معرفی انواع تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی

معرفی انواع تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی

سازندگان تیزرهای تبلیغاتی با در نظر گرفتن تمام تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی، به تولید این نوع ویدیوها پرداخته و به موفقیت کسب و کار شما کمک می کنند.

پیشگفتار

تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی به ساخت یک تیزر موفق و مخاطب‌پسند کمک بسیاری می کند. بسیاری از شرکت های بزرگ و برندهای معتبر، با رعایت اصول و تکنیک های ساخت تیزر، به دنبال گسترش کسب و کار خود از طریق تبلیغات هستند. رعایت این تکنیک ها برای ساخت تیزری ایده‌آل ضروری می باشد. در این محتوا قصد داریم شما را با چند تکنیک برتر در زمینه ساخت تیزر تبلیغاتی آشنا کنیم.
در دنیایی که پیشرفت تکنولوژی منجر به شکل گیری مشاغل کوچک و بزرگ شده است، کسب و کاری که بتواند نظر تعداد کثیری از بینندگان را به خود جلب کند، پیروز میدان خواهد بود. تیزرهای تبلیغاتی، فارغ از نوعی که دارند، بهترین و مناسب ترین راه برای گرفتن بازار از دست رقبا می باشند. برندهایی که تیزرهای خلاقانه و جذاب دارند، می توانند توقع فروش بیشتر و در نهایت، حداکثر سودآوری را داشته باشند. بدون تبلیغات، کسب و کار در خاموشی مانده و رشدی نخواهد داشت؛ بنابراین، تبلیغات در میان صاحبان مشاغل حرف اول را می زند و جزء اولویت های هر کاری است.


مقدمه


چگونگی انتقال پیام؛ یکی از تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی


هدف از ساخت هر تیزری، انتقال یک پیام به مخاطب است. پس، یکی از مهمترین تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی، یافتن راهی جذاب برای بیان این پیام است. سازنده تیزر باید تصمیم بگیرد که قرار است پیام خود را چگونه به مخاطب منتقل کند و برای رسیدن به این هدف قصد دارد کدام قسمت از احساسات مخاطب ( احساس غم، احساس شادی و غیره) را تحت تاثیر قرار دهد. گاهی می توان از یک نریتور برای انتقال پیام استفاده نمود. باید در نظر داشت که تبلیغات از هر نوعی که باشد، همانقدر که در پیشرفت یک کسب و کار کوچک موثر است، به همان اندازه می تواند برای کسب و کارهای بزرگ، نوعی ریسک به حساب آید؛ زیرا ساخت یک تیزر نامعقول، منجر به سقوط یک برند معتبر می شود. اما در مقابل، بسیاری از کسب و کارهای کوچک به کمک تیزر تبلیغاتی به شهرتی جهانی رسیده اند. بنابراین، تیزر را فدای پیام برند نکرده و سعی کنید این دو در راستای یکدیگر باشند.

ساخت تیزر

روایت یک داستان بی نقص


طرح و روایت یک داستان جذاب، به عنوان یکی دیگر از تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی بسیار مورد توجه سازندگان تیزر قرار گرفته است. داستان تیزر همان چیزی است که مخاطب آن را در قالب جذابیت های صوتی و تصویری تماشا می کند. در نتیجه، باید تا حد ممکن جذاب بوده و کشش داشته باشد. استفاده از داستان های تکراری، مخاطب را دلزده کرده و هیچ شوقی برای تماشای ادامه تیزر برای او باقی نمی گذارد. داستان تیزر باید یکپارچه بوده و با دیگر المان های آن همسو باشد. هر‌گونه جدایی و از‌هم‌گسیختگی بین داستان، پیام تیزر و دیگر عناصر آن قابل قبول نخواهد بود. 
علاوه بر این، داستان تیزر باید به گونه ای طراحی شود که بین کلمات و تصاویر ارتباط معنایی وجود داشته باشد. در صورتی که پیام تیزر تبلیغاتی با تصاویرِ در حال نمایش همخوانی نداشته باشد، مخاطب تمرکز خود را از دست داده و پیام تیزر را به خوبی درک نمی کند. 

استفاده از تجهیزات

استفاده از تجهیزات پیشرفته مهم است اما همه چیز نیست!


شاید در نگاه اول، ساخت تیزر تبلیغاتی کار دشواری باشد و یا با خود فکر کنید که این کار از عهده شما خارج است و باید ساخت تیزرهای تبلیغاتی را به شرکت های فعال در این زمینه واگذار کنید. این تصور تا حدی درست است، اما افراد عادی نیز با در نظر گرفتن تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی می توانند تیزرهایی جذاب تولید کنند. درست است که برای ساخت تیزرهای خلاقانه به تجهیزاتی از قبیل دوربین های حرفه ای و نرم افزارهای ادیت نیاز است، اما با اندکی خلاقیت و با به‌کارگیری ترفندهای ساخت تیزر، می توان حتی با یک گوشی مجهز به دوربین باکیفیت نیز به ساخت تیزر پرداخت.
از طرفی، اگر حیات برند و کسب و کار شما به ساخت تیزر تبلیغاتی بستگی دارد، بهتر است از شرکت های معتبر سازنده تیزر و طراحان مجرب در این زمینه کمک بگیرید. این طراحان با توجه به تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی، از هر المانی برای ایجاد جذابیت در تیزر شما استفاده می کنند. درست است که تجهیزات و کمک گرفتن از افراد متخصص و کاربلد مهم است، اما نباید کیفیت را فدای اعتبار کرد و صرفا با پرداخت هزینه های هنگفت به شرکت های معتبر از آنها توقع بهترین کار را داشت؛ گاهی این راه پاسخگو نخواهد بود. بنابراین، خود را درگیر تجهیزات لازم برای طراحی تیزر تبلیغاتی نکرده و به دنبال ماهرترین ها باشید.

 

لوکیشن های جذاب و خیره کننده


اگر تیزر تبلیغاتی رئال و تیزر تبلیغاتی تلفیقی مد نظر داشته باشید، باید به دنبال لوکیشن هایی جدید باشید. استفاده از صحنه های خیره کننده و چشمگیر می تواند نظر مخاطبان بسیاری را به شما جلب کند. البته لوکیشنِ انتخابی باید با موضوع و داستان تیزر هماهنگ باشد. استفاده از لوکیشن های نامربوط، تمرکز بیننده را از بین می برد. انتخاب لوکیشن در عکاسی و ثبت شات های به یادماندنی نیز اهمیت دارد. استفاده از فضاهای روشن، به بیننده حس خوبی می دهد. همچنین، می توان از فضاهای نوستالژیک برای تجدید خاطره و یادآوری خاطرات خوب گذشته برای بیننده استفاده نمود. 
هماهنگی اشیا در صحنه نیز اهمیت دارد. چگونگی قرارگیری عناصر در یک صحنه، از جمله ترفندهایی در عکاسی بوده که به ساخت بهتر تیزر کمک بسیاری می کند. یکی دیگر از تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی، استفاده از ژست مناسب افراد در شات های متنوع می باشد. توجه به کنتراست رنگ ها نیز، ترفند دیگری است که برای ایجاد جذابیت در تصاویر، به شدت پیشنهاد می شود.

انتخاب لوکیشن

ساخت تیزرهای باورپذیر


درست است که استفاده از افکت های صوتی و تصویری و جلوه های ویژه می تواند باعث تولید تیزری جذاب شود، اما افراط در استفاده از این المان ها نیز، ممکن است به ساختار تیزر لطمه وارد کند. یکی از مهمترین تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی، باورپذیر بودن آن است. اگر مخاطب نتواند تیزر را باور کند، جذب آن نیز نخواهد شد. بطور مثال، ایجاد یک فضای رویایی برای تبلیغ یک مایع شوینده انتخاب درستی نمی باشد؛ زیرا مخاطب، شست‌و‌شو را کاری رویایی نمی داند. بهتر است برای تبلیغ این نوع کالا از ایجاد یک نبرد بین میکروب ها و مایع شوینده بهره برد. پس، برای ساخت تیزری جذاب بهتر است آن را باورپذیر بسازید.


تجربه گذشته؛ کلیدی برای موفقیت در آینده


بسیاری از برندها برای موفقیت در ساخت و فروش محصولات جدید از تجربیات قبلی خود بهره می برند. این کار یکی از تکنیک های ساخت تیزر تبلیغاتی بوده که به شرکت ها کمک می کند تا با استفاده از تجربیات گذشته‌ی خود، عیوب محصولات را رفع کرده و در جهت ارتقای آنها تلاش کنند. حتی می توان در تیزرهای تبلیغاتی از نظرات مشتریان قبلی نیز استفاده کرده و توجه مشتریان جدید را به برند جلب نمود. اینگونه، فروش بیشتر نیز تضمین می شود. به همین دلیل است که بسیاری از صاحبان مشاغل، از ساخت تیزرهایی با مضمون مصاحبه با مشتریان، استقبال می کنند و آن را یکی از اصلی ترین برنامه های تبلیغاتی خود می دانند.

در صورتی که در ساخت انواع تیزر تبلیغاتی مهارت کافی دارید می توانید در بخش استخدام غیر حضوری با پر کردن فرم استخدام به بهترین مراکز تولید محتوا ارجاع داده شوید و فرصت های شغلی جدیدی را تجربه نمایید.

 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *