نحوه ی تهیه ی زیر صدا برای موشن گرافیک

نحوه ی تهیه ی زیر صدا برای موشن گرافیک

در این محتوا قصد داریم تا درباره ی نحوه ی تهیه ی زیر صدا برای موشن گرافیک با شما صحبت کنیم. با ما همراه باشید


مقدمه


زیر صدا برای موشن گرافیک، موضوع و نکته ی مهمی است که ما قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. برای این که بتوانید به بهترین شکل به تولید محتوا به روش موشن گرافیک بپردازید، بهتر است ابتدا با اصول طراحی و ساخت موشن گرافیک آشنا شوید. ما در این مقاله قصد داریم تا به پاسخ این سؤال که چگونه یک موشن گرافیک بسازیم بپردازیم:


1-    منظور از زیر صدا برای موشن گرافیک چیست؟
2-    راهنمای دانلود موزیک استاپ موشن
3-    سایت دانلود زیر صدا برای انیمیشن
4-    نحوه ی ایجاد افکت های صوتی مناسب در موشن گرافیک
5-    جمع بندی 

 

منظور از زیر صدا برای موشن گرافیک چیست؟


طراحی موشن گرافیک به پویا ساختن یک سری تصاویر و اعمال کردن مواردی مانند افکت، صدا، جلوه های ویژه و... بر روی تصاویر می پردازد. شما به عنوان یک گرافیست می توانید به کمک این عناصر به یک موشن گرافیک، روح ببخشید و احساسات بینندگان را تحت تأثیر قرار دهید. طراحی موشن گرافیک، شامل ساخت انیمیشن، تایپوگرافی و همچنین ساخت موشن گرافیک تبلیغاتی، آموزشی و... می شود. یکی از اصول مهم در فراگیری آموزش ساخت موشن گرافیک، توجه به زیر صدا برای موشن گرافیک می باشد. اصول صدا گذاری و انتخاب زیر صدا برای موشن گرافیک، شامل فرایند ایجاد صدا، میکس صداها و یا ویرایش آن ها می شود. طراحی صدا می تواند اموری مانند: صدا گذاری، موسیقی، جلوه های صوتی و... را در بر بگیرد. انتخاب زیر صدا برای موشن گرافیک، می تواند به شما در ایجاد کردن ریتم، لحن، احساسات و معنا کمک کند.
 لازم به ذکر است که اصول طراحی صدا و صدا گذاری نیز، دشواری های خاص خود را دارد. بنابراین نباید صدا گذاری در موشن گرافیک را بیش از حد ساده به شمار آورد. یکی از مشکلاتی که ممکن است هنگام صدا گذاری در طراحی موشن گرافیک برایتان پیش بیاید، استفاده کردن از صدا‌های خیلی زیاد یا خیلی کم است. این گونه صداها، اغلب باعث حواس پرتی بینندگان شده و از میزان جذابیت موشن گرافیک شما می کاهند. همچنین در طراحی صدا و صدا گذاری، بهتر است دقت کنید که موسیقی یا زیر صدایی که به کار می برید با طراحی و موضوع موشن گرافیکتان، هم خوانی و هماهنگی خوبی داشته باشد. بهتر است حتماً قبل از شروع به صدا گذاری برای موشن گرافیک، ابتدا به طراحی صدا، بررسی کیفیت و هم خوانی صدا به تصاویر، ویرایش قسمت هایی از یک فایل صوتی و مواردی از این قبیل بپردازید. 

نحوه ی تهیه ی زیر صدا در موشن گرافیک
راهنمای دانلود موزیک استاپ موشن


یکی از مراحل ساخت موشن گرافیک که اهمیت بسیار زیادی دارد، مرحله ی صدا گذاری می باشد. انتخاب زیر صدا برای موشن گرافیک بر خلاف تصور عده ای از گرافیست ها یا افراد عادی، امری بسیار آسان نیست. البته لازم نیست نگران باشید؛ چون این کار بیش از حد سخت نیز نخواهد بود. شما به عنوان یک طراح، گرافیست یا تولید کننده ی محتوا، باید بتوانید که از بهترین صداها و موسیقی ها برای پروژه های گرافیکی خودتان استفاده کنید تا بتوانید، بیشترین میزان اثر گذاری را ایجاد نمایید. امروزه سایت های زیادی برای دانلود انواع موسیقی های بی کلام، زیر صداها و... وجود دارند که شما با مراجعه کردن به این سایت ها، می توانید فایل صوتی دلخواهتان را انتخاب و دانلود کنید. ممکن است برخی سایت ها، فایل های صوتی بی کیفیتی را به اشتراک بگذارند.
 لازم است که حتماً فایل صوتی مورد نظرتان را قبل از به کار گیری، کاملاً از نظر کیفیت بررسی کنید. بهتر است قبل از صدا گذاری یا دانلود صدا برای موشن گرافیکتان به تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک نیز توجه داشته باشید. دلیل این ام نیز این است که قطعاً صداها یا زیر صداهای به کار گرفته شده برای انیمیشن ها، برای همه ی انواع موشن گرافیک های دیگر مناسب نخواهند بود؛ چون انیمیشن ها رده ی سنی خاصی که معمولاً شامل کودکان می شود را در برگرفته در حالی که این امر در مورد همه ی انواع دیگر موشن گرافیک، لزوماً صدق نمی کند. شما می توانید برای صدا گذاری روی فایل گرافیکی خودتان از فایل های صوتی ای که قبلاً ضبط کرده اید نیز استفاده کنید. برای این کار، ابتدا از بالا بودن کیفیت فایل صوتی ضبط شده ی خودتان، اطمینان حاصل نمایید. 

روش های تهیه ی زیر صدا برای موشن گرافیک
سایت دانلود زیر صدا برای انیمیشن


امروزه بسیاری از سایت ها به وجود آمده اند که موسیقی ها، زیر صداها و به طور کلی، فایل های صوتی با کیفیتی را در اختیار طراحان و گرافیست ها یا علاقه مندان به کار با موسیقی ارائه می دهند. فایل های صوتی و صداهای موجود در سایت های معتبر ارائه دهنده ی فایل های صوتی، اغلب با ضبط صوت های حرفه ای و توسط طراحان حرفه ای، ضبط یا طراحی شده اند. بهتر است برای انجام دادن عملیات صدا گذاری برای موشن گرافیک از این سایت های معتبر ایده گرفته و یا مستقیماً از فایل های صوتی آن ها استفاده نمایید. این فایل های صوتی آماده و با کیفیت، اغلب می توانند گزینه های مناسبی برای موشن گرافیک های طراحی شده برای فضاهایی مانند یوتیوب به شمار آیند. یکی از سایت هایی که طرف داران زیادی داشته و فایل های صوتی مختلفی را ارائه می دهد، سایت ZAPSPLAT می باشد. 
شما می توانید فایل صوتی مورد نظرتان را از این سایت انتخاب کرده و دانلود نمایید و سپس آن را به موشن گرافیکتان اضافه کنید. بهتر است به بررسی تفاوت موشن گرافیک و اینفوگرافیک و همچنین به بررسی تفاوت بین موشن گرافیک و انیمیشن نیز بپردازید. این موارد به شما کمک می کنند که با محتوا، هدف و پیام هر نوع موشن گرافیک به صورت اختصاصی آشنا شده و بهتر بتوانید فایل صوتی متناسب با هر نوع طراحی گرافیکی را برگزینید. فراموش نکنید که توجه کردن به اموری مانند حرکت دوربین در موشن گرافیک نیز در انتخاب صدا و موسیقی مورد استفاده برای موشن گرافیک بی اثر نخواهد بود. Free SFX سایت دیگری است که شما می توانید از آن، انواع فایل های صوتی را دانلود کرده و بر روی موشن گرافیک خودتان اعمال نمایید. 


نحوه ی ایجاد افکت های صوتی مناسب در موشن گرافیک


برای ساخت و طراحی زیر صدا برای موشن گرافیک، شما می توانید از برخی از نرم افزارهای میکس و ویرایش صدا کمک بگیرید؛ نرم افزارهایی مانند: Audacity، Adobe Audition و Logic Pro. همچنین شما می توانید به عنوان یک گرافیست از تکنیک های مختلف موسیقی مانند موتیف ها، آکوردها و ضرب ها نیز استفاده کرده تا بتوانید صداهای هارمونیک و ملودیکی ایجاد کنید. این گونه صداها، باعث تقویت شدن لحن و احساست موشن گرافیک شما می شوند. گزینه هایی تحت عنوان Crossfades، Cuts  Swells نیز، برای ایجاد کردن تغییرات ظریف یا ناگهانی در صداها، کاربردی می باشند. بهتر است به هنگام ایجاد افکت های صوتی برای یک موشن گرافیک به موضوع آن موشن گرافیک نیز توجه داشته باشید. 
این امر باعث می شود که شما بتوانید بین افکت ها، رنگ ها و صداهای به کار رفته در موشن گرافیک، ارتباط خوبی را برقرار کرده و از این طریق، تاثیرات مثبتی را بر بینندگان بگذارید. معمولا از صداهای بلند در کنار رنگ های روشن و گرم و از صداهای کم در کنار رنگ های سرد و تیره استفاده می شود. همان طور که کیفیت صدا در موشن گرافیک حائز اهمیت است، انتخاب کردن دوربین مناسب برای استاپ موشن نیز اهمیت زیادی دارد. دلیل این امر نیز، تولید و ساخت تصاویر با کیفیت برای موشن گرافیک است که در ترکیب با یک فایل صوتی با کیفیت، اثر گذاری بی نظیری را ایجاد خواهند کرد. 

جمع بندی

ما در این مقاله به بررسی انتخاب و ایجاد زیر صدا برای موشن گرافیک پرداختیم. ملاحظه کردید که صدا گذاری و استفاده کردن از موسیقی و زیر صدای مناسب چه قدر می تواند بر میزان اثر گذاری یک موشن گرافیک، تأثیر مثبتی داشته باشد. شما می توانید پس از اعمال افکت ها، انواع جلوه های ویژه و فایل های صوتی به موشن گرافیکتان به خروجی گرفتن موشن در فتوشاپ بپردازید. امیدواریم نکات و مطالب گفته شده در این مقاله، برایتان مفید واقع شده و شما بتوانید به کمک آن ها به یک گرافیست حرفه ای و موفق تبدیل شوید. 

پاسخ دهید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اولین نظر را شما ثبت نمایید

نظر خود را در مورد پست بالا برای ما ارسال نمایید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *