که یک محتوای استاندارد و با رعایت علائم نگارشی بنویسید.
• ابزار ویراستار:
از مهم ترین کارهای نرم افزار ویراستار اصلاح متن، غلط یابی و رعایت فاصله و نیم فاصله است. همچنین به کمک این ابزار می توان اعداد انگلیسی را به فارسی تبدیل کرد.
• ابزار ویراستار:
شما می توانید این ابزار را به سایت مرورگر خود اضافه کنید و هر زمان که نیاز به اصلاح متن داشتید به طور آنلاین از آن استفاده کنید.
معرفی ابزارهای بررسی سرقت ادبی
برای اینکه بتوان سرقت ادبی را در محتواها تشخیص داد باید از ابزارهای معتبر استفاده کرد. قوی ترین ابزار تولید محتوا متنی جهت سرقت ادبی عبارت است از:
• ابزار گرامرلی:
شما می توانید به کمک این ابزار مشکلات محتوای خود را در عرض چند ثانیه مشخص کنید.
• داپلی چکر:
شما می توانید از این ابزار به صورت رایگان برای تشخیص کپی بودن محتواها استفاده کنید.
• کپی اسکیپ:
کپی اسکیپ یکی دیگر از ابزارهای بررسی سرقت ادبی است که به کمک نسخه رایگان آن می توان کپی بودن محتوا را تشخیص داد.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
به کمک آموزش تولید محتوا سئو شده می توان ابزارهای دقیقی برای تحقیق کلمات کلیدی پیدا کرد. استفاده از ابزار کلمات کلیدی در محتوا باعث می شود محتوایی تولید کنید که کاربر بتواند در کوتاه ترین زمان ممکن، اطلاعات مورد نظرش را به دست آورد. در این قسمت به چند ابزار تحقیق کلمات کلیدی اشاره می کنیم.
• گوگل:
از قدرتمند ترین ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی گوگل است. زمانی که شما کلمه ای را سرچ می کنید گوگل به شما پیشنهاداتی براساس کلمه کلیدی می دهد.
• ابزار گوگل کیورد پلنر:
شما باید یک اکانت گوگل برای استفاده از این ابزار داشته باشید. زمانی که شما با توجه به محصولات خود کلمه کلیدی را وارد می کنید، عبارت های مرتبط با آن را در اختیار شما قرار می دهد. این ابزار بیشتر مناسب افرادی است که می خواهند از تبلیغات گوگل استفاده کنند.
• ابزار موز:
به کمک این ابزار می توان به ایده های خوبی در مبحث کلمه کلیدی دست پیدا کرد.
علاوه بر موارد یاد شده، ابزارهای دیگری از جمله گوگل ترندز، الکس پرو و... هستند که اطلاعات دقیقی را به شما می دهند.
ابزارهای تولید محتوای صوتی
ابزارهای تولید محتوای صوتی کاربردهای گسترده ای دارند. از مهمترین ابزارهای تولید محتوای صوتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• ابزار ساندراپ:
یکی از مهمترین ابزارهای تولید محتوای صوتی، ساندراپ نام دارد. این ابزار روی تمام دستگاه های تلفن همراه نصب می شود. از مزایای این ابزار می توان به ویرایش محتوای صوتی، اشتراک گذاری از طریق پلتفرم های مختلف، ذخیره محتوای صوتی در فضای ابری و.... اشاره کرد.
• ابزار Alitu:
به کمک این ابزار می توان ویرایش و ضبط محتوای صوتی را به راحتی انجام داد. این نرم افزار رایگان نیست، بنابراین باید هر ماه هزینه ای جهت استفاده از آن پرداخت کنید.
• ابزار دالبی:
یکی از ابزارهای تولید محتوای صوتی که پیشرفته است دالبی آن نام دارد.
ابزارهای تولید محتوای تصویری و اینفوگرافیک
در سال های اخیر به قدری تولید محتوای تصویری جذاب و پرطرفدار بوده که مدیران کسب و کارها تصمیم گرفتند تولید محتوا سایت خود را به صورت تصویری ارائه دهند. از مهمترین ابزارهای تولید محتوای تصویری می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• ابزار پابلو: تولید محتوای تصویری به کمک این ابزار باعث صرفه جویی در زمان می شود و قابلیت های کافی برای اینکه بتوان تصاویر حرفه ای ایجاد کرد را در اختیار تولید کنندگان محتوا قرار می دهد.
• ابزار گوگل درایو: این ابزار به شما کمک می کند که یک محتوای تصویری با ارزش تولید کنید.
ابزارهای تولید محتوای ویدیویی
با آموزش جامع تولید محتوا می توانید جذاب ترین نوع تولید محتوا یعنی تولید محتوای ویدیویی را ارائه دهید. به کمک ابزارهای تولید محتوای ویدیویی می توان یک محتوای جذاب و با کیفیت با صرفه جویی در زمان و هزینه تهیه کرد. ابزارهای تولید محتوای ویدیویی شامل موارد زیر هستند.
• ابزار کانوا:
کانوا یکی از معروف ترین ابزارهای تولید محتوای ویدیویی است. استفاده از این ابزار رایگان است و قابلیت های بسیاری را در اختیار کاربران قرار می دهد.
• ابزار مجیستو:
از این ابزار برای ساخت محتوای ویدیویی حرفه ای و با کیفیت استفاده می شود.
• ابزار انیمتو:
با ابزار انیمتو می توان ویدیو ساخت و از آن ها جهت اشتراک گذاری در اینستاگرام و سایر شبکه های مجازی استفاده کرد.
نتیجه گیری
برای حرفه ای شدن در تولید محتوا باید با ابزار تولید محتوا متنی آشنا باشید. همانطور که می دانید تولید محتوا انواع گوناگونی دارد و برای هر کدام باید از ابزارهای مخصوص به خود استفاده کرد. تولید محتواها ممکن است به صورت متن، تصویر، صوت یا ویدیو باشند. طبیعتاً زمانی که شما یک محتوا را به صورت تصویری یا ویدیویی تولید می کنید برای کاربر جذاب تر خواهد بود.
در این مقاله ما برخی از انواع ابزارهای تولید محتوای متنی، صوتی، تصویری و ویدیویی را به شما معرفی کردیم و اطلاعات لازم را برای اینکه یک محتوای خوب و با کیفیت ارائه دهید را در اختیارتان قرار دادیم. با استفاده از ابزار تولید محتوا متنی می توانید یک محتوا حرفه ای تولید کرده و با برنامه ریزی آن را پیش ببرید.
پاسخ دهید
اولین نظر را شما ثبت نمایید
نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید